poster

Prometheus

  • USA

    Prometheus

  • Velká Británie

    Prometheus

  • Slovensko

    Prometheus

Dobrodružný / Mysteriózní / Sci-Fi

USA / Velká Británie, 2012, 124 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • pan Hnědý
    ***

    PROMETHEUS má dnešní tvář novodobého Hollywoodu. VETŘELEC nepotřeboval tolik gigantických motivů a otázek do kterých se musí divák navrtat. Ridley Scott chtěl, vytvořil filosofický rozsáhlejší obsah, který mu bohužel proklouzal mezi prsty, ale v jeho oblíbeném prostředí (atmosféra) se pohybuje jako korunovaný tvůrce science-fiction (neoddiskutovatelná sofistikovaná imerze). Přes všechny nedostatky, které lze PROMETHEOVI oprávněně vytknout se stále jedná o nejlépe vypadající Sci-Fi poslední dekády a i když je v mnoha momentech zkráceně prostřihaný - kompletně to na mě působí jako vysněný snímek (po posledním Vetřelci). Může to trvat dalších dvacet let, ale stejně se probudíme předčasně ve stázové komoře jako Ripleyová a budeme čelit novému nebezpečí (bytosti z vesmíru).(16.9.2012)

  • Dever
    ****

    // Distribútor: Fox // Počet premietajúcich kín v USA: 3,396 // Otvárací Víkend USA: $51,050,101 // Ako tak pozerám na filmové tržby a dej, tak ma napadá, či Ridley a spol už dávno nemali v pláne vytvoriť nie jeden, ale viac prequelov...... Solídny začiatok a prenádherné audio-vizuálne efekty strieda upadajúci dej a príšerne napísaný scenár. K tomu by ma strašne zaujímalo odkiaľ prišli tvorcovia na hororový žáner, pretože Prometheus nemá s hororom nič spoločné.(24.9.2012)

  • Djkoma
    ***

    Velmi hezky zabalené "nic", které každou vteřinou více podporovalo můj dojem, že tady se někdo zapomněl rozhodnout, čím a o čem, tenhle film má být. Jako by někdo vzal kvalitní scénář (film) a půlku z něj vyhodil (režisérský sestřih aneb historie se opakuje?), aby to pro diváky nebylo moc složité a pro jistotu nevysvětlil vůbec nic, aby se mohl schovat pod roušku tajemství a divákovi fantazie... Když pominu příběh, jsou efekty a atmosféra chvílemi opravdu vynikající, ale nestačí to. Jediný kdo z posádky stojí za pozornost je Michael Fassbender (fakt velké překvapení) a do určité chvíle (setkání s kapitánem u mapy) Charlize Theron. Ostatní průměr, který nestojí za řeč, ale "naštěstí" je scénář u postav tak plochý, jak jen to jde. A hlavní myšlenka filmu, koncept? To nechám na každém, ať si o tom odnese své, ale já v tom vidím velké množství nedomyšleností, které film prostě zabíjí. Chci komplexní vizi, chci myšlenku, chci cítit soudržnost toho vesmíru... Jako povrchní zábava Prometheus funguje, ale mě to opravdu nestačí. PS: to propojení s alieny tam vážně není;-);-);-) PS: hudba je průměrná, skoro až armádní melodie s trumpetou mi spíš evokují US Army, ale budiž... při scénách s obrovskou 3D prezentací vesmíru tam byla cítit snaha o Vangelise:)(7.6.2012)

  • StarsFan
    ****

    Je hezké vidět v kině film, jehož styl je tak výrazný a autentický, že byste režiséra odhadli, i kdybyste o snímku nevěděli vůbec nic. Prometheus je takovým filmem. Vizuálně krásný, významově nejednoznačný, majestátně úchvatný a celkově více než dobře koukatelný. A i když scénář není úplně bez chyb, pořád je to jeden z těch lepších, ne-li nejlepších, filmů, co tento rok nejspíš vzniknou. Nicméně toto říkám jakožto člověk, který od Promethea neočekával moc, na druhou stranu ani málo; narozdíl od jiných jsem si nevyhledávala všechny dostupné informace a nezabývala se myšlenkou, že by to mohl být jeden z nejlepších filmů roku. Jen jsem se rozhodla jít na britskou půlnoční premiéru filmu, který točil můj nejoblíbenější režisér. A ta mě zaujala natolik, že si ještě dnes dám nejnovější dílko Ridleyho Scotta s radostí znovu. Dodatek 1. června 2012: Druhé zhlédnutí mě jen utvrdilo v názoru, že být celý film stejně atmosféricky dokonalý jako první polovina věnovaná poznávání nové planety, mohl se Prometheus stát jedním z kanónových filmů 21. století. Nicméně i přes tu hororově laděnou, rutinní druhou polovinu je pro mě pořád tím nejlepším, co Ridley Scott natočil od dob Gladiátora.(1.6.2012)

  • Tom Hardy
    ****

    Fanoušci vetřelčí série budou zklamáni, neboť film nenabízí 1) dostatečně komplexní pohled na nastíněnou mytologii 2) ani v sobě nemá tolik z vetřelce (myšleno bytosti) kolik by si přáli. Na druhou stranu konečně víme „jak a proč“ a přestože nejde o nic světoborného, povedlo se tvůrcům vyhnout trapasu, což je v případě podobné látky úspěch. Ti, kteří přistoupí k filmu s čistým štítem, nezatíženi očekáváním, budou překvapeni, kolik bouře se urodilo ve sklenici vody, v níž se jen využívají osvědčené postupy. Všeobecná nadčasovost nakonec zůstane připsána pouze vizuálu a precizní Scottově režii. Vše ostatní už tu bylo. Pokud je to ale provedeno natolik dobře, nevidím důvod, proč si to v kině nezopakovat. Více zde.(2.6.2012)

  • Idris Elba

  • - Michael Fassbender se pro roli Davida inspiroval Dirkem Bogardem ze snímku Sluha (1963), které mu doporučil Ridley Scott. Dále pak zpěvákem Davidem Bowiem, Sean Youngovou z filmu Blade Runner (1982) a skokanem do vody Gregem Louganisem. Na filmy z vetřelčí série se údajně znovu nedíval. (Brousitch)

  • - Natáčení scény, kdy si Elisabeth Shaw (Noomi Rapace) sama vyoperovala mládě Trilobita, herečka označila za nejtěžší scénu, kterou kdy musela zahrát s tím, že nic podobného už nechce zažít. (Yoshitsune)

  • - Také společnost Weyland Corporations, která se ve snímku objevuje, dokazuje spojitost filmu se sérií Vetřelec, kde se coby vlastník vesmírné lodi Nostromo objevovala společnost Weyland-Yetani Corp. (JayZak)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace