Reklama

Reklama

Nespavost ve dvou

(TV film)
všechny plakáty
Krátkometrážní / Drama
Československo, 1969, 28 min

Obsahy(1)

Nespavost ve dvou zachycuje milostný trojúhelník a míjení se v lásce. Modelová situace. Žena, krásná manekýna, její tajemný starší přítel, kterého miluje, ale který se nikdy nezdrží přes noc, ačkoliv ho domů netáhne žádná manželka a děti, a mladý fotograf, který ženu miluje, ale ona mu nedovolí zůstat přes noc, protože čeká na telefon…Hříčka o vztazích, od nichž každý čeká něco jiného, je autorstvím režisérky a scenáristky Evy Sadkové. Krásnou modelku si zahrála Jana Brejchová, staršího muže Miroslav Macháček a mladého zamilovaného fotografa Jan Tříska. (Česká televize)

(více)

Recenze (15)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Televizní povídka, ve které všichni milují. Starší pán svou nezávislost, modelka staršího pána a módní fotograf modelku. Nikdo nemá tak úplně to, o co stojí, ale status quo má svou hodnotu a k dělání velkých gest chybí odvaha. Krátkometrážní drama dobře vystihuje styl 60. let. Při pohledu na herecké trio se člověk neubrání představě, jak by s podobnými hereckými typy naložila velká kinematografie opřená o silný průmysl. Ve Francii by Jana Brejchová byla ženskou superhvězdou, Miroslava Macháčka si lze dobře představit jako Michela Piccoliho a Jana Třísku klidně jako Belmonda. Celkový dojem: 65 %. ()

bohemia_regent 

všechny recenze uživatele

Snaha o umění vysoko převyšuje konečný výsledek. Nevím, jestli by mě napadlo, že jedním z vlivů byl film Clauda Lelouche Muž a žena (1966), kdyby Karel Svoboda nenapsal pro Nespavost hudbu, která připomíná práci Francise Laie ze zmíněného francouzského filmu zdaleka nejen tím, že je ve stejné tónině... Na rozdíl od Muže a ženy se můj dojem z Nespavosti ve dvou vejde do jednoho slova: pseudoumění. ()

Reklama

honajz 

všechny recenze uživatele

Přijde mi to spíš jako dlouhé promo na sexy Brejchovou. Měl bych raději napsat "sexy", neb přes veškeré její kreace a napodobování striptýzu na mne nějaké erotické dusno nepůsobilo. Možná, když ukazovala ze svého těla co nejméně a měla dobře ušité šaty, že to bylo víc sexy než když tady je jí vidět velký zadek, nic moc nohy, silnější stehna a malá prsa skoro nic, spíše chlapská záda a nijaký pas... Macháček, kvůli kterému jsem to zkouknul, je to jen prvních 11 minut, pak je holka chvilku sama, a pak přijde Tříska. Dějově je to o tom, že ona má ráda jednoho, který u ní ale nechce přespat, a ji miluje druhý, kterého nemiluje ona, který by u ní přespával moc rád. Charakterově se toho o postavách moc nedozvíme a je to velmi na škodu věci, protože vše tady potom působí jen jako laciná póza s falešným a povrchním pseudofilozofováním. Třeba o postavě Macháčka bych chtěl vědět víc, proč u ní nezůstane, ale jeho postava je jen stereotypem uspěchaného chlapa, bez jakékoliv větší hloubky. A je znát, že ani Macháček netuší, jak to má hrát, je si překvapivě velmi nejistý. ()

topi 

všechny recenze uživatele

28 minut se koukat na Janu Brejchovou je nádherný zážitek. Stylem mě tato krátká hříčka o vztazích připomíná Godardovu avantgardu "U konce s dechem". I Jan Tříska se tady podobá Belmondovi. Hudbu dělal Karel Svoboda, jehož to byla jedna z prvních samostatných prací pro film a hned se pěkně blejsknul. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Prchavost a nesoustřednost nekonvenčního milostného trojúhelníku je velkou příežitostí jak pro režisérku Sadkovou, tak femme fatale československé kinematografie Janu Brejchovou. Kamera, často soustředěná na detail, proráží cestu do myslí i srdcí protagonistů. Zdá se, že přesto všechno lidé tehdejší doby byli celistvější a pochopitelnější nežli dnes. Stranou ponechávám relativní "komfort", ve kterém hlavní postava žije. ()

Galerie (6)

Reklama

Reklama