poster

Domek z karet (TV seriál)

  • Česko

    Dům z karet

  • USA

    House of Cards

Drama

USA, 2013 - 2018, 63 h 6 min (Minutáž: 73x42–60 min)

Tvůrci:

Beau Willimon

Předloha:

Michael Dobbs (kniha)

Hudba:

Jeff Beal

Hrají:

Kevin Spacey, Robin Wright, Michael Kelly, Rachel Brosnahan, Mahershala Ali, Nathan Darrow, Michel Gill, Reg E. Cathey, Sebastian Arcelus, Kate Mara, Corey Stoll, Kate Lyn Sheil, Molly Parker, Jimmi Simpson, Kristen Connolly, Constance Zimmer, Larry Pine, Sandrine Holt, Ben Daniels, Jayne Atkinson, Kim Dickens, Tawny Cypress, Boris McGiver, Daisy Tahan, Kathleen Chalfant, Al Sapienza, Wass Stevens, Curtiss Cook, Gerald McRaney, Reed Birney, Kevin Kilner, Michael Ahl, J.C. MacKenzie, Suzanne Savoy, Karl Kenzler, Francie Swift, Charlie Dreizen, Bill Maher, Mozhan Marnò, David Clennon, John Scurti, Sam Page, Benito Martinez, Jenna Gavigan, Emily Dorsch, Rachel Maddow, Terry Chen, Joanna Going, Gil Birmingham, Malcolm Madera, Malcolm Goodwin, Carme Boixadera, Catalina Parks, Gene Jones, Spencer Garrett, Ben Hyland, Laura Poe, Kara Jackson, Erin Fritch, Angela Christian, Armand Schultz, Gabrielle Senn, Alex Webb, Lyon Beckwith, Monica Sanchez, Olivia Luccardi, Anthony Hackett, Lars Mikkelsen, Naděžda Tolokonnikova, Pjotr Věrzilov, Marija Aljochina, Elizabeth Marvel, Paul Sparks, Christina Bennett Lind, Kristof Konrad, Christian Camargo, Annie Parisse, John Henry Cox, Rick Zahn, Lance E. Nichols, Armando Gutierrez, Deanna Dunagan, Mark Falvo, Poorna Jagannathan, Jeremy Bobb, Jean Brassard, Andy Clemence, Isabelle McNally, Michael Siberry, Robert Eli, Maryann Plunkett, Geoffrey Cantor, Dominique McElligott, Chance Kelly, Derek Cecil, Murphy Guyer, Alex Russo, Thomas Gobena, Theodore A. Adams III, Monica Lee Bellais, Jamie Nocher, Bill Phillips, Dennis Miller, Silvia Baldassini, Kenneth Tigar, David Andrews, Phyllis Somerville, Dan Ziskie, Peggy J. Scott, Charles Borland, Cotter Smith, Tanis Parenteau, Litefoot, Erik Jensen, Scott Thurman, Stephen Colbert, John Rue, Shawn Doyle, John Doman, Ellen Burstyn, Chuck Cooper, Waleed Zuaiter, Mark Lotito, Rick Crom, Finnerty Steeves, Richard Toth, Eisa Davis, Mike Hayes, Ben Livingston, Dave Quay, Heidi Armbruster, John King, Kelly AuCoin, Lester Holt, Neve Campbell, Joel Kinnaman, Cicely Tyson, Jimmy Gonzales, David Alexander, Damian Young, Michael Beasley, Richard Barlow, Ed Moran, Jose Miguel Vasquez, Devin Druid, Colm Feore, Erika Rolfsrud, Seán Cullen, Allie McCulloch, Wendy Moniz, Julian Gamble, Andrew Polk, Jeremy Holm, Lance Lewman, Katie Carpenter, Christopher Mann, Sean Cullen, Dan DeLuca, Vincent De Paul, James Saito, Ian Blackman, Jessica J. Stowes, Karen Pittman, Sam Freed, Mark Zeisler, Corey Maher, James Martinez, Carolyn Michelle Smith, Lindsley Register, Annie Chang, Moses Brings Plenty, Sean M. Brown, Miguel Martinez, Ashleigh Banfield, Patricia Clarkson, Kwajalyn Brown, Campbell Scott, Laura Cayouette, Cliff Moylan, Charlie Rose, Steve Coulter, Stephen Michael Ayers, William Hill, Paton Ashbrook, Sophie von Haselberg, Amanda Warren, Ken Barnett, Estes Tarver, Reese Madigan, Bill Hoag, Amy Parrish, Barbara Rosenblat, Kayla Blake, Susan Pourfar, Aaron Costa Ganis, Phil Nee, John Mankiewicz, Van Jones, Tom Kemp, Nikki Estridge, Al Nazemian, Scott Drummond, David Healy, Kate Tilley, Daniel Bridges, Kelley Davis, Joe Inscoe, Brooke Mulkins, Darren Alford, Alessia Sushko, Cindy Cheung, Drew Matthews, Jim Dougherty, Cody Fern, Greg Kinnear, Diane Lane, Bonnie Johnson, Jenna Stern, Parisa Fitz-Henley, Pippa Pearthree, Hadi Tabbal, Danny Johnson, C.J. Wilson, Kevin Murray, Marc Kudisch, Sakina Jaffrey, John C. Vennema, Jason Tottenham, Matt Bai, LisaGay Hamilton, Peter Jay Fernandez, Robert C. Trevelier, Chase Crawford, Caroline Clay, Athena Karkanis, Chip Zien, Linda Powell, Nini Le Huynh, Ron Canada, Boris Kodjoe, Darwin Shaw, John Ellison Conlee, Dan Daily, Timothy Britten Parker, Thomas Kopache, Lawrence O'Donnell, Martha Raddatz, Jenny Gulley, Angelo Reyes, Tom Day, Willa Fitzgerald, Neil Hellegers, Gameela Wright, Kaili Vernoff, Asher Grodman, Kristen Sieh, Pete Burris
(další profese)

Komentáře uživatelů k TV seriálu (730)

  • Satan
    *****

    Tvrdý a nelítostný pragmatismus. A nemluvím pouze o hlavní postavě, ale i o celém konceptu vybledlého obrazu politických machinací a manipulativních rozhodnutí. Fincher svůj minimalistický styl, který je nejvíce vidět v Social Network, dovedl do krajností a ovlivnil tím celý seriál. Pokud se vám nelíbí znělka a ty neustálé politické kecy, vězte, že po řadě událostí přijde zasloužená odměna. A když ne, postačí Spaceyho promluva s divákem. Odosobněné, cynické a nádherně sarkastické. 1. série = 90% | 2. série = 100% | 3. série = 70% | 4. série = 90%(22.3.2014)

  • KevSpa
    *****

    To co Aaron Sorkin v The Newsroom odstartoval, tady dotahuje jeho kámo David Fincher do drsného konce. A Kevin Spacey ve vrcholné formě! Jo, když dojde na pro něj hodně moc osobní téma, to nezná bratra. 1. série - 100% 2. série nabízí ještě více politických sviňáren, drsných manipulací a hajzlíků na scéně. Politika je svinstvo a famózní Kevin Spacey si toho parchanta, kterému prostě musíte i přes všechny jeho nemorální činy fandit, užívá díl od dílu víc a víc. Nemůžu se dočkat další řady. 2. série - 100% Třetí série se nutně musela ubírat jinou cestou. Frank je na vrcholu a tak se do popředí namísto intrik derou zejména vztahy, především pak zvláštní partnerství Franka a Claire. Kvůli tomu se najde spousta diváků, kterým se takhla řada zamlouvat nebude, protože intriky a boj o moc jsou samozřejmě divácky atraktivnější než pečlivě vykreslená psychologie postav. S tím se holt nedá nic dělat, konzumenti si žádají své a to tentokrát nedostanou v takové míře, na jakou si zvykli. Já osobně jsem ale velmi spokojená, zejména postava spisovatele vnesla do příběhu svěží vítr a i přes pomalejší rozjezd mi třetí řada opět vzala dech. 3. série - 90% Čtvrtá série se rozjížděla pomaleji, ale postupně gradovala až do neskutečného finále, které dozajista odstartovalo další kapitolu tohohle seriálového skvostu. Líbí se mi, že je tahle řada opět jiná, postavy procházejí zajímavým vývojem a politické intriky tomu jako obvykle dodávají pořádnou šťávu. Při sledování většiny dílů jsem si jen přála, aby House of Cards nikdy neskončil, protože tvůrci rozehrávají jednu zajímavou partii za druhou. 4. série - 90% Pátá řada bude podle mě pro diváky asi nejobtížněji stravitelná, zvlášť pokud se příliš neorientují v americké politice a legislativě. Ale její síla tkví právě v tom, jak si tvůrci pěkně pohrávají se všemi možnostmi, jak co obejít, aby se Underwoodovi mohli udržet u moci. O zvraty opět není nouze a přestože mi zabili jednu z mých nejoblíbenějších postav, nelze téhle mrazivé řadě vůbec nic vytknout. 5. série - 100%(26.2.2013)

  • Lima
    *****

    Vysoká škola „machiavellištiny“, ve které by se, kdyby se dívali, určitě našla velká většina příživníků v našem slovutném parlamentu. A je lhostejno, jestli jste demokrat či republikán, socan, či odeesák, nakonec se v tý špíně moci smočíte všichni. Takže konečně tu máme seriál, který nesází na rádoby šokující zvraty, či již okoukané „háčky“ na konci každého dílu, aby se nadržený divák zase příště uráčil přilézt k obrazovce. Naopak, je tu velmi důmyslný scénář, ze kterého chvílemi mrazí a kde si svoji politickou svini doslova vychutává Kevin Spacey, i se svými nezvyklými monology přímo na kameru. Člověk se jenom nesmí nechat odradit slabším rozjezdem, protože to nejlepší přichází s pozdějšími díly a ke konci to vše fantasticky graduje. Tak šup sem s 2.sérií. ___ 2.série je ještě lepší. Tvůrci osekali vedlejší dějové linie na minimum, ubrali na počtu Underwoodových protivníků a nechali ho čelit jedinému silnému, což seriálu prospělo. Závěrečné díly jsou emocionální masakr, poslední záběr je pohled pro bohy a Franka Underwooda tímto oficiálně vyhlašuji největší lidskou špínou v historii TV tvorby.(12.10.2014)

  • Tsunami_X
    *****

    S01: 90 %(18.1.2015)

  • Tosim
    ****

    Kde Sir Humphrey končí, tam Frank Underwood začíná. Úvod seriálu je schválně krotší, aby se v posledních dílech první řady proměnil v doslova politický boj o holý život. Pro Kevina Spaceyho skvěle padnoucí (nad poprvé skutečně záporná?) role. A na fantastickou Robin Wright nesmím zapomenout, i když její postava má v poslední třetině na svědomí poněkud samoúčelný dějový zvrat. 70% zatim.(8.1.2015)

  • Tom Hardy
    ***

    Geniálně rozjeté, slušně gradující a nakonec zabité Spaceyho aférou, která vedla k tomu, že scenáristé museli pro finální sérii čarovat a nic okouzlujícího jim z toho nevyšlo. Šestá série je, vzhledem k napjaté politické i společenské situaci, možná potřebnou výhrou žen, ale jednoznačně znamená prohru pro fanoušky seriálu. 5 let práce spláchnuto do záchodu...(11.11.2018)

  • Cervenak
    *****

    Prvá sezóna dokonalá. Fincherov úvod je samozrejme najlepší, ale úroveň, akú si to udrží celých 13 dielov, je obdivuhodná. Vysoká škola scenáristiky, super atmosféra a brilantní herci.(14.4.2013)

  • Djkoma
    ****

    Je to hype, viď Franku? První sezona se rozjíždí celkem rychle, Franka poznáme a sledujeme v jeho cestě ke slávě a moci, kterou si (minimálně podle sebe a své manželky) zcela zaslouží. Je to žralok v politických vodách, který se nebojí využít všechno a všechny, aby dosáhl svého cíle. Už zde jsem si říkal, že na to, kolika lidem "nevrací" jejich náklonost, jeho vliv až překvapivě roste. Cesta síly a strachu je nebezpečná. Druhá sezona je pro mě osobně zatím nejlepší. Od začátku do konce přímočará a s přehledem rozjíždí konspirace a intriky k jedinému, velkolepému cíly. Třetí sezona zatím nejslabší. Linie i postavy neměly takový náboj, jako by se musely změnit, aby vše fungovalo. Čtvrtá sezona mě naštvala. Z mé velice oblíbené Clair se během jedné sezony stala mrcha, jen proto, aby se opět vrátila na své místo jen s nepatrně lepším místem (ukázala rohy a dostala svoje). Konec sezony však ukázal, že seriál netrácí dech a naopak přidá na intenzitě a vrátí hlavní duo v nejlepší formě. Nic menšího nebude akceptovatelné. Dlouhodobě jsem zvědav, zda seriál unese více jak 5 sezon, protože témata se vyčerpávají, Frank nemá kam jít, dochází i postavy, kterých se zbavuje s rychlostí kulometu... Politika je špína, kde máte jeden den nepřítele, druhý den je z něj spojenec. Může to fungovat ještě dlouho? PS: Nejemotivnější okamžik seriálu zatím "atentát".(25.9.2016)

  • Adrian
    ****

    1. seria - 90%, 2. seria - 90%, 3. seria - 90%, 4. séria - 80%(27.2.2014)

  • DaViD´82
    *****

    Ruthless pragmatism. Vydírání, korupce, (ne)předstíraná (a)morálnost, ctižádost a touha po moci s americkým úsměvem na rtech v hávu vysoké politiky. Znáte ten rozpolcený pocit, kdy na jednu stranu chcete tak strašně moc vidět další epizodu a to nejlépe hned teď, ale zároveň si jí pustit nechcete, jelikož to znamená okradení se o celý jeden díl a tedy nevyhnutelné přiblížení se konci, kde již žádná další epizoda nečeká? Znáte? Tak přesně tohle je v mých očích zámořský remake House of Cards. Jde o remake, který má smysl, protože jakkoli obě verze vycházejí ze stejné situace, tak se každá vydá svou vlastní cestou. Americká verze do značné míry staví na pragmatické dynamice Underwoodovic vztahu a má (ne)překvapivě mnohem blíže ke Dnům zrady než k předloze (což díky Willimonovi není žádná náhoda). Jde o ukecanou politickou intrikárnu, na kterou zdánlivě padne ono okřídlené „sere mramor". Zdánlivě. Ve skutečnosti však těžko najít seriál, kde by to pod povrchem tolik vřelo hmatatelným dusnem. K čemuž až nečekaně dobře sedne i výrazně fincherovsky vycizelovaný chladný vzhled; a to zdaleka nejen v jím režírovaných epizodách. S pozdějšími sériemi tvůrci postupně do seriálu více a více zapracovávají aktuální témata. Což (prozatím) vrcholí v třetí řadě linií s AmWorks a "jakože Putinem"; a překvapivě to ani v jednom případě není ke škodě, přes koleno lámané a nepůsobí to jen jako "nutná vatózní výplň, protože nevíme čím těch třináct dílů na sezónu vyplnit", ale zároveň se nedá popřít, že třetí série se (nejen) díky tomu veze na jiné vlně než ty předchozí a není to vždy jen ku prospěchu. Čtvrtá série pak sice nezačne v úvodních dvou třech dílech nejlépe, ale záhy se vyprofiluje do druhé nejlepší řady; jakkoli mírně přitažené za vlasy. Také je oproti předchozím balastu zbavená a tedy více dynamická; což se projevuje i kratší stopáží jednotlivých epizod (cca 8 minut na díl čili ve výsledku jakoby o dvě epizody kratší). Seriál to nepochybně není bezchybný (ostatně co je; tady vadí především product placement a méně sevřená druhá série, které schází "polidšťující" element à la Peter Russo), jen tak po většinu stopáže působí; především pak ve své úvodní a čtvrté řadě. | S1: 5/5 | S2: 4/5 | S3: 4/5 | S4: 5/5 |(10.11.2013)

  • KarelR
    ****

    Chybí tomu dramatická tíživost a sžírající osobitost Bosse, ale i tak hodně solidní žánrovka (s božskou Kate Marou!). Škoda, že nejlepší díly jsou uprostřed série.(5.2.2013)

  • Tom Riddle
    ***

    Poslední dobou se objevilo množství seriálů, které se točí o tom, jak si získat/udržet moc. Game Of Thrones, Boss, teď i House Of Cards. V jeho středu stojí charismatický politik Frank Underwood (Kevin Spacey), který se po jedné křivdě a letech relativně poctivého šplhu po politickém žebříčku moci rozhodne hrát nefér, zkrátka a dobře ten stávající domek z karet záměrně položit, a postavit si nový, dle vlastních představ. V tom mu hojně pomáhá jeho za všech okolností stylová manželka á la lady Macbeth, Claire. House of Cards má několik příslovečných es v rukávě, v první řadě je poutavý a jednoduše se chápe, což je vzhledem k tématu nutné ocenit, málokdy byla politika tak srozumitelná a zábavná (snad jen facka Rathovi vytane na mysli jako zábavnější). Herecké obsazení je vynikající, především ústřední pár Spacey/Wright, i krásná Kate Mara v roli ambiciózní reportérky Zoe, ale nikdo vyloženě nezaostává. Nechybí navíc humor, většinou prostřednictvím bonmotů hlavního (anti)hrdiny, které divákům suše sděluje přímo do kamery. Tím ovšem výčet plusů končí, bohužel. Scénář nedovoluje žádné vedlejší postavě se rozvinout v dostatečně zajímavý životný charakter, zároveň přitom zbytečně roztahuje hned několik postranních příběhových linek, které nikam nevedou. Frankovi chybí jakýkoli vyrovnaný oponent, lidé, kteří by teoreticky měli být stejně schopní a zkušení, se nechávají manipulovat, jako by se nechumelilo, a ač je to pořád zábavné sledovat, jaksi to už není vůbec uvěřitelné (obzvlášť v případě prezidenta a první dámy). Tím spíš, že s přibývajícím časem se ze samotného Franka stává řadový psychopat, následky jeho činů potom na diváky nemají ve většině případů žádný emocionální dopad, protože nevidíme, jaký dopad mají na onen fikční svět seriálu. HoC proto jako celek zaostává jak za Trůny (co do vykreslení charakterů), tak za Bossem (co do uvěřitelnosti), byť je divácky mnohem přístupnější (a občas i zábavnější). Je to škoda, protože za těmi dokonale vycizelovanými dialogy, řemeslně precizní prací a vším skvělým herectvím je v podstatě jenom nabubřelé nic. Žádný jiný seriál tak moc netlačí na pilu ve snaze být cool (což se nedaří), proto ovšem House of Cards tragicky selhává, stává se nekonečně povrchním, a je jednoznačně nejnadhodnocenějším seriálem csfd současnosti. P.S: 1. série 4*, 2. série 2*, 3. série 3,5* (trojka měla potenciál být nejlepší sezónou, důkazem budiž dost možná nejlepší díl seriálu 3x11, to by ovšem tvůrci museli mít nějaké koule a ne vždycky ze všeho vycouvat), 4. série 3*, 5. série 3,5* (překvapivě fajn série, Particia Clarkson si povodila a svým magickým herectvím vykřesala fascinující konfrontace i ze společných scén s vysávačem zábavy Dougem)(12.3.2014)

  • Fr
    *****

    ,,MOC JE JAKO NEMOVITOST. JDE JEN O SPRÁVNÉ ROZMÍSTĚNÍ. ČÍM BLÍŽE KE ZDROJI JSTE, TÍM VYŠŠÍ MÁ VAŠE NEMOVITOST CENU.…“ /// 1.Série: /// Arogance, ambice. POLITIKA. Loď, ve který se při potápění zachraňuje jen jeden. Pomalu plynoucí POLITICKEJ seriál o věcech – no vlastně skoro jako Boss. Jen tady Frank (chce) tvoří dějiny. Obšírný vyprávění o tom, jaká je politika svinstvo a o sílách, který nás všechny převyšujou. Politika jako seriál. Seriál o šancích vyžitejch i promarněnejch. O lidech, kteří neponechávaj věci na osudu. Ale já bych si krom tý dokonalý technický i scénáristický práce dal přece jen víc emocí. Ovšem ten seriál není o vobyčejnejch lidech. Nebo alespoň v něm nehraj první housle. Voliči jsou totiž vždycky tam někde vzadu… ,,ZVOLIL SI PENÍZE NAMÍSTO MOCI. CHYBA, KTEROU V TOMTO MĚSTĚ DĚLÁ SKORO KAŽDÝ…“ /// 2. Série: ,,OD NÁS, KTEŘÍ ŠPLHÁME NA VRCHOL POTRAVINOVÉHO ŘETĚZCE, NEEXISTUJE ŽÁDNÉ SLITOVÁNÍ. JE TU JEN JEDNO PRAVIDLO: SEŽER, NEBO BUDEŠ SEŽRÁN...“ /// Frank je frajer, co na špinavou práci nikoho nepotřebuje. Takže, gratuluji pane VICEPREZIDENTE! Svět politickejch hovad, co slouží ,,svý“ zemi, jak jen to jde nejlíp. (Amerika si totiž nic jinýho nezaslouží!) V týhle sérii spolu vyjebávaj na těch nejvyšších místech a je moc hezký sledovat, jak náš zápornej hrdina míří do politickýho vyhnanství. A jak se hrabe zpět! A 46. prezidentem USA se stává… Zvedám hodnocení na 5*! 3. Série „BEZE MĚ NEZNAMENÁŠ NIC!…“ /// Prezident tvrdej chleba má… Obzvlášť Frank, dosazenej na vrchol bez podpory. Řeší, jak tam setrvat, ale na nějaký hrátky a intriky není moc času. Spíš se stávají jejich obětí, takže čekáme, až je někdo pořádně nasere! Třeba ruskej prezident. Zajímavý ceremoniály Bílýho domu a aktuální politika. Nadchla mě přítomnost Naděždy Tolokonnikovové, Mariji Aljochinové, tedy Pussy Riot, stejně jako témata ohledně politiky na Blízkým východě. Ubylo politickejch zvratů. Jde o náročnost úřadu prezidenta, vztah mezi Francisem a Claire, taky Doug něco chystá… místy je to dost jednotvárný, ale díky tý politice dobrý. Jména osobností na režisérský židli budí nejen respekt, ale i slibujou dramatickou podívanou. Vydrží vratkej domeček z karet špinavý politiky Underwoodových, nebo se (konečně) rozsype? /// 4. Série: ,,NEJDŘÍV SE NAUČ VESLOVAT A AŽ PAK SE CHYŤ KORMIDLA…“ /// Manželský intriky prezidentskýho páru (už jsme si zvykli, že tihle dva jdou přes mrtvoly…) – ovšem tentokrát (chvíli) stojej proti sobě! Oba ví, jak chutná moc a chtějí ji pro sebe víc, takže nezbyde, než se opětovně spojit a předvýst další várku dokonalýho politickýho intrikaření. Těžkej kalibr mají i protivníci, takže sledujeme tahy a protitahy, a s tím, jak kampaně přivostřujou, přibejvá sarkastickýho (politickýho) humoru. Furt se něco děje, do děje vstupuje téma ISL či únos rukojmích. Do voleb zbejvaj tři tejdny a impérium zdá se bejt v troskách…“SE STRACHEM UMÍME PRACOVAT!“ – inu nezbejvá, než se těšit na další sérii! /// 5.SÉRIE ,,SAMI JSTE SI TO AMERIČANÉ ZAVINILI...“ /// Pátý pojednání o tom, že v politice je víc hanby než cti. A že si za to můžeme sami. Zákulisí prezidentský kampaně, Syrská krize, ale hlavně uzavírání podivnejch spojenectví s podivnejma lidma. Sračky se vymykaj kontrole a trochu mě mrzí, že spíš než politickej (celkem realistickej příběh) sleduju fiktivnější thriller. (Ne Andreji, nemám žádný iluze, jen mě ty intriky bavěj víc, než zločin.) /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejnojmennou knihu, kterou v roce 1989 napsal Michael Dobbs jsem nečetl. 2.) Jsem politik a chrápu se šlapkami (ty vod kola se Mirku nepočítaj…). 3.) Jmenuji se Miloš Zeman, Michal Hašek, Jeroným Tejc… 4.) Chcu si zabékat s Pussy Riot! 5.) Thx za titule ,,Clear, Jolinar, Saalis, slaneček. Bladesip“ a ,,Alisch, honzahol, Hurley, iHyi, luciasce, Lucifrid, Mouse1, Thomas" a vlastně celýmu týmu "edna.cz". /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ *(16.12.2013)

  • novoten
    ***

    1. série - 80% - Kevin Spacey si pro rázný comeback vybral vděčné místo. Jako mocný a morálně nesvázaný politik může velkolepě hrát ve strhujících dialozích, šibalsky pomrkávat do kamery, dávat divákovi pocit sounáležitosti a díky svému charizmatu také přesvědčovat, že udělat někdy pěknou špatnost může být ku prospěchu (vlastní) věci. Celý domek z karet má pak nejsilnější základy v rámci Frankova pnutí se Zoe (a vůbec jakéhokoli působení těchto dvou postav), zatímco někdo nedokáže kvůli až příliš poklidné lince tak úplně zaujmout (Claire), nebo svými rozhodnutími a jednáním až irituje (Peter). Právě díky atmosféře a náladě, která se nebojí sáhnout po dávce nadhledu je seriál svým způsobem jedinečný. Určitě ale ne díky scénáři. Ten totiž svou domnělou rafinovanost prohraje ve chvíli prvního odhaleného zvratu. Tehdy kouzlo šokovaného diváka odpadá a za každou dějovou zákrutou už tuším nějaký větší plán. Díky konkrétním postavám a příjemně nejednoznačné gradaci to ale zatím nevadí. 2. série - 60% - Překvapivě frustrující zážitek. Postupné vykrajování nejzajímavějších postav a linií totiž nechává cestičku umetenou pro regulérní politiku se všemi jejími rutinními špinavostmi a v tu chvíli se vytratí i kouzelná satira, která dokázala přikovat k obrazovce nejsilněji. Nejhorší ale je, že žádná z odstavených vedlejších linek není uzavřena uspokojivým způsobem a většina ze zakončovacích scén jsou jen zkratky nebo nevěrohodné nárazy. Do popředí se potom nepochopitelně tlačí charaktery, které nemají co nového nabídnout a jsou jen lacinějšími verzemi těch, kteří už jednou Kongres, Bílý dům i další lokace opustili. Prostor tak primárně ovládá mistr Underwood, ale dělá mi to podstatně menší radost než o sezonu nazpět. Proč bych po všech úskocích a sobectví měl fandit právě Frankovi? Jen protože je v centru všeho dění, které sledujeme jeho pohledem? Abych přál vítězství záporákovi, potřebuji víc než to. Tím spíš, že Raymond Tusk není regulérní nepřítel, jen do sebe zahleděný pracháč. Nemůžu samozřejmě jenom nadávat, protože i přes dialogy, které v čistě politických kruzích občas šustí papírem, se příjemně zneklidňující atmosféra nikdy úplně nevytratí a Spacey dokáže zamrazit každým zvýšením hlasu. To je ale u seriálu, který by rád byl neopakovatelnou událostí, najednou dost málo. 3. série - 70% - I přes čím dál vyšší politické kruhy se překvapivě hraje na osobnější notu, ale na vítězství to nestačí. Hraje se totiž pomocí figurek, jejichž úloha v celém velkém soukolí je nezpochybnitelná (Jackie, Remy, Seth), ale pokud nejsou v přímém kontaktu s Frankem, nemám sebemenší potřebu je vidět. Jejich vedlejší linie jsou stejně jako loni pouhou vatou, nehledě na Douga, jehož hnací motor v podobě obsese jistou zrzkou se měl dořešit už dávno a místo toho se pořád opakuje v ubíjejících smyčkách. Naštěstí je stále přítomen ústřední antihrdina, který získal rovnocenného soupeře jak v Heather, tak v Petrovovi, a co je nejlepší - v Claire. Právě opatrně gradující dialogy Spaceyho s Robin Wright jsou tím, co mě k Mr. and Mrs. FU pokaždé připoutá, i kdyby byly ostatní linky sebezbytečnější. U třetí sezóny jsem původně s hodnocením mířil trochu výš, protože politika tentokrát cílila příjemně aktuálním směrem, ale samotné finále ucuklo. Právě v něm se bohužel ukazuje, že showrunner Beau Willimon chce působit velmi rafinovaně, ale zároveň si nechává uniknout drtivou většinu možností, kdy by mohl s vedlejšímu charaktery začít opravdu pracovat a ne je jen nahodile tahat tam, kam se mu to zrovna pro nejbližší epizodu hodí. 4. série - 80% - Chvíli už to vypadalo, že se i zbylá rafinovanost překlopí do čisté politiky, což by pro původní premisu byla čirá katastrofa. Z naznačeného směru se ale ve čtvrté epizodě razantně uhýbá stranou a celý Domek konečně dýchá lehce, do hry vrací k mojí velké potěše snad všechny výraznější vedlejší postavy minulých let a Spaceymu dává šanci na dosud nepoznané herecké výrazy. V osobě spisovatele Toma se ukazuje, jak nápaditě se mohou do hry vracet zdánlivě dohrané charaktery, v osobě Douga se naopak již několikátým rokem ukazuje, že Michael Kelly asi na Netflix něco šeredného ví, jinak nechápu, proč ho za každou cenu drží v hlavním obsazení. Díky neočekávanému a odvážnému vývoji bych ale celému projektu zase hrozně rád věřil, brzdí mě v tom jediná věc, odchod Beaua Willimona z pozice hlavního tvůrce. Ani tahle sezóna zdaleka nebyla bez chyby, ale pokračovat za každou cenu bez něj mi přijde vysoce riskantní. 5. série - 70% - V prvních dvou třetinách se podvratným Frankovým činům rád usmívám a až do vyvrcholení linie s volbami se i náramně bavím. Vše, co přijde potom, ale funguje o stupeň hůře, zejména proto, že se hlavní pár obklopuje čím dál nezajímavějšími charaktery. Mark, Cathy, Alex Romero, Seth a bohužel i Jane Davis v podání neselhávající Patricie Clarkson mi jsou bohužel zoufale jedno a většinu času fungují jen jako reklama na to, jak dokonale díky onomu kontrastu umí hrát Kevin Spacey a Robin Wright. Seriálu bych i v tuhle chvíli pořád věřil, že ví, kam míří, kdyby nebylo událostí, které seriál nechaly bez jeho největšího tahouna. 6. série - 40% - Po Spaceyho vyhazovu jsem věřil, že tvůrci vědí, co dělají. Že labutí píseň nebude jen slabým pokusem o předání žezla, že zkrátka bude o co hrát. Teď je mi naopak líto, že seriál nebyl zrušen, protože tahle loď se potopila ve chvíli, kdy se začaly přepisovat scénáře. Robin Wright mám rád, ale bez svého věčného protipólu v podobě Franka je v obraze smutně navíc, jakkoli si průběžná ženská vítězství uhraje do posledního slova. Dokonce po dlouhé době ocením i Douga, aby vůbec existoval důstojný protihráč a pokus o vyrovnanou dynamiku. Jinak si totiž obrovské množství prostoru kradou sourozenci Shepherdovi. Nikdy neviděné postavy se staví do pozice šedých eminencí celého Washingtonu, bez jejichž dozoru se snad celý kabinet ani neotočí. Když se přidají další nevýrazní protihráči typu Marka, je definitivně jasné, kam až se kdysi ambiciózní počin propadl. Dlouholeté vedlejší charaktery narychlo odchází ze scény, aby vůbec nějaké rozhřešení dostaly, finále nepřinese žádnou logickou pointu dosavadního dění a odhalení, na která se celých osm epizod čeká, působí jako parodie, nemluvě o celkovém směřování, až příliš jdoucím na ruku událostem v zákulisí. Politováníhodná koncovka, kterou od ostudy zachraňuje jen to, jak kvalitní herce se povedlo sehnat i do těch nejmenších rolí.(28.8.2014)

  • EdaS
    ****

    1. díl 80% 2. díl 80% Zatím nic přelomového nebo šokujícího, "jenom" velmi dobré politické drama. Otázka je, jestli to na Finchera není málo. 3. díl 80% 4. díl 80% S odchodem Finchera z režiserské židle (a nástupem Jamese Foleyho) se zároveň začínáme víc věnovat postavám na úkor děje. Úroveň a poutavost ale stále stejně vysoká. 5. díl 80% A ani Joel Schumacher HOC asi nepotopí. Oceňuju čím dál víc absenci karikatur a lacině šokujících zvratů. I tak to má solidní tah.(2.2.2013)

  • emma53
    *****

    Jasně, Kevin Spacey byl magnetem na tenhle seriál a po skončení třináctého dílu jsem maximálně spokojená, stala jsem se totálně závislou a moc dobře vím, proč mám Kevina v mojí TOPce. Kvalita, realita, vynikající herecké výkony, skvělá podívaná do zákulisní politické mašinérie a marasmu a to není politika zrovna moje hobby.(12.3.2013)

  • H34D
    ****

    Perfektně rozehrané politické drama, které ukazuje, jak je možné se nečistými praktikami dostat až na vrchol. Lži, intriky, manipulace, vše je zakotveno do skutečné politiky USA, což působí na diváka o to silněji. Seriálová hra na realističnost však občas v honbě za coolovostí zakopne, zážitek to nijak nesnižuje, ale netvrdil bych, že "takhle to na světě opravdu chodí". Seriál si zaslouží naši pozornost, protože obdivuhodně pracuje s realitou, nesmíme ale zapomenout, že pro své potřeby se nezdráhá ji pokřivit. Je zkrátka nemilosrdně pragmatický a svědčí o tom i smutný fakt, že zrovna dva nejlidštější a nejzajímavější charaktery jsou při přechodu z první série na druhou odstraněny... I když "lidský" je nejspíš zavádějící pojem, neboť House of Cards dokáže vykreslit, jak právě k lidství náleží i hrozivě negativní vlastnosti... 1. série 9/10, 2. a 3. série 8/10(4.6.2015)

  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    "On je muž, který si umí vzít, co chce." Tak o tom žádná a já se musím přiznat, že jsem se cynicky těšil na koupání v politickém amorálním bahně. Zpočátku jsem si rochnil, nadšeně sledoval Frankovu bezcharakternost a bavil se jeho vychytralými hrátkami, ale pak mi to nějak zhořklo. Ono to totiž asi nebude nijak zvlášť daleko od pravdy a já bych si chtěl uchovat svou naivitu a věřit tomu, že ti nejmoudřejší, nejcharakternější a nejtransparentnější politici vedou všechny země světa ke šťastným zítřkům.(19.11.2017)

  • Djoker
    ***

    Politika nuda je a první série House of Cards na tom nic nezměnila. Spaceyho hvězdná aura, Fincherova záštita celého projektu a stylová úvodní znělka bohužel nestačí. Celé je to tak chladné, že emocionální dopad na diváka je prakticky nulový a třeba Frankovy promluvy do kamery mi těžce nesedly. Ten kultovní status přišel až moc brzy. Kate Mara je jedním z mála oživení, ale je zřejmé, že je další na ráně. 1. série: 60%, 2. série: 70%, 3. série: 65%, 4. série: 75%, 5. série: 70%.(23.4.2016)

  • flanker.27
    ***

    Dva první postřehy po první sérii: 1. Mám strašnou chuť na žebírka. 2. Každý za sebe a všichni proti všem. To je asi nejstručnější popis toho, o čem to je. Nebudu kritizovat scénář, protože je výborně napsaný, nebo herce, protože zapadají. Problém je, že je to tak plné hnusných lidí, že vlastně nevím, proč jejich osudy sledovat. V tomhle případě mě nelákají ani nekonečně vtipné střety Humpheyho Applebyho s Jimem Hackerem (souvztažnost, s níž jsem potenciálně hazardoval, a jež nepostrádala jistý element reciproční utilitárnosti a snad i vzájemnou satisfakci, dospěla do bodu nezvratné separace a je blízka politováníhodné definitivní terminaci), ani potřeba s některou z postav více sympatizovat a starat se o ní. Člověk by mohl alespoň respektovat ústředního Spaceyho kongresmana Underwooda, podobně jako jiné antihrdiny typu sarkasticky vtipného Jurije Orlova z Lord of War, ale když si zbytečně začne s ošklivou novinářkou (to myslím vážně - z té postavy je blivno než že by jakkoli přitahovala), tak to jednak zbytečně zdržuje děj, jednak to k postavě nesedí. Odporné charaktery tu jde najít všude, jak v politice, tak v novinařině, pokud tu někdo některé kroky neudělá, pak spíš proto, že je slaboch, než kvůli svědomí. Při střetu takových individuí jako je Underwood, jeho manželka (plno řečí o prospěšných projektech, ale za svými cíli jde stejně tak přes mrtvoly), ambiciózní novinářka, co je stejně bezskrupulózní mrcha jako politici, Underwoodův poskok Stamper, slabošský Russo, prezident co nemá důstojnost, a tak dále, zkrátka když jdou tihle lidi proti sobě, mám maximálně tak chuť zavřít je do místnosti s hladovým tygrem a zamknout, ne sledovat, co udělají příště. Tu a tam se někdo normální spíš mihne, obvykle se nechá využít a zase jde pryč. Jak jsem už napsal, problém je, že to není ani vtipné jako Ministr, ani zas tolik sarkasticky postřehové jako Lord of War. Od Underwoodova obracení se na diváka bych čekal něco jako předváděl právě Orlov, případně postřehy o životě a o lidech jako třeba od Emila Magise ve Vajíčku. Takhle je to vlastně jen popis technologie moci a její přitažlivosti pro specifickou skupinu lidí, ať už se pohybují v politice, novinařině nebo neziskovkách. Přitažlivost samotnou mocí popisuje v románu 1984 Winstonu Smithovi O'Brien. To, co vnitřní stranu motivuje, je čirá moc sama o sobě. Podobně mluví Underwood. Jenže ten v seriálu nemá svého Winstona Smithe a to mi na něm asi chybí. Je to můj vlastní problém, ale brání mi to proto ohodnotit vyšším počtem hvězd, což by si za jiné své stránky toto dílo možná zasloužilo.(7.9.2014)

  • Dudek
    *****

    Vnitřek se mi svírá, když si po zhlédnutí uvědomuji, že první série může ve své dokonalosti být jen předehrou pro sérii druhou. Sžíravé drama, které postupně dávkuje napětí skrze kvalitní scénář, děj je ve své spletitosti dokonale přehledný, a zejména perfektní živé postavy. Čistá filmařina a čirá radost z jejího sledování. První snímek, u kterého mi nevadilo promlouvání hlavní postavy do kamery.(14.4.2013)

<< předchozí 1 2 3 4 10 19 28 37
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace