poster

Vražda v salónním coupé (divadelní záznam)

Komedie

Česko, 1997, 92 min

Scénář:

Zdeněk Svěrák (divadelní hra), Ladislav Smoljak (divadelní hra)

Hudba:

Jan Klusák
  • Ozzy2
    ****

    U všech her i seminářů je důležité, v jaké sestavě je představení odehráno.Takže je to houpačka, někdy nadšení, jindy rozpaky.u Smoljaka mi při seminářích vadí, že když se dostane k místu, kde se má publikum zasmát, tak se odmlčí a celé ho zprava doleva očima přejede.Ani jeho smrtka se mi nelíbí, Svěrák je prostě Svěrák.A to platí i pro Trachtu.A Brukner-to byl Hlaváček, Čepelkova parketa je bohužel jinde.A pro bebacka:máš pravdu, hochu, jsem blbec, ale alespoň inteligentní.Ty jsi též blbec, ale úplně vylízanej.(31.12.2017)

  • Kovaja
    ****

    Dosud sem neviděl všechny hry ale tahle na mě zatím zapůsobila neslaběji.Moc tradičních perliček sem v ní nenašel.Citelně hře chběl pan Svěrák a Smoljak mi připadal moc vážný.Sedí mu mnohem více role blbečků a rebelantů.Ale i tak se jedná o nadstandartní zábavu v zaplavě dnešních seriálu a ság na tisící ppokračování.(18.4.2009)

  • Lucasion
    ****

    „Zamkl dveře třídy tak, že nešli odemknout. Únor: Odemkl dveře třídy tak, že nešli zamknout.“ Absenci Svěráka jsem vůbec nepocítil. Smoljak je naprosto geniální. Hra skvělá, přednáška výjimečně trošku slabší. „Ty, že máš les Meyere? - Mám - Ho*no Meyere, Ho*no máš!“ [Viděno naživo] (82 %)(20.6.2016)

  • stration
    *****

    Geniální. Dokonce jsem neváhal a za hříšný prachy koupil dárkovou edici všech her. U některých se směju víc, u některých míň. Ale směju se vždycky, vždycky mám dobrou náladu a nevěřícně kroutím hlavou, kde na to chodí. Tolik nápadů, odkazů, parafrází a chytrosti jsem snad nikde jinde neměl tu čest vidět.(27.4.2009)

  • tomtomtoma
    ****

    Příjemně hravá a vtipná parodie na detektivky z roku 1997. Přednáška nás seznámí s Járou Cimrmanem a jeho obdivuhodným nápadem s odlehčeným dřevem používaným na stavbách a jeho následná kriminalistická odborná práce, s jeho neotřelými metodami, jeho úchvatným vyšetřením ukradených šperků. A hra samotná je krásně bublající vyšetřování vraždy (i když se později ukáže, že neúspěšné), kterou vyšetřuje slovutný inspektor Trachta (skvělý Ladislav Smoljak), který postupem podezírá a vyslíchá snad všehny přítomné, včetně svého praktikanta Hlaváčka (skvělý Miloň Čepelka), který je metodami svého učitele doslova uchvácen. Zavražděn, i když špatně, je továrník Bierhanzel (Jaroslav Weigel), majitel továrny masti na lysiny. Prvním podezřelým je továrník Meyer (Pavel Vondruška). Skutečným pachatelem pak vlakový steward (Genadij Rumlena), bývalá oběť masti továrníka Bierhanzela. A tak jako ve správné detektivce nechybí překvapivé zvraty v ději, ale hlavně nadhled a kousavá ironie. Aneb veselá verze Vraždy v Orient expresu.(4.11.2010)

  • - Námět na hru dal Jaroslav Weigel. (Kulmon)

  • - Praktikant Hlaváček je nejoblíbenější rolí Petra Bruknera. (Kulmon)

  • - Báseň Maralík se jmenovala původně Minařík. Objevil se však v divadle důstojník StB se stejným jménem a autoři název raději změnili. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace