poster

Velkolepé století (TV seriál)

  • Turecko

    Muhteşem Yüzyıl

  • angličtina

    Magnificent Century

  • Slovensko

    Sultán

Romantický / Drama / Životopisný / Historický

Turecko, 2011–2014, 255 h 35 min (Minutáž: 88–157 min)

Hrají:

Halit Ergenç, Nur Fettahoğlu, Selim Bayraktar, Selen Öztürk, Mehmet Günsür, Vahide Perçin, İlker Aksum, Meryem Uzerli, Cansu Dere, Yusuf Berkan Demirbag, Nebahat Çehre, Tansel Öngel, Muharrem Gulmez, Okan Yalabık, Alper Kul, Berrak Tüzünataç, Ozan Güven, Sema Keçik, Fatih Al, Burak Özçivit, Cansu Kurgun, Aybike Turan, Yetkin Dikinciler, Kevork Türker, Ezgi Eyüboğlu, Burcu Özberk, Kadir Çermik, Aybars Kartal Özson, Adnan Koç, Tolga Sarıtaş, Murat Bölücek, Emirhan Akbaba, Pamir Pekin, Ali Uyandıran, Süleyman Kabaali, Tuğçe Kurşunoğlu, Ayça Kuru, Halil Kumova, Seçkin Özdemir, Gökhan Alkan, Mehmet Ulay, Selma Ergeç, Hayal Köseoğlu, Bige Önal, Aysan Sümercan, Sarp Aydınoğlu, Burak Sarımola, Kaya Akkaya, Aşkın Şenol, Ferit Kaya, Ece Karavus, Serkan Altunorak, Oktay Dener, Sebahat Kumaş, Rahmi Dilligil, Volkan Girgin, Coşkun Özmeriç, Barış Akın, Gözde Çığacı, Feriha Ecem Çalık, Hande Kaptan, Pelin Karahan, Filiz Ahmet, Açalya Samyeli Danoğlu, Alize Gördüm, Hilmi Cem İntepe, Elif Atakan, Gonca Sarıyıldız, Deniz Celiloğlu, Suzan Kardeş, Ozan Dağgez, Aykut Ünal, Recep Terzi, Ubeyd Ünal, Umut Özkan, Oktay Saldıray, Volkan Bora Dilek, Buket Orhan, Onur Öğden, Erkan Köse, İrem Helvacıoğlu, Bülent Ergün, Memet Işık, Murat Dada, Alper Türedi, Berk Akçınar, Ayşe Akın, Melike İpek Yalova, Şevval Sam, Dila Danışman, Burcu Tuna Uruk, İlkay Çelik, Nurcan Eren, Burak Demir, Kayra Aleyna Zapcı, Mirka Bucak, Fehmi Karaarslan, Aydan Koptur, Çağkan Çulha, Sabina Toziya, Müjde Uzman, Recep Özaydın, Engin Öztürk, Derya Şen, Tolga Tekin, Alper Banko, Nusret Çetinel, Şefika Ümit Tolun, Emre Gönüllü, Naci Adıgüzel, Zekeriya Karakaş, Suat Ülhan, Yalçın Bulut, Fatih Gülümser, Ünal Silver, Rahmi Akyol, Ünal Gümüş, Eren Özyalçın, İskender Altın, Selahattin Töz, Nihan Büyükağaç, Tuğçe Efe, İbrahim Raci Öksüz, Murat Aydın, Yusuf Şahin, Diler Öztürk, Korkmaz Polat, Mehmet Polat, Erhan Can Kartal, Metin Coşkun, Can Kolukısa, Kıvanç Kılınç, Eylül Akşit, Gökhan Çelebi, Namık Kemal Yiğittürk, Zilan Duru, Selim Makaroğlu, Oktay Daner, Güngör Gün, Yusuf Gökhan Atalay, Ceren Hindistan, Süleyman Karaahmet, Murat Ercanlı, Arif Erkin, Ece Baykal, Goncagül Sunar, Merve Oflaz, Güner Özkul, Saygın Soysal, Denizhan Akbaba, Melis Mutluç, Marius Toma, Ece Yüksel, Yusuf Ekşi, Gökmen Bayraktar, Tolga Akman, Mehmet Erbil, Murat Barış Kavrukkoca, Berkecan Akkaya, Can Tarakçı, Barış Aksavaş, Salahsun Hekimoğlu, Köksal Çalık, Volkan Yıldız, Erman Bağrı, Makbule Meyzinoğlu, Fatih Dokgöz, Baran Eroğlu, Suat Karausta, Serdar Gökhan Tercanlı, Doğan Turan, Hümeyra Akbay, Miray Şahin, Yeliz Doğramacılar, Alp Öyken, Helin Melike Çal, Ahmet Tansu Taşanlar, Burcu Biricik, Aykut İğdeli, Elif Sultan Taş, Demir Demirkan, Cemre Melis Çınar, Sezai Yeşilyurt, Bergüzar Korel, Adnan Kürkçü, Alptekin Serdengeçti, Devrim Parscan, Sema Çeyrekbaşı, Yaşar Aydınlıoğlu, Yücel Gökçek, Engin Günaydın, Esra Akkaya, Aysel Parlak, Gamze Dar, Murat Tüzün, Erman Saban, Hasan Küçükçetin, Cemre Ebuzziya, İdil Sivritepe, Gözde Türker, Irfan Ateş, Arda Anarat, Murat Şahan, Necat Bayar, Melih Atalay, Gülşah Küçükyıldız, Fatmagül Fakı, Almeda Abazi, Gürkan Kaçar, Aydın Erek, Barış Kışlak, Ilayda Akbulut, Baki Kurtuluş, Muzaffer Saygın Üngür, Hasan Aslangiray, Özgür Ege Nalcı, Serdal Yazıcı, Özge Güler, Samet Serdar Dinçel, Ali Haydar Akgün, Umut Açabuga, Doruk Uysal, Ömer Yazıcı, Alisa Sezen Sever, Ceren Koç, Caner Solmaz, Onur Can Karataş, Marco James Manciochi, Şükrü Yıldız, Hamit İşitman, İsmail Onat Ateş, Lorin Merhart, Aysun Demir, Enis Yıldız, Bahadır Ünlü, Mediha Aydın, Şafak Başkaya, Mesut Özkeçeci, Fatih Turan, Serhat Yeşil, Osman Çiçekoğlu, Hazal Adıyaman, Kübra Kip, Seda Arslan, Didem Küme, Levent İnal, Erol Ayvaz, Sosi Ayvaz, Ece Karavus, Kenan Yeşildağ, Samet Gürsel, Ali Akkuzu, Kadir Tünel, Serhan Onat, Emir Bozkurt, Levent Gezer, Muhammed Ali Kaya, Fikret Yıldırım Urağ, Batihan Yiğit, Serhat Sümer, Ahmet Karakman, Esin Benim, Mehmet Korap, Mina Nur Kaymas, Fatih Büyükpehlivan, Michaela Foldovia, Mark Gonzallo, Merve Bolugur, Tuncel Kurtiz, Şahin Aktaş, Esra Çoban, Aras Karafil, Erkan Sevindik, Baran Güler, Ece Bozkaya, Can Baykan, Canan Uzun, Hasan Yaren, Tamer Aydos, Pınar Çağlar Gençtürk, Yüksel Ünal, Gürbey Ileri, Deniz Çakır, Sarp Akkaya, Meltem Cumbul, Aras Bulut Iynemli, Macit Koper, Serdar Orçin, Tunç Oral, Saadet Aksoy, Ünal Yeter, Luran Ahmeti, Mehmet Şeker, Melisa Sözen, Levent Taşçı, Cavit Çetin Güner, Mehmet Özgür, Serenay Aktaş, Yasemin Allen, Özge Gürel, Özge Ulusoy, Melisa Akman, Dolunay Soysert, Tansu Biçer, Nebil Sayın, Cemil Büyükdöğerli, İdris Nebi Taşkan, İbrahim Maiyet, Yahya Battaloğlu, Yiğit Üst, Mina Tuana Güneş, Kerem Açarsöz, Melisa Kavsak, Zühre Koç, Reyhan Tasören, Gökhan Altınışık, Efe Mehmet Güneş, Koray Efe Yazgan, Patrycja Widlak, Adam Serrano, Ayda Acar, Burcu Güner, Giovanni Rufo, Ateş Taha Akyol, ‪Ayşe Özdemir, Rauf Dostiyev, Ali Haydar Ell Akgünacco, Gönenç Nihat Dirik, Enis Aybar, Demir Parscan, Gürkan Uygun, Altan Gördüm, Burak Sağyaşar, Hande Subaşı, Aysegul Yazmaci, Begüm Akkaya, Hakan Atalay, Nalan Olcayto, Vural Yayan, Toygun Ateş, Kemal Çancı, Fatih Pasali, Haldun Resüloğlu, Konca Cilasun, Kerem Güçlü, Algün Molla, Melih Rahmi Akyol, Çetin Canki, Saim Kirgi, Özgür Mirlak, Özlem Okur, Yasin Sertdemir, Kayahan Toprak Yaşar, Coşkun Gültekin, Masal Balkanoğlu, Betül Öztürk, Ali Kemal Birinci, Burcu Sapmaz, Seçil Akmirza, Volkan Aras, Ahmet Pekşen, Altan Güney, Toprak İlhan Türker, Elif Beyza Kurtuldu, Müge Bucak, Yasemin Olena, Erika Karakas, Sinan Bayar, Ali Ercan Gümüşbaş, Yusuf Çatalbaş, Anna Rekota, Orhan Kural, Ümit Çelik, Binnur Kaya, Fatih Ugurlu, Tuncay Oral, Erkan Erol Agadag, Polat Bilgin, Emrah Ünal, Fırat Görür, Buket Tuba Güzel, Adnan Mehmet Ali Aslan, Ozan Dağara, Kudret Öz, Belma Topçakar, Yasin Eren, Büşra Pekin, Sems Özkan Senlikli, Pınar Toker, Gülşah Sevilmiş, Mesut Yıldırım, Sinan Görkem Gönel, Hamdi Alkan, Yıldız Kültür, Büşra Ayaydın, Bülent Keser, Sarper Arda Akkaya, Özdaş Volkan, Sermet Yeşil, Emrecan Şahin
(další profese)

Komentáře uživatelů k TV seriálu (160)

  • Jezinka.Jezinka
    ****

    Historické události, u nás pohříchu opomíjené, děj možná těžko uvěřitelný, ale to život často bývá. Krásné ženy, krásné děti, zahlédla jsem tam i ne zcela odpudivého muže, nádherné kostýmy a šperky. Roxelana Hürem byla zcela mimořádná osobnost. Tohle a turecký med, málokdo to přizná, ale skoro každý si občas rád na kousku smlsne.(25.12.2014)

  • MM_Ramone
    odpad!

    Verte či neverte, pozrel som si celé tri časti tejto tureckej telenovely, aby ma nikto nemohol obviniť z toho, že moje hodnotenie je neobjektívne, či zaujaté. Tri časti som zhliadol, ale ďalej už nevládzem. Nedá sa! Tu už aj môj divácky masochizmus narazil na svoje hranice. Nevydržím takéto muky. Každý, kto má aspoň trocha rád kreatívnu filmovú tvorbu, musí nad týmto výtvorom trpko zaplakať. Fakt niečo príšerné. Príbeh, scenár, dialogy, herci, kamera, strih, hudba, výprava, réžia všetko je to jeden obrovský, osmanský odpad!(8.2.2012)

  • Jacinda
    odpad!

    Viděno s babičkami asi tak 4 díly. Poslední zážitek při přepnutí reklamy. Na nově trvala reklama asi 7minut. za tu dobu se v tom seriálu nestalo vůbec nic, kromě dialogu beze smyslu.(8.4.2012)

  • kingik
    odpad!

    Nevkusná šaškárna s rádoby velkolepým pohlížením na historii, která se odehrála pouze v myslích tureckých tvůrců. Na co jsou zajímavé kostýmy, když se vše řeší na ploše telenovely, která se nedokáže nakopnout do ničeho atraktivního, co by dokázalo zaujmout i méně erudovaného diváka, který v životě neslyšel o postavě sultána Sulejmana a jeho Osmanské říši. Při historických nepřesnostech, které klidně označím za blábol, se seriál dokáže vyžívat v dlouhých záběrech na jednotlivé hrdiny a dlouhé díly si dokáže hrát na výpravný seriál, který v žádném případě nevznikal ve studiových kulisách. To je opravdu síla. Většina herců v našich končinách zcela neznámá, až na"idol" žen v domácnosti a zdegenerovaných pipin, jménem Halit Ergenc. Ano, skutečně tento seriál těží z jeho popularity, ale něco tak blbého, trapného a mimořádně nevkusného aby divák na tv obrazovkách pohledal. 0%(25.1.2014)

  • jarous
    **

    Krásné ženy a krásné kostýmy, proto ty dvě hvězdy.(30.8.2014)

  • Kothy
    *

    Turecká telenovela? No jiného se taky dá od TV Barrandov čekat....(10.2.2021)

  • klerik

    Vravte si čo chcete, ale na telenovelu je to úžasne výpravné a kostýmové. A bitka pri Moháči bola v rámci TV možnosí ozaj hustá. Keď sa u nás začnú točíť takéto veci, budem tlieskať...(1.4.2012)

  • honajz
    **

    Tak není to můj šálek kávy, jsou tu nějaké historické nepřesnosti, navíc nemám moc rád to přehnané expresivní herectví. Chlapi do jednoho vypadají jak moderní metrosexuálové, a ne drsní zarostlí válečníci (http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7d/Anton_Hickel_001.JPG), a někdy jako kdybyste byli spíš na japonském, než tureckém dvoře. Některé ty ženské triky trochu přehnané a laciné. Ale zase výpravu to má hezkou i triky.(7.3.2012)

  • rikitiki
    *

    Dalo se čekat, že to bude strašné, herecké výkony děsivé a hudba příšerná. Jak je ale možné, že je to zjevně tak laciné a odbyté na výpravě? /12. 1. 12./(12.1.2012)

  • slatkac
    *

    Na úvod poznamenám, jak mě zaráží kolik lidí dalo odpad, aniž by zkouklo jeden díl. Já si tu odvahu dal a jeden díl zkouknul. Očekával jsem podobnou hovadinu jako Tisíc a jedna noc a to se taky potvrdilo. Seriál plný nevkusných dialogů, špatných herců (jsou ti lidi vůbec herci??) a debilní hudby. Prostě odpad na n-tou. Budu ale shovívavý, a dám 1* sobě za to, že jsem se aspoň nepoblil.(26.12.2011)

  • Borrtex
    odpad!

    Hezké prostředí, ale to je tak všechno, dějově se tam nic neděje. Herci nic moc. Pořád se tam jen brečí, a je to o ničem :)(13.8.2012)

  • Marek1991
    odpad!

    Niektoré diely som pozeral. Mám rád spracovania histórie, tu však som sklamaný. Viem, že od spracovania Turkov na svoju postavu dejín nemôžem čakať veľkú objektivitu, tu však prehnali veci do astronomických výšin. Nazval by som to hanbou kinematografie, ak sa bude uberať týmto smerom tak skončím s filmom. Pre mňa je to veľmi propagandistický a klamlivý seriál. Naši predkovia a predkovia v iných národoch, či už na Balkáne, severnej Afrike či stredomorských krajinách, by nám tento príbeh vyrozprávali určite inak. Ak máte súdnosť a úctu k filmu a ľudskej tvorbe ako takej, vyhnite sa tomuto seriálu. Patrí medzi tie najväčšie odpady z odpadov.(29.12.2011)

  • FFilipCZ
    odpad!

    Ti, kteří tento historický seriál sledují na TV BARRANDOV, mají můj hluboký obdiv. V programu je totiž psána stopáž 75minut. Seriál sám o sobě ale trvá jen cca 30 minut, zbytek času tvoří neustálé přerušující reklamy v celkové délce asi tak 30 minut + 5 minutová úvodní znělka a 10 minutové opakování, co se dělo v předešlých dílech. Je to opravdu seriálová tragédie a už jen tento fakt Vám seriál tak znechutí, že nějaké hodnocení děje, herců a ostatních aspektů jde úplně stranou.(23.8.2015)

  • EastWicka
    ***

    Telenovelová klasika s nepřekonatelným Mr Darcym Onurem Sulejmánem. Většina zábavy se odehrává okolo harémových intrik sultánovy 1. ženy a 1. konkubíny, 2. konkubíny, jeho matky, dvou matek jeho synů, tří příležitostných polooficiálních konkubín, hlavního eunucha a pár dalších zajímavých postav. Vedle alfa páru (zatím Sulejmán a 1. konkubína a matka jeho 2. syna) je tu ovšem i moc pěkný beta pár úplně jako z Verony: Sulejmánův švarný pobočník a zapovězená sultánova sestra. Hraje a zpívá jí tajně pod balkónem za žhavých tureckých nocí. Už se nemůžu dočkat, až to praskne. Je tam i scéna, v níž vlídný a spravedlivý vládce Sulejmán burcuje své vojsko a scénárista použil monolog z Braveheart, akorát prohodil "muslima" za "Skota" a "nevěřícího" za "Anglána". Obecně fakt super dialogy (harémová kráska: "Lukatáne, kde jsi?"/ Lukatán: "Ať ti upadne jazyk, nech mě na pokoji..." :)) A ta hudba je boží! ---------- O několik měsíců později: Hodinka v Sulejmánově harému, to je teď občas moje guilty pleasure!(20.2.2012)

  • Orlau32
    *****

    Přátelé, víte, že jsem vašim hodnocením zaskočena ? Aha, chápu, že styl režie a hlavně ta hudba vám leze "na nervy". Ale !!!! Tohleto je nafilmováno dle historické skutečnosti , kdy Turci ovládali půl EVROPY, spolupracovali s panovníky ba i papežem a skutečně byli až u Vídně. No a ty ženské tam (harém), do dneška tak muslimové žijí a ty "dřisty" tam a poťouchlosti musíte odpustit. To je proto, aby to mělo nějaký "romans" děj. Já jsem z těch 75 dílů viděla asi 5 a jelikož znám dějiny a mám fantazii, tak si zbytek buď domyslím, nebo chápu, že mi nic neuteklo. Je to oživení jiné kultury. To víte, že by to byla lahůdka, kdyby to natočil expert v režii třeba Forman nebo Kusturica. Je třeba se na jinou kulturu divat trochu s nadhledem. Dávám tomu 5* za kostýmy, výpravu a dobrou snahu všech herců. Ale hlavně hrají tam krásní lidé, nádherné kostýmy a úžasné šperky. Ty americké dřisty bez ladu a skladu jsou určitě horší - žádné poučení (kromě toho, že už konečně ve svém zralém věku vím, jak se souloží !)(5.10.2012)

  • Karlas
    **

    Souboj výstavních slepic v nazdobeném kurníku s čepičkou historických událostí, která alespoň trochu zakrývá tuto prostoduchou zábavu našich panímám. Přes poměrně kvalitní kulturní propagandu našeho tisíciletého nepřítele, jde pouze o další z mnoha telenovel dnešního pošetilého televizního světa.(27.10.2014)

  • lestyna
    odpad!

    Pokud chcete spáchat sebevraždu tak je tenhle seriál určený právě pro vás.Pokud jste ale aspoň trošku při smyslech tak radím nestrávit u toho ani pět minut !!!(4.8.2012)

  • Toyotomi
    ***

    Hodnocení na imdb.com: 6,5 (65%), hodnocení na ČSFD - 15% ... Jo, už zase horda debílků hodnotí seriál podle upoutávek v televizi a ani se nenamáhá na to podívat. Nojo, přesně tihle lidi jsou mor ČSFD. Já jsem to viděl ještě v době, kdy se to u nás nevysílalo a musím říct, že je to dobré. Halit Ergenç sice hraje sultána úplně stejným způsobem jako "tam toho pána" z "tam té" hloupoučké telenovely, ale herecké výkony ostatních jsou docela na úrovni. Co se mi ovšem líbí, je že se to vážně řídí historií a i ty bitevní scény vypadají vcelku dobře - ne nějak úžasně, ale na TV seriál je to určitě paráda. K tomu moc hezké kostýmy. Za mě silné tři hvězdy.(20.2.2013)

  • corpsy
    odpad!

    Nebudem sa ospravedlňovať. Ospravedlniť by sa mali samotný tvorcovia, že vôbec vypustili do sveta niečo tak hrozné ( môžte si doplniť aj iné slovíčko ), ako je toto. Nič proti žánru, ale proti tomu, ako je spracovaný. A na to spisovné slovíčka nenachádzam.(21.5.2012)

  • Petrasuvicka
    *

    Alepson jednu hvězdičku...a to za to, že se u toho díly nehorázně zasměju(28.1.2012)

  • peiton
    odpad!

    Nasprostastá odpudivá k******na !!!(2.4.2013)

  • bjjoba
    ****

    priklanam sa ku "klerikovi" serial po dejovej linii vychadza vyborne, pekne kostymi, vyvoj a zlepsovanie sa hercov v prvej polovici dielov a teraz ked sa to uz pomaly blizi k zaveru. Serialy velmi nepozeram a tiez som mavol rukou na zaciatku, ze co uz turci mozu spravit dobry historicky serial ? Ale po pravidelnom sledovani az mi vadi, ze to TV nedava aj v stredu a piatok vzhladom na stupnovanie sa deja a napetia vo vyvoji postav. Ako pisal niekto predomnou sirak dole ako sa im to podarilo. Az nieco take vypravne spravi STV alebo CT v sucasnosti bude im hold ale roky 70. - 80. ked sa u nas este nieco kvalitne historicke tocilo su prec a v sucasnosti na nic nie su peniaze ani taki vykonni tvorcavia ako Tapak, Holly, Pietor, Karol L. Zachar, Michaeli. A problem pri tom je ta casta a nevkusna reklama, ktora z filmu stiahne aj 15 minut ! + http://gabrielazavacka.blog.pravda.sk/2012/01/23/sultan-sulejman-v-telenovele-a-historii/ + http://www.youtube.com/watch?v=Tcv2DjnxOh8 + http://www.youtube.com/watch?v=cI9huSLuC00&feature=endscreen&NR=1(10.8.2012)

  • peto12
    ***

    Tento serial sa da pozerat. Ja mu hovorim: ZULTAN.(12.10.2012)

  • zette
    *

    Jednu hvezdicku za vypravu.(2.5.2014)

  • honza7
    odpad!

    Už ty bylo mnoho... Turecké hvězdné války, turecký Rambo, turecký E.T. a podobně. Že se ale dockám Tureckých velmi křehkých vztahů ze středověku jsem ale opravdu nečekal. Jediný důvod proč na takovou hloupost koukám je, že vždy dostanu od babičky zmrzlinu.(23.6.2014)

  • forsythia
    ***

    Ale no tak, přátelé. Tak hrozné to rozhodně není. Nebudu přece u telenovely čekat bravurní herecké výkony a bůhvíco. Naopak, čekala bych, že to bude mnohem blbější. Tato je plná pěkných kostýmů a hysterických, totiž historických zvláštností, které jinak veskrze průměrně prostoduchý příběh docela obohatí. A sem tam se najde i herec, který hraje. A někdy dokonce i dva. A nedělejte, že se vám čas od času tajně podobné věci nelíbí, že si nezalistujete v červené knihovně či jiné pokleslé literatůře a že se nemrknete na krásně načančané sultánky či jiné porno.(25.8.2014)

  • maxxxim
    odpad!

    Keďže máme ten advent, tak sa zdržím hrubších pojmov a dojmov. Ti pere.(22.12.2011)

  • st.verka
    ****

    Není to o nic horší, než jakákoliv jiná pohádka, natočená pouze pro televizní diváky. Výpravnost kostýmů tomu upřít nelze. Navíc děj skutečně odpovídá historickým faktům a už z toho důvodu je seriál zajímavý. Nesleduji ho očima filmového kritika, hledajíc každou sebemenší chybu či nedokonalost, ale pouze se zájmem o dějiny mně ne zcela neznámé. Mrzí mě, že děj nešel ještě kousek dál a neukázal nám konec paši Ibrahima a prince Mustafy. I to by bylo dost zajímavé.(14.2.2012)

  • Mrakoplas23

    Ať de Onur do prdele(6.1.2012)

  • D28
    odpad!

    Videla som relatívne málo seriálov, ale určite som videla dosť častí tohoto, aby som pri plnom vedomí mohla vyhlásiť, že nič strašnejšie som doteraz v telke nevidela.Aj v ére nemého filmu by sa za takúto bezduchú amatérsku frašku hanbili.(3.2.2012)

  • Kri-kri
    **

    Historické seriály z období středověku mám rád a jelikož jsem nikdy předtím žádný turecký neviděl a tento se válí komplet na Youtube, necelé dva týdny jsem s ním ztratil čas. Koukat se na to kupodivu dalo, ale vyšší hodnocení než 2 * udělit nemohu. Nepopírám, že tento rozsáhlý seriál jisté kvality má, ale více zkrátka nedám, neboť se jedná o nejnegativističtější seriál, co jsem kdy viděl a možná i co byl kdy natočen. Doslova z něj proudem srší neskutečná tíseň, zármutek, utrpění a nespravedlnost, zejména v poslední 4. řadě skrze vraždu Mustafy a Bayezida. A o čem to vlastně je? O jednom úplně blbém sultánovi, který se sice neustále chvástá, jak vládne na třech kontinentech, ale co za intriky a vraždy se dějí v jeho paláci nemá ani potuchy. On sám je doslova ovládán a manipulován ambiciózní sviní Hürrem, která v průběhu seriálu jak sama, tak i s pomocí svých poskoků vraždí jak na běžícím páse nevinné lidi (převážně dívky z harému) a zároveň má pokrytecky plnou hubu lásky a dobročinnosti. Sultán je prvotřídní kretén a ta jeho protěžovaná konkubína sériová vražedkyně, turecká obdoba Alžběty Báthoryové, co se nezastaví před ničím. V průběhu sledování jsem doufal, že se někomu podaří se jí konečně zbavit, jenže se tak bohužel nestalo. Moje chyba, měl jsem si před shlédnutím seriálu přečíst historická fakta, alespoň bych ke konci nebyl tolik zklamán a sklíčen. Všechny kladné nebo neutrální postavy jedna po druhé umíraly a intrikáři a zrádci si dál vedli dlouhý a spokojený život bez potrestání a nakonec ta čarodějnice (jak byla mnohými nazývána) svými podlými lstmi dohnala sultána až k vraždě nejlepšího přítele a dokonce i tří synů včetně jejich potomků. A ta, co to všechno způsobila nebyla za své činy nikdy potrestána, naopak v klidu a péči svých blízkých pomalu umírala na jakousi chorobu, aniž by její skutky byly prozrazeny a i po smrti byla všemi opěvována. První sultánova zákonitá manželka Mahidevran přišla o jediného syna i vnuka a stáří prožila v bídě, přitom její hříchy byly stonásobně menší, než hříchy té blonďaté (později zrzavé) svině. Přestože má děj seriálu docela blízko k historickým reáliím, faktem je, že je plný nespravedlnosti, bolesti, utrpění nevinných a nepotrestání viníků. Líto mi bylo Hatice, Mahidevran, Mustafy, Bayezida, dokonce i Ibrahima (mimo toho, že mu stoupla moc do hlavy a podváděl svoji manželku se proti sultánovi ničím neprovinil a nikdy ho nezradil). Sympatické mi byly dobračky Gülfem a Daye. Nigar sice byla prospěchářka a mnohdy kam vítr, tam plášť ale v jádru nebyla zlá a její konec je smutný. Doslova jsem nenáviděl zejména strůjkyni všeho zla Hürrem, jejího poskoka Rüstema, blbou krávu Gülşah, Nurbanu a namyšlenou Mihrimah, neboť i ona se nepřímo podílela na smrti Mustafy. Nevím zda je to jen můj pocit, ale v poslední 4. řadě mi komnaty paláce připadaly mnohem tmavší a ponurejší. Že by změna interiéru? Český dabing hlavních postav je na slušné úrovni. Kdyby tu chorobně žárlivou bestii odkráglovali alespoň v půlce seriálu, možná bych přimhouřil oči a dal i 3 *, jenže ten sultánský chuj polovině jejím prohřeškům nevěřil a polovinu jí vždy odpustil, proto podprůměrných 45%.(20.2.2019)

  • KR4T4S
    odpad!

    ÜBERSRAČKA obří jako celá Osmanská říše. Ale co bych chtěl, když v tom "září" Onur od Šeherezády, že? 0%(22.3.2012)

  • MichelSmith
    *****

    Tak čo dodat má to viac uhlov pohladu... Ten prvý je pohlad bežnej mamy,ktorá potrebuje dávku emocionálného dobrodružstva v historickom kabáte s oblúbeným Onurom. Druhý je pohlad muža,ktorý nemože už asi rok pozerat čo chce,ale aspoň má zámienku aby mohol ísť do šenku.Tretí pohlad je pohlad syna,ktorý má na hodinu pokoj od mamy aj od otca a može nerušene študovat na internete... Ak sa vyskituje náhodou aj sestra(dcéra) tá ma zas volnú kúpelňu,teda ked tam brat zrovna nespomína na svoje žážitky z internetu.. Takže ja nemožem hodnotiť ináč ako 5 hviezdičiek!(28.8.2013)

  • Ashar
    ****

    Moje milovaná maminka je velký analfabet na počítače, naopak velký fanda tohoto seriálu. Dávám za ni čtyři body.(19.6.2014)

  • skinny
    *

    Neříkám raději nic...1* za kostýmy z milosti.....to je snad horší než tisíc a jedna noc...Bože.....(14.6.2012)

  • Aiko
    **

    Viděla jsem jen pár dílů ale není to tak zlé jako mexické telenovely...líbí se mi šaty princezen a konkubín..občas nevnímám a nevadí mi to..mám to spíš jako kulisu :)(15.4.2013)

  • Castrator
    ****

    Další seriálová televizní sračička, která na seriálovou televizní sračičku vypadá úchvatně a kdyby byla naše veřejnoprávní ČT co k čemu, vezme si z ní příklad a natočí pořádný seriál z našich dějin, a ne sračky typu Jana Husa. Viděl jsem tři a půl dílu (proto bez hodnocení) a byl překvapen, jak se dá natočit historický televizní seriál, a to prosím ve filmově zaostalém Turecku. Na imdb 65 %.(3.2.2016)

  • CarlosX

    Borci tam nosí famózní turbany, jeden má na hlavě dokonce takový jehlan... dost vysoký! Hodnotit si netroufám, protože kdyby si to přečetl někdo z rodiny, mohlo by se celkem lehce stát, že skončím na ulici! Kolik to má proboha dílů?:((14.2.2012)

  • HiddenDragon
    odpad!

    Mne je uplne u pr...e s prominutim, jak moc je toto historicky presne nebo dukladne pripravene, jak tu nekteri pisi. Kdovi jestli je to vubec pravda. Ani jak moc pekne jsou kostymy nebo upravena Onurova (pardon Sulejmanova) bradka. Protoze je to telenovela jak pesti do voka...staci mi videt pet minut, kdyz to ma nahodou zapnute moje mamka, a mam pocit, ze bych si radsi urizl usi, jak to Turci s oblibou delali u Stramberka :) protoze tak stupidni dialogy a herecke "vykony" se vidi proste jen v telenovele. Ano, povazuji za dostatecne i par minut....protoze jestli mi serial leze na nervy po peti minutach, nic na svete, ani svlecena Seherezada, me nepresvedci, ze zbytek bude...coze ono to ma 90??? minut....no lidi, jestli tohle vydrzite opakovane, tak asi nemate na csfd co delat :-D(9.9.2013)

  • ruhebitte2010
    **

    Tak na odpad to není, ale z mého pohledu dost nuda. Ale zase jak zde někteří hodnotí kladně třeba kvůli krásným šatům je taky zhovadilost. Na IMDB je sice 6,5, ale 41% dalo 10, což je také hooodně moc subjektivní hodnocení. V Turecku poslední roky značně posilují nedemokratické síly a tohle přesně tento seriál je to co se jim líbí.(24.6.2017)

  • fiLLthe3DD
    ***

    Hlavním problémem celého seriálu je neustálý stereotyp - „souboje" manželek o Sultánovu přízeň, rozepře v harému, intriky... a samozřejmě hysterické výjevy hlavních hrdinek... To vše Vás po delším sledování dovede spolehlivě nas**t! Naopak chválím koncept příběhu - ten je zpočátku hutný a místy se i dokáže tvářit jako „seriózní" historický seriál (bohužel fakt jen místy), nicméně tyto kladné aspekty jsou naneštěstí zadupány do země na úkor telenovelové romantiky a retardovaně napsaných dialogů... Když už nic jiného, jsou tu dobří herci - a Meryem Uzerli v roli "Hürrem" skvělou potvorou a relativně dobře vykreslenou hrdinkou... Dále jednoznačně skvostné prostředí a úžasné kostýmy, díky kterým je tento plytký výtvor k vydržení... Je to opravdu pastva pro oči a vypadá to vskutku velkolepě... A to celé skvěle podkresluje povedený soundtrack, navíc i znělka má grády :) Rovněž se „vyvedly" i akční scény, při bitvých je dokonce užito i (velmi levného) CGI, takže to hned má i nějaký epický rozsah :D Bohužel, počet těchto velkých bitev by se dal spočítat na prstech jedné ruky a stejně tak chybí i menší akční sekvence, což je škoda, jelikož po filmařské stránce to tvůrcům celkem jde a alespoň by nějak okořenili to nudné žvanění... A něco podstatného se zde stává opravdu jen zřídka... V rámci snesitelnosti je to pořád lepší "Reign" z roku 2013 a někdy se na to koukat i dá, nicméně sledovat to každý den, tak mě asi odvezou...(12.11.2018)

  • Marina111
    ***

    Prečo to nepriznať; bavím sa. Po celom dni sa neviem dočkať na "môj" seriál plný intríg, pletiek, historických nepresností a troch reklám. A fakt sa z neho teším.(11.4.2012)

  • adamulefa
    odpad!

    Niečo nepozeraleľne hrozné a hrozne nepozerateľné! Sanžil som sa to sledovať zopárkrát s babkou a jediné na čo som myslel bolo aká pecka by bola keby tam do toho ich sultánskeho palácu nabehol cez okno Ezio Auditore da Firenze a celú tú ich rodinu dobodal hookbladom.(29.10.2013)

  • Fary
    *

    Hvězdička za výpravu, jinak je to hrozná zhovadilost.(5.1.2015)

  • dobso
    odpad!

    Ja som zvedavý na to, čo to bude zač. Neznášal som Tisíc a jednu noc, ale pri tomto si musíme uvedomiť, že sa nejedná o telenovelu, ale má to mať len 11 častí. Podľa mňa to nebude odpad, ale vysoko hodnotené to tiež nebude. Neteším sa na to, ale pozreiť si pozriem aspoň dve časti a možno aj celý seriál. Naozaj nehodnoťme nič dopredu. Možno nás to prekvapí. Podľa hereckého obsadenia to bude možno "kravina". Ale podľa toho, že to má mať 11 dielov a má to byť historické, tak to môže byť niečo skvelé. Uvidíme ako sa Turci s touto výzvou popasujú. Tisíc a jednu noc totiž nezvládli.(17.12.2011)

  • nikoletkaa
    odpad!

    Tisíc a jednu noc jsem zbožňovala, tohle je ale opravdu příšerné.(8.3.2012)

  • Chajimwitz

    Hodně rozporuplná je tahle TV Barrandov,na jedné straně zapomenuté starší československé a v celku koukatelné filmy a seriály,na straně druhé úplné dno veškeré "kultury".Hodnotit to nebudu,jelikož jsem neviděl souvisle ani pět minut,ale opět to cítím jako zákeřný útok na středoevropskou civilizaci.(26.3.2012)

  • Myshkin
    *

    Historie je tu samozřejmě jen kulisa, nehorázně zjednodušená, zkreslená a upozaděná, ale ti co kříčí "propaganda" by si měli uvědomit, že podobný produkce máme i u nás v "křesťanské Evropě". Je přirozený, že Turci svoji historii vidí jinak než my. Nikdo se ale na tohle nedívá proto, aby se něco dověděl o historii. Cílovka není zvídavý a po informacích lačnící divák. Nejotravnější na tom seriálu jsou ty stupidní intriky a dialogy a hlavně postavy samotné, ani jedna sympatická v něm není. Chápu, že ženské v harému zřejmě neměly moc vyžití, a tak jim to muselo jít na mozek, ale takový kurník přiblblých slepic, to se tvůrcům fakt povedlo, to se dá se snést opravdu jen chvíli. Být žena (ale i jako muž), je mi hanba se na to dívat, totální urážka ženského pokolení. Já vydržel první řadu jen proto, že jsem seriál viděl v zájmu procvičování jazyka v syrském dabingu (mimochodem má mnohem přesnější název: "Sultánův harém", protože "Velkolepé století" se před námi teda rozhodně nekoná), a pak kvůli exteriérům paláce Topkapi, ty mi připomínaly prázdniny v Istanbulu, takže jsem si i nostalgicky zavzpomínal.(26.6.2019)

  • tyna97
    ****

    Po shlédnutí několika dílů jsem změnila názor a přidala pár hvězdiček. Seriál se mi začal líbit. Aspoň nějaké plus do dějepisu.(1.6.2014)

  • Rejže
    ***

    Dávám tomu tři hvězdičky. Odpad to přímo není, jen škoda, že se tvůrci více nezaměřili na historickou linii příběhu. Dramaturgie vypadá asi takto: 90% telenovela, pletky, peripetie na téma jak zlikvidovat sokyni/soka a pak jen 10% z historie...(9.9.2014)

  • Milky.
    odpad!

    Vážně? Zářivky ve stanech?(27.11.2014)

  • jane1106

    Turečtí Tudorovci?xD BTW strašně nevkusná fotogalerie.(19.12.2011)

  • rexino

    Jeden večer som si to pozrel keď už toľko toho bolo v reklamách... Ale.... Tak stupidnú blbosť som už dávno nevidel. Dialógy ako pre blbých ... žiadny pútaví dej... nič. Nechápem ako to niekto môže tej Markíze pozerať(29.12.2011)

  • Mortishka
    ****

    Hmm a zadrhnite sa s tým odpadom! nazývať toto odpad je úbohé a myslím si že až moc prehnané..Odpad seriály sú napríklad Panelák, Ružová záhrada, Druhý dych ale toto označiť za odpad? veľmi smutné ale tak každého osobný pohľad ja to vidím ako veľmi dobrý historický seriál...Kostým, Výprava, výber hercov, Hudba..Ja som spokojná a nadaľej to budem sledovať..(14.8.2012)

  • renoarko
    odpad!

    Oňur na druhýkrát, prečo Bože? Nehovoriac o tom, že každá druhá je tam s ním ŤARCHAVÁ.(24.3.2012)

  • nurielka
    ***

    Tento seriál sa mi páči, je to niečo, čo ma po dlhej dobe dokázalo zaujať, či už sa to týka histórie, aj keď nie všetko je presne podľa histórie a je tam veľa nezrovnalostí, ale aj z hereckého obsadenia. Čo si budem nahovárať, na tento seriál sa teším a žiadny seriál ma nenadchol tak aby som si o ňom zisťovala až také podrobnosti a detaily. O tom to ako sa žena, otrokyňa dokáže vypracovať až na vrchol a stať sa sultánovou manželkou so všetkými právomocami. K tomu to krásne prostredie a odevy, diadémy a náhrdelníky. Nie je to obyčajný seriál. Neviem sa dočkať ďalšej sezóny so sultánom. A ešte k tým "odpadom", ja sama si nedovolím hodnotiť iné seriály pokiaľ som nevzhliadla aspoň jednu sezónu. Takže im netreba pripisovať veľký význam. Obľúbená postava- Haseki Hürrem Sultan (Roxolana)(3.9.2012)

  • Kadas97
    odpad!

    Mama prečo? 0 z 10(23.9.2013)

  • Hell_ena
    ****

    Ok no.. Musím se přiznat, že tenhle seriál mě docela chytnul :D Samozřejmě, že se jedná o ,,telenovelu" a že se převážně řeší dění v harému. Seriál je pěkně natočený, nejvíc u mě zabodovaly kostýmy :)(31.7.2014)

  • Avantgarda
    odpad!

    Ano, ano Turecko má jen jednoho herce a proto ho musí obsadit do vše dvou svých seriálů, co hlavní roli. Bez něj by to asi nebylo dosti Turecké a nebylo by tam dostatečně dlouhých pohledů, protože zcela evidentně Halit Ergenç je největším odborníkem právě na tento druh hereckého projevu. Zcela určitě, nebýt oněch neskutečně dlouhých pohledů, měl by seriál místo 63 dílů, dílů jen 30. Ale proč bychom se připravovali o ty dlouhé pohledy?!(31.10.2014)

  • Hapretor
    *

    Všechno blbé a nudné. Jen kostými a sestřihy vlasů a vousů mě dostaly. Chtěl bych osobního kadeřníka od jednoho z těch sultánů.(1.6.2015)

  • Tyna31
    ****

    Tudorovci to nejsou ani náhodou...Ale...vůbec si nemyslím, že by to byla taková katastrofa jak popisují ostatní. Určitě to není klasická telenovela, to zaprvé. Zadruhé ani ta hudba mi tak strašná nepřipadá, musím říct, že úvodní song se mi vlastně líbí a i když herci za moc nestojí, alespoň jim nemůžete upřít docela pěkné kostýmy.(2.2.2012)

  • TMontana
    odpad!

    Neviem ako može niekto pozerať taketo blbosti. Rodičia ak chcete potrestať deti tak im pustite toto. Hodnotim odpad.(13.2.2012)

  • Aurewen
    **

    Myslím si, že je tu hodně lidí, co tenhle seriál ani nevidělo a dalo odpad pouze z principu. Já jsem se na seriál koukala dvakrát, jednou v Turecku, jednou u nás a docela chápu, proč se některým seriál nelíbí. Zkusme se na to podívat z druhé stránky. Taky si neumím představit, abych se v Turecku koukala na nějaký český seriál za dob Českých králů nebo středověku, moc lidí by to nepobralo a nic by to nikomu neřeklo, takže asi tak..Mně tento seriál při shlédnutí u nás přišel také komický, plný prázdných dialogů, nesmyslů ( ano, pro nás) ale dala jsem mu šanci, ze zvědavosti. V Tr byl tenhle seriál před rokem hodně populární, a ani se nedivím. Je na koho se koukat, pro dámy je to třeba Halit a pro pány je tam harém plný přikrášlených Turkyň. V originálním znění je seriál taky úplně jiný. Nechci seriál nijak vychvalovat, jen bych ho tak přísně nezavrhovala. Přiznávám, že se tam řeší kraviny, některé záběry jsou příliš zdlouhavé a někdy ten děj je o ničem, ale napětí nechybí, každá epizoda končí něčím, na co je třeba zase čekat do dalšího dílu. Oceňuju kostýmy, které jsou fakt nádherné, dobovou hudbu a to, že někdo je na svou historii tak hrdý a dokáže o tom ještě natočit seriál a vrátit se tak, alespoň z části, zpátky v čase.. Tohle mi na českých seriálech chybí. Trocha nacionalismu by nám taky neuškodila!!!(22.10.2012)

  • albionlady
    odpad!

    Je to strašné, ale kostýmy majú pekné. Najprv sa mi to zdalo byť aj vtipné, teraz už ma taký humor prešiel.(6.6.2013)

  • drStanek
    **

    Jasně, že je to sračka. Ale po nutném porovnání s ostatníma telenovelama, co si vybavím, má tahle prostě navrch.(15.2.2015)

  • Bozvav
    ****

    Vizuálně dokonale propracovaný seriál, jehož první dvě řady (zvláště ta první) jsou i zábavné. Historicky dosti nepřesné, ale kdo se na to kouká k vůli historii? Skvělý herci, krásná hudba, vášeň, napětí. Za mne nejlepší telenovela ze všech. Od třetí řady výrazný sešup dolů, byť právě z hlediska té historie o dost přesnější. Jako celek dobré, za mne 85%.(28.2.2019)

  • zzzw
    *****

    I. řada - 1520 l.p. děj začíná Unesením Alexandry(Roxolany z domova a zavražděním blízkých a dopravena do harému) a Sulejman I se stává sultánem. Je zaměřena na poznávání postav budování vzájemných vztahů a postavení, intrik. Alexandra se potká se sultánem a plně ho okouzlí a vzniká tu nenávist od Mahidevran, ani matka Sultána ji neměla v oblibě. Ibrahim ( zde sledujeme jeho postup dozorčí komnat, vezír a velkovezír) věrný pobočník jeho výsosti si najde zalíbení v sestře vládce, Hatitce. Mahidevran měla dosud navrch protože byla jedinou ženou sultána a dala říši syna - prince Mustafu. Pak však Hurren (dostává své nové jméno) postupuje v harémovém členění je favoritkou a konkubínou - - porodí chlapce Mehmeta a pozice jsou vyrovnané a navíc je zdatná intrikánka. Dále se Hurrem narodí dcera Mihrimah a Selim. Zároveň jsme svědky událostí bitev o 1521 Bělehrad, 1522 Rhodos a 1526 bitvu u Moháče (která měla vliv i pro naše země koruny české) 2. řada. Hurrem nosí už přívlastek sultánka a dostává svobodu, i když je pořád nerovna původem a je ji připomínáno bývalé otroctví, zde porodí 4 syna Bajezita a její pozice se zdá být už neotřesitelná.Princ Mustafa dorůstá a učí se s otcem a je připravován na řízení provincie Manise. Ibrahim paša s manželkou Hasittice ne a ne najít štěstí. A Sulejman se žení vezme si Hurrema poruší tak dávné pravidlo sultánů... Hurrem se po smrti Valibe sultán (matky sultána) dostává na starost harém poté co Máhideran selže. 3. řada 1536 -Mocenské boje, poprava z nejedné z hlavních postav a úmrtí dalších, tak jak je psáno v kolech času. Bitvy námořní, výboje pod osmanským pirátem Chajruddín Barbarossy, po obsazení dalších území v Severní Africe tak Osmanská říše přechodně zcela ovládla převážnou část Středozemního moře. 4. řada Děti dospívají.Mají své rodiny a touhy, začínají bratrovražedné boje o moc, Poprava z jednoho synu a pozdní éra vlády Sulejmana a i dalšími nezdary a ztrátami jak život přinášel a odnášel. Léta 1539 - 1543 A končíme 1566 zachycen zkrátka celý život jednoho jejich vládce. A ještě letmá záběr do tváře nástupce. Kdo pak jím z jeho synů je? Je to podáváno z druhé strany, jak se dobývala Evropa. Záběry použity ze seriálu i v dokumentu https://www.csfd.cz/film/466607-habsburkove-proti-osmanum/komentare/ Seriál se mi líbil, bylo to něco úplně jiného a rozhodně zajímavějšího než samé reality shouw a krimi, ordinace, kterými jsou tv přeplněny. Viděno: všechny díly.(29.8.2020)

  • Marius_ss
    *

    Tú jedinú hviezdu dávam za historično. Inak je to stoka. Turkom by malo byť zakázané tvoriť filmy ;)(21.12.2011)

  • Jasika
    odpad!

    To je jak cenzurovaná a hodně špatná parodie na Tudorovce! :D(12.1.2012)

  • avril4234
    ****

    Na začiatok sa chcem spýtať - toto má byť fakt charakterizované ako telenovela??? Ja to vidím ako normálny historický seriál podľa skutočných udalostí a vôbec nie ako telenovelu. Iste, je tam romantika, atď., ale na mňa to proste pôsobí tak vážne a trochu depresívne na telenovelu. A náhodou sa mi to páči a mám pri tom úplne iný pocit, než pri telenovelách. Ale možno mám ten pocit len ja. Úprimne, tiež to nejak nesledujem, ale sleduje to moja mama (každú časť), takže mi neuniknú určité udalosti, z ktorých polovica ma veľmi zaujme a tak ma donútia sledovať to a byť zvedavá na ďalší diel, keďže každý sa končí napínavo. Je to dosť akčné a brutalít je tam viac než dosť, na čo síce ja normálne niesom zvyknutá, ale v tomto prípade je to výnimka. Neviem, nejak sa mi to zapáčilo, zvykla som si na to a viem sa do toho vžiť. Ale inak to nevyhľadávam. Dám však 4*, pretože si ich z môjho názoru zaslúži, hlavne medzi tie odpady.(19.7.2012)

  • DEMON
    ***

    Jednoznacne nezasluzene v ciernych cislach. Vyborne kostymy, slusna vyprava, historicky na dobre urovni. Rezia a herecke vykony samozrejme nie su dychvyrazajuce, ale stale to s prehladom prekonava ktorykolvek novodoby slovensky serial, ktory som mal moznost zhliadnut. Davat tomuto serialu odpad je, podla mojho nazoru, hanebne.(27.6.2013)

  • filip289

    Tak TV Markíza už ako tradične začína klamať jej sprostých divákov tým že v Turecku je to neskutočný trhák, ktorý má neskutočne pútavý príbeh, hlavne že sledovanosť jeho 2. série je značne nižšia. Nech sa páči, taký debil, aby ma nakŕmili týmto nie som. Očakávam sračku ktorú pravdepodobne aj dostanem, no predčasne nehodnotím, možno nájdem odvahu na pozretie pár častí, ked ma samozrejme nenaserie neskutočné otravné každodenné promo.. a som zvedavý ako bude už spomenutá televízia naťahovať tento seriál.. Markíza plánuje vysielať Sultána až v 120 častiach! Sprostá Slovač, tešme sa!..(20.12.2011)

  • haffen
    odpad!

    Tak tento serial je skutočný masakeeeer!!! :D Kľudne sa rozpravaju dvaja blbci a do toho hudba že mam pocit, že pozerám Aliens. Desať sekund záber na sultana, desať stolička, potom sultan, odchádzajúci dedo s divným kvetináčom na hlave, sultan, dvere, stolička, dedo, dvere, sultan, stolička a uz je 5 min. tej sračky v ťahu. Neskutočne čo ľudia dokážu pozerať. Radšej zapnem Očko a budem čakaľ na najnovší house hit Pariž Brusel Hilton... 0%! P.S. tí čo hovoríte, že treba pozrieť viac dielov a potom súdiť. 5 minút je dosť! Pozerať aspoň tri diely, tak buď zošaliem, rozmlátim televízor, alebo si to hodím. Toto normálny človek nemôže vydržať.(10.1.2012)

  • Agneszka
    **

    Tohle hodnocení, tyhle komentáře opravdu nechápu... zvládl jsem jen 3 díly, ale celé aby mě nikdo nenařkl. Viděla jsem celé 4 díly a stačilo mi... Cože??? To už Vám vážně chybí soudnost? Nemáte rádi telenovely, v tom je hlavní problém, já nesnáším sci-fi. Přijde mi nesmyslný, hloupý a nudný. Dávám proto Metrixu odpad? Ne, je třeba hodnotit objektivně vzhledem k žánru. Telenovela je prostě telenovela. Nemůžete od ní čekat nic extra, tak to prostě je. A cpát to do odpadu, protože Vám tohle nesedí je víc než ubohé. Tak na to nekoukejte, soustřeďte se na to co Vás baví, ale přetrpět 3 díly abych tomu mohl dát odpad a na počítadle mi naskočilo o film víc. Já jen koukám s otevřenou pusou a nemám slov. Není tam nic objektivního, jen rozpatlávaný odpor k vyjadřování emocí a trapným ženským dialogům- ty jsou ovšem trapné i v reálu, protože ženský vždycky řeší kraviny. Nojo předsudky, nulová empatie, ochota vůbec něco prožívat... pochopím tenhle životní postoj. Nepochopím, proč se někdo takový vůbec snaží vidět alespoň kousek dílu aby mohl kritizovat. Je to fakt smutný.(31.5.2012)

  • BoB.2
    odpad!

    Sledovat tuhle věc je naprosté utrpení ,radši bych visel za koule v průvanu než sledovat další díl dialogy,herecké výkony,hudba dokonce i úvodní titulky jsou tragické. Yağmur Taylan, Durul Taylan mě dluží 45min života.(20.6.2012)

  • habertek
    odpad!

    Zvedá se mi kufr jenom vidím neusále se dokola opakují a otravný ukázky na Barrandově nebo kde to vůbec dávají!(6.8.2012)

  • 1david135
    odpad!

    Ďalšia marektingová pičovina ktorá sa snaží zarobiť na citoch druhých ako Vilo Rozboril,na takejto komerčnej kokotine si títo špinavci zarábaju prostredníctvom "Voyo" -_- a ďalších zahraničných online kanáloch ktoré stoja nemalé peniaze čiže ak ste bieberov fanúšik alebo nejaká vyptlaná piča ktorá sa výživa s marketingovích slz tak prosím .... -_-(14.8.2013)

  • Angel30
    *****

    I já jsem už rozdala několik "odpadů", ale tenhle seriál si to opravdu nezaslouží. Když ho dávali v tv poprvé, řekla jsem si "to je ale kravina" a přepla jsem to na něco jiného. Podruhé jsem mu dala šanci ... a pak už jsem musela pokračovat dál a dál, každý díl je zakončen tak, abych se těšila co bude v dalším. Notná dávka napínavosti tomu tedy rozhodně nechybí. Musím obdivovat kostýmy a prostředí ve kterém se natáčelo. Také herecké výkony nejsou vůbec k zahození (především Meryem Uzerli, která prožívala vše velmi emotivně v podobě Hürrem Sultan a Halit Ergenç, který ztvárnil sultána Sulejmana velmi věrohodně). Proto nesouhlasím s výměnou Meryem Uzerli za jinou herečku, protože to už prostě není ono. Každopádně je mnoho horších seriálů, které mi přijdou jako ztráta času, tenhle alespoň dokáže nabídnout něco z historie, z které čerpal.(21.8.2013)

  • chrispe
    ***

    Když to jelo poprvé, tak se babička mezi řečí zmínila, že se na to dívá. Překvapilo mě to, protože bych to do ní nikdy neřekla. A tak, když to jede teď, se na to dívám. Pravda, chytla jsem to až od nějakého stého dílu a tak můžu hodnotit jen část seriálu, ale řekla bych, že to není tak zlé, jak mi kdysi připadalo, že to může být. Možná je to tím, že od toho člověk nic nečeká. Bohužel to ale vypadá tak, že jak mě to docela chytlo, tak mě to i rychle přejde. Samé intriky, to mě moc nebaví. Ale o čem by to bylo, že jo. // 5.9.2013 Tak nám to skončilo! A já musím říct, že se mi ten poslední díl, zejména závěr, líbil hodně. Co mě trochu zklamalo SPOILER tak to, že si ta Mustafova matka nepodřízla tu větev pod sebou sama (myslím ten závěrečný řez) a úplně poslední věta seriálu - všechen dojem to hodilo do takové trapné polohy.(2.9.2013)

  • Havala
    odpad!

    Katastrofální dojem z tohoto braku je asi daný jinou mentalitou turků. Nevím jestli ještě dabing nedal poslední hřebík do rakve ale některé dialogy jsou k popukání. Dramatická hudba graduje asi každých deset vteřin takže už ztrácí jakýkoli význam.(17.12.2013)

  • Mykhaluu
    odpad!

    Osud tomu chtěl, že jsem viděl, byť jen po částech již poměrně dost dílů (tedy jsem kvalifikován s čistým svědomím k hodnocení). Jistou dobu jsem to považoval za neškodnou seriálovou záležitost z prostředí harému nehodnou hodnocení. Ovšem, když došlo na bitvu http://cs.wikipedia.org/wiki/Bitva_u_Moh%C3%A1%C4%8De a následné děkování dobyvatele půlky evropy jeho bohu, zjistil jsem, že nemohu jinak, než skoncovat s tím odpadem!!! Úplně ve mě vřela krev předků! Brrrr!!! "Hezké" bylo, jak se vyšlo vstříc domácím (myšleno zemi původu dílka) divákům, aby se nemuseli cítit rozpolcení případnou lítostí nad smrtí mladého chlapce http://cs.wikipedia.org/wiki/Ludv%C3%ADk_Jagellonsk%C3%BD hrál jej pro jistotu zralý padesátník.(10.1.2014)

  • Freza77
    odpad!

    Tisíc a jedna noc jsem zkousl, ale tohleto totální odpad.(27.10.2014)

  • jos_sep
    *

    Babička říkala, že Ibrahim Paša jako by mě z oka vypadl. Tak jsem zkoukl dva díly. Pak ho zabili...(1.1.2015)

  • peeteno78
    *****

    Podle mě je to velice dobrý seriál a určitě si nezaslouží tak mizerné hodnocení. Myslím, že jsou zde stovky horších seriálů, které by si zasloužily hodnocení jako VS, ne-li horší. Na tomto seriálu mám rád úžasné kostýmy, napětí a mnohdy mi při některých scénách naskakuje husí kůže. Hodnotné je podle mě také to, že je příběh podle skutečné události. Vím, že mnoho věcí je domyšleno a upraveno v rámci děje, ale i tak má základ založený na skutečnosti. Rád sleduji některé scény a přemýšlím nad tím, jak dané situace řešíme v dnešní době. Uznávám, že mnohdy jsou zde zdlouhavější konverzační scény, při kterých nejde o nic důležité a které by mohly být kratší a výstižnější, ale přesto se na seriál rád dívám. Obdivuji i prostředí, kde se seriál odehrává, protože je to velice věrná kopie skutečného paláce. A především mám velice rád hudbu, která v seriálu hraje. Podle mě se vždy hudba k dané scéně hodí a dodá jí na opravdovosti a vážnosti. A v neposlední řadě musím poznamenat taky skvělé herecké obsazení. Herce, kteří se v seriálu objevili jsem si velice oblíbil a myslím, že každý se své role zhostil jak nejlépe mohl. Vyzdvihnout musím za sebe hlavně Meryem Uzerli, Cansu Dere, Pelin Karahan, Selma Ergeç, Nur Fettahoglu, Selen Öztürk, Deniz Cakir a mnoho dalších...(4.12.2018)

  • MrBurns
    odpad!

    Nemohu sledovat déle než 10 minut, pak mám nutkání házet těžké předměty směrem k televizi.(8.3.2012)

  • iamx_
    *

    z donucení jsem zhlédnul zhruba 5 dílů, zprvu jsem se místy musel držet, abych přítelkyni neposlal do ***, na co to koukáme, ale postupem času jsem si u říkal, že to není až tak "špatný" seriál. Postupem času ale zjišťuju, že je to vskutku kravina, na kterou se může koukat jen pár vyvolených. Jednu hvězdu dávám za ty krásné čepice.(22.8.2012)

  • emma007
    ***

    Keby si všetci, čo dali odpad a pritom videli viac menej než pätnásť minút z jedného dielu, vstúpili do svedomia. Ja viem, je to tureckejšie než turecký med, prvé časti sú naozaj stredovekou kópiou Tisíc a jednej noci, ale dej má slušný (aspoň v druhej sérii, prvú som nevidela, pretože som najprv tiež Sultána nemohla ani vidieť) a aspoň sa snaží obohatiť ho o historické fakty. Uznávam, že Halit Ergenc je dosť zlý, pretože jeho tvár dokáže zobraziť iba dve základné emócie -hnev, radosť a okrem nich už iba majestátnu ľahostajnosť. Ak už kvôli ničomu inému, jednu (a možno aj dve) hviezdičky si zaslúži za skvelú Meryem Uzerli, ktorá sa nesnaží za každú cenu vyzerať dobre a strúha naozaj strašidelné ksichty a takisto za herca, ktorý hrá pašu Ibrahima. A tie kostými sú nádherné...(9.7.2013)

  • Bejita
    *****

    Nevím, co se Vám na tomto seriálu nelíbí. Meryem hraje úžasně a každý díl je něčím zajímavý. Dívám se na tento seriál na televizi Doma a nemohu se dočkat 4.řady.(25.3.2014)

  • DZOUKR
    *****

    Zajímavý a krásně natočený seriál, a ikdyž se většina děje seriálu odehrává v harému, drží se seriál z velké části historických skutečností. Jo, a jen něco ke komentářům: kdybych viděla z každého druhého dílu 10, 15 minut tak bych asi neměla žádný oblíbený seriál. A jestli jsem tímto komentářem alespoň trochu naštvala ty, co dali odpad, tak jsem opravdu ráda, protože já byla taky naštvaná, když jsem zjistila jaké má můj oblíbený seriál hodnocení.(26.6.2014)

  • nemer
    odpad!

    Vydržela jsem sledovat celé tři minuty! Ale už po 20 vteřinách mi bylo jasné, že toto je víc než odpad. Na podobné typy pořadů se budu schopná dívat až ve stádiu pokročilého Alzheimera nebo po lobotomii. Kdo toto sleduje, že si někdo může dovolit něco podobného točit a tv to dokonce vysílá? Dg. IQ papírových draků. U podobných hrůz by mělo nabíhat upozornění, že po sledování klesne IQ diváka o dalších 50 bodů.(10.10.2014)

  • marek29
    odpad!

    Parodie a lehký odvárek telenovely Tisíc a jedna noc, nad kterou jsem se zde už rozplýval. Důrazně varuji před vymýváním mozku, které vám tento rádobyseriál zajisté způsobí. Už jen to, že mezi pravidelné sledující patří jistá emočně nestabilní Mársy z jisté Rudice a její starší dcerka Ivuška je značně rozrušivé. Chraňte před Stoletím vlastní děti a sami se taky nenechte zaslepit..! peace(22.11.2014)

  • sharka.68
    ***

    víte jak se u toho krásně žehlí???? :-D(5.10.2015)

  • PanJam
    ***

    Pred 1.časťou som napísal : Je smiešne vidieť, že ešte ani 1 diel nebol v televízii odvysielaný, no už sa tú hrnú všetci, ktorí dopredu všetky nové seriály odsudzujú a dávajú odpad.. Ja preto dávam 5*, aj keď neskôr možno tiež zmením názor.. Ale vedel som ako rýchlo tento seriál budú mnohí odsudzovať už týždeň pred 1.dielom. 26.12 : Okej videl som 1.diel, naozaj nic moc, veľmi takéto seriály nemusím, ale napriek tomu si stále myslím, že mnohý dali odpad a nevideli pri tom ani 1 minútu zo seriálu- 3*(16.12.2011)

  • ElisD
    *

    Sulejman je bambula. Herečky krásné. Je to děsně plytké.(5.1.2012)

  • Tritonek
    odpad!

    Zkoukl jsem jeden díl, abych si jen potvrdil, že Turecká kinematografie a seriál, natož historický nejdou dohromady, ani se nedivím, že to Markíza po 4 dnech vysílání stáhla z Prime timu a poslala na TV Doma. Škoda času sledovat(8.1.2012)

  • JackieBliz
    *

    Lidi, já vás varuju! Nedívejte se na to, chraňte si vlastní zdraví! Jedinou hvězdičku dávám za to, že snaha se cení. Cením snahu Turků přiblížit se alespoň evropskému filmovému průmyslu. Teď ještě, aby to začalo mít pořádné výsledky!(3.2.2012)

  • unclejack
    odpad!

    Nech žijú bláznivé turecké príbehy , všetky ich Šeherezády aj Hurem. Je nám asi jedno , koľko fanúšikov to má v Turecku , Sultán je posledný klinec do rakvičky televíznej zábavy. Dej totálne o ničom , plytká zlátanina vzťahov , lásky , nenávisti a ja neviem čoho. Odpad.(5.3.2012)

  • Weezy22
    odpad!

    Žiaden dej, ktorý by ma upútal, dialógy nič moc. Možno majú této turecké príbehy v Turecku úspech, ale na mňa to nezabralo.(9.3.2012)

  • infernet
    *

    Pár dílů jsem ze studijních důvodů viděl a za kostýmy, výpravu a bitvu u Moháče dávám 1*(5.8.2012)

  • RigorMortis
    odpad!

    Stačilo mi vidieť pár minút a verdikt bol jasný. Podobne ako Tisíc a jedna noc ani Sultán neurobil dieru do televízneho sveta a akurát potvrdil môj názor, že Narkóza zrejme považuje svojich divákov za stádo oviec, ktorým môže predhodiť hocičo a kľudne jej to zhltnú.(12.1.2013)

  • deuxteri
    *

    Klasický turecký seriál. Shlédl jsem několik dílů tohoto otřesného "životopisného" filmu. Nemám slov. V každém díle je minimálně 5 minut bez jakéhokoli scénáře a když už někdo promluví, tak byste byli radši kdyby všichni jenom mlčeli. Ale našlo se i pár světlých chvilek, které připomínali historické události, proto 20%.(9.5.2013)

  • brasek
    odpad!

    Boha... pri Viedni sme tým Turkom asi nedali poriadne na prdel, kedže točia takého bludy!(11.8.2013)

  • schaff
    *

    tak 1* za ako také kostýmy a nejaké tie fakty, čo sú podľa skutočnosti...(2.9.2013)

  • werxix
    ***

    I když tento seriál v lásce příliš nemám, tak musím uznat, že nějaké té historické roviny se jakžtakž drží. Např. Bitva u Moháče se mi líbila ;). A ještě jedno plus pro tento seriál. Moje stará maminka má tento seriál ráda, a strašně moc se ji líbí, hlavně kostýmy a prostředí. A podle mě je pro ni pořád lepší dívat se na Velkolepé století/ Sultán, než kdybych ji musel trpět ordinaci či podobné paskvily. Takže za mě 3* za maminku by to bylo asi 5* :D.(11.10.2013)

  • Oxik49
    odpad!

    Velkolepé století je opravdu velkolepá p***vina. Sem tam zahlédnu něco v TV, protože mi to v obýváku jede fanaticky každej večer, a pokaždý se ve mě mísí pocity, které mě nutí brečet, a pocity, které mě nutí ke smíchu. O to víc mě ten seriál vytáčí, když si uvědomím, že dnes kvůli němu neuvidím prvních 15 minut z Pána prstenů.(16.3.2014)

  • Pythonator
    odpad!

    Trapná nudná telenovela obohacená o pěkné kostýmy tváříc se, že jde o historické události. No budiž, ale proč to musí být tak nudné? Velkolepé století mělo být spíše Velmi nudné století. Tohle může bavit snad jedině Turky. Zajímavé je, že v deseti minutách tohohle veledíla se toho děje asi jako ve dvou minutách čehokoliv jiného. Je to tím, že každý záběr je zdlouhavý a kamera zabírá ošklivé obličeje tureckých šlapek nebo otylých tureckých úchylů tak nesmyslně dlouho, že než někdo promluví, stihnete si při tom odskočit na hajzl. A pak už nemá smysl se vracet, protože až promluví, tak jim z huby lezou neskutečné sračky, kterým ty co vytvoříte na hajzlu nesahají ani po špičku lejna.(21.3.2014)

  • Gardis
    *****

    Jeden z mála seriálů, který je produkovaný jako Klasický seriál , tenhle jsem si oblíbil v rámci Vtipných scén, Dramatické hudby a povedených kostýmů. ••• 97% ••• Seriál je velmi povedený a líbí se mi, že díl od dílu je příběh čim dál zajímavější.(4.8.2014)

  • Wulz
    *

    Nevím... To se nedá :O(23.2.2017)

  • tyzmrde
    *

    SERIÁL MÁ POCTIVÝCH 21%(8.9.2018)

  • topi80
    *

    Hehe, občas stihnu zahlédnout kousek, když čekám na další film, a vždycky se tím totálním patosem královsky pobavím.(29.12.2018)

  • cobraSK
    *****

    Turecký, historický seriál, rozdelený tradične debilnou TV Markíza na 120 častí. To sme dopadli, telenovela like hovadina na entú situovaná do Osmanskej ríše. fuj!(22.12.2011)

  • dudel3333
    odpad!

    dalšia serialova perla a nervožrač normalnych ludí.Vivat Markiza,alebo chodte do haja aj s celou tureckou akože kinematgrafiou.......ak to možem takto vobec nazvat.A ty nesympatycky herci........to akože pre koho to je(23.12.2011)

  • zodiak217
    ***

    Už pred odpremierovaním tohto seriálu na Slovensku si divák mohol veľa prečítať či už v časopisoch, alebo na internete a pripravovanom veľkolepom tureckom seriály, ktorý bude mapovať život sultána Sulejmana jeho výpravy, úspechy a pády. Nikde však nepísali, že to bude historický seriál kombinovaný s romantickým plný intríg, intríg a ešte raz intríg. Keďže sa jedná o tureckú produkciu herecké obsadenie je naozaj zaujímavé a neopozerané. Pozitívne môžem tiež kvitovať, že seriál sa pridŕža istej historickej línie a snaží sa riešiť veci tak ako sa stali a nielen zbytočne si vymýšľať trápne dramatické scenáre, ktoré len zbytočne predlžujú bez tak úbohý dej ako v prípade seriálu Tisíc a jedna noc. Taktiež môžem pozitívne kvitovať hudbu, ktorá je zaujímavá a veľmi počúvateľná. Nič komerčné a pekne to zapadá do deja. Úprimne som však čakal podstatne viac a možno som čakal niečo dobrodružno - historickejšie čo nebude až tak páchnuť po telenovelách. Jedno je však pravda bohatý milostný život sultána, ktorý verím, že taký naozaj bol stojí za zmapovanie, len neviem či zrovna týmto spôsobom. Ako koľvek by som sa snažil viac ako tri hviezdičky dať nemôžem, no je to pozerateľný seriál aj vďaka hereckému obsadeniu a my ako bežní Európania máme možnosť nazrieť do histórie aj z pohľadu Osmanov a porovnať si ako to mohlo byť a ako to zrejme bolo. V každom prípade skvelý námet, ale bohužiaľ spracovaný len so snahou masového komerčného úspechu, ktorý sa snaží cenzurovať prakticky akúkoľvek erotiku alebo bojové scény. No....čo čakať od Turkov....zvykáme si.(28.12.2011)

  • faish
    ***

    Milujem históriu, preto ma tento seriál veľmi oslovil. Zo začiatku som sa bál že to bude skôr romantický ako historický seriál, no našťastie to tak nebolo. Veľmi sa mi páči prostredie, v ktorom sa seriál točí, avšak sklamal ma na môj vkus až príliš spomalený dej. Bol som prekvapený, že konzervatívny Turci dokázali natočiť takýto seriál založený na Sultánovej ,, nevernosti ´´. Celkovo na mňa tento turecký seriál urobil celkom dobrý dojem, i keď s chybami, ktoré som vytkol.(30.12.2011)

  • GlaDOS
    odpad!

    Režisér (dobře, není to stejný režisér ale co) otřesno seriálu Tisíc a jedna noc si řekl, že natočí další dokonalou ságu. Najal stejné herce, scénáristy, hudebníka (hudba je otřesná) a vznikla z toho Tisíc a jedna noc v jiných reáliích. Jenže i když hov*o zabalíte do jiného obalu, pořád je to hov*o.(23.2.2012)

  • Lucka07
    **

    Co na tom, že dialogy nejsou pro některé na dostatečné úrovni. Mně se toto nahlédnutí do naprosto jiné civilizace, kultury, historického období lidstva líbí. K této romantické telenovele jsem se dostala čirou náhodou, a jsem tomu ráda. Vypnu mozek, relaxuji a obdivuji nádherné, opravdu povedené kostýmy.(16.3.2013)

  • 2sistem
    *

    Manželka na to kouká, takže i můj mozek jedním okem a uchem něco zaznamená. Z režisérského hlediska otřesné, herecké výkony otřesné, takže dám jedno plus za příběh podle skutečnosti, ze kterého si člověk něco vezme ale proč čučet na seriál o tolika dílech, když by stačil pro mě pouhý dokument.(15.4.2013)

  • tulrika
    *****

    Dávám pět. Vzhledem k ostatním blbovinám v televizi si to černý pole nezaslouží. Protože to není tak hrozné. Intriky, pěkné šaty, šperky a sem tam nějaká historická skutečnost. A po několika shlédnutých dílech ( s mámou ) mě přešla hrůza a začalo mě zajímat, jestli si fešák s knírem vezme dívku, co ho tajně miluje. Jestli se všemocný suiltán dostane z podpantofle. Jestli bude mít hlavní hrdinka odrosty a proč i lidi z Polska vypadají jako Turci.(26.7.2013)

  • Galaxy1512
    ***

    Tri hviezdičky si to zaslúži pre historické spracovanie, kostýmy a miestami napínavú dejovú líniu. Zatiaľ z telenoviel najlepšie čo vysielali. Extra mínus za hudbu a hercov.(6.1.2014)

  • luke66z
    odpad!

    Toto je opravdu blbost. Na druhou stranu je to na barrandově příjemné spestření od komunistických seriálů.(12.3.2014)

  • xfizif
    *****

    Úžasný seriál s historickým podkladem. Skoro nic proti němu nemám takže plný počet.(2.5.2014)

  • twailight
    ****

    Mně se tento seriál líbí , nádherné kostýmy, propracované i když opakující se prostředí . Intriky žen v harému , rodiná idilka možná jen kdyby se tam méně stínaly hlavy.(18.5.2014)

  • pan_buh
    *

    Ne ne ne! Prostě seriál kde se někdo modlí k vystrčený zadnici toho v řadě před ním nemůže dostat víc než jednu hvězdičku! A ta jedna je jen za to, že se aspoň trochu drželi historie.(9.6.2014)

  • grandir

    Nesleduji, tudíž nehodnotím, ale jen z toho, co jsem při přepínání zahlédla mě zaujaly věty z úst Turků jako "Nechť jí Bůh žehná", "Pane Bože", "Ježíši Kriste" a podobně. Budu doufat, že je to chyba v překladu a dabingu, která ale v historickém seriálu z Osmanské říše 16-tého století opravdu pobaví :)))(21.7.2014)

  • KismetSamedi
    odpad!

    Věřte mi, snažila jsem se o jistý nadhled při sledování tohoto seriálu a chtěla mu dát alespoň trochu šanci - viděla jsem několik epizod společně s babičkou a musím říct, že už dlouho jsem se tak nenudila. Jediné plus za občasné záběry na město či krajinu...(18.8.2014)

  • jeany23

    Pořád je to jen telenovela, ale aspoň hvězdičku by si zasloužila už jen za kostýmy. A úvodní znělka je po hudební stránce na Oscara- z té mám vždycky husinu.(17.11.2014)

  • bez1
    ***

    Meryem Uzerli mě prostě bavila, ty tři hvězdičky jsou za ní.(25.1.2015)

  • Calypso
    *****

    Vážené dámy a pánové, co tento seriál komentujete, pročetla jsem si většinu reakcí zde a nestačím se divit. Nebylo by přece jen lepší si před odkliknutím políčka "odpad" zhlédnout alespoň jednu epizodu? (V případě lidí, kteří dávají odpad čemukoli tureckému, protože turecko = bezduché telenovely, že). Nebo pro ty, co viděli jeden, dva díly, nepřijde vám to trochu pitomé odsuzovat seriál, když jste z něj viděli třeba jen útržky? Chápu, že jsou tu lidé, kterým se seriál nelíbí, ovšem nenašla jsem tu moc objektivních názorů. Seriál má momentálně 4 série, z nichž každá má 70 - 130 dílů. Proto mi přijde směšné, aby seriál hodnotil někdo, kdo si z milosti a aby ho nikdo nemohl kritizovat, zkouknul tři epizody (hádám že se štěstím ještě ty, kterým bez delšího sledování děje nebude rozumět). Budu upřímná, když jsem se k tomuto seriálu poprvé dostala, myslela jsem si to samé, co většina lidí tady. Že je to naprostý odpad. Nějakou dobu ve mně tenhle názor přetrvával, ovšem se třetí sérií mě seriál nějak zaujal a začala jsem ho sledovat. Nyní Barrandov vysílá premiérově poslední, čtvrtou sérii a já se těším na každý nový díl. Je mi 19, není mi 40 a nesedím u televize věčnost. A nenudím se, ale ráda sleduji, co mě baví. Pokud jde o historickou přesnost seriálu, už na začátku je napsané, že seriál je historií pouze INSPIROVANÝ. Proto jsou také některé postavy a události prostě domyšlené, překroucené. Objektivitu nečekejte. Scénáristé si z bohaté historie Osmanské říše udělali pohádku, ale jsou lidé, které to baví. Seriál je bravurně zpracovaný, kostýmy jsou šité na míru, hudba je výborná a herci také nebyli žádná špatná volba. A děj také rozhodně nestojí na místě. Prosím každého, kdo háže všechny "turecké pitomosti" do jednoho pytle, aby si trochu otevřel mysl a podíval se alespoň na jednu celou sérii, než začne hodnotit. Děkuji všem, kdo se nad tím alespoň trochu zamysleli. Když se dívám na ten sloupeček odpadů tady, je mi smutno z toho, že někdo dá nízké hodnocení jen proto, že "Máňa říkala, že je to blbý".(10.7.2015)

  • DomCo96
    *****

    Dobre, 5 hviezdičiek si nezaslúži, ale ani odpad preto som tomu dal 5 nech sa to aspoň trochu vyrovná. Zo začiatku to aj bolo zaujímavé (historicky) ale potom sa to zvrhlo na babské pletky v háreme ...(16.12.2011)

  • kacenkin
    *

    Ano, je to podobná hovadina jako Tisíc a jedna noc, místy si možná hraje na historický seriál, ale jedná se o neskutečně amatérský, diletanský pokus. Nejhorší není scénář nebo kamera, ale suveréně katastrofické herecké výkony, včetně "Onura" :) Hvězdičku dávám jen kvůli svým děvčatům, které na to čučí :)))(29.12.2011)

  • btl
    odpad!

    ... dalšia sračka z radu tureckých serialov(4.1.2012)

  • illilay
    *

    po zhliadnuti par casti mozem povedat, ze sa mi to vobec nepaci... neskutocne roztahane, az sa clovek tak zacne nudit, ze to jednoducho vypne... mam rada historiu, no nie v takomto podani...(4.1.2012)

  • kacheeenka
    ***

    Mrzí mě, když vidím tolik hloupých vulgárních komentářů naprosto zavrhujících tento seriál. Souhlasím, že herecké výkony dost pokulhavávají, připomínají spíše herectví z jihoamerických telenovel. Možná zrovna tohle uškodilo seriálu vůbec nejvíc. Nicméně velmi se mi líbí výprava seriálu. Turecko mám ráda, často tam jezdím, takže pro mne v seriálu ožívají především istanbulské reálie, jako třeba palác Topkapi, zvláště pak harém. Rozhodně bych seriál nepřirovnávala k Tisíc a jedné noci. Musím i ocenit, že sultánské oděvy, které jsem viděla v palácovém muzeu najednou ožívají na televizní obrazovce. Jasně že ano, tohle je seriál pro nás, milé dámy! Přiznejme si, která z nás si někdy nepředstavovala, při návštěvě některé staré památky, jak to asi na zámku vypadalo tehdy? Kdo z nás si alespoň na chvíli nepřál jen na chvíli se ocitnout o pár století zpět... jen juknout a zase zpátky? Já dávám hvězdičku navíc, za to, že se mi tohle splnilo právě v případě Istanbulského paláce Topkapi.(16.1.2012)

  • BellaRagazza
    *

    Můj čuch mě nezklamal - tento seriál je sračka. Ale dobře se u toho píše seminárka. :-)(26.1.2012)

  • inhotep
    **

    Puvodně jsem chtěl dát 5* hvězdiček, abych vykompenzoval ty odpady, které to neviděly, ale nebylo by to spravedlivé když Tudorovcům a Borgiům jsem dal 4* a 3*. Tak dávám slabší 2* viděl jsem asi 10 dílů. Není to tak špatné, je to taková historií inspirovaná telenovela, která nemá nic společného s tím výblitkem Tisíc a jedna noc, jen to, že oboje točily turci a hraje v tom stejný herec.(29.1.2012)

  • natascha058
    ****

    Pokud si člověk odmyslí ty sladkobolné telenovelové pohledy a lísání hlavních představitelů a zaměří se na historii, považuji ho za přínosný. Fakta, která znám o historii osmanské říše, bych spočítala na prstech jedné ruky. Právě Sulejman Nádherný je nám neznámější kvůli jeho útokům na střední Evropu. Je zajímavé vidět pohled na dějiny od našich tehdejších „protivníků“. Nezdá se mi „mírumilovnost“ vládnoucí vrstvy, jak je v seriálu prezentována. Dávám tři a půl hvězdy /oficiálně 4/ za výpravu a za hlavní hrdinku Hurrem, která se mi vůbec nelíbí, ale fascinuje mě, co ze sebe dokáže herečka „vydat“. Chválím Barrandov za jen jeden den v týdnu, který je přijatelný i pro neseriálové diváky.(5.2.2012)

  • wlad81

    Nevidel som to, odpad tomu dávať nebudem, zaráža ma však jedno. Sultán Sulejman II. spôsobil v našich končinách toľko smrti, utrpenia a biedy, že ma šokuje, že nejaký seriál o ňom sa tu vysiela. Nech je v akomkoľvek kabáte.(14.2.2012)

  • ManiacJack
    odpad!

    Ježiši kriste už dost!! Už nemam sílu....(13.4.2012)

  • Gechitka
    *****

    Koukám, že tady hodnotí samí chlapi, které podobné seriály nebaví. Mně se seriál líbí a koukám na něj pravidelně. Koukala jsem i na Borgiu, když dávali u nás první sérii. Já hlavně nechápu, proč (když se vám to nelíbí a když o tom víte kulový) dáváte samé negativní hodnocení. Já taky nefandím nějaké Startreku, Jak jsem poznal vaši matku, Partičce a podobným pořadům, ale rozhodně jim, jen proto, že se mi nelíbí, nedávám negativní hodnocení. To může jen opravdový ubožák. Chodí sem asi samí děti nebo nevyzrálí jedinci. Prostě demence. Nevím, proč se vám nelíbí kamera, hudba je tam klasická (uměřená tomu, že se má jednat o seriál ze 16.stol.), kostýmy jsou úchvatné, dialogy občas přihlouplé, to souhlasím, ale herci hrát umí. Vždyť herečka, co hraje Hürem, je vážně dobrá (perfektní práce s obličejem a chování hraje též velmi působivě). Válečné tažení bylo celkem dobře nahráno, možná to mohlo být více krutější, ale co na plat. Titulky mne zaujali animací a stylem hned (i když jsou zbytečně moc dlouhé). Jenže, když to holt není někoho žánr, chybu si vždy najde. Přesně jak se říkává: "Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde." Že?'(26.7.2012)

  • Infurius
    odpad!

    Pozrel som reklamu a som skoro pustil šablu z tých hereckých výkonov a toho scenára fuj. Potom som pozrel par sekund ked som prepinal TV a vačší odpad ani neznam.(5.8.2012)

  • TONYNKO
    odpad!

    Akýsi pokus o romantické dráma, ale dal som tomu šancu a hneď prvý diel som nedokukal ani do polky :-) 0/10(7.8.2012)

  • insky
    odpad!

    Hrôza, strach, des a odpad. Pri všetkej úcte a snahe tureckých odborníkov natočiť veľkolepý seriál je to veľkolepý prepadák. Najhoršie je, že toto su bohužiaľ "hviezdy" na Slovensku aj v Markíze, kde prišli títo herci ako stars. Slovenskí a českí skutoční umelci musia byť zhrození :(((((13.9.2012)

  • Gridd
    *****

    Upozornění : Toto je názor mé manželky!!!!! Nejlepší historický seriál, který kdy viděla. Pělné herecké obsazení, krásné kostýmy, duchaplné dialogy doprovázené romantickou melodií v pozadí. V každém díle se neustále něco děje a pokaždé se nemůže dočkat dalšího dílu. Já osobně si myslím, že je to nudný seriál se spoustou nudných dialogů. Na druhou stranu ty kostýmy jsou opravdu skvělé a historické provedení se Turkům opravdu povedlo. Hlavní je, že tento seriál není určen pro mě, ani pro ty kteří mu dávají hodnocení odpadu.(23.10.2012)

  • Tomingo
    odpad!

    Viděl jsem pouze jeden díl seriálu a i tak to bylo zbytečně moc. Hned jsem si vzpomněl na film Vratné láhve a rozhovor Svěráka s Kolářovou: "Jak se můžeš se svým vzděláním na něco takového dívat?" "Žehlil jsi někdy? Nežehlil! Tak vidíš!" Dámy, které se tady rozčilují nad hodnocením této velkolepé blbosti zřejmě hodně často žehlí :-D(9.11.2012)

  • radek.896
    odpad!

    Jak to může být telenovela, když to má hodinu a půl? V Turecku nejsou normální a tupý příběh je nudný. Radši ani nezkoumám historii bitev, to bych se dopátral jistě blábolů, které se divákovi servírují. /Kriste pane, tu blábolovinu budou opět dávat.... Zbytečně to opět zabere místo něčemu mnohem kvalitnějšímu!(13.3.2013)

  • Laura.R
    **

    Ano uznávám, co se týče zpracování příběhu, tak je to silně pod úrovní kvality současných historických seriálů. Dialogy jsou vstkutku nezáživné a celkově se děj táhne až nezdravě dlouho. Je tam plno zbytečných postav, které mi tam vyloženě vadí. Co však oceňuji jsou hudba, kostýmy a docela pěkné kulisy. Ovšem na těch válečných scénách je třeba ještě hodně zapracovat. Co se týče postav tak jednoznačně vyčnívá postava Hurrem, klidně by se ten seriál mohl jmenovat po ní, protože jasně přebírá úlohu hlavní role, kdežto sultán je pouhá loutka svých (zvířecích) pudů. Navíc v každém díle prohodí sotva pár slov. Jak říkám dialogy o ničem... ostatní postavy ani nebudu rozebírat, jsou tam dobří i hodně špatní herci, příjemně mě překvapily herecké výkony dětí. celkově dávám 2 hvězdy, za snahu, hudbu a za úspěch v Turecku.(3.5.2013)

  • Fililu12345
    **

    1. hvězda za výpravu, aranžmá, kostýmy... 2. hvězda za tu zrzavou intrikánku v hlavní roli... tak nesympatickou osobu bych nechtěla potkat... celkově je to příliš dějově natahované, pak jsou najednou skoky v čase, kolikrát není ani scéna dotažena do konce... herci spíš neherci, bez emocí...(29.7.2013)

  • emarie
    *****

    K tomuto seriálu ma napodiv priviedol manžel, milovník histórie. Najskor som sa mu smiala, že pozerá telenovelu, ale po sledovaní pár častí, beriem spať. Chytilo ma to. Je to obstojný historický seriál z netradičného prostredia. Možno pre našu mentalitu ťažšie uchopiteľnejší. Musím oceniť výpravu. Kostýmy sú, až na pár výnimiek, výborné. Už len ten detail, že u hlavných postáv ich takmer stále obmieňajú. To, že európske reálie a stvárnenie šľachty je skor komické (niekedy aj tragické :-)), im možem prepáčiť, lebo si viem predstaviť, ako by natočil nejaký náš režisér turecký harém- polonhé krásky poskakujúce v podprsenkách:-) Herci sú obsadení uveriteľne, vobec nehrajú špatne, ženy žiadne prvoplánové krásky. Baví ma, že postavy sú „ľudské", nechovajú sa podľa typických vzorcov – dobrý-zlý. Intrigy sú obstojne rozohrané, sice občas zaškrípe logika, ale čo už. Trochu treba rozdýchať a prežiť zaľúbené scény, tie sú natiahnuté a nudnejšie, ale našťastie nie je ich tak moc, jako by sa jeden obával. Samozrejme, nie je to seriál na nebetyčnej úrovni, ale pobaví, nenudí, preto by som dala 3*, ale dám plný počet, na truc tým, čo si odmietajú pozrieť čo i len dva diely a hneď hádžu do koša.(11.8.2013)

  • zdendys89
    ***

    Je mi líto těch, kteří to vnímají jako telenovelu. Já to vnímám jako dokonalé zpracování historie. Ověřoval jsem si to a vše sedí i co se týká stran fakt. Tedy jde spíše o výukový materiál :) Zpracování je opravdu až neuvěřitelně důkladné. A proč jsem dal plný počet? Právě díky té preciznosti a faktografické přesnosti. Většina takovýchto počinů má upravenu stránku faktů. Zde sedí vše (až na drobnosti)(9.9.2013)

  • Manarit
    **

    Překvapuje mě počet hodnotících, kteří seriál neviděli. Dávám dvě hvězdičky hlavně za neuvěřitelné kostýmy a prostředí, v tomhle by seriál zahanbil leckterý film. Není to zrovna pomůcka ke studiu historie, ale rozhodně přiblíží život palácového člověka a jeho svět. Jak se žilo v harému a co vlastně jeho obyvatelé mohli. Není to seriál o turecké historii, ale je tu vidět lesk harému, který vlastně zakrývá onu bídu navždy zavřených žen, které se pryč nedostanou. Nicméně, přestože jeden díl má snad hodinu, vidím tu stejnou slabinu jako u historického seriálu Anastasie - kdyby seriál zkrátili o půlku dílů, udělali by lépe. Za tu hodinu se totiž skutečně nestane téměř nic a já musím přiznat, že kdyby nebylo oněch překrásných šperků, hereček a šatů, asi bych po deseti minutách vypla... Vykreslení vztahů k ženám, sluhům a otrokům tu skutečně je, až je člověk rád, že se narodil o pár set let jinde, ale na pouhou sociální ukázku by stačilo dílů pět. Přesto, od tureckého seriálu jsem měla mnohem menší očekávání.(25.11.2013)

  • Senrix
    odpad!

    Původně jsem myslel, že tento turecký seriál, který se sice okrajem dotýká historických událostí, ale jinak je to čistá "vymejvačka" mozku, dokoukám. Nemůžu si vzpomenout, kdy se mi něco takového naposled stalo, ale tohle jsem prostě nezvládl. Nejen že se opakuje pořád to samý a že se často (při dlouhých dialozích) nic neděje (to jsou věci, co bych možná ještě překousl), ale to, jakým způsobem podsouvá divákovi nevkusné, trapné a někdy až blbé situace a scény, odehrávající se zejména v sultánově harému, to jsem skutečně nerozdejchal!(6.2.2014)

  • William_
    odpad!

    Viděl jsem toho už moc,ale tohle je maximální sračka kterou jsem kdy viděl.Kde jinde to vysílají,než na tv barrandov-tam přece vysílají takovéhle sračky.(15.2.2014)

  • P/\/EL
    *

    Kostýmy jsou pěkné, zajímalo by mě nakolik jsou dobově autentické. Jinak většinou sledujeme jen mluvící hlavy. Do toho ta akční hudba. Děj je zdlouhavý, nic se skoro neděje.(19.4.2014)

  • Dejv007
    odpad!

    Tento seriál sleduje přítelkyně, takže s ním mám bohaté zkušenosti. Viděl jsem desítky špatných seriálů, ale tohle je skutečně extrémní odpad. Ani v Turecku to nevysílali celé, jak špatné a mylné to bylo, ale Slováci a Češi se z toho mohou zbláznit... Od PC jsem si vyslechl asi dvě stě dílů, takže vím, o čem mluvím. Vždycky jsem se jen otočil, abych se podíval na jejich "bojové scény", které mě neskutečně bavily. Herci neumí ani držet meč, natož s ním realisticky bojovat. A poslední perla, kterou jsem viděl, byla půlhodinová přednáška sultána na téma lásky k jeho ztracené ženě. Kdo ty kecy vymýšlel, to skutečně netuším...(30.8.2014)

  • eaglestar
    odpad!

    Turecké hovno, kde se sebeprezentují jedny z nejhorších kurev, jaké Evropa kdy potkala. Pokud je toto normální a ještě to evropské televize budou kupovat, pak "chci", aby se natočila telenovela o křišťálové noci, vypálení Lidic, rekreaci nejen židů v koncentračních táborech atd. Pro pořádek, dílů jsem viděl (nechtěně) asi dvacet, aby někdo nepindal.(17.11.2014)

  • nikieny
    *

    Na začátek bych chtěla uvést, že jsem si myslela, že tuto tureckou telenovelu lidé (a především muži) odsuzují pouze z principu a přitom neviděli ani jeden díl. Nedalo mi to a musela jsem se na ni podívat. Zasvětila mě do toho maminka, která tuto telenovelu přímo žrala. Z počátku musím uznat, že historická podoba, kostýmy a výběr herců je velmi povedený, nicméně pokud jde o děj, je až moc vleklý, v některých dílech se prakticky nic neděje a v podstatě to je pro mě jen seriál na zabíjení času. Rozhodně jsem viděla horší telenovely, tato je alespoň zajímavá historických zasazením a kostýmy.(18.11.2014)

  • angelle
    ****

    Viem, že skoro všetci tento seriál považujú za somarinu vhodnú len pre dôchodkyne, ale aspoň pre výbornú hudbu a kostýmy by som ho zaradila do modrej sekcie.(15.9.2018)

  • Shelma
    *****

    Tak tohle je vážení fakt pecka. Absolutně úchvatný seriál. Natočený dle skutečných událostí + dobarvený příběhy plných intrik, vášně, lásky, bolesti... A na rozdíl od komerčních filmových jednohubek, kde je celoplošně jednoznačně vymezen kladný a záporný hrdina, tady je to tak nějak mix obojího. Tak jako v běžném životě nenajdete jen klaďase nebo záporňáka. Hltám díly jeden po druhém, jelikož jsem měla to štěstí, že jsem na tento skvost narazila až před dvěma měsíci. A nemohu se odtrhnout. A že tento seriál místní tupozraké osazenstvo hodnotí směrem k smetišti, mi rozhodně zážitek z tohoto seriálového drahokamu nepokazí :)(17.11.2018)

  • AtomCZ
    *****

    Upřímně se divím že seriál je tak hrozně hodnocený, ve filmu jsou skvělí herci, seriál si překvapivě nehraje na ty dlouhé telenovely, kde se i blbý sex řeší další tři epizody, všechno pěkně odsýpá a funguje to....seriál mám rád a nechápu hodnocení ostatních 9/10(14.2.2019)

  • Jimko
    *****

    Tohle buď zbožňujete nebo ne :) A nás doma Hurrem prostě baví :) Souhlasím s Orlau32 :)(9.9.2020)