poster

Limit

  • francouzský

    A bout portant

  • slovenský

    Bez dychu

  • anglický

    Point Blank

Akční / Krimi / Thriller

Francie, 2010, 84 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Rockerman
    ****

    Zdá se, že patent na dobrý krimi triler nemají jen Američané, ale také Francouzi dokážou natočit film, který má spád, pro svou krátkou stopáž je prakticky bez hluchých míst a nedá divákovi vydechnout. Nápadité je i to, jak dva chlápci, ošetřovatel z nemocnice a protřelý kriminálník musí spolupracovat jako tým, aby vůbec přežili. Tu a tam je to trochu přehnané, ale to už k tomto žánru jaksi patří. Celkově tedy spokojenost tak na 80%.(21.1.2013)

  • jondoe
    ****

    Francuzka kriminalka, Tentoraz podana skor americkym stylom. Nie je to ziadna depresia a pomalsi, smysluplny dej ako sme u francuzov zvyknuty, ale je to nekopromisnou akciou nabita jazda a to od sameho zaciatku az do konca. Aj ked mam radsej tie pomalsie francuzske kriminalky nemozem povedat, ze by sa mi tento film nepacil. Ma to rychly spad, velmi dobre vybranu hlavnu dvojicu a aj dobreho zaporaka. Gerard Lavin ako zaporak tiez velmi dobry. Nadupane styri hviezdicky.(24.10.2012)

  • Brejlil

    Film jsem neviděl, ale trochu jsem, navnaděn zdejšími odkazy na komentář uživatele Stano21, zapátral a inkriminovaný komentář nakonec našel. Zde jest v plné své kráse: "Hlavná dejová línia filmu ukazuje, ako ľudská chamtivosť a bezcitnosť vedie ľudí od vraždy ku vražde. Mladý ošetrovateľ je prinútený, aby sa nedobrovoľne zapojil do špinavej hry. Chce zachrániť svoju milovanú unesenú ženu, a iba postupne spoznáva, v akej hre sa ocitol. Film je väčšinou pochmúrny, ale nájde sa aj pár lepších momentov, napr. správne boli slová o 5:32 "Tvoja mama sa zbláznila!", pretože platí že "Kto ruší ženu v dobe jej tehotenstva, kazí plod už v tele materskom a vštepuje mu ducha smilstva; lebo ktorý duch núti a dráždi manžela, aby súložil nad prirodzenú potrebu, ten duch prechádza potom zmocnený do plodu." Vcelku je to vymyslený thriller, naháňačka v parížskom metre i návšteva na policajnom komisariáte udržujú diváka v napätí. Ešte dodatok na margo nenávistných buzerantských urážok od verbala a zlomyseľného chudáka ricciho.s a podobných choromyseľných psychopatov, ktorí sa vyžívajú v buzerácii: prekladal som do slovenčiny tieto titulky a spomenutá nezvyčajná scéna má zaujala, a tak som ju slobodne okomentoval, aby sa neprijímalo zlo v nej naznačené. Dovolil som si kresťanský citát, ktorý je úplne pravdivý a prirodzený a každý človek, veriaci i neveriaci, si ho uvedomuje vo svojom svedomí, viac či menej jasne. Preto normálni muži dávajú tehotným ženám pokoj, lebo majú ohľad ku zdraviu nenarodených detí. Takže ak vám moje komentáre vadia, nemusíte ich čítať. Mňa nezaujímajú vaše jedovaté zvratky, ktoré sú žiaľ iba stratou času, je mi vás ľúto a preto vás a vašu rodinu za ne neurážam. Vaše choré kydy vychádzajú z vášho srdca, patria vám a zostávajú vo vás, keď to tak chcete. A ešte ty Ričči, ten zlepenec tvojich urážok z televíznych reportáži o sebevrahoch ómšinrikjó, či ako sa volali, a o pár duševne chorých pedofilných kňazoch, ktoré si si vryl do makovice a zrejme sa z nich vytešuješ, si nechaj keď sa ti páčia, ma nezaujímajú. Howg." Kdo nevěří, nechť si najde tento odkaz: http://web.archive.org/web/20110617144500/http://www.csfd.cz/uzivatel/285257-stano21/komentare/(1.2.2013)

  • Bobofon
    ****

    Žžžžžžjova, tak tohle byla jízda, jakou v oblasti kriminálek umějí jen Francouzi! Kam se hrabou Američani, o ostatních národech ani nemluvě. Drsný scény, nečekaný dějový zlomy, hustá atmosféra, tempo svižnější než jízda nejmodernějšího japonského expresu a kromě láskyplných (a trochu moc zdůrazňovaných) scén mezi hlavním hrdinou a jeho ženou se tam za celou dobu nikdo ani neusmál. Přitom všechno působí věrohodně, scénáristické kiksy si buď v té rychlosti ani neuvědomíte nebo je rádi prominete. Třešní na dortu Gérard Lanvin ve své snad první záporné roli (aspoň já ho viděl vždycky jako sympaťáka nebo klaďase). Kdybych chtěl šťourat, tak bych chtěl v hlavní roli vidět jiného hrdinu než Gillese Lellouche, ten mi moc nesedl. Ale zbytek herců naprosto OK a celkově výborná věc.(26.6.2011)

  • gudaulin
    *****

    Renesance kriminálního žánru ve Francii je v posledních letech spojovaná především se jménem Oliviera Marchala, ale v mých očích ho předčí můj nejnovější objev Fred Cavayé. Viděl jsem už jeho Nevinnou a řekl jsem si, že tenhle režisér umí a stojí za pozornost. Se svým Limitem mě nejenže nezklamal, ale dokonce výrazně překvapil. Není to žádné umělecké veledílo, nýbrž perfektně šlapající žánrový kousek z oblasti akční krimi. Už víckrát jsem napsal, že akční filmy v mých očích obvykle sráží fakt, že si plně vystačí s vlastní akcí a s tím ostatním, tzn. s hereckými výkony a především se scénářem, si nelámou hlavu. Tady to neplatí, nemusíte se kladivem mlátit do hlavy, abyste akceptovali ty nesmyslné motivace, hloupé jednání a stupidní děj. Přiměřeně krátký adrenalinem nabitý film, kde je obyčejný chlápek a otec rodiny z ničeho nic vržený do světa zločinu a musí se zoufale snažit, aby neztratil nejen svou pověst, ale i svůj život a život svých nejbližších. Ne že bych tady nenašel menší logické zkraty, ale v rámci žánru jsou to naprosto opomenutelné detaily. Převážnou většinu mnohem slavnějších akčních titulů nechává Limit daleko za sebou v poli poražených. Dobře typově vybraní neznámí herci, scénář, který umí překvapit a hlavně nenechá vydechnout, dynamická režie, to všechno dělá z Limitu zážitek, jaký se v případě neznámého titulu podaří jen jednou za čas. Celkový dojem: 90 %.(30.10.2012)

  • - Ve scéně ,kdy se snaží zkorumpovaná policistka těhotnou ženu vystrčit z okna, lze v jednom záběru vidět, že má kalhotky pod noční košilí bílé, avšak hned v dalším záběru jsou černé. (v.indruchova)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace