poster

La Source des femmes

  • Itálie

    Sorgente dell'amore, La

  • Francie

    La Source des femmes

    (Francie)
  • anglický

    The Source

Komedie / Drama

Belgie / Itálie / Francie, 2011, 135 min

  • Florfila
    *****

    Krásné, se špetkou humoru, teskné a nakonec pěkné... Bála jsem se jak to může dopadnout, ale nakonec jsem byla spokojená... Mimo jiné se mi líbil výklad koránu mezi ženami a imamem. (Pochopitelně v rámci možností. Svět se dívá na Korán zlovolně, ale není i Bible plná násilí? Osobně je mi to fuk, jsem ateistka.) Nakonec jde vždy jen o konkrétního člověka, co má v sobě. Někdo ženu uhodí a někdo by to nikdy neudělal a není to otázka náboženství. To se nám krásně popisuje vztah Leily s jejím manželem a oproti tomu jeho bratr a žena. Ale celkově mi příběh vdechl příjemné ženské zadostiučinění. A jen tak ze zajímavosti, podle krajiny se jedná o vesnici v horách Atlasu, tedy Maroko a jazyk ve filmu používaný je darija (čti dariža), což je neoficiální jazyk, který nemá ani svá pravidla pravopisu... Takže dávám plný počet za krásné zpracování a za návrat do země, kde jsem nechala kus svého srdce...(11.12.2013)

  • HarryB
    ****

    In a remote and primitive patriarchal village between the North of Africa and the Middle East, the land has dried and the women traditionally brings water from a distant fountain to their houses while the idle husbands drink tea in the bar. The educated Leïla (Leila Bekhti), who is the wife of the local teacher Sami (Saleh Bakri), begins a love strike movement among the women, supported by the elderly female, to force the men to bring water to the village. There is a strong reaction from the brutal men, It is about a group of courageous women who are about to challenge the status quo of their village, the story is a combination of drama and comedy in precise doses to make the viewer think, and exposes the situation of women not only in some Muslim countries but also in poor worldwide areas where ignorance still prevails.(16.8.2014)

  • Pevek2
    ***

    Celkem zrucne natocene a ta marocka kultura ma cosi do sebe. Potiz je, ze se na ni autori divaji ponekud schematicky a ponekud zvrchu, takze avizovanou pohadku nahrazuje kolonialni pohled se vsim vsudy. Ten mel Helmer v Absurdistanu taky, ale alespon mel nejakou stylizaci okolo a obcas vtip. Byl bych zvedav, co by si Mihaileanu pomyslel, kdyby nejaky Francouz vzal toho Lysistrata a natocil ho mezi rumunskymi "burany" v horach, no anebo rovnou nejaky American ve francouzskych Pyrenejich?(27.10.2014)

  • Jezinka.Jezinka
    ****

    Předesílám, že nejsem feministka, K máločemu mám tak daleko, jako k popírání faktu, že, slovy tohoto filmu, Bůh nestvořil muže a ženy stejné. Jenže, jak tu také zazní, muži a ženy mají žít vedle sebe, ne aby muži byli nahoře, poroučeli a rozkazovali a ženy poslouchaly a plodily. Existuje označení těch, kteří tohle nepobírají. Těm se, milé děti z pomocné školy, říká idioti. Ve světě, kde se děti rodí mrtvé nebo umírají záhy po narození, protože jejich matky jsou sedřené a vysílené, nebo se poraní během těhotenství při fyzicky náročné práci, zatímco jejich manželé, otcové těch dětí, se vyvalují v čajovně a vedou plytké řeči, je něco radikálně v nepořádku. V takovém světě je třeba mužům (navíc až asi na pět výjimek šeredným jak pondělní ráno) nakopat jejich líné zadnice, aby se pohnuli a začali něco kloudného dělat. V daném případě zajistili vodovod do vesnice. Muži tedy statečně, někteří s bičem v ruce, vzdorovali, nakonec však ustoupili z té směšné pozice, kterou mylně nazývají hrdostí, a jednou v životě skutečně něco udělali. Aby to nevypadalo tak černě, manžel hlavní hrdinky (jedna z těch výjimek stran vzhledu) byl bytostí citlivou a myslící, stejně tak jako její první láska, muž, který se čirou náhodou velmi příhodně objevil, jako protiváha její zatrpklé a žárlivé tchýně tu byl moudrý velkorysý tchán a, jako definitivní zadostiučinění pro uskřinuté mužské dušičky, dokonce i shovívavý imám. Tenhle film není komedií v pravém slova smyslu, není to ženská bojůvka za imaginární rovnost, která je biologicky nemožná, je to prosté sdělení pravdy, že když jde o prospěch všech, musí se všichni taky zatraceně snažit.(10.2.2014)

  • hygienik
    **

    Prameň žien je remakom Helmerovho filmu Absurdistan. A ten je remakom ešte starších filmov. Problém remaku je, že je to vždy lotéria a diváci ho konfrontujú s jeho predchodcom. Tento bol menej vtipný ako Helmerov, aspoň podľa mňa. Mihaileanu bol pre mňa až dodnes posledným režisérom, "ktorý nenatočil nudný film." Neviem, čím ho táto látka tak zaujala, hoci je pravda, že sila a praktickosť ženy je dosť častým, aj keď okrajovím motívom jeho tvorby. Dúfam, že tento film nesignalizuje, že mu dochádza para.(16.8.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace