Reklama

Reklama

Nepřítomen

(festivalový název)
  • Argentina Ausente (více)

Obsahy(1)

Introvertní středoškolák Martin pokukuje po svém učiteli tělocviku. Jednoho dne díky drobným lžím dosáhne svého – dobrosrdečný učitel ho nechá přenocovat ve svém bytě… Po hravé prvotině Plán B potvrdil argentinský režisér Marco Berger i svým druhým filmem Nepřítomen svůj výjimečný cit pro filmové vyprávění. Komorní drama ukazuje ambivalentní vztah mezi dospívajícím, který objevuje svou (homo)sexualitu, a zralým heterosexuálním mužem. Berger ve snímku využívá nelineární vyprávění s častými elipsami a originálním použitím žánrových prvků thrilleru. (Febiofest)

(více)

Recenze (7)

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Snímek Nepřítomen zaujme svým tématem, které bylo sice ve své podstatě už několikrát viděno, ale zde je to zasazeno do prostředí školy, které vzbuzuje jistá divácká očekávání (alespoň z mé strany). Nicméně hlavním kamenem úrazu jsou scény, které přicházejí vniveč, či jsou podivně zkonstruované. Hudební doprovod sice odpovídá žánru thriller, ale na tento film se to vůbec nehodilo, protože hudba a povaha scény byla často hodně v rozporu. Jak už jsem říkal, tak příběh nebyl až zase tolik špatný, ke konci se tvůrce uchýlil k náhlému zlomu, ale úplný závěr mohl být lepší. ()

Siegmund 

všechny recenze uživatele

K tomuto filmu jsem pojal nedůvěru hned při prvních záběrech. Snaha režiséra vydávat 24letého Javier De Pietra za 16letého chlapce uprostřed puberty je víc než naivní. Oč zajímavější je námět filmu, o to horší je jeho zpracování. Pokud by se na tento film chtěl někdo podívat, tak jen proto, aby mohl vidět, jak film s takovým tématem nemá vypadat. ()

jiri.twist 

všechny recenze uživatele

Berger je Berger, vnímaví jedinci film ocení, méně vnímaví jej odsoudí ... já patřím k té první skupině. Javier De Pietro mě až tak herecky nezaujal, ale jeho "trenér" Carlos Echevarría to zahrál bezvadně ... 7878 ()

Adiemus 

všechny recenze uživatele

Režisér měl zjevně vysoké ambice, které se ale bohužel nenaplnily. Skoro mi připadá, že hodnocení knihy, kterou právě dočetla Sebastianova přítelkyně Mariana, je i režisérským krédem. Je fajn, když je tvůrce spokojen se svým dílem, ale mohl by taky trochu myslet na diváky a nebombardovat je téměř statickými záběry, zbytečnými scény a (pro tento příběh) přepálenou stopáží. Z nudy stěží vytrhne symbolická scéna míjení a stylizace profesora Sebastiana do role sv. Šebestiána (viz Martinovo konstatování "Ty krvácíš"), pěkná hudba a sympatičtí herci. ()

zolo 

všechny recenze uživatele

Berger zpracovává citlivé téma opět svým téměř už nezaměnitelným způsobem. Vše se děje pod povrchem, skryto očím nezúčastněných. Lehké thrillerové prvky včetně hudby přidávají k napětí erotickému i napětí smyslové. I když je, dle mého, tento snímek z Bergerových ten nejslabší, za shlédnutí stojí. ()

jendamaty 

všechny recenze uživatele

tak tohle jsem si věru moc nedal, film, který by s dal odvyprávět běžným tempem za 10 minut tady trvá hodinu a půl. dobře, proč ne, epika to tedy asi zrovna nebude, kdyby měl režisér co říct... jenže NEMÁ! dementní dialogy, 10000 pohledů do prázdna, které asi mají vyjadřovat nějakou psychologii a myšlenkové pochody postav, které jsou ovšem tak BANÁLNÍ, že to působí neskutečně KOMICKY... nejhůře nasnímaná smrt v dějinách filmu :-) jo a fakt mě fascinují oficiální propag. materiály k filmu, kde jsou fotky celkem dobrých borců (plavců) a pak až uvidíte film... celkem kontrast, no :-) ()

anillvap 

všechny recenze uživatele

Tohle byl docela alternativní film. Ani ne tolik svou tematikou, na podobné téma bylo natočeno mnoho filmů. Bohužel v tomhle filmu chyběla nějaká ta "akce". Celkově vzato tam vlastně k ničemu nedošlo, původní zápletka "lži" je poněkud chabá a nelogická a všechno působí poněkud prvoplánově. Zbytečně. Což sice nemění nic na tom, že jsem i tak byla překvapená vývojem událostí během filmu, ale pro příště by to chtělo dělat méně záběrů na přemýšlící obličeje bez jakéhokoli monologu... ()

Reklama

Reklama