Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Skupina kouzelníků s názvem Čtyři jezdci je pronásledována FBI a Interpolem, jelikož během svého kouzelnického vystoupení vyloupila banku a peníze rozdala publiku. To však agenti netuší, že jakkoli se budou snažit, Jezdci budou vždy o krok napřed a jejich nové plány jsou ještě smělejší... Čtyři kouzelníci z různých koutů Ameriky dostanou záhadnou kartu, kde je napsáno pouze místo a čas setkání. I když si myslí, že na onom místě budou sami, jelikož jsou vyvolení, setkají se tam všichni dohromady. To však ještě netuší, že za rok budou tvořit dokonalý tým. Daniel Atlas, Merritt, Henley a Jack se sejdou ve stejném bytě, kde se jim ukážou plány na kouzelnickou show. Nikdo z nich však neví, kdo je na místo zavolal a kdo ty plány vyrobil. Už za rok se ale pouhé plány stanou skutečností. Společně tvoří kouzelnickou skupinu Čtyři jezdci a mají kouzelnickou show v Las Vegas. Jejich plánem je vyloupit banku v přímém přenosu. To se jim povede, ale následně je za to zatkne policie, kterou vede agent Dylan Rhodes a jeho společnicí je agentka Alma Dray z Interpolu. Nakonec je ale pustí. Celou jejich show ovšem natáčel Thaddeus Bradley, člověk co odkrývá cizí kouzla, a tak se s ním spojí. Společně si povídají o Lionelu Shrikovi, muži, jehož všechna kouzla Thaddeus odhalil, a když se následně pokoušel o návrat na scénu, zemřel. Thaddeus také říká, že další vystoupení kouzelníků je jen příprava na závěrečnou show, a měl pravdu. Thaddeus jim nakonec řekne, že ta banka byla pouze replika, a vysvětlil jim jejich provedení. Společně s detektivem tedy jedou do New Orleans, kde je další show. Tam jezdci okradou Arthura Tresslera, člověka, který je sponzoruje. Kvůli jeho pojištění totiž mnoho lidí ztratilo své domovy, práci nebo i blízké. Ukradnou jeho peníze a pošlou je na účet lidem, kteří tehdy měli pojištění od jeho banky a nikdy nedostali odškodnění. Ačkoliv se je Dylan snaží chytit, opět mu uniknou. Další den však zjistí, že má v mobilu štěnici, a nakonec se mu podaří zjistit, kde jsou. Všichni kromě Jacka utíkají pryč, on ještě musí spálit důkazy. Do bytu ale přijde Dylan a strhne se boj. Jackovi se však podaří uniknout do auta a najet na dálnici. Tam se ale vybourá a zemře... (TV Prima)

(více)

Videa (43)

Trailer 2

Recenze (1 441)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Zatímco v USA maj na okrádaní podfukáře, tak u nás máme na okrádání ODS. Tu českou, silně nepovedenou verzi podfukářů v modré barvě radši nechám stranou a vrhnu se po hlavě do kouzelnických podfukářů z USA. Film je od začátku jak dynamit při kterým se netrpělivě čeká, kdy udělá bum. Už ten začátek byl prostě stylovej a mrakodrap rozvícenej na károvou osmičku mě dostal. A ještě jedna věc mě zaujala hned v prologu a tou "věcí" je hudba, protože uměla dokonale podpořit tempo filmu. Za nejsilnější část filmu považuju kouzelnický show, to s pořadovým číslem dvě bylo prostě luxusní. Vysloveně zábavných monentů nebylo až tolik a měl se o ně starat asi hlavně Woody Harrelson, ale ač mám tohohle chlapa hodně rád, tady musím říct, že příliš velký proud vtipu netekl, ale vše vynahrazoval fakt, že se ve filmu pořád něco dělo a samozřejmě jsem okamžitě skočil na špek tvůrcům a lámal jsem si svou pěknou hlavičku s otázkou, kdo že je pátej jezdec, tady teda musím říct, že výsledek beru od tvůrců trošku jako podraz a měl bych tam pár otázek a připomínek, ale vem to čert, je to film, který má za cíl jediný, pobavit. Protože v týhle zemi se umět odreagovat, odpoutat se od každodenních stresů, zrelaxovat a alespoň na chvíli nemyslet na starosti, ale bavit se, je čím dál tím víc těžší a tomuhle bijáku se to alespoň se mnou povedlo dokonale. A ještě k herečkám, že Melanie je krásná ženská to už nějakej ten rok vím, ale na madam Islu Fisher si rád v budoucnu posvítím neb ta její postava si vysloveně křikla o pořádnou porci světla . ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Abrakadabraka, chci metrového čuráka! Zdá se, že tahle partička jánošikovských čáryfuků by mi mé přání byla schopna v mžiku splnit, akorát by to pravděpodobně dopadlo tak, že já bych čuměl v Ostravě a můj nový, výstavní pyj by se nakrucoval někde ve Francii před anorektickými modelkami, kterým by se nevešel ani do mezery mezi paží a čnijícími žebry, kdyby si daly ruku v bok. Důvod? Tak ten nezjistíte, ani když to pečlivě dokoukáte až za titulky. Jelikož nemám rád otevřené konečníky s vyhřezlou logikou, musím této jinak vskutku pompézní, svižné a zábavné vyjebávací podívané odepřít plnou palbu, neboť neuspokojivý závěr vyjebal i s verbalem jakožto divákem, a to se přeci nedělá. Se mnou nikdo vyjebávat nebude! ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Hodně komplikovaný, ale zároveň dost nápaditý příběh. A herci k tomu jako třešnička na dortu. Byla z nich cejtit ta kouzelnická arogance a vychytralost, se kterou jejich nápad rostl a padal. Musím ale říct, že kvůli tomuhle všemu jsem ty čtyři hvězdičky nedal. Kdybych se řídil podle toho, tak bych nepřekročil dvě. Měl jsem, co se týče příběhu, v hlavě naprosto šílenej zmatek. Líbil se mi ale způsob, jakým byl film natočen. Režisér si evidentně dal záležet, když to bral jako jeho vysněný projekt. Zaručeně nejlepší a nejkrásnější herečka byla ale Mélanie Laurent. Na tu bych mohl koukat od rána do večera. A kdyby ti kouzelníci nechali před zraky diváků zmizet právě ji, určitě bych psal pohoršující dopis až do Hollywoodu, kde bych požadoval vysvětlení. Naštěstí ale svoji francouzskou eleganci a šarm představila v naprosto uspokojující formě. Je vidět, že sám režisér, Francouz, moc dobře ví, kdo je Mélanie zač. Tak je tedy vidět, že ačkoliv má film svoje mouchy, určité pochvaly si rozhodně zaslouží. Ve výsledku tedy spokojenost a nenápadné očekávání od druhého dílu... ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Heist movie, z něhož někdo vykradl logiku. Pětice (!) scenáristů se tak snažila přechytračit diváka, až pánové nakonec přechytračili sami sebe. Nezbytná míra divákovy nedůvěry, s níž lepší filmy o podrazech vědomě pracují, byla několikanásobně překročena. Nelze věřit ani kouzelníkům, kteří po skoku v čase jednají v rozporu s jejich úvodní profilací (mnoho dalšího se o nich přitom po zbytek filmu nedozvíme), ani jejich trikům, neboť za ně kouzlí převážně CGI, čím dochází ke zpřetrhání pout mezi jejich kousky a realitou. Kouzelnické výstupy jsou v zásadě jenom záminkami ke zdlouhavým a střihem zpraseným akčním scénám. Chabé finální odůvodnění smyslu každého z představení je jen další z bezpočtu snah o rozptýlení pozornosti, konkrétně snahou o navození dojmu, že každá z „jánošíkovských“ šou byla něčím víc než autonomní atrakcí. Třeba součástí promyšleného celku, řízeného pravidly, která se nemění za pochodu a jehož jednotlivé části nejsou propojené za užití zarážejícího množství náhod a předpokladů, že určitá osoba zareaguje na určitou situaci pouze jedním a ne jiným způsobem. Finální zvrat film obírá o zbytky logické koherence. Ano, takový konec jsem vážně nečekal, ale z toho důvodu, že by v návaznosti na předchozích sto minut postrádal jakoukoli logiku. Namísto pocitu, jak chytře jsem byl převezen (Wow efekt), se dostavil nahořklý smích nad něčí schopností obětovat Bohu překvapení veškerou věrohodnost a smysluplnost příběhu (WTF efekt). Každý vyprávěcí prostředek slouží k ošálení diváka do té míry, že si faleš filmu neustále uvědomujeme a jeho kejkle tudíž nezabírají. Na dosti podobném principu (prozradíme vám pravidla hry a stejně vás převezeme) byl založen Dokonalý trik, v němž však onen trik podpíraly dvě hodiny předcházejícího dění. Zvrat u Nolana nebyl vykouzlen ze scénáristické bezradnosti až těsně před koncem, jenom aby film už nějak skončil. V Podfukářích je - počínaje způsobem, jakým je uveden název filmu - příliš zjevné, že oběťmi podrazu máme být my. Něco takového by možná zabíralo u Kaprfíldova živého výstupu, ale v hraném celovečeráku to ve výsledku vede k tomu, že celý film zpětně ztrácí smysl, neboť se vybarví jako pouhopouhý klam. Utilitárně se nakládá také s herci. Většina z nich byla obsazena jenom pro navýšení prestiže filmu a plní tutéž okrasnou a rozptylující funkci, která je jednou z postav přisuzována kouzelníkově pohledné asistentce. Takovou asistentkou je pak také samotný Louis Leterrier. Jenomže asistentkou bez kouzelníka. Usilovně rozptyluje naší pozornost, aby v závěru bezelstně připustil, že hlavní náplň jeho představení tvořil samotný akt rozptýlení.Apendix: jako největší výsměch vyznívá snaha protlačit do Podfukářů, filmu, který obhajuje podvodníky a trestá ty, kteří na podvody upozorňují, kritiku nespravedlivých sociálních poměrů (zřejmě dozvuk Occupy Wall Street). 40% ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $75miliónovTržby USA $117,723,989Tržby Celosvetovo $351,723,989Tržby za predaj Blu-ray v USA $11,276,875Tržby za predaj DVD v USA $15,449,217║ konečne sa po dlhšej dobe opäť našiel v tom správnom filmovom zložení Louis Leterrier a dosť slušne to odpálil, podarený svižný filmýk /80%/ ()

Galerie (74)

Zajímavosti (36)

  • V závěrečné scéně z Paříže je možné na dně řeky vidět množství klíčů charakteristických pro společnost Kwikset - šestihran s výřezem ve tvaru písmene K. Tato společnost však visací zámky ve svém portfoliu nemá - specializuje se čistě na dveřní zámky. (Adrai)

Reklama

Reklama