• burton
    ****

    Takže tady máme: pečlivě připravený atentát, přesně načasovaná bomba a nakonec se vše zvrtne kvůli počasí. Dále tady máme hezký milostný příběh, pak matku slepici, která má místo mozku v hlavě hélium, trotla se psem, který neváhá zničit život jedné rodiny, jen aby si řekl své a byl středem pozornosti, gestapáka, který už přesně ví, co bude dělat příštích 8 let, etc. etc. Na německou produkci velice dobrý film. Příjemní herci, neotřelá milostná scéna, logické dialogy, dobrá výprava, kostýmy. Moderní skladba v úvodu filmu a na jeho konci měla zřejmě odlehčit, myslím, že to nebylo potřeba a zdálo se mi to zbytečně poplatné Holyvodským trendům. Mnozí tu kritizují rychlost hoření versus pomalost dění na palubě. Jasně. je to značný nepoměr, včetně takového detailu, jako lodi zapíchnuté kolmo do země a již téměř shořelé a vzápětí střih a záběr na rovnou palubu. Mě to nevadilo. Titanic se potápěl necelé tři hodiny a Hindenburg shořel za 34 sekund. Do toho se fakt vejít nedá :).(1.3.2015)

  • kenkaku
    ****

    Asi jsem viděl něco jiného, než většina ostatních tady. Co jsem viděl já byl 105 minut dlouhý TELEVIZNÍ film co vypadá zatraceně dobře a plní svůj účel: pobavit a neurazit. Co mě osobně dost překvapilo, byl mazaný způsob vyobrazení jedné ze skutečných teorií havárie Hindenburgu (stačí si otevřít Wikipedii) a do ní naroubovat paralelní příběh, který "suchou havárii" nějak obohatí. Tento příběh je pak čistou fantazií a tak je třeba to brát. Díky tomu jsem se opravdu nenudil a jen znuděně nečekal až to blafne (jako př. u jiného nejmenovaného filmu, na moment kdy se to konečně potopí). Snad jediné co mi nesedělo byl soundtrack. Moderní pojetí hudby mi opravdu do filmu z roku 1937 neopasovalo.(13.9.2014)

  • JFL
    **

    Zkáza titulní vzducholodi slouží v televizním formátu 2x90 minut jako hlavní ale také jediné lákadlo, což značí fakt, že záběry katastrofy tvůrci upoutávkově začlenili již na začátek a konec prvního dílu. Esencí projektu za 10 milionů euro je úvodní sekvence, kde divákům vyrazí dech unylý poprockový song podkreslující úvodní titulky. Ve stejné prvoplánovosti se pak nese i veškeré další vyprávění. Sice je nutno uznat, že v prvním díle ještě zaujmou některé postavy, přesněji řečeno jejich motivace, ale ty se v druhé části promění ve schematicky jalové konflikty, které navíc ve finále vyústí v absurdní nedomyšlené řešení. Vrcholem patlalství je pak sekvence očekávané katastrofy, kde tvůrci tragicky nezvládli kauzalitu a prostorovou orientaci a pouze za sebe řetězí záběry, které mají být působivé, ale právě svou inscenační zmateností vyvolávají spíš smích. Inu, další monstrprodukce pro německou komerční televizi RTL, jako byl už podobně děsivý "Vulkan" (2009), byť zde se alespoň neupřednostňuje rázovitost a lidovost postav.(3.4.2011)

  • Sabrewulf
    **

    Úvodní moderní píseň je hodně mimo a finální katastrofa je filmařsky totálně špatně. Veškeré prostřihy na hořící vzducholoď a lidi uvnitř a celková posloupnost do sebe vůbec nezapadají. V praxi to vypadá, jakoby se během katastrofy skákalo v čase a vzducholoď zvenčí hořela a padala strašně rychle, přičemž zevnitř tak nějak zpomaleně. Dokonce je tam záběr, jak vzducholoď naráží na zem zadkem (téměř vertikálně) a následuje střih na lidi uvnitř, jak se tam promenádují v klidu horizontálně. Aspoň ty efekty byly pěkné.(8.1.2015)

  • nineweh
    ****

    Německá verze Titaniku, čili nic neočekávaného neočekávejte. Ale herci byli dobří a dokonce mluvili (byli předabováni?) dobře anglicky - ačkoliv ta jejich mluva byla ve výsledku tak pomalá a s tak pečlivou výslovností, že by skoro mohli nahrávat výuková CD k učebnicím angličtiny... což ve vypjatých a dramatických scénách může dost rušit. Jinak byl ale příběh sice neoriginální, ale přece jen napínavý, a to prosím i přes tu lehce přepálenou délku, plus pěkná výprava včetně dobových kostýmů a interiérů vzducholodi. Dejte Hindenburgu šanci, když už ji nedostal v reálu...(28.9.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace