Nastala chyba při přehrávání videa.
  • B!shop
    ****

    Veliky prekvapeni, Tarsem vetsinou zmrda, na co sahne a po muzikalovym traileru jsem cekal naprosty peklo, ale dostal jsem prijemny fantasy. Pribeh si samozrejme ze Snehurky bere jen par veci, ale to vubec nevadi, dej je vetsinu casu zajimavej a zabavnej. Herci jsou super, at uz banda trpasliku, tak super sympatak Hammer v roli prince a i kdyz bych Roberts rozhodne neoznacil za buhvijakou krasku, tu mrchu si skvele uzila. Co se tyce Collins, ona by byla i docela roztomila, ale to jeji pekelny oboci me celou dobu desne rozcilovalo. No a jinak ma film obstojny triky i slusnou vizualni stranku a i kdyz zaverecnej tanecek je zbytecnej, je tu spousta hluchejch mist a humor je misty uz dost infantilni, ve vysledku jsem prijemne prekvapenej a spokojenej, takze nemam duvod nedat slabsi 4*.(5.6.2012)

  • petero
    ****

    Tento rok tá menej očakávanejšia snehulienka, v porovnaní s konkurenčnou temnou až žalostne “down“, prekvapila práve tam, kde sa očakávalo najviac sklamania. Pestrofarebný vizuál a divné kostýmy nestrhávali zbytočne pozornosť, Julii Roberts úloha sekla, trpazlíkovia boli zábavný, herec hrajúci princa to zvládol tiež nad očakávanie dobre a zo všetkých doterajších filmov Tarsema Singha mi prišla Snehulienka najpútavejšia hneď od začiatku možno aj vďaka rozprávaniu Kráľovnej a jej príbehu. Snehulienka naruby ako sa patrí... Asi treba mať trošku v obľube netradičné rozprávky a režiséra aby tento film sadol, no i napriek tomu ma záverečné bollywoodske tanečné číslo prekvapilo (rád by som vedel ako to zapôsobilo na niekoho, kto nepozná Singhov pôvod). Normálne ľutujem že som na tom nebol v kine.(28.5.2012)

  • Botič
    **

    Mirror, Mirror mě absolutně minulo a vlastně ani do nálady nesedlo. Papundeklové, falešné, místy sice roztomile kritické a nadsazené, ale vyprázdněné a o ničem. Tohle cukrátko je spíše kyselým bonbónem, které v krku škrábe a dělá neplechu, než něčím, co s každým dalším shlédnutím chutná lépe a lépe jako třeba Hvězdný prach nebo Kouzelná romance.(10.6.2012)

  • Bluntman
    ****

    (Komentář může obsahovat spoilery) Filmy Tarsema Singha vždy pracují se žánrem tak, že konvence s ním spojené ozvláštňují vypravěčskou změnou perspektivy. V psychologickém thrilleru se doslova noříme do mysli sériového vraha, v dramatu z nemocničního prostředí si své příběhy vzájemně ovlivňují jejich dva fabulátoři, v akčním fantasy je na dění nahlíženo z božského pohledu na místo upřednostňování lidského hrdiny. V případě pohádky se pravděpodobně nejzažitější disneyovská verze Sněhurky genderově obrací naruby, a tak se z titulní hrdinky dělá emancipovaná obdoba Robina Hooda, která již není pouze pasivním objektem hrdinových tužeb, ale sama aktivně jedná. (Objektem na pohled se zde naopak stává princ, což je Zlou královnou na mnoha místech glosováno.)_____ Český překlad názvu právě vybízí ke srovnání s "kanonickou" verzí pohádky a nakládáním s jejich charakteristickými prvky (trpaslíci, jablko ad.), ale mnohem podstatnější je originální titul MIRROR, MIRROR. Určuje totiž formální strukturu díla, založenou na "zkreslení odrazu". Vyprávění je zdánlivě filtrováno skrze postavu Zlé královny, která nám po dobu tří čtvrtin podává verzi příběhu ze svého hlediska. Je přitom značně ironická, což je sjednocujícím principem pro většinu scén (ironie založená na rozporu mezi řečeným a myšleným, mezi atmosférou scény a dialogy v rámci ní atd.). Nakonec se ale ukáže, že ústřední protagonistkou nebyla Zlá královna, ačkoliv to film nespolehlivě prezentoval, ale Sněhurka, což s sebou nese i přepnutí do zcela jiného modu - muzikálového. Ten, přestože na něj řada lidí nadává, je opodstatnitelný uvědomělostí úvodů a závěrů ve filmech i filtrací (Královnin "marionetový" prolog, Sněhurčin bollywoodský epilog) a taktéž vyplněním mezery z první čtvrtiny, kdy Sněhurka konstatuje, že za života jejího otce lidé zpívali a tančili._____ I manýrističnost, která je vytýkána s poukazem na okázalost kostýmů, by se dala snadno vyvrátit jejich mnohovýznamovostí a motivovaností ve vyprávění. Kostýmy zde slouží nejen k určení sociálního statutu postav (časté je okradení pánů kmány právě o oblečení, narážky na genderové role s oblečením spojené), ale i jako metafora povahových vlastností (význam svých převleků v bajkách) a jako kompoziční prvek (možnost přestrojení či dokonce "přepravy"). Soustředěním se na formální stránku by se dalo pokračovat v podstatě do nekonečna, protože za rozbor by stála míra vyprázdněnosti/plnosti mizanscény vzhledem k (ne)přítomnosti Sněhurky/Zlé královny, barevná dieferenciace (dominance zlaté u Zlé královny, modré ve scénách s Princeznou) i řada kompozičních návazností při spojování scén mezi sebou._____ Nedošlo by ale na symptomatickou bohatost snímku, kdy se jedná o zjevnou satiru na posedlost krásou a zároveň "sociální" vyjádření se ke způsobům řešení ekonomické krize. Podstatné je ale jedno: MIRROR, MIRROR je formálně neuvěřitelně opojné dílo, jehož ozvláštnění oproti známé předloze spočívá ve změně perspektiv(y) a v rámci filmu samotného pak v sebeuvědomělosti při ironickém komentování použitých formálních strategií (vypravěčských - kdo je hlavní hrdinka? i stylistických - např. kostýmy).(6.4.2012)

  • IQ Tiqe
    ***

    Je to prostě dětské. Zápletka jednoduchá, příběh průměrný – když si odmyslím známé tváře, dostanu pohádku, jaké se točí v poslední době u nás. Aspoň že je sem tam vtipný. Rád jsem poznal hezkou Lily Collins. Nakonec musím říct, že druhá letošní Sněhurka se mi líbila víc. # [viděno: monitor, 5.1] # příběh 6 | hudba 6 | humor 2 | akce 3 | napětí 1 | pustil bych si znovu 5(11.6.2012)

  • - Herec Martin Klebba si nezahrál jednoho ze sedmi trpaslíků poprvé, už v roce 2001 ztvárnil postavu Pátka ve filmu Zimní pohádka (2001). (Aknah)

  • - Režisér Tarsem Singh odmítl v postprodukci předělat film do 3D, pokud by se na této práci nepodílel výhradně on sám, což by údajně zabralo další rok práce. Nechtěl prý, aby film dopadl jako snímek Harry Potter a Relikvie smrti – část 2 (2011). (Brousitch)

  • - Do hlavní ženské role tvůrci zvažovali obsazení Saoirse Ronan, ale věkový rozdílu mezi ní a Armiem Hammerem byl příliš velký. Později byla obsazena Lily Collins. (Aurum)