Režie:
Wes AndersonKamera:
Robert D. YeomanHudba:
Alexandre DesplatHrají:
Bruce Willis, Edward Norton, Bill Murray, Kara Hayward, Jared Gilman, Jason Schwartzman, Tilda Swinton, Frances McDormand, Harvey Keitel, Bob Balaban (více)Obsahy(1)
Příběh roztomile svérázné komedie Až vyjde měsíc se odehrává v 60. letech 20. století na romantickém pobřeží Nové Anglie. Samovi a Suzy je dvanáct let. Oba spojuje stejný problém: se svým okolím si nerozumí, ale myslí si, že o světě dospělých vědí vše. Na první pohled se do sebe zamilují. Uzavřou tajnou dohodu a připravují velkolepý plán. Po roce od jejich prvního setkání společně utečou do divočiny. Jejich zmizení obrátí život poklidného městečka vzhůru nohama. Pod vedením místního šerifa (Bruce Willis) zahajují obyvatelé rozsáhlé pátrání po dvojici malých uprchlíků. Kromě rodičů (Bill Murray, Frances McDormand) mladé dívky, se po jejich stopách vydávají i místní skautský vedoucí (Edward Norton) s celým oddílem nadšených skautů, sociální pracovnice (Tilda Swinton) a další výstřední dobrovolníci… (oficiální text distributora)
(více)Recenze (1 017)
Tak tady se mi zase Wes Anderson parádně trefil do noty. Feel-good movie, který mi projasnil celý pošmourný kanadský den. Dětští herci překvapivě výborní (hlavně Kara Hayward), ostřílení veteráni zdatně sekundovali (Bill Murray jako vždy dokonalý, Edward Norton skvělý) a i přes lehké zklamání ze závěrečné půlhodiny dávám plný počet bludišťáků. Pro mě nejspíš nejlepší Wesův film, který překonal i Life Aquatic a Rushmore (ostatním, pravda, jsem na chuť moc nepřišel). ()
Jako byste se dívali na obraz šternberského naivního malíře Libora Vojkůvky a někdo se vás pak zeptal, O ČEM ten obraz byl? Ano, bylo to... o tom. Takové... ryze Andersonovské. Bylo to plné sytých barev, sytých charakterů, sytých dialogů a sytých skautů. Hladové byly jen ty dvě divné, sofistikovaně uprchlé děti. A ačkoli byly tak velice divné, hladové po lásce byly úplně normálně. Jako kdokoli z nás, z našeho dospělácky šedého světa. Jenže divný Sam a ještě divnější Suzy ten hlad brali tak nějak víc od podlahy, bez kompromisů. Jak řekla Suzy po krvavé bitvě: „Bylo to buď my, nebo oni.“ Vzpomínám, taky jsem chtěl kdysi dávno utéct z domova, vybaven příručkou zálesáka. I vzduchovku jsem měl a sirky... Vlastně mi chyběla jen ta kánoe. Ovšem co s kánoí na Hané, že. A taky jsem tak nějak ani neměl s kým utíkat, což je chyba dosti zásadní. Tak jsem si to alespoň teď v dospělosti dodatečně užil, při tomhle krásně groteskním Andersonově úletu do barevnějšího a láskyplného světa. A jeden malý, něžný vzkaz těm, kdo se tuto nádhernou naivní malbu na filmové plátno odvážili hodnotit jako blbost : Nešahejte mi na tento film. Nebo vás bodnu! Samozřejmě nůžkami pro leváky. ()
Svérázná tahle ptákovina určitě je, ale roztomilá rozhodně není. Malé retardované Američánky to snad bude bavit. ()
Toto si skrátka musí obľúbiť každý, kto má ešte v sebe aspoň kúsok dieťaťa. Najpohodovejší film roku. Páčilo sa mi to viac jak Gombíková vojna. ()
Asi jsem viděl něco jiného než ostatní. Tohle na 80 % nemá ani náhodou. Komu je vůbec film určen? Děti ho úplně nepochopí a dospělí se budou nudit. Už zpracování natnačovalo, že to nude trochu alternativní, ale skautský tábor na začátku vypadal přece jen nadějně... Bohužel. [viděno: TV, 5.1] příběh 4 | hudba 4 | humor 1 | akce 1 | napětí 1 | pustil bych si znovu 4 ()
film, na ktorý som sa spomedzi všetkých tohto roku očakávaných tešil najviac a najdlhšie, film, do ktorého som vkladal svoje najväčšie očakávania - a on ich nielen splnil, ale prekonal a ukázal mi, aký dokážem byť mierny čo sa týka očakávaní a náročnosti; dosť možno jeden z najlepších filmov, aké som za svoj život videl; nádherné; vtipné; premyslené; dojímavé; nacastované nebesky; úchvatný zážitok, ktorý som hltal očami aj ušami a nie a nie sa nabažiť; ()
Prvý Andersonov film, ktorý ma oslovil. A to som podľa synopsie očakával, že to bude presne naopak. Jeho štýl, ktorý mi nie je ničím blízky, tu najviac pripomínajú zábery a preslovy Boba Balabana, zvyšok je myslím si na tohoto underground režiséra až podozrivo normálny a s postavami, ktoré sa chovajú aj z pohľadu človeka, žijúceho v reálnom svete, relatívne logicky. Deti sú sympatické, Anderson provokuje svedomie chlapov lolitkou Karou Hayward a Willis dostal jednu z najsympatickejších postáv kariéry, rozumej postavu, ktorá pre zmenu nepotrebuje machrovať alebo trúsiť hlášky. Možno je záverečná časť trochu nasilu narubovaná, respektíve nie je dostatočne vypointovaná, ale ja som žiadne veľké posolstvá a metafory nečakal, úplne mi stačí, že som sa prvý krát zviezol s Andersonom na rovnakej povodňovej vlne pohody. ()
Takový Psí ostrov s lidmi. Zaujala mě velice zajímavá typická Wesova forma snímku a zaujal mě naprosto úžasný Edward Norton ve velice vtipné roli skautského vedoucího. Prudce poslouchatelná byla i hudba od maestra Desplata. Wes se zde nejspíš pokoušel udělat snímek pro svoji první dětskou lásku, než pro všechno diváctvo, a tak mi byl naservírovaný děj, u kterého jsem neskutečně trpěl a těžce se po většinu stopáže nudil. Jeden z těch filmů, kde je člověk jako na houpačce. Dva kousky. ()
To je opravdu zvláštní snímek. Je zasazen do starší doby, ale jsou v něm moderní prvky, což moc nesedí, ale na druhou stranu je to skvělé ozvláštnění. Herci jsou vybráni skvěle, mají neohrané a zajímavé obličeje a charaktery. Obzvlášť ti menší. Příběh je vymyšlen opravdu dobře, stejně jako zeměpisné zasazení; také počasí a hudba jsou zakomponovány na jedničku. Jediné co jsem moc nepochopila, byl muž, který jakoby říkal zprávy a ostatní dokumentární prvky, to mi tam moc nesedělo. Nicméně mě to rozhodně pobavilo a zaujalo. ()
Dalo by se říci, že se jedná o klasický teenage film z táborového prostředí, ovšem svojí technickou stránkou by mohl konkurovat kdejakým kultům! ()
Po několika nezdarech (Darjeeling s ručením omezeným, Život pod vodou, Taková zvláštní rodinka) se mi Wes zase jednou trefil do nálady. Milý a vtipný příběh dvou náctiletých outsiderů, skvělý Edward Norton... 80% ()
Geniálně poetický Wes Anderson stvořil nádherné dílko, které zkrátka musí pohladit na duši. Ústřední dvojice je neskutečná!!! ()
FILM ROKU! 100% ()
Prostě divné! Možná právě proto je MR pro mnohé lidi zajímavý. Mé hodnocení se tedy odvíjí od toho, že nepatřím mezi mnohé... 30% ()
Pokud máte rádi rodinu Tenenbaumů, Život pod vodou nebo třeba chronologicky pozdější Grandhotel Budapešť, pak je velmi pravděpodobné, že toto dílko u vás uspěje také, ač je v mých očích přeci jen o chlup slabší, než ostatní jmenované. Wes Anderson a jeho šílený vypravěčský styl neobvyklých příběhů neobvyklých lidí. Nepředhazuje vám vtip vidlemi a necpe vám ho násilím za každou cenu až do krku, jak to u většiny trapných amerických sraček bývá. Předestře vám děj a vy z něj ty vtipy buď uzobáváte, nebo ne. To je možná výhoda těchto specifických kousků, které se dost liší od jiných svým až Zemanovským stylem. Jsou nenásilné a tvůrčí. Neobvyklé a zajímavé. Diváka si vychovávají a neukazují mu cestičku. Vy sami si z toho vyprávění vezmete to nejlepší. Nebo vás to prostě bude nudit. Pro mne za tři a půl hvězdy a spokojenost. Navíc úžasná Kara Hayward. 70% ()
Celkom príjemné prekvapenie dosiahnuté zámenou starších, známych hercov za mladé, neskúsené detské tváre. Osvedčený herci sa stali len "kulisami", pred ktorými sa na javisku konalo novodobé vystúpenie, ale ich účasť sa stala dôležitým ťahom pre získanie diváckej priazne. Pár krát som sa ozaj dobre pobavil, ale retro prevedenie a prerušovanie detského myslenia a činov, zvádza film do priepasti, pretože sa tvorcovia snažia osloviť dospelú populáciu ako aj detskú zároveň. Istým spôsobom sa stali tvorcovia originálny, pretože takéto spojenie som ešte nevidel, ale celkový efekt nezvládli. Podľa vedených dialógov, by som film určil skôr dospelým ako deťom, ale tu vzniká citeľná strata nerozvinutého potenciálu ozajstných hercov na čele s B. Willisom. Možno keby to bolo niečo v duchu Sám doma, alebo Môj sused zabijak tak by ma to zaujalo viac, takže 60% si myslím je tak akurát. ()
Nakoniec to bolo lepšie ako som si myslel, že to bude. Najmä, keď film začne štýlom, že vôbec som netušil, kam to mieni smerovať a čo sa snaží film docieliť, no v momente ako sme spoznal Suzy a Sama, veci sa začínali posúvať správnym smerom. A to som veľmi rád, lebo som sa pri tomto filme náramne bavil. Najmä na tom, ako seriózne to brali všetci herci. Ale v tom bolo to čaro. A fungovalo to. Ja som sa pobavil. ()
Další brilantně stylizovaná komedie od Wese Andersona. Trochu bláznivá, trochu hořká, trochu romantická, každopádně velmi zábavná. Plejáda slavných herců předvádí výkony, na které jsme od nich zvyklí, dokonce i Bruce Willis si vzpomněl na své lepší časy, ale všichni jen přihrávají hlavní dvojici, kterou tvoří Jared Gilman a Kara Hayward. Kromě výpravy a kamery je báječná také hudba, jen si nejsem jistý nakolik to byl Alexandre Desplat, a nakolik Benjamin Britten (90%). ()
Přemýšlel jsem, kdy jsem naposledy viděl něco tak krásného a svěžího. Nevymyslel jsem nic. Možná od ... Života pod vodou. Moonrise Kingdom by mohl stát za vzor v oblasti kamery, hudby, ale i scénáře, castingu, režie, a především jako obrovský velkofilm a další trefa do černého od Wese Andersona. Režiséra-génia, který splachuje každým záběrem všechny ostatní hluboko pod sebe a směje se těm, kteří tvrdí, že filmy jsou stále stejné a dnes nikdo nevymyslí nic originálního. Jdu mu postavit sochu. Moje krevní skupina. ()
Celkom milý film, miestami neskutočné hlášky, ale príbeh ma extra nezaujal. Jedny nožničky pre ľavákov máme doma, pozor na to! ()