poster

Domek z karet (TV seriál)

  • Česko

    Dům z karet

  • USA

    House of Cards

Drama

USA, 2013–2018, 63 h 6 min (Minutáž: 42–60 min)

Tvůrci:

Beau Willimon

Předloha:

Michael Dobbs (kniha)

Hudba:

Jeff Beal

Hrají:

Kevin Spacey, Robin Wright, Michael Kelly, Rachel Brosnahan, Mahershala Ali, Nathan Darrow, Michel Gill, Reg E. Cathey, Sebastian Arcelus, Kate Mara, Corey Stoll, Kate Lyn Sheil, Molly Parker, Jimmi Simpson, Kristen Connolly, Constance Zimmer, Larry Pine, Sandrine Holt, Ben Daniels, Jayne Atkinson, Kim Dickens, Tawny Cypress, Boris McGiver, Daisy Tahan, Kathleen Chalfant, Al Sapienza, Wass Stevens, Curtiss Cook, Gerald McRaney, Reed Birney, Kevin Kilner, Michael Ahl, J.C. MacKenzie, Suzanne Savoy, Karl Kenzler, Francie Swift, Charlie Dreizen, Bill Maher, Mozhan Marnò, David Clennon, John Scurti, Sam Page, Benito Martinez, Jenna Gavigan, Emily Dorsch, Rachel Maddow, Terry Chen, Joanna Going, Gil Birmingham, Malcolm Madera, Malcolm Goodwin, Carme Boixadera, Catalina Parks, Gene Jones, Spencer Garrett, Ben Hyland, Laura Poe, Kara Jackson, Erin Fritch, Angela Christian, Armand Schultz, Gabrielle Senn, Alex Webb, Lyon Beckwith, Monica Sanchez, Olivia Luccardi, Anthony Hackett, Lars Mikkelsen, Naděžda Tolokonnikovová, Pjotr Věrzilov, Marija Aljochina, Elizabeth Marvel, Paul Sparks, Christina Bennett Lind, Kristof Konrad, Christian Camargo, Annie Parisse, John Henry Cox, Rick Zahn, Lance E. Nichols, Armando Gutierrez, Deanna Dunagan, Mark Falvo, Poorna Jagannathan, Jeremy Bobb, Jean Brassard, Andy Clemence, Isabelle McNally, Michael Siberry, Robert Eli, Maryann Plunkett, Geoffrey Cantor, Dominique McElligott, Chance Kelly, Derek Cecil, Murphy Guyer, Alex Russo, Thomas Gobena, Theodore A. Adams III, Monica Lee Bellais, Jamie Nocher, Bill Phillips, Dennis Miller, Silvia Baldassini, Kenneth Tigar, David Andrews, Phyllis Somerville, Dan Ziskie, Peggy J. Scott, Charles Borland, Cotter Smith, Tanis Parenteau, Litefoot, Erik Jensen, Scott Thurman, Stephen Colbert, John Rue, Shawn Doyle, John Doman, Ellen Burstyn, Chuck Cooper, Waleed Zuaiter, Mark Lotito, Rick Crom, Finnerty Steeves, Richard Toth, Eisa Davis, Mike Hayes, Ben Livingston, Dave Quay, Heidi Armbruster, John King, Kelly AuCoin, Lester Holt, Neve Campbell, Joel Kinnaman, Cicely Tyson, Jimmy Gonzales, Damian Young, Michael Beasley, Richard Barlow, Ed Moran, Jose Miguel Vasquez, Devin Druid, Colm Feore, Erika Rolfsrud, Seán Cullen, Allie McCulloch, Wendy Moniz, Julian Gamble, Andrew Polk, Jeremy Holm, Lance Lewman, Katie Carpenter, Christopher Mann, Sean Cullen, Dan DeLuca, Vincent De Paul, James Saito, Ian Blackman, Jessica J. Stowes, Karen Pittman, Sam Freed, Mark Zeisler, Corey Maher, James Martinez, Carolyn Michelle Smith, Lindsley Register, Annie Chang, Moses Brings Plenty, Sean M. Brown, Miguel Martinez, Ashleigh Banfield, Patricia Clarkson, Kwajalyn Brown, Campbell Scott, Laura Cayouette, Cliff Moylan, Charlie Rose, Steve Coulter, Stephen Michael Ayers, William Hill, Paton Ashbrook, Sophie von Haselberg, Amanda Warren, Ken Barnett, Estes Tarver, Reese Madigan, Bill Hoag, Amy Parrish, Barbara Rosenblat, Kayla Blake, Susan Pourfar, Aaron Costa Ganis, Phil Nee, John Mankiewicz, Van Jones, Tom Kemp, Nikki Estridge, Al Nazemian, Scott Drummond, David Healy, Kate Tilley, Daniel Bridges, Kelley Davis, Joe Inscoe, Brooke Mulkins, Darren Alford, Alessia Sushko, Cindy Cheung, Drew Matthews, Jim Dougherty, Cody Fern, Greg Kinnear, Diane Lane, Bonnie Johnson, Jenna Stern, Parisa Fitz-Henley, Pippa Pearthree, Hadi Tabbal, Danny Johnson, C.J. Wilson, Kevin Murray, Marc Kudisch, Sakina Jaffrey, John C. Vennema, Jason Tottenham, Matt Bai, LisaGay Hamilton, Peter Jay Fernandez, Robert C. Trevelier, Chase Crawford, Caroline Clay, Athena Karkanis, Chip Zien, Linda Powell, Nini Le Huynh, Ron Canada, Boris Kodjoe, Darwin Shaw, John Ellison Conlee, Dan Daily, Timothy Britten Parker, Thomas Kopache, Lawrence O'Donnell, Martha Raddatz, Jenny Gulley, Angelo Reyes, Tom Day, Willa Fitzgerald, Neil Hellegers, Gameela Wright, Kaili Vernoff, Asher Grodman, Kristen Sieh, Pete Burris, Jefferson White, Laura Chaneski, Michael Park, Spencer Trinwith, Soledad O'Brien, Donny Deutsch, Holly Twyford, David Corenswet, Kendrick Cross, Farshad Farahat, Albert Jones
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • gudaulin
    ***

    Považuju se za racionálního člověka, který se navíc nerad ukvapuje, takže emocemi se nechávám ovládat jen výjimečně - obvykle tehdy, když mi něco těžkého nebo ostrého spadne na nohu. Lásku na první pohled odmítám, přesto jsem už po pár minutách prvního dílu cítil, že mezi mnou a seriálem vzniká silné pouto - zkrátka se dokonale strefil do nálady i mého vkusu. Satiru počítáme mezi komické žánry, obvykle ji spojujeme s nadsázkou a absurditou, s groteskou a černým humorem. Zkrátka u ní předpokládáme salvy smíchu. Svého času mě překvapilo, že morbidní román Kupec dětí, který ve mě vzbuzoval úplně jiné emoce, je recenzenty rovněž označován za satiru. Pod označením politická satira si nejspíš představíme seriály typu Ano, pane ministře, případně hubatější Je to soda. Domek z karet je na první pohled serióznější, jde mu o věrohodnost a nesnaží se vyvolávat salvy smíchu. Na první pohled vychází ze vzorce společenských dramat. Ambiciózní muž, který spojil svou budoucnost s prezidentským kandidátem, očekává po vítězných volbách tučnou kořist. Hostina pro privilegované je mu však zapovězena s tím, že má mít dohled nad závodní jídelnou, která má přece nepopiratelnou kvalitu a nikdo v ní nehladoví. Jenže závodní stravování nemůže uspokojit Francisův mocenský apetit, a proto začne jako zkušený kuchař míchat ingredience tak, aby zasolil šéfkuchaři a vyvolal v kuchyni pozdvižení. Francis je dokonalý technolog moci, intrikán znalý lidské psychologie i fungování státních institucí, manipulátor i obratný vyjednávač. Francisův nadhled, ironické glosy a komentáře, kterými se obrací na diváka, prozrazují, že přes věcnost a snahu o analytický pohled jsme skutečně na půdě satiry. Domek z karet vytváří nelichotivý obraz americké vysoké politiky manipulované lobisty, rozkládané osobními ambicemi a pletichami. Ušlechtilé ideály tady až příliš často podléhají v souboji s cynickým pragmatismem a manipulacemi. Kouzlo seriálu spočívá ve virtuozitě, s jakou Francis prochází příběhem a řídí běh událostí. I ti nejlepší antičtí řečníci by museli vzdát hold za výstup v kostele, kde mistrovským způsobem dokázal zlomit hroty nenávisti a získat sympatie přítomných. ------ Chtě nechtě se musím po čase ke komentáři vrátit. Mýlit se je lidské a já se kajícně ke svému omylu přiznávám. Některé seriály záhy ztratí dech, scénáristovi dojdou nápady a příběh jde do kytek. Tady mám spíš pocit, že jsme se se scénáristou na nějaké křižovatce úplně rozešli. Chtěl jsem v Domku z karet vidět něco, čím objektivně vzato není a ani nechce být. Měl mě varovat už sexuální poměr Franka s ambiciózní mladou novinářkou, protože, upřímně řečeno, mi k jeho postavě a ambicím absolutně nesedl. Frank by se prostě s někým, kdo mu může nabídnout tak málo, nezahazoval. Pravý úder ale přišel s první vraždou. Ve vysoce politice se, to dá rozum, nepohybují neviňátka, ale už slušných pár století bývá dobrým zvykem, že se špinavá práce svěří někomu, kdo se dá v případě potřeby odstranit nebo hodit přes palubu. V ideálním případě někomu, kdo se s objednatelem jen těžko dá nějak spojovat. Frank tady působí spíš jako nevypočitatelný psychopat, než jako velký hráč. Po druhé vraždě jsem nad seriálem definitivně zlomil hůl. Obsazení je sice skvělé, ale to, co scénárista předvádí, slibný potenciál zabíjí. Celkový dojem: z původních nadoblačných výšin jsem v druhé sérii klesl hodně hluboko, takže těch 60 % je svým způsobem kompromis. Navíc s vědomím, že s každým dalším dílem bych šel o pár procent dolů.(8.2.2016)

  • Satan
    *****

    Tvrdý a nelítostný pragmatismus. A nemluvím pouze o hlavní postavě, ale i o celém konceptu vybledlého obrazu politických machinací a manipulativních rozhodnutí. Fincher svůj minimalistický styl, který je nejvíce vidět v Social Network, dovedl do krajností a ovlivnil tím celý seriál. Pokud se vám nelíbí znělka a ty neustálé politické kecy, vězte, že po řadě událostí přijde zasloužená odměna. A když ne, postačí Spaceyho promluva s divákem. Odosobněné, cynické a nádherně sarkastické. 1. série = 90% | 2. série = 100% | 3. série = 70% | 4. série = 90%(22.3.2014)

  • H34D
    ****

    Perfektně rozehrané politické drama, které ukazuje, jak je možné se nečistými praktikami dostat až na vrchol. Lži, intriky, manipulace, vše je zakotveno do skutečné politiky USA, což působí na diváka o to silněji. Seriálová hra na realističnost však občas v honbě za coolovostí zakopne, zážitek to nijak nesnižuje, ale netvrdil bych, že "takhle to na světě opravdu chodí". Seriál si zaslouží naši pozornost, protože obdivuhodně pracuje s realitou, nesmíme ale zapomenout, že pro své potřeby se nezdráhá ji pokřivit. Je zkrátka nemilosrdně pragmatický a svědčí o tom i smutný fakt, že zrovna dva nejlidštější a nejzajímavější charaktery jsou při přechodu z první série na druhou odstraněny... I když "lidský" je nejspíš zavádějící pojem, neboť House of Cards dokáže vykreslit, jak právě k lidství náleží i hrozivě negativní vlastnosti... 1. série 9/10, 2. a 3. série 8/10(4.6.2015)

  • flanker.27
    ***

    Dva první postřehy po první sérii: 1. Mám strašnou chuť na žebírka. 2. Každý za sebe a všichni proti všem. To je asi nejstručnější popis toho, o čem to je. Nebudu kritizovat scénář, protože je výborně napsaný, nebo herce, protože zapadají. Problém je, že je to tak plné hnusných lidí, že vlastně nevím, proč jejich osudy sledovat. V tomhle případě mě nelákají ani nekonečně vtipné střety Humpheyho Applebyho s Jimem Hackerem (souvztažnost, s níž jsem potenciálně hazardoval, a jež nepostrádala jistý element reciproční utilitárnosti a snad i vzájemnou satisfakci, dospěla do bodu nezvratné separace a je blízka politováníhodné definitivní terminaci), ani potřeba s některou z postav více sympatizovat a starat se o ní. Člověk by mohl alespoň respektovat ústředního Spaceyho kongresmana Underwooda, podobně jako jiné antihrdiny typu sarkasticky vtipného Jurije Orlova z Lord of War, ale když si zbytečně začne s ošklivou novinářkou (to myslím vážně - z té postavy je blivno než že by jakkoli přitahovala), tak to jednak zbytečně zdržuje děj, jednak to k postavě nesedí. Odporné charaktery tu jde najít všude, jak v politice, tak v novinařině, pokud tu někdo některé kroky neudělá, pak spíš proto, že je slaboch, než kvůli svědomí. Při střetu takových individuí jako je Underwood, jeho manželka (plno řečí o prospěšných projektech, ale za svými cíli jde stejně tak přes mrtvoly), ambiciózní novinářka, co je stejně bezskrupulózní mrcha jako politici, Underwoodův poskok Stamper, slabošský Russo, prezident co nemá důstojnost, a tak dále, zkrátka když jdou tihle lidi proti sobě, mám maximálně tak chuť zavřít je do místnosti s hladovým tygrem a zamknout, ne sledovat, co udělají příště. Tu a tam se někdo normální spíš mihne, obvykle se nechá využít a zase jde pryč. Jak jsem už napsal, problém je, že to není ani vtipné jako Ministr, ani zas tolik sarkasticky postřehové jako Lord of War. Od Underwoodova obracení se na diváka bych čekal něco jako předváděl právě Orlov, případně postřehy o životě a o lidech jako třeba od Emila Magise ve Vajíčku. Takhle je to vlastně jen popis technologie moci a její přitažlivosti pro specifickou skupinu lidí, ať už se pohybují v politice, novinařině nebo neziskovkách. Přitažlivost samotnou mocí popisuje v románu 1984 Winstonu Smithovi O'Brien. To, co vnitřní stranu motivuje, je čirá moc sama o sobě. Podobně mluví Underwood. Jenže ten v seriálu nemá svého Winstona Smithe a to mi na něm asi chybí. Je to můj vlastní problém, ale brání mi to proto ohodnotit vyšším počtem hvězd, což by si za jiné své stránky toto dílo možná zasloužilo.(7.9.2014)

  • Nevada
    ****

    Jeden z případů, kdy je pro mě hodnocení 3* málo a 4 moc. Je škoda, že to trpí současným hollywoodským neduhem - přílišnou roztahaností. Začátek je skoro stejně dobrý jako jeho anglický předchůdce, ale pak se děj bohužel rozmělní do spousty zbytečných odboček, jen aby se v závěru zbytečně spěchalo. Ty odbočky jsou sice taky dobře napsané i zahrané, ale přesto by to fungovalo i bez nich. Když jsem při sledování omylem přeskočila 8. díl, na kontinuitě příběhu to vůbec nebylo poznat. Mít to tak 8 epizod, asi bych byla spokojená podstatně víc. Moje dojmy navíc ovlivňuje i to, že Zoe (postava i herečka) mi od začátku lezla na nervy. (Škoda promarněné příležitosti v závěru.) Kevin Spacey naopak vládne celou dobu. Po chvíli váhání hodnocení zaokrouhluji nahoru a doufám, že druhá série mi to vynahradí.(29.5.2013)

  • - Bývalý prezident Spojených států Bill Clinton řekl hlavní hvězdě seriálu Kevinu Spaceymu (Frank Underwood), že 99 % toho, co se na obrazovkách odehrává, odpovídá skutečnosti. Oproti tomu Barack Obama se vyjádřil, že život vrcholných amerických politiků je v realitě mnohem nudnější, než jak ho seriál vykresluje.
    (Corbinian)

  • - Ve 3. díle 3. série hrají samy sebe dívky z kapely Pussy Riot (Nadezhda TolokonnikovaMariya Alyokhina). V epizodě se dostanou do sporu s ruským prezidentem Viktorem Petrovem (Lars Mikkelsen), který je seriálovou verzí Vladimira Putina. Kapela Pussy Riot na žádost tvůrců seriálu také složila píseň "Don't Cry Genocide", jež se vyjadřuje k militarizaci lidí a především k nasazování amerických dronů do válek. Píseň zaznívá při závěrečných titulcích zmíněné epizody. (Revivup)

  • - Zoe Barnes (Kate Mara), túžiac po roli v seriáli, musela poprosiť svoju mladšiu sestru Rooney Mara, ktorá úspešne spolupracovala s Davidom Fincherom, aby sa uňho prihovorila. (milealelia)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace