• pepa3rd
    *****

    Nemám rád, když se filmaři pokoušejí pojmout klasiku moderním způsobem, čímž nás připraví většinou o napětí (víme jak to dopadne) a když nám náhodou chtějí připravit nějaké překvapení, tak jsme rozhořčeni, protože autora předlohy těžko překonají. To naštěstí neplatí o tomto filmu. Notoricky známý příběh zde slouží jen pro připodobnění navzájem se proplétajících osudů několika lidí ve válkou zmítané Francii, které mohou dopadnout jakkoliv. Dalo by se říci, že celý film vystihuje dokonale jedna věta: Lidské dějiny znají jen jeden, dva příběhy, které se stále opakují. Pro mě jeden z mých nejoblíbenějších filmů a jeden z nejlepších filmů J.P.Belmonda. Některé scény mi vehnaly téměř slzy do očí a přesto jsem se necítil hloupě. 100 %(4.10.2006)

  • Snorlax
    ****

    Lelouch navázal na svoje romantické období z „Muže a ženy“, doplnil si ho morálními podtóny z „Dobrodružství je dobrodružství“, přidal vlastní zralost a napsal scénář, za který se opravdu nemusí stydět. Neotřelý pohled na Hugovy Bídníky nepostrádá roztomilé scény (když chovanky kláštera trénují hru na klavír) i vysloveně drastické (nic netušící Židé s nadšením běží vstříc okupantům). Lelouch se snaží diváka dojmout a v mém případě se mu to povedlo.(3.3.2011)

  • xaver
    *****

    Neuvěřitelně silný příběh s vynikajícím výkonem JPB. Bídníci Viktora Huga zde posloužili jako jakýsi námět, komparace na pozadí které se odvíjí drama v první polovině 20. století. Je to příběh o lidské chamtivosti, špatnosti, zradě ale i odvaze a statečnosti, který graduje v období konce II. sv. války ve Francii a těsně po ní. Přes delší stopáž film nenudí.(24.8.2012)

  • Sandiego
    ***

    Mě to vykořisťování Huga přišlo trochu násilné, jako by Lelouch nevěděl jak vystavět příběh a tak se opřel o věky prověřenou dějovou strukturu. Nic proti tomu, jen kdyby se děj románu tak explicitně neprolínal s dějem "současným" a vše nebylo pojato tak ilustrativně a bez většího nápadu. Příběh se tak táhne, vděčných okamžiků je po skrovnu, a již někdy v polovině vyprávění ztratí dech a je spíš otrocky dokončeno. Lelouch se sice snaží zlákat efektním pozlátkem a vyrazit dech velkoprodukcí (díky alespoň za působivou kameru), ale obsahově film trpí prázdnotou a nerozhodností v tom, co má film vlastně říci, k čemu je potřeba neustále zdůrazňovaná vazba na Huga, jež někdy působí i trochu směšně. Ve zkratce, je Lelouchův film jedním z příkladů děl, jejich aktualizace a dobový posun jednoduše nefunguje.(2.10.2012)

  • gabin(a)
    *****

    Pro mě vynikající nápad paralely s původními Bídníky, ukazující, že každá doba má své Valjeany a hlavně Tennadierovy, ti mě tady v podání Philippa Léotarda a Annie Girardot úplně fascinovali! Jinak Belmondo tu opět svítí, on snad i kdyby hrál psychopatického vraha, budete mu fandit. Naštěstí měl dost rozumu, že to neudělal....(9.7.2015)

  • - Film přinesl dalšího Césara pro Annie Girardot. (Rosalinda)