Komentáře uživatelů k filmu (1 721)

  • Superpero
    ***

    Představení New Yorku, jako monumentální metropole kypící životem a živočišnou energií opravdu bralo dech. Ty kalby doprovázený současnou hudbou fungují na jedničku a jestli se k něčemu hodí přirovnání vizuální orgie, tak k tomuto. Bohužel tato fascinace mi nevydržela celý film a příběh mi přišel dost plytký. Co na tom, že DiCaprio je zase perfektní, když tam prostě všichni jen blábolí, jak se milujou a nemilujou. Nechci urážet známý román, který jsem nečetl, ale dějově mi toto zpracování přišlo fakt o hovně. Ale stejně na to jděte do kina.(19.5.2013)

  • sheen
    ****

    Leo už není ten naivní klučina z Titanicu. Elegantní film ve všech směrech. "You canť repeat the past"(11.8.2013)

  • Boogeyman
    ****

    Spectacular Spectacular! Ale trailer sliboval větší jízdu.(12.8.2013)

  • playboxguest
    *****

    Moulin Rouge je tu podruhé, ale tentokrát bez písniček a s daleko častějším výskytem žárlivého vévody, tohle mojí mysl dráždilo při sledování nejčastěji. Podobného spolu tyhle dva filmy mají příběhově víc než dost, nehledě na to, že Luhrmannovská vize to jen přitvrzuje. Atmosféra rozvášněného večírku ve mně pomalu probudila pocit, že se viděných událostí sama účastním, kór když tomu kromě skvělé režie tentokrát pomohlo i parádní 3Dčko: ***** , které si diváka svou prostorovostí chytí i v místech, kde režisérovi docházejí síly. Dlouho se mi nestalo, aby mi u nějakého filmu bylo líto, že jsem se vyprdla na kino (ačkoli žiju v ověřeném domnění, že to moje domácí nedá na zážitku o moc míň). Stejně tak se mi dlouho nestalo, abych si hned po dokoukání filmu musela některé scény přehrát znovu, než vstanu z gauče (krom zmíněného večírku třeba část prvního setkání po letech až do chvíle, kdy se košilema pokrytá Mulligan rozpláče). Luhrmann opět válí, jeho Gatsby je stejně vyjímečný jako jeho předchozí filmy, ačkoli jsou Gatsby s Daisy prvním Luhrmannovským párem, který mě ve svém finále nedonutil k slzám. I tak zvedám na pět, už kvůli úžasnému 3Dčku, moderní hudbě v dobovém filmu (tohle Baz prostě umí prosadit) a určitým scénám, které si v poslední době přehrávám opakovaně a věřím, že se mi navždy zapsaly do paměti.(25.8.2013)

  • Madsbender
    ***

    Prvá polhodina je iba mainstreamová nafúknutá pozlátkom obalená bublina, vyplnená prehliadkami žúrov a večierkov, a prejavujúca Luhrmanov absolútny hudobný nevkus. Potom však na scénu prichádza DiCaprio, a z odpadovej látky sa stáva priemerná romantická dráma z obdobia prohibície. Mystifikácia okolo Gatsbyho je prevedená dosť nepodarene a smiešne a celý film je aj v najlepších momentoch rovnaký ako samotný Gatsby - navonok samé pozlátko a vnútri prázdnota. 55%(5.1.2014)

  • JohnnyD
    *****

    9/10 Leonardo DiCaprio opäť dokázal, že je najlepším hercom súčasnosti. Do dokonalosti tomu ale chýbajú dve veci. Po prvé, aby to Luhrmann dotiahol do videoklipového šialenstva, lebo stále sa krotí. A po druhé väčší priestor pre úvodnú mystiku okolo Gatsbyho. Inak je to úžasné prenesenie ducha a myšlienky kultovej novely do súčasnosti. Práve tej novely, ktorá aj dnes (práve dnes?) má toľko čo povedať. Síce väčšina divákov bude vnímať len ten povrch s príbehom o láske v žiare flitrov a v rytme hiphopových beatov, no o to viac táto doba potrebuje Veľkého Gatsbyho. Myslím, že Fitzgerald by mal radosť.(20.5.2013)

  • Foox
    ***

    Jako kdyby dramaturg neodhadl potenciál jedné z největších novel 20. století a Luhrmann si toho buď nevšiml nebo ani neměl snahu tuto stránku zachránit. Místo toho dává přednost grandióznímu, pestrému, hýřícímu vykreslení od obrovské Gatsbyho vily až po celé město. V první třetině sice nemáte šanci kouknout se na hodinky, mohutně okázalé večírky s neuvěřitelnou výpravou bez mrknutí oka vtáhnou, jenže postavy bohužel postaví do pozadí. Přičemž po jejich počátečním načrtnutí věříte, těšíte se ve vyvrcholení jejich příběhů, které nakonec buď zklame nebo se úplně vypustí, jako v případě další evidentní romantické linie s mladou golfistkou. Po takhle strhujícím úvodu se děj jen vleče a prodlužuje zbytečnostmi. Navázat na Moulin Rouge, se tedy bohužel nedaří, není problém jen ve scénáři, režisér protentokrát má svůj neodpáretelný díl viny, své opulentní výstřednosti v podobě dech beroucích scén střílí kam se mu za chce, protentokrát nemají žádný hlubší smysl ani důvod, oproti zmíněné Moulin rouge. 50%(17.5.2013)

  • -OverLord-
    ****

    Předlohu jsem nečetl, předešlý filmy jsem neviděl a tenhle se mi moc líbil. Zasazení do dvacátých let minulýho století se povedlo nanejvýš dokonale. Jediný, co tomu přidává na "moderním" looku, je hudba, která se tam ale kupodivu skvěle hodí. Všechno je tam barevný, veselý a působí to majestátně. Herecký obsazení je naprostá špička, DiCaprio hraje svojí klasiku víc než skvěle, Maguire zahrál mladýho joudu taky moc hezky a Edgertona bych skoro nepoznal. Potěšilo i obsazení Jasona Clarkea, kterej se už předvedl v trochu větší roli ve filmu Lawless ze stejnýho období. Co mě taky nadchlo bylo auto "Lassiter V16 Phaeton", který se objevilo už kdysi v dneska už kultovní český hře Mafia, a ve kterým jezdil Gatsby a byla to zakázková práce. Mimo to, že Gatsby používá úžasný slovní spojení "old sport", tak je svým způsobem i hodně zajímavá, tajemná a současně ubohá literárně-kinematografická figurka. Konec je skvěle natočenej a docela smutnej. Nakonec mi Gatsbyho bylo i líto. Je to jeden z těch filmů, nad kterým, pokud se vám bude líbit, budete ještě nějakou tu chvilku po skončení přemýšlet, a to je velký plus.(21.6.2013)

  • Payushka
    ***

    Oproti "klasické" verzi s Robertem Redfordem v hlavní roli tahle alespoň přináší něco nového a ne jen zfilmování knihy 1:1. Jenže ne všechno se podařilo. Osobně jsem se nejvíc bála soundtracku, protože kombinace meziválečné doby a hip hopu od Jay-Zho působí vražedně. Moderní písničky jsou nakonec použity spíše u "party scén", které jsou sice poměrně dlouhé, ale natočené podařeně. Horší to je už s digitálními přelety krajinou, jež jako by vypadly z filmu Tima Burtona, který ho natáčel s mírnou kocovinou. Vizuál tedy docela zklamal, ale aspoň herci v čele s paradoxně nejlepším Tobeym Maguirem (ale DiCaprio je hned v závěsu) to všechno zachraňují.(16.5.2013)

  • *CARNIFEX*
    *****

    Nick sedí u svojho psychológa a začína rozprávať svoj životný príbeh, ako spoznal svojho najlepšieho priateľa. Ani len netušil, že usadením sa v malom dobe na predmestí New Yorku v obkolesení miliardárov spozná osobu, ktorá navždy zmení jeho život. Gatsbyho. Na prvý pohľad veľmi inteligentného, bohatého, vľúdneho človeka, ktorý predsa len skrýva malé tajomstvo. Miluje Nickovu sesternicu Daisy s ktorou sa roky nevidel. Ich spoločnú, šťastnú budúcnosť rozdelila vojna. Obaja si však sľúbili, že keď sa raz vráti, už ju nikdy neopustí. Má to však háčik. Daisy sa po rokoch vydala a Gatsby si razom uvedomuje, že jeho nadobudnutý majetok tento krát stačiť nemusí. Málo ktorý film ma od úvodu zaujal tak, ako tento. Problematiku príbehu, ktorú film rieši poznáme už od nepamäti. Peniaze či moc hýbu svetom. Kto ich má - má takmer všetko. V dnešnej dobe si už za ne kúpite aj lásku. Bohužiaľ, je to smutné, ale je to tak - je to fakt. Herecké obsadenie, ich výkony, kostýmy, príbeh, hudba - nepotrebujú ani komentár. Záver hodný skutočnej drámy vo mne vyvolal emócie úzkosti po ktorých som si uvedomil, že láska je presne to, čo všetci hľadáme, po čom všetci túžime, čo nám prináša kľud do života. Láska je liek na všetky druhy bolesti. Úprimne povedané, chápem tak rozdielne hodnotenia. Podľa mňa však film pochopí najmä taká osoba, ktorú ešte skutočná láska nestretla. Ten čo ju má ( a ja mu úprimne závidím, zároveň prajem ) sa do hlavnej postavy tohoto príbehu v živote vcítiť nemôže. Lebo svoje šťastie, berie ako všednú vec, ktorú považuje za samozrejmosť. My ostatní, my stále čakáme na onen moment, kedy to konečne príde. Na vzdory rôznym názorom na tento film, som rád, že som ho videl a navždy ostane v mojej zbierke.(18.9.2013)

  • Rosaviva
    *****

    Kdybych měla tenhle film popsat jediným slovem, asi bych si vybrala - Velkolepé. Protože přesně tak mi to přišlo, oslnivé, velkolepé, místy dechberoucí. Když jsem na to šla, opravdu mě nenapadlo, že se mi to bude líbit až tak moc, jak se mi to nakonec líbilo. Úžasné scenérie, dobrý soundtrack, velkolepé párty. Divné obsazení, které nakonec docela dobře fungovalo. 5*(23.5.2013)

  • Aky
    ***

    Předlohou je emočně silný román. Film mi přišel chladný, jako akademické převyprávění knihy. Přemíra vypravěče způsobuje permanentní odstup nejen od děje, ale i od citů, které tak k divákovi stěží pronikají. Hezká výprava, dobří herci..., přesto jsem byl rád, když to skončilo.(24.11.2013)

  • Pilda17
    ****

    Pěkný příběh doprovázený skvělými výkony Leonarda DiCapria a Tobey Maguira. Další role pro Leonarda, jak ulitá, nebo spíš ukazuje jaký je dobrý herec. Ze závěru mám smíšené pocity, na druhou stranu je to realita. Velký Gatsby měl prostě a jednoduše smůlu, působí jako špatný člověk, ale pořádně ho znal jen Nick, který za ním stojí celou dobu. Lidi si ho váží jen kvůli penězům, večírkům a tak dále, ale jinak se o něj nezajímají. Takže se není čemu divit, když zemře neprávem, novináři a policie ho odsoudí a lidi začnou nenávidět. Skutečnou pravdu však zná jen Nick a je mu z toho nablití, což je poznat v jeho posledních slovech i ohledně jeho "dokonalé" sestry, která úplně obrátí a vrátí se k životu, který jí nevyhovoval. Je zřetelně vidět, že peníze hýbou světem a nejspíš to tak vždy bylo a bude. Krutá realita, kterou tento snímek vystihuje dokonale. Celkově nemám žádný větší problém, až na přestřelenou délku, protože děj je místy hodně utahaný a nudný. Rok jsem se Gatsbymu vyhýbal, ale neprávem, přeci jen je to pěkná podívaná .. 8/10 = 85%(18.12.2014)

  • lamps
    ****

    Luhrmann opět potěšil, ne že ne. Great Gatsby je sice mediálně až příliš nafouknutá a diskutovaná bublina, ale koneckonců splňuje skoro všechno, co činí moderní filmy úspěšnými a oblíbenými. Má hvězdné (a kvalitní) obsazení, energický soundtrack, který mi vyřvává do sluchátek skoro každý den, parádní živelné kostýmy a vymazlenou dobovou výpravu, které zpestření o současné hudební hity a vizuální příkrasy absolutně vyhovuje. Veledůležitá romantická linie sice při vší enormní snaze o hmatatelné emoce nefunguje tak, jak bylo zamýšleno (nebýt Lany Del Rey, tak nevim nevim), a nějak mechanicky jsem měl nutkání fandit osobitému manžílkovi Edgertonovi, ale jinak jsem si tuhle netradiční exkurzy na 80 let staré americké diskotéky náramně užil a zápory na ní hledám pouze s velkým donucováním - ten film si kritizovat rozhodně nezaslouží. 80%(16.2.2014)

  • Allien.9
    *****

    Luhrmannův "Gatsby" je v první řadě skvěle uchopený. Umělé (nebo spíš umělecké?) scény působí překvapivě dobře, dodávají filmu nádech neskutečna, možná až absurdna, a přesto mu ani trochu neubírají na intenzitě - viz závěrečná dvacetiminutovka. Hvězdu ubírám spíše za detaily, vadí mi například výběr některých moderních písní, především těch hip-hopových, počáteční nekonzistence a občasná afektovanost. Lana Del Rey je nicméně úchvatná, bez jejího "Young and Beautiful" by byl zážitek poloviční. S obsazením jsem nanejvýš spokojená; DiCaprio standardně dobrý, Maguire překvapil (že by se v něm s přibývajícím věkem přeci jen něco probouzelo?) a Mulligan se na tu krá*u nebeskou taky hodí výtečně. Myšlenky? Minulost nelze vrátit, láska je slepá a lidi jsou svině.;-) EDIT: Po třetím zhlédnutí zvedám na plný počet.(18.5.2013)

  • Chlupis
    *****

    Je to jakoby někdo vzal celou historii kinematografických postupů a vecpal vše do jednoho filmu. Manýra reflektující posedlost a manýru.(16.5.2013)

  • k212
    ***

    Párty, chlast a drogy, povolné mladé ženy ... jo to Baz Luhrman umí dobře podat ... nějaký ten hiphop brázdící vody elektronického popu jako doprovod plus pár tanečníků, hodně zrychlených a psychedelických záběrů k tomu. Dokonce jsem v tom cítila i tu marnost a dekadenci doby - díky vizuální přeplácanosti. Pak k tomu přidáme pár teatrálně přepjatých emocí s krásnými záběry majáku v dáli a jsme doma - v jednom velkým kýči. Už v knize mě hlavní objekt lásky páně Gatsbyho sakra sejřil, a v tohle filmu zásluhou Carey Mullingan s přídavkem extra (je dobrá, to se musí uznat). No a Leonardo - je hoch čím dál tím lepší a lepší! Rezervovaný, suchý, chladný a kalkulující ... přesně jak má Gatsby být naservírovaný. Výrazně originálnější a stabilnější verze než ta z roku 1974. Baz mě však unavuje už od Moulin Rouge a Gatsbym si mě opět nezískal, bohužel.(6.11.2013)

  • JitkaCardova
    *****

    Konečně se někdo nebojí smysluplně a s plnou parádou říct, jestli byl Gatsby opravdu velký, nebo ne. *** Filmů, které dovedou ve všech nuancích vystihnout klíčové dilema románu, a nadto je skrze svou interpretaci důsledně a divukrásně předvést, s neopakovatelnou grácií, po svém, není mnoho (napadá mě ještě snad Abrahámovo údolí jakožto specifický a podivuhodný komentář k Paní Bovaryové). *** Pokud tedy jde o obsah - kniha ani zdaleka není tak odvážná a vyostřená či vypjatá, má-li předvádět onen ambivalentní naturel páně Gatsbyho, a proto ve chvíli, kdy vyvstane otázka jeho velikosti, čili jakým člověkem vlastně byl, zda opovženíhodným bonvivánem a dandym, či nepochopeným géniem, čtenář je bezradný, protože bezradný a jaksi rozplizlý byl i román, způsobem podání, dotýkání se a popisování Gatsbyho... Naopak film vás v tomhle nenechá na holičkách - ale nerozhoduje za vás, nemoralizuje a nevysvětluje, nicméně dovede Gatsbyho vykreslit tak životně, smyslně, že něco cítit musíte, budete jím nutně dotčeni. Přestože je jen na vás, co chápete velikostí, tady máte živoucí materiál se rozhodnout. Až bych řekla, že tak nějak by to byl Fitzgelrald rád napsal, s takovým efektem, kdyby byl s to. *** A co se týče formy, Luhrmann tu velice překvapivě dozrál k uměřenosti - jeho v upřílišněnosti a přebujelosti až zastrašující nápady, jak vizualizovat sensualitu a emoce, živelná kreativita a mnohdy až hrůzostrašná megalomanie Moulin Rouge se tady nechávají zkrotit a ujařmit, a poslušně se podřizují ději příběhu, prožívání a konání jednotlivých postav, popisům dobových situací či dramatickým zvratům zápletky; režisér se už nenechává bezuzdně unášet, a o to silněji se může nechat unést divák. Kde Moulin Rouge bylo dílo rozpustně navržené a stvořené k donekonečna se vrstvícím labužnickým orgiím, kochání se a tonutí v opilých radovánkách, následných nevyhnutných mdlobách podroušeností, v závratných propadech do zlých kocovin a bolestivých zajetí v pobledlých, mdlých vystřízlivěních - a bylo zřejmé, že režisér si vybral téma, které mu dovolí ve stylu věčného kabaretu zahlcovat sebe i druhé neúměrností fantaskních, karnevalových výstředností a salvách panujících emocí -, tady je naproti tomu neúměrnost striktně (byť nepochybně s touže radostí) využitá pouze tam, kde logicky ilustruje přísnou interpretaci klasického příběhu velké literatury. Tím, že si Luhrmann vybral Gatsbyho, si na sebe upletl bič a zkrotil s ním svou sílu ke chvále výborně soustředěného, byť co do originality a dechberoucnosti technik a nápadů neméně překvapivého díla, jež nejúporněji působí svou silou právě tím, jak svou sílu zkušeně krotí a zase popouští. ***(23.11.2013)

  • dr.horrible
    ***

    Tento film je ako dúha; Krásny a farebný, ale tiež priehľadný a po chvíľke vyprchá. Knihu mám čerstvo v pamäti, čo je možno jedným z dôvodov, prečo som im to nežral. Nechápem načo bolo dobré citovať celé dialógy z knihy a ešte obraz narvať popiskami. Paradox, keď ma iritovali vo filme, pričom v knihe sa mi páčili; rovnako ako soundtrack - sám o sebe perfektný - do deja zapojený neobvykle a nemenej perfektne, ibaže udávajúci mu smer iný, než autor chcel. Fitzgerald bol vizionár, Luhrmann je "iba" umelec. Paradox jeho postavy, na papieri tak ľudské a vo filme umelé ako je to len možné. Paradox noblesa, ktorú nesie úpadok spoločnosti a doby obsiahnutý vo Fitzgeraldových riadkoch a nevýslovná dekadencia MTV doby, ktorá nikdy neexistovala a ktorú každým záberom cítiť z Luhrmannovho uslzeného spektáklu. Strašné sklamanie tento film. PS: A tiež mi tam chýbala tá záverečná scéna s Nickom a Jordan. Mohla (a mala) ukončiť dej, dať postave Jordan zmysel a aspoň na chvíľku odpútať pozornosť od toho (citujem) "hysterického" deja(16.7.2013)

  • HoneyBunny
    ****

    Ne každá love story končí happy endem. Krásný vizuál, originální soundtrack a příběh, který - protože knihu jsem nečetla - byl pro mě ne úplně předvídatelný. Líbilo se mi i převrácení klasických rolí - je to muž (Gatsby), kdo je slepě, naivně zamilovaný do ženy, kterou si zidealizuje. A je to Daisy, které chybí nějaké velké iluze, ale alespoň na čas chce propadnout snu o šťastném konci s Gatsbym. DiCaprio v roli Gatsbyho září, s přehledem je to nejsympatičtější postava filmu. Luhrmann tuhle adaptaci zvládnul s přehledem, dokonce i emoce fungují tak, jak mají. Jediná výtka - film by snesl prokrácení, víc než dvouhodinová stopáž je zbytečná.(2.11.2015)

  • Jordan
    **

    prázdne digitálne pozlátko - takto zhovadiť tak dobrú knihu, to by malo byť trestné!(29.12.2013)

1 2 3 4 5 6 7 23 44 66 87