Reklama

Reklama

Double Down

USA, 2005, 93 min

Režie:

Neil Breen

Scénář:

Neil Breen
(další profese)

Obsahy(1)

Brilantní počítačový samotář se zmocní Las Vegas, zatímco bojuje proti svým záchvatům klinické deprese a posedlosti po romantice a smrti. (KGBelik)

Recenze (16)

corpsy 

všechny recenze uživatele

Neil Breen bol v minulosti zrejme veľmi často týraným a utláčaním dieťaťom. Ako ináč si vysvetliť jeho pojatie hlavnej postavy, ktorá dokáže a ovláda všetko? Napol mesiášska bytosť ( v jeho podaní zrejme nejde o nič menšie ) zachraňuje svet pomocou starého meďáku, zopár notebookov a niekoľkých mobilov a samozrejme svojimi geniálnymi schopnosťami. Breen pľuvol Tommy Wiseau(ovi) do ksichtu a natočil najhorší film všetkých čias. Klobúk dolu. ()

Hamaradža 

všechny recenze uživatele

Double Down nedosahuje výšin toho najlepšieho od Eda Wooda, či Tommyho Wiseau, ale nemá od toho až tak ďaleko. Neil Breen je buď génius so zvrhlým zmyslom pre humor, alebo (ak svoje filmy berie vážne) musí byť mentálne značne slabší, alebo mať akúsi formu autizmu. Ak je pravdivá druhá možnosť, zaujíma ma, kde berie prostriedky na svoje filmy (rekvizity, drahé autá, a pár desiatok (ne)hercov) - kto mu umožňuje ich točiť. (Nie že by mi to vadilo, takýchto filmových katastrof bude vždy treba :) ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Neil Breen pracuje někde v poušti na čtyřech vypnutých umělých noteboocích najednou, útočí na něj teroristi, co se zjevují odnikud, žije v Mercedesu či co to bylo za auto, do toho pořád vzpomíná na to, jak mu umřela jeho milovaná žena, kterou sbalil už ve čtyřech letech na dětské hřišti, občas prohodí nějakou hlubokou větu, třeba: "Jsem sám, ale nikdy nejsem osamělý.", pak se taky těší, až umře až umře (napsal jsem to dvakrát, jelikož to hlavní hrdina řekl dvakrát za sebou, jako většinu věcí, snaží se zjistit, jestli je posmrtný život a do toho zachraňuje Las Vegas, misi na Měsíc, nějaký let a nakonec vlastně celý svět před teroristy... Ty vole, netvrďte mi, že to není geniální dílo. Ve spojení s příšernými hereckými výkony (nejvtipnější je, když Neil Breen projevuje nějaké emoce) všech zúčastněních, divným vyprávěním děje, nejdokonalejší dialogové scény neustále točené záběrem hlavy s pozadím jasné oblohy, i když je při tom dialogu obloha plná mraků a nakonec i vším, co se tam děje. Neil Breen je fakt génius, jelikož vytváří úplně nový rozměr filmů. Doufám, že ty svoje filmy sám nebere tak vážně, aspoň doufám, jinak to s ním je zlé... 4* ()

Kubaso 

všechny recenze uživatele

Neil Breen - nejlepší špión, terorista, žoldák, chemik, všemi medailemi vyznamenaný voják a já nevím co ještě pobíhá po poušti, v níž má pod každým druhým šutrem schované notebooky a mobily, s jejichž pomocí dokáže začít i zastavit válku (jeho slova, ne moje). Má auto plné konzerv s tuňákem, rozsévá anthrax po Las Vegas, komunikuje s mrtvými a léčí rakovinu. Ale ani to (a ani kvanta záběrů posbíraných z archivu) mu nedokáže vrátit nebohou mrtvou snoubenku, jejíž kostru s sebou pro sichr vláčí ve spacáku... A to jsem spoustu věcí zapomněl nebo se je ani nesnažil pochopit. Ve skutečnosti je to taková zetková variace na Scorseseho Taxikáře, ovšem s tím rozdílem, že nikdy není jasné, zda je Double Down kongeniální studie proměny člověka v paranoidního šílence, anebo zda jde o jeho dílo. Asi jen málokdo jiný by si troufl v závěrečných titulcích uvést u profesí osvětlovače či stylisty slovo NONE. Rozhodně je to unikát. ()

TERRORDROME odpad!

všechny recenze uživatele

Človek sa tak dlho obšmieta okolo zlých filmov, až narazí na Neila Breena! U bežných sračkární sa obvykle aspoň dá poznať o čo sa tvorcovia asi snažili, ale útroby Neilovej hlavy sú rovnaká záhada ako čierne diery. Jeho postava je akýsi super agent/hacker/terorista čo chodí púšťou, neustále lezie na nejaké skaly, každé ráno sa prebudí pod svojim autom, pracuje na troch (vypnutých ) notebookoch zároveň, nosí so sebou lebku svojej mŕtvej frajerky a keď na neho jeho ťažký údel dopadne, tak hystericky beží a kričí "áááááááá"...! No a má auto plné konzerv s tuniakom ktoré žere počas šoférovania, takže viac vytrúsi než zje. Jeho poslanie je zahalené tajomstvom, vraždí ľudí ( jedného zabije neviditeľným silovým poľom ), roznáša antrax a žiadna vláda si na neho netrúfne, lebo vedia že by mohol ( teda aspoň podľa jeho vlastných slov ), v okamihu zničiť Las Vegas. Zavraždí chlapíka otrávenou jahodou, ale zistí že to bol niekto iný a jeho skutočný cieľ radšej pre istotu spáchal samovraždu tým že sa strelil rovno do čela. Je to ten najlepší z najlepších z najlepších z najlepších, akurát je úplne mimo reality ktorá za ním akosi nestíha. Ako bonus uvidíme jeho gule vznášajúce sa na hladine bazéna a najvypätejšia scéna je tá keď čosi zúfalo hľadá a vyhadzuje z kufra auta hromady prázdnych konzerv od tuniaka. Neil Breen je očividne kategória sama pre seba, neporovnateľná s čímkoľvek v nám viditeľnej časti tohto vesmíru. Ale je to prča... ()

PetersCZ 

všechny recenze uživatele

Zásadní milník v dějinách světového filmu. První Breenův film, a rovnou nekompromisně nastolující všechny principy autorovy poetiky. Ta je opravdu svérázná, byť se dají vysledovat určitě tendence sahající například k francouzskému impresionismu němého filmu. Dialogy se téměř nevyužívají a míra subjektivizace vyprávění je extrémně vysoká - téměř všechna narace totiž probíhá vnitřním monologem hlavní postavy. Místo epického příběhu tak do popředí vstupuje spíše vizuál a hra s rytmem střihu. Záběry jsou příznačně dlouhé a velkou část si pro sebe ukusují celky a velké celky, typicky na poušť a pracujícího Breena. Byť se nepochybně jedná o stěžejní dílo, které musí každý cinefil mít na seznamu povinných filmů, uznání přišlo Breenovi až s jeho druhým filmem, který onu auteurskou stylistiku posouvá dál a dělá ji funkčnější, a komerční úspěch zaznamenal až třetí díl trilogie, který se ale od breenovské poetiky trochu odklání směrem k mainstreamovějšímu zpracování. A já nemohu jinak než souhlasit s těmito většinovými hodnotícími tendencemi. Byť je film fascinující a ve svém úplném závěru dokonce strhující, většina z oné štědré 93 minutové stopáže je naplněná trestuhodným nabádáním diváka aby se napíchl na nůž nebo přinejmenším si s ním vydloubl oči. Nejedná se o stravitelný film a natěšený divák se tak musí připravit na velké sousto. Když ho ale zvládne, odměnou mu budou všechny ostatní Breenovy filmy, a tam už je skutečně o co stát. ()

tlesk 

všechny recenze uživatele

Tady se Breen ještě rozjíždí. Ty pravé perly teprve přijdou. Nicméně natažení filmu o opakování některých zbytečných scén (běhání po kaňonu), které jinak krátkému filmu natahují stopáž cením. ()

Blazkowicz 

všechny recenze uživatele

Nevím, co mě to napadlo, ale dávám si všechny filmy Neila Breena. Zrovna jeho první dílo není vůbec povedené. Zfetovaný Neil Breen se pořád brobouzí v poušti u svého auta. V kufru má spoustu satelitů, počítačů a konzerv od tuňáka. Zdá se mu o tom, jak umí hacknout cokoliv na světě, má léčitelské schopnosti, je nájemným vrahem a zároveň válečným hrdinou, bojí se ho Americká vláda a o nějaké ženě, která se utopila v bazénu, když viděla Neila Breena nahého. Prostě si o sobě myslí, že je spasitel světa. Tomuto se dá trochu zasmát, ale jinak je to hotový výplach mozku. 1-* ()

Víteček 

všechny recenze uživatele

Ten člověk je prostě génius. Už svou prvotinou dokázal stvořit veledílo. Jistě, scénář tu nedává vůbec žádný smysl, scény na sebe zřejmě ani nenavazují a nedá se pochopit, o co v celém filmu vlastně šlo, ale ptám se, opravdu to vadí? Vážně jsme tak povrchní, že tohle u filmů potřebujeme? Nemůžeme to prostě brát jako jedno velké opilecké blouznění alkoholika, který tráví čas v rauši v poušti čmáráním po autech a sněním, jakým mohl být hrdinou/teroristou, kdyby se jen život vyvrbil trochu jinak? Jasně že to nedává smysl, ale neměli bychom toho nebohé člověka raději litovat a chtít mu pomoci, než se mu smát? Víc to vypovídá o divácích než o autorovi, když se nebohý muž svíjí v deliriu na kamenech a doslova píše žádosti o pomoc, zatímco sní o léčivém kameni, a divák se mezitím směje a nemá s ním ani kapku soucitu. Hanba nám všem. ()

Dukekuky odpad!

všechny recenze uživatele

72 % ? To myslíte vážně ? Neila Breena jsem moc neznal a když jsem viděl to velké hodnocení tak jsem si řekl že tomu dám šanci, doplatil jsem na to. Co to sakra bylo za kravinu ? Naprosto pomíchaný příběh který rozhodně není jak Akční, Thriller tak třeba Drama. Je to spíše totálně špatně udělaná komedie, místo akce jsem se neuvěřitelně smál jaká je to kravina a události které jenom tak nastanou už nechci vůbec komentovat. Odpad ! 0/10 ()

HakitoCZ 

všechny recenze uživatele

Jedinečný, žánr-měnící zážitek. Možná další kultovní klasika. Veškerá tvorba Neila Breena, ať už herecká, režijní, scénaristická, editorská, nebo jiná, nese specifické aspekty, kterými jistě uchvátí srdce mnohých fanoušků. ()

Reklama

Reklama