poster

Vinou lásky

  • Japonsko

    Koi no cumi

  • Japonsko

    恋の罪

  • Japonsko

    Koi no Tsumi

  • anglický

    Guilty of Romance

  • anglický

    Crime of Romance

Drama / Horor / Erotický

Japonsko, 2011, 112 min (Director's cut: 144 min)

Komentáře uživatelů k filmu (67)

  • Madsbender
    *****

    2 a pol hodinový Director's cut považujem za jedno z najdepresívnejších a najťaživejších audiovizuálnych diel, na ktoré som kedy narazil. Komplexná a rozprávačsky podnetná strhujúca špirála mučivého spoločenského bahna zaliata do žánrového rámca pinku eiga, exploatačných filmov, antických alegórií, Kafkovho Zámku a freudovskej pudovej obsesie. Z tejto temnej výpravy až na dno sa späť do reality šplhá len veľmi ťažko. Jeden z vrcholov režisérovej tvorby.(7.12.2015)

  • J*A*S*M
    *

    Jeblé velmi otravným způsobem. Když jsem po subjektivních třech hodinách nudy zjistil, že jsem teprve před polovinou 112minutové stopáže, šly na mě mdloby. Laciná artová kontroverze ve své nejhorší podobě. I k té jedné hvězdičce jsem se musel přemlouvat.(17.8.2012)

  • T2
    ***

    Rozpočet $-miliónovTržby Celosvetovo $215,000▐ Rozbeh dosť dobrý, drsný, surovo otvorený, dráždivý štýl prednesu príbehu ale potom to akosi ostáva niekde visieť a nie a nie sa nejak ráznejšie pohnúť a potom v závere to pôsobí aj preto dosť plano, bez patričnej hĺbky. /60%/(15.11.2012)

  • Marigold
    ***

    Koukatelné intelektuální soft porno, které se ale v závěru až příliš věnuje napínání už tak našponovaného smyslu příběhu o probouzení ženského těla a otcovském tabu.(9.7.2011)

  • Flipnic
    ****

    Musím se ač nerad přiznat, že tentokráte jsem Siona skutečně příliš nepochopil. Podle mne se film dá brát asi z více hledisek, význam je trochu zahalen a přesahuje jej forma, která je maximálně "sexuální a erotická". Chvílemi jsem měl trochu i pocit, že se koukám na nějaký tradiční japonský "pinku-exploiter" a že ve filmu je až nadmíru "přesexováno" ... Navzdory těmto výhradám jsem se žádného zklamání nedočkal. Sion Sono je stále v absolutní formě a předkládá nám totální osobnostní rozpad jedné uťáplé 30ti leté ženušky na pozadí nuceného sexu, prostituce, hledání sebe sama až totálního úpadku a sebedestrukce. Příznivcům japonské kinematografie a režiséra rozhodně doporučuji a opět tleskám!!!! Super snímek!!!(25.12.2011)

  • JFL
    ***

    Po mnohovrstevnatém eposu "Pod vlivem lásky" a maximálně zneklidňující "Studené rybě" představuje nový film od Sona pomyslný průměr autorovy tvorby, kde charakteristické ingredience ilustrují povědomá témata, ale ani jedno plně nevyužije svůj potenciál. "Vinou lásky" by mohlo být znepokojujícím obrazem temných stínů za vyledštěnými kulisami středostavovské uhlazenosti, ale po výtečné první kapitole se vyprávění stočí k exploatačnímu výlevu ve stylu černé kroniky. Při tom kontrast upjaté společnosti, která póly veřejného a soukromého anuluje a diktuje maximální strojenost i u domácího krbu, vůči impulzivní sexuální touze mohl být veelmi nosný a obešel by se bez prvoplánového rámce japonského vývozního extrému (zastřešeného lákadlem "podle skutečných událostí").(9.7.2011)

  • Dadel
    ****

    Film, u kterého diváky rozesmál už úvodní titulek, který vypadal nějak takhle: 渋谷、東京に多くのSEXラブホテルがあります. Báječná komedie/temný psychothriller/podobenství o postmoderní době/nechutné porno (nehodící se škrtněte dle vaší nátury)(12.7.2011)

  • Mertax
    ***

    Porno, násilí, velká prsa, vražda, červi, Kafka, sex, močení, prostituce, rozpad osobnosti a nějaká ta láska.. Aneb film na valentýnský večer jako dělaný! :p(15.2.2012)

  • sniper18
    *****

    Je to skvelá dráma od Shiona Sona. Má výborný príbeh o žene, ktorá sa snaží byť tou najlepšou a najposlušnejšou manželkou svojmu milujúcemu manželovi, úspešnému spisovateľovi, ale časom si začne uvedomovať, že jej už v tomto stereotypnom živote niečo chýba a tak sa skúsi zamestnať aspoň v obyčajnom obchode, kde si ju pre jej krásu všimne fotografka aktov a ponúkne prácu. No po tomto zážitku si začne uvedomovať svoju potlačovanú sexualitu a stretnutie so skúsenou prostitútkou milujúcou svoju prácu jej úplne zmení život. Spracovanie je perfektné, spočiatku to vyzerá na drsný krimi thriller, čo sa ale po chvíli zmení a síce určitá krimi zápletka sprevádza celý film, ale má len málo priestoru, prvoradé je niečo úplne iné. A tým je hlavná hrdinka, ktorá sa postupne mení a toto je vynikajúco podané, pozerá sa na to veľmi dobre, po strete s novou priateľkou, ktorá ju začne zaúčať do tajov prostitúcie, ale nie práve klasického typu to začne byť ešte zaujímavejšie, no vrcholom filmu je rozhodne posledná tretina, od rozhovoru pri stole s dlhým monológom matky to začne mať tú pravú atmosféru, v ktorej je Shion Sono majster, začne to byť psychologickejšie, príde jeden síce očakávaný, ale aj tak výborný zvrat, ktorý tomu dodá ten správny náboj a z tohto som už skutočne nadšený. A keď si pomyslím, že za celý čas som narazil iba na jednu maličkosť, bez ktorej by som sa obišiel, záverečnú činnosť hlavnej hrdinky pred malými chlapcami, tak nemôžem inak, než chváliť. Nedá sa nespomenúť tá mimoriadne erotická forma tohto filmu, jedna šťavnatá scéna strieda druhú, väčšinou za hranicou toho, čo sa dá v bežných filmoch vidieť, čo by mi inak vadilo, ale tu to len predsa má svoje miesto a tie rôzne praktiky k zmene hlavnej hrdinky patria. Herecké obsadenie je skvelé, každá dôležitá postava je nielen veľmi zaujímavá, ale aj skvelo zahraná, či už hlavná hrdinka Megumi Kagurazaka, jej nová priateľka Makoto Togashi, detektívka Miki Mizuno, ktorá ale nemá až tak moc priestoru a všetky mužské postavy. Réžia a technická stránka sú dokonalé, štýl tohto režiséra mám veľmi rád, každý záber má svoju hodnotu, tu nemôžem nič vytknúť. A k tomu ešte tá výborná hudba, obzvlášť klasického typu. Za dokonalým Love exposure síce tento film zaostáva, ale inak som skutočne nadšený, nikdy by ma nenapadlo, že film s takouto tématikou okolo prostitúcie a podobne ma takto dostane, ale Shion Sono je génius, zvládol to dokonalo po všetkých stránkach a ja som nadšený. V súčasnosti nepoznám kvalitnejšieho režiséra. 88%(5.8.2012)

  • LihO
    ****

    Zaujímavo poňatá interpretácia románu Franz Kafka: Zámok, založená na skutočných udalostiach, zobrazujúca trpký osud japonských prostitútok. Najdôležitejšia postava je mladá Izumi, ktorá je unudená a znechutená svojím doterajším stereotypným životom v uzavretom prostredí a tak sa snaží nájsť útechu v niečom novom. S tým ako nachádza šťastie sa stáva smelšia, pôsobí sebavedomejšie, krajšie, no stále sa jej nedarí začleniť do spoločnosti. Cíti, že tam nepatrí. Film sa postupne mení na hľadanie akéhosi zámku, ktorý je však symbolom zmyslu života. Ide o emocionálnu intelektuálnu psychologickú drámu, ktorej porozumieť je umenie ;)(14.1.2012)

  • Asia_Power
    ****

    Kdo viděl film Studená ryba, ten si musí pamatovat luxusní mlíkárny, kterejma se pyšnila manželka přizdisráče, ze kterýho se stal hustej killer. No a jelikož ty mlíkárny byly luxusní, tak proč se na ně nepodívat znovu, víc a nepřidat k tomu i zbytek. Takže zde vidíte, že jsem měla více než dva pádné důvody se podívat na film Vinou lásky. K mlíkárnám už mám i jméno - Megumi Kagurazaka. Milá Megumi hrát možná neumí, ale koho to sere, když má kozy skvělé. Ne jsem zlá umí hrát. Když nahá stála před zrcadlem a říkala - Ochutnejte...Píííčo já bych koštovala celej večer. Jenže její manžel jí prcá (slovně) a Megumi tak nemá na čím kolíku skákat. A to je problém. Netrvá dlouho a z práce, kde nabízí k ochutnávce párečky, začne ochutnávat párečky ona a to moc ráda a navíc za prachy. Za nej kámošku bude mít vysokoškolskou profesorku, která je kurva zkurvená - dá všem jen Megumi ne. No a na konci filmu nám Megumi ukáže, že na to chčije. Co dodat. Hororový to moc nebylo, ale erotický dost, já se u Megumi luxusně udělala, u její kámošky podruhý...takže (u)spokojenost. Díky uživateli Pedross800, že jsem si mohla u filmu zase krásně promasírovat čičinu, máš to u mě !(12.11.2016)

  • psy.cho
    ****

    Niečo medzi drámou, hororom a ultra soft pornom. Vizuálne dokonalé dielo aj čo sa týka hereckého obsadenia. Hlavná postava Izumi ako žena dvoch tvári. Prvá osoba je prsnatá žena v domácnosti, ktorá sa dokonale stará o svojho manžela. Tá druhá je prsnatá nymfomanka, ktorá podáva zaujímavé výkony v posteli. Ako tu už niektorí načrtli minutáž by som ja osobne neskracoval, lebo pre mňa film nemal úpadok deja.(20.3.2013)

  • Radko
    ****

    Úplne jednoducho o tom, ako nudný, navonok vzorný partnerský život, plný nemenných rituálov bez snahy o oživenie vedie k nepredvídateľným excesom a zvláštnym vyústeniam. Alebo aj inak, ako Ibsenova Nora preniká do Kafkovho Zámku. Alebo ako sa vzorná manželka stáva dobrovoľnou obeťou zvrhlého výchovného systému vplyvom univerzitnej profesorky. Alebo o prebudení vášne končiacom plateným sexom. Alebo kriminálka o zohavených mŕtvolách a psychonanalytickej pointe. Prekvapivé, no do seba zapadajúce zábery z rôznych prostredí a časov. Čistučký usporiadaný domov, supermarket, fotoateliér, vykričaná štvrť, chladne kamenné rodinné sídlo, opustený byt, prednášková sála univerzity sa striedajú v niekoľkých kapitolách, pričom ich prepojením sa vytvára podnetné a myšlienkovo inšpiratívne dielo o telesnosti, psychickej degradácii a silnom vplyve rodičovských väzieb na vývoj potomka v dospelosti. Telesnosti, ktorá bola v úvodných záberoch nahradená časťami figuríny - ako symbolu citového chladu a zároveň zameniteľnosti živého tovaru pri vzťahoch medzi platiacimi klientami a prostitútkami.(18.2.2013)

  • FlyBoy
    ****

    [MFF 2011, Karlovy Vary] Spoznávačka so Sion Sonom snáď nemohla dopadnúť vydarenejšie a jeho nová, pýtická zbesnenosť vo mne prebúdza nutkanie zvedavého prekutávania sa v ostatných (vraj) obsažných "spisoch" tohto (ku prospechu veci) opovážlivého Japonca. Z dvoch predkladaných línií (vražda, Izumi) sa mi pozdáva hlavne tá nosná, čiže rovina pojednávajúca o medzne otcovskom demoralizovaní, maskovane škrobených manželstvách-o doposiaľ neodhalených a následne explodovaných stimuloch telesnej náruživosti, dekadentnej sexuality. (SPOILER) Štádiová metamorfóza cnostnej gazdinky na špinavú šľapku, ktorá sa nechá zaúčať ešte špinavšou šľapkou a spolu sa (na základe "pedagogického" ujisťovania o normálnosti zhýralých konaní) tajne oddávajú neúmornej prostitúcii (KONIEC SPOILERU) rozjarí nejedného chlapa, resp. pozornosť upúta na toľko, že (inde sa hodiaci) pokleslý exploatačný rámec (tu) ani toľko neirituje. Navyše to z druhej vlny zaopatruje spočiatku plachá starenka, ktorá neskôr pri poobednej sieste rozpovie WTF (!) spomienky a WTF (!) chovanie si ponechá až do záv. gongu. "Koi no Tsumi" mnoho jedincov splna neuspokojí, miesi v sebe jak sociálnu kritiku komunikovanú cez upadajúce spol./rod. hodnoty, tak vzpruhu a zarovno rozklad osobnosti skrz premrštené, rabiátno-potupno-perverzné výjavy-pričom viac sa kloní ku provokačne hyperbolizovanému podrývaniu, než k plnohodnotnému postihnutiu prepieraného "topicu". Zaručene však ide o 110 kurióznych a-slovami môjho bývalého fyzikára-nepremrhaných minút.(2.7.2011)

  • Jhershaw
    ***

    Zatímco u čtyřhodinového Love Exposure jsem měl dojem, že sleduju film dvouhodinový, tady to bylo naopak.(12.7.2011)

  • *CARNIFEX*
    ***

    Izumi je ženou a zároveň manželkou v domácnosti úspešného spisovateľa. Jej druh je veľmi svojská osobnosť. Nemilujú sa, ba dokonca ho nevidí ani nahého. V prekrásnom modernom dome kde spolu žijú pôsobí skôr ako slúžka. Perie, upratuje, všetko musí mať svoje miesto. Po celý čas nikam nechodí. Jedného dňa od svojho manžela dostane zvolenie nájsť si prácu aby sa nenudila. Počas brigády v malých potravin spoznáva manažérku modelingovej agentúry. Izumi dostáva šancu o akej vždy snívala. Je ale všetko tak ako sa na prvý pohľad zdá? Nakoľko nová práca zmení jej charakter? Tak nejak som tomuto pokusu o prevrat osobnosti usporiadaných žien neprepadol. Dokonca mi to ani neprišlo ako horor. 120 minút pozorovania "jebačky" rôznych fuchtiel síce potešilo, ale že by som z tohto filmu dostal čo som chcel a očakával, to ťažko. Každopádne, originalita príbehu či spôsob jeho rozuzľovania sa režisérovi uprieť nedá. No nato som si už od krajiny polmesiaca zvykol - 60%.(9.10.2013)

  • Disk
    ***

    Nečekaný japonský hardcore. Časté orgasmické výkřiky hlavní hrdinky - chvílemi jsem měl (blbý) pocit, že sleduju hrané hentai. A korunu tomu filmu nasazovala hudba - časté použití Mahlerovy 5. symfonie (hlavně u souloží) mi přišlo laciné a pouze na efekt.(2.7.2011)

  • strougy
    **

    Jak nepatrný je rozdíl mezi tím, kdy to eklektiku Sonovi funguje (viz Jisatsu sākuru), a kdy to naopak celé přes zábavnost určitých pasáží působí jako otravná póza...(21.7.2017)

  • sochoking
    *

    No, celé to bola taká jedna bohapustá jebačka plná škreku a červenozeleného svetla ! A Kafkov Zámok '' videli'' asi len z lietadla! Nápad dobrý podľa mňa, ale chujovo prevedený a ešte aj nekonečne dlhý! Keby som ale mal Director's cut verziu, tak asi skapem...(29.7.2012)

  • bassator
    **

    46th KARLOVY VARY INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2011 - ANOTHER VIEW - Jiný pohled (Koi no tsumi / GUILTY OF ROMANCE / Vinou lásky) - Jen další (a už asi pátá) špatná Asie na festivalu za sebou... - 2. 7. 2011 - kino Thermal - Malý sál - Karlovy Vary - 30%(18.8.2011)

  • PetrPan
    **

    Policisté objeví hrůzné lidské ostatky.. Střih..Izumi se nudila a místo koupě medvídka mývala začala nevázaně šukat s kde kým, při svých sexuálních toulkách jednoho dne potká mladého japonského Kafku, který ji ukáže svůj stojící Zámek a seznámí ji s odpornou a starou děvkou Mitsuko. Na pozadí obšťastňování různých kunčoftů se odvíjí psychologické drama mezi dvěma ženami - začínající a zkušenou štětkou. Mitsuko Izumi vezme do učení ( paralela s mnoha podobnými snímky je přímo nasnadě, např. Karate Tiger nebo Přátelé zeleného údolí) a předvádí ji krásy svého řemesla, nejde o prachy, jde o to si pořádně zašukat. Před očima se nám postupně odhaluje pravá podstata mravní nedokonalosti hnusné Mitsuko - nechci spoilerovat , ale má to samozřejmě souvislost s otcem, který si rád zpíval: Chtěl bych být víc než jen přítel tvůj, tak dej si říct a chvíli stůj. Po mnoha prošukaných hodinách stane i Izumi tváří v tvář svému sžíravému problému, který ji vehnal do náruče zhýralé Mitsuko... Tolik prý krutý Sonův příběh, který neměl šmrnc ani údernost např. Studené ryby a už vůbec sílu Pod Vlivem lásky. Sono přidal na určité složitosti a jakýsi asi artový přesah a můj mozek to vyhodnotil následovně : Hmm dobrý začátek ........................................Nahá Izumi !!!! .........šukačka.....šukačka....šukačka.................................. (tady jsem klimbal).................konec.(22.1.2013)

<< předchozí 1 2 3 4