poster

Povolání vrah

  • Francie

    Assassin(s)

Drama / Krimi

Francie, 1997, 128 min

Komentáře uživatelů k filmu (15)

  • MUNRO
    **

    Tohle mě tedy vůbec nebavilo.Jde o hodně komorní drama,nudné s hudbou připomínající spíše české kriminálky 70 let.Docela se divím,že Kassovitz po téhle nudě dokázal natočil brilantní Purpurové řeky.Mimochodem právě Kassovitz mi připadal jako největší slabina celého filmu.A ještě ten dabing Lukáše Vaculíka...(31.8.2014)

  • Houdini

    Zlatá Palma - výběr(15.9.2006)

  • Malarkey
    ****

    Tak nějak jsem se poslední dobou zakoukal do francouzských filmů. Dokáží zaujmout, jsou nekompromisní a mají smysl pro všemožný humor. Tenhle je především nekompromisní. Co mě na něm ale štvalo byla hromada nelogičností, které tu uživatel Enšpígl už vypsal. Každopádně tento příběh vraha nebyl popsán proto, aby se snažil film představit v dokonalé rovině, ale aby ukázal povolání, které si člověk nevybere. A musím říct, že mi ho ukázal skutečně tak nekompromisně, jako jsem dlouho ve filmu neviděl.(4.12.2011)

  • Enšpígl
    ***

    Tak stará francouzská škola žije, hip hip hurá. Film má dvě roviny, delší ze který je cítit nehoráznej cynismus a druhou kratší, která se začne pomalu, ale zato velmi intezivně vkrádat do závěrečné části příběhu a má v sobě určité posleství a apel na moral masmedií. Mě osobně se líbila spíš ta cyničtější část, kdy jsem se někdy musel smál v moment, který vlastně k smíchu vůbec není. Co mě ale dost sralo a filmem se táhne jak smrad, je absence logiky. Tichá večerní ulice, baráček na baráčku, všichni spí a v jednom tom baráčku se střílí z pušky jako by se nechumelilo a k dovršení všeho se vrahounek na místo činu po několika dnech vrátí aby se "pochlubil" svou zabijáckou maturitou svýmu jak se později ukáže ještě jetějšímu kámošovi. Obět nikomu ze sousedů nechybí, výstřely, který v tom tichu musely bejt slyšet až do Kremlu nikdo nezaslech, na otisky prstů sere pes a vrazi všechno vesele ochmatávají a o dalších stopách ani nemluvě, neuvěřitelný fakt. Vlastně policie jako kdyby snad ani neexistovala (taková blízká vize budoucnosti ČR) . Starou školu mě film připomínal především svou drností, nekompromisností, závěrem i když ten moh být ještě tvrdší a především hereckým výkonem Michela Serraulta, protože jak známo pro herce ze starý francouzský školy byl španý herecký výkon neznámým pojmem.(29.11.2011)

  • LiVentura
    ***

    Těsně dosažitelné tři hvězdy.!!(5.2.2010)

  • bassator
    ***

    Dvě třetiny filmu jsem si říkal, že si snad ze mě dělají srandu. Starý, senilní, pochcávající se dědula před hrobem jako nájemný vrah, který zaučuje svého nástupce... Ale poté co se nechal zastřelit pan režisér se film úplně obrátil a začal být i zajímavý a bavit. A na konci šokovat... - 8. 1. 2012 - 55%(8.1.2012)

  • Slarque
    ***

    Zajímavé drama o trojici vrahů, které ovšem celkem kašle na logiku a soustředí se pouze na trojlístek zabijáků a na to, aby všem divákům bylo jasné, že za jejich skutky může sledování televize (platí asi jen pro ty dva mladší). Z herců je suverénně nejpřesvědčivější veterán Michel Serrault, zato Kassovitz mě zaujal pouze svou nápadnou podobou s Johnem Turturrem. Jeho práce za kamerou je lepší než před ní, ale tak dobré jako Purpurové řeky to ještě není.(28.8.2005)

  • borsalino
    ***

    Mé očekávání nebylo naplněno, film má sice zajímavý námět, ale brzy se kamsi vypaří a to, co zůstává, nestojí za mnoho. Snad šlo více o psychologické drama v podobě předávání "řemesla" dalším generacím, což bylo dostatečně zvrácené, aby to šokovalo, ale zoufale nedotažené. Druhým momentem je psychologická proměna "žáka" z běžného lotra na vraha, což také nějak nedopadlo. A krimi to není ani náhodou, vzhledem k tomu, že četné vraždy nikdo nevyšetřuje, mrtvoly se válí všude možně a nikomu to nepřipadá divné. A přitom si myslím, že by to chtělo zajímavý námět jen trochu lépe rozvinout. Slabá tři.(15.8.2012)

  • Nick Tow
    ***

    Wagner sa takmer celý život venuje náročnému povolaniu a keď jedného dňa pochopí, že je čas zraziť opätky a odpochodovať do penzie, rozhodne sa odovzdať štafetu svojho remesla niekomu mladšiemu. Každý majster predsa túži vychovať svojho nástupcu a pokračovateľa. Problémom je, že Wagner sa venuje ozaj neobvyklému remeslu: je totiž nájomným vrahom. Raz ho však osud zvedie dohromady s istým Maxom, mladým zlodejom a z Wagnera sa konečne môže stane "inštruktor". Kassowitz rozpráva svoj príbeh nevzrušivo, chladne, doslova inštruktážne a tak je jeho najsilnejšou zbraňou cynizmus, okorenený dávkou spoločenskej nekorektnosti. Keď sa ale príbeh začne lámať do druhej polovice, akoby ho vzal do rúk iný režisér: Pribúdajú obrazové metafory a intertextuálne odkazy, cynizmus a nadhľad sa zvoľna prepadáva do mierne ťažkopádnej a prudko predvídateľnej drámy. Čoraz intenzívnejšie vstupovanie do filmovej metareality - sprostredkovanej citovaním televíznych programov plných agresivity, násila, sexu či tuposti po čase začne liezť na nervy. Vieme, čo nám tým chce rejžo povedať, len nechápeme, prečo to robí tak okato a neoriginálne. Vidieť teenagera s pištoľou v ruke, tesne po tom, čo chladnokrvne zastrelí človeka, ako spokojne sedí ďalej v byte nebožtíka a prepína v telke programy /násilie, prestrelky, sex/ mi príde viac ako "prefláknuté". Nevyvážený čudný film pre nevyvážených čudákov.(11.11.2007)

  • d-fens

    ocenenia : MFF Cannes 1997 - Nominácia na 1. cenu(10.5.2013)

  • Martin741
    ***

    Slaby francuzsky fryler, ktory coskoro vysumi do prazdna. Nudna zalezitost, nebrat. 50 %(16.12.2014)

  • JohnSmith
    **

    No žádná sláva. Příběh starého zabijáka, který si školí nástupce. Serrault byl sice fajn, takový správný starý mrzout, ale film neměl moc šťávu.(22.10.2018)

  • markotter
    ****

    Za psychologicky věrohodné ztvárnění výuky mladého adepta povolání vraha bych dal jednoznačně 5 hvězdiček. Kombinace drsného zabíjení s kultivovanými promluvami učitele na pozadí popcornové televizní zábavy byla opravdu dechberoucí. Za povedené považuju i někěteré dějové zvraty, které byly hodně nečekané, ale tam to už začínalo drhnout scénáristicky. No a zbytek byl vyplněn dějěm/nedějem, který Vás sice nutil přemýšlet o tom, co zrovna asi prožívá hlavní hrdina, ale bylo to příliš zdlouhavé, místy nudné,takže celkový dojem z filmu jde potom zákonitě dolů. Ale to je myslím obecně problém Mathieu Kassowitze, což je dle mého velmi progresivní režisér, ale nevyvarovává se ve svých filmech takových kvalitativních skoků nahorů a dolů. Zajímavá a dle mého plánovaná byla jakákoliv absence police, vyšetřování apod. tak, aby děj nebyl narušován jakýmkoliv způsobem zvenčí.(29.5.2012)

  • uncle
    **

    Pro mě tedy celkem zklamání.....(22.2.2011)

  • andy60
    *

    Hodně vzdálené realitě. Neumím si představit, že mě na ulici zastaví starší maník s tím, že má namířeno do důchodu a ještě než půjde pod kytky, že by mně rád předal své řemeslo - řemeslo nájemného vraha. Já v klidu na tu nabídku kývnu a jdeme sejmout prvního chudáka. Takhle že to v životě chodí? Dost pochybuji. Navíc ani jeden z herců mně nebyl sympatický, dialogy taky žádný zázrak a celkové tempo filmu trochu zívačka.(26.5.2013)