Reklama

Reklama

Dracula Daria Argenta

(festivalový název)
  • Itálie Dracula 3D (více)
Trailer

Obsahy(1)

V době emo upírů, kteří spíše než krvelačné bestie připomínají navoněné metrosexuály ze stránek módních magazínů, se Dario Argento rozhodl vrátit příběh otce všech nemrtvých do jeho gotické podoby, která sází méně na třpytivý make up a více na pořádnou porci poctivé hrůzy, kterou italský mistr exploatace zásobuje své fanoušky již několik desetiletí. Ani zde ale nezůstává Drákula čítankovou postavou z temnot viktoriánského světa; v Argentově fantastickém imagináriu získává další rozměr, stejně jako samotný obraz, který povýšil do dimenze stereoskopického 3D. Představitele absolutního zla, lačnícího po krvi bělostných panen v honbě za láskou milované ženy, ztracené před více než čtyřmi sty lety, tak opět čeká osudové setkání s Jonathanem Harkerem a jeho nastávající Minou. Zatímco si ale Drákula brousí zuby na krásnou Minu, pozadu nezůstává ani nemilosrdný Van Helsing, který neméně lační po tom, zbavit se půlnočního násosky už jednou provždy. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Recenze (42)

Tom_Lachtan odpad!

všechny recenze uživatele

Dario Argento začal žrát houbičky ve velkém a někdo mu prodal vadnou dávku, nebo já fakt nevím, ale kdo ho donutil k tutomu? Jednak je to naprosto odporné zprznění předlohy (už jen za to by si člověk, co to má na svědomí, zasloužil klystýr horkym olejem) je to dokonce i dokonale tupě natočeno, prvně, víc hereckého charisma i schopností má i můj malíček na levé noze, když je na něm puchýř. A ten navíc nemá plastový prsa. Odporná je i kamera, dialogy a ... A vlastně cokoliv, jdu si vypláchnout oči bělidlem, nic tak hrozného jsem neviděl snad roky. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Dario Argento na stará kolena sešel ze své žluté cesty a pokusil se natočit gotický horor o hraběti Drákulovi. Tragicky neuspěl, výsledkem je toporný, neatmosférický, laciný (první kozy venku už v páté minutě!) paskvil, přičemž nejvíce pozornosti k sobě poutají triky, jež jsou nepovedené úplně fenomenálním způsobem. V těchto momentech je film alespoň srandovní, bohužel se neobjevují moc často (ty "nejlepší" byly vidět už v traileru). No a když se člověk zrovna nemůže kochat triky, je Argentův Dracula víc než cokoli jiného pouhou kulisovou nudou, navíc s velmi necharismatickým záporným hrdinou. Hvězdičku dávám za to, že jsem to čekal ještě o kousek horší. Spíš než zklamání nebo pobavení ale cítím lítost nad tím, kam se takový žánrový velikán, jakým Argento bezpochyby je, tímto filmem dostal. Snad se vzchopí a natočí ještě jeden alespoň průměrný film. Touto tragédií si jeho filmografie končit nezaslouží. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Stokerova kniha ma nikdy nebavila. S výnimkou lodnej pasáže. Peklo v podpalubí lode Demeter ale v Argentovom filme nie je. Čo by nemuselo prekážať, keďže príbeh je tak notoricky známy, že drobný experiment mu môže len pomôcť. To sa ale nestalo. Snímka má dve hodiny a cítil som sa ako po maratóne piatich filmov pustených bez prestávky po sebe. Herci sú hrozní (vrátane Rutgera Hauera ako Van Helsinga, Thomasa Kretschmanna ako Drakulu a režisérovej dcéry Asie z xXx), výprava „klasické Taliansko“ (= umelohmotné kulisy, uličky zaplnené troma štatistami v kostýmoch z lacnej televíznej rozprávky, mdlý nočný les), počítačové efekty zlo najhrubšieho kalibru, príbeh ma absolútne nebavil a že sa občas objaví nahota/gore, to mi ozaj ku šťastiu nestačí. Toto v mojich očiach fakt nemá ani na mizerné 2*. ()

Psema 

všechny recenze uživatele

Asi jako by se Jakubisko s Vorlíčkem zhulili a četli u toho Stokera. Neatmosférické, překvapivě málo brutální (hodně nepříjemné překvapení), s dialogy, střihem a triky, z nichž ještě 12 hodin po projekci zvracím jako Alík. Být Argentova verze součástí policejních výslechů, přiznám se snad k čemukoliv. 3D ovšem nadprůměrné. ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Spisovateľ Bram Stoker vydal v roku 1897 svoj najslávnejší román. Zrodil sa gróf Dracula. Príbeh o krvilačnom šľachticovi sa stal legendou. Táto kniha je vďačným námetom pre filmárov. V roku 2012 po tejto téme siahol aj skúsený a rešpektovaný talianský režisér Dario Argento. Pôvodnú literárnu predlohu si mierne poupravil, čo však vôbec nie je na škodu. Natočil zaujímavý gothický horror. Tento snímok nie je len nejaká ďalšia zbytočná filmová adaptácia. Nie, nie! Toto je "Dracula Daria Argenta". **** ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Samozřejmě jsem nečekal nic převratného, když jsem viděl hodnocení filmu, ale nějak tajně doufal, že alespoň něco se mi zalíbí. Snímek se v základní linii drží Stokerovy předlohy (což je zmíněno i v titulcích), takže příběhu bych toho tolik nevytknul. Postrádal jsem však Argentovo řemeslo. Jeho osobitý vizuální styl vyšuměl do ztracena a obraz působí levně, televizně a bez výtvarné krásy. Místo červené (světlo, závěsy, oděv, interiéry, koberce...) a modré (světlo) dal poněkud nešťastně přednost zlaté a hnědé. Interiéry a noční ulice, zákoutí...bez Argentových oblíbených barev ztrácejí na tajuplnosti. Mnohé scény vypadají jako staré kolorované pohlednice - nádraží, les, jídelna(což byl možná záměr, ale patřičný účinek to na mne nemělo. To Coppola měl ve stylizaci šťastnější ruku.). Ale v té mizérii se mi třeba líbila scéna z kostela, kam dopadalo barevné světlo skrze mozaiky. Hudba - vydařená, ostatně Simonetti je dobrým skladatelem. Závěrečný song Kiss me Dracula, který zpívá Silvia Specchiová, jako by vypadl z kapel Nigthwish, Xandria či Within Temptation. Přiměřená nahota, gore zčásti velmi dobré, zčásti mizerně digitální - pěkné bylo vykydlení schůze odbojářů v kasárnách, efektní pak byl průlet kulky hlavou mihnoucí se v otevřených ústech (vzpomněl jsem si na Operu) a doprovázený krvavou fontánkou směřující vzhůru. Nejmizernější byly zřejmě digitální plameny a následný rozpad na pixelový prach. Jinak se nezapomnělo na nejznámější hlášku: ,,Děti noci." Dracula postrádal charisma, Hauer zase byl pořád jednou nohou v hrobě - zestárl nám hoch... Asia spolu s dalšími herečkami dostává pěknou hvězdičku za svůdnost. Pro mne zatím nejhorší Argentův film (tohle měl natočit v 70.letech), ale znám spousty daleko horších draculovin... ()

Campbell 

všechny recenze uživatele

Tak tedy zklamání, nemyslím si sice že se jedná o nějhorší film od Argenta, ale o jeden z nejslabších určitě. Je to poměrně zajímavé protože je tu všechno co mám na hororu poměrně rád. A to krev které tu je poměrně dost, a ve filmu se pořád něco děje, ale celkově film je o ničem, k čemu potřebujeme dalšího Draculu? Kretschmann je jako Dracula takovej o ničem, a Hauer proběhl filmem bez většího povšimnutí(rozuměj, hraje tu dlouho ale je sakra nevýraznej). Body dávám hlavně za výbornou kameru a tu krev, jinak slabota a zklamání. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Horor z kterého bolí oči. Přitom 3D je funkčně využito pouze k záběrům na poprsí Miriam Giovanelli a režisérovy krásné dcery. Je tu sice pár uměle vypadajících jízd kamery úzkou uličkou, takže divák si nemůže nevšimnout, že kouká na film ve 3D, ale to je tak všechno. Druhořadí herci předvádí třetiřadé herecké výkony, scénář byl z finančních důvodů zjednodušen ještě více, než bývá zvykem, triky za moc nestojí, výprava je na úrovni české televizní pohádky a možná ještě o něco níž. Kupodivu to není ani krvavé. Jediné, co mě překvapilo, byla jména lidí v transylvánské vesnici (např. Jarmila, Miloš, Janek), nemají ti Italové v tom zeměpise nějaký bordel? Přinejlepším 30%. ()

bassator 

všechny recenze uživatele

47th KARLOVY VARY INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2012 - MIDNIGHT SCREENINGS - Půlnoční filmy (Dario Argento´s Dracula / DARIO ARGENTO´S DRACULA / Dracula Daria Argenta) - Hrůza na plátně není jako hrůza na plátně. Tu co myslím já je hrůza zpracování, která ještě dána do verze 3D je věc dosti nepochopitelná. Pro mne to byly spíše dva půlnoční noclehy (pěkně se u toho odpočívalo) a možná první 3D prsa co jsem na plátně viděl. Toť absolutně vše... - 1. 7. 2012 - kino Čas - Karlovy Vary - 3D + 7. 7. 2012 - kino Čas - Karlovy Vary - 3D - 15% ()

anais 

všechny recenze uživatele

Legendární Dario Argento natočilo mistrovsky amatérskou verzi největší hororové klasiky. Jediné, co stojí za zmínku je příležitostně barevnost a kompozice některých záběrů - na nich je vidět, že to nenatočila skupinka amatérů bez rozpočtu v čele s Eli Rothem... ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Ke zhlédnutí zatím (a já pořád doufám, že ne úplně) posledního filmu Daria Argenta jsem měl hned několik důvodů. Halloweenská noc je tím nejprostším. Už dlouho jsem se nekochal Asií Argento. Zrovna opět čtu Stokerova Draculu, tak proč se neseznámit s jeho zatím poslední mě známou filmovou adaptací. A v neposlední řadě jsem o filmu četl a slyšel mnoho nelichotivých komentářů. A to je pro mě vždy dobrý důvod do něčeho jít. Protože se o ne/kvalitách filmů vždycky nejraději přesvědčuji sám na vlastní oči a v nejednom případě jsem překvapen a projevuje se můj slabý/výjimečný (doplňte sami, já se přikláním ke druhé možnosti) vkus. A Argentův Dracula není zase tak špatný, jak jsem čekal. Dost velké zamíchání příběhem a nedržení se předlohy mi nevadilo, naopak jsem to přivítal. Hudba byla docela zvláštní, občas jako když zavítáte 30. 10. do obchůdku se strašidelnými maskami a z repráku tam hraje ta nejkýčovitější halloweenská hudba. Není vůbec špatná, spíše pro tento typ příběhu netypická. A pravda, nejednou jsem se musel zdržet úsměvu. Film má pár zvláštností, které by se daly považovat za negativní, divnou angličtinou počínaje (tak je to hlavně italský film), přes občas podivné chování herců/postav až tradiční zbytečnou délkou a z toho plynoucí občasnou rozvláčností konče. Co mě ale na filmu zarazilo a nemile překvapilo nejvíce, je fakt, že Argento (chápete - DARIO ARGENTO kruciprdel!) přistoupil na tak infantilně levné kýčovité a až směšné digitální triky. To prostě nechápu. ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Cením si každého filmu, který se snaží podávat upíry v tradičním světle a v případě Draculy mi ani nevadí, pokud se tvůrci odchýlí od Stokerovy předlohy. Každopádně tohle nešlo. Přes snahu o gotičnost to bylo totálně negotické, nenapínavé, neatmosférické a nekrvavé. Argento lákal kromě svého jména také na Kretschmanna a Rutgera Hauera. Hauer snad jako jediný projevil snahu předvést něco, co by se alespoň blížilo herectví, zatímco první jmenovaný totálně vyhořel. Zbytek byli nejspíš jen Argentovi příbuzní a to ještě musel hledat takové, kteří toho talentu nemají ani trošku. Samostatnou kapitolou jsou triky. Začalo to pavoukem, pokračovalo přes vlka a co mě totálně vyřídilo, byla kudlanka. Ano, kudlanka. Jenže triky byly zároveň to jediné, co stálo za pozornost, protože jsem se mohl alespoň zasmát, když už nic. Takže, trochu paradoxně, těch 10% dávám za triky. ()

CiTrus007 

všechny recenze uživatele

Řemeslně dobře zpracovaný, upoutá vizuálem a hlavně krásnými protagonistkami Miny, Lucy a Tanyi. Lekačky i krvavé scény jsou podle očekávání vyváženě strašidelné a hlavně neočekávatelné (což je na dnešní dobu celkem vzácnost). Příběh ale kvůli kvalitní porci hrůzy vůbec nezůstává pozadu... V mém pohledu jeden z mála novějších Drákulů s velkým D. [KVIFF 2012] ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Dario Argento zastal pri natáčaní tohto legendárneho príbehu na pol ceste. Neštíti sa síce nahoty a gore, čo sú pravdepodobne hlavné znaky eurohororu v celej jeho doterajšej histórii, ale ten zvyšok je zbytočne predigitalizovaný, umelo, až televízne vyzerajúci a hlavne málo temný. K okázalosti má ďaleko aj titulná postava, v nevhodnom obsadení Thomasom Kretschmannom. Čo už, časy SUSPIRIE a INFERNA sú už v nenavrátne. ()

Raketka29 

všechny recenze uživatele

"V době emo upírů, kteří spíše než krvelačné bestie připomínají navoněné metrosexuály ze stránek módních magazínů, se Dario Argento rozhodl vrátit příběh otce všech nemrtvých" Omluvte mě pane režisére, ale potoky krví, vaše nahá dcera, špatný anglický přízvuk, špatní herci a otřesné vizuální efekty degradují upírskou kinematografii snad více než vegetariánští upíři. ()

Scylla 

všechny recenze uživatele

Zklamání. Nebýt přerostlé kudlanky a přítomnosti (snad jediné trošku gore) scény v hostinci, nezbylo by nic, co si z filmu pamatovat ... Není to dost pitomé, aby se člověk bavil a šílená 3D vizáž se brzy okouká, takže zbývá jen tortura... Tak si říkám, proč to má někdo zapotřebí točit... [KVIFF 2012] ()

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

OK, definitivně nejhorší Argento. Scénáristicky nenápaditá adaptace provařeného příběhu, která vám sotva dá něco jiného než ty předchozí. Prostředí, co většinou vypadá jako FMV sekvence z počítačových her, sterilní hudba (od ex-člena Goblin) a kamera absolutně bez nějakého stylu (Tovoli, co točil třeba Tenebre!). Obsazení bída, Asia marná a specialista na nácky a magory Kretschmann a ke konci antivampirista Hauer nedokážou moc zachránit. CGI smrti ušly, ale už teď si žádnou nepamatuju, kromě srandovní kudlanky. Tohle snad musela být nějaká výhodná zakázka. ()

Caym 

všechny recenze uživatele

I přes mou lásku k upířinám všeho druhu (ne, to kecám, ty třpytivé si celkem s láskou odpouštím) pro mě Dracula - kultovní počátek veškerého špičákovitého šílenství - zůstává nestravitelný v knižní i ve filmové podobě. Bohužel i po Argentově počinu. Je jedno, kolik je tam krve, kolik je tam vlků a jak sexy jsou herečky, stejně spadnu do toho, že příběh znám, nebere mě, unavuje mě a já zírám na plátno a ptám se sama sebe, proč jsem tentokrát věřila, že už to konečně vyjde a já si najdu toho svého Draculu. Na druhou stranu: Dracula v podání Thomase Kretschmanna je neskutečně charismatický, van Helsing taktéž, efekty fajnově přestylizované (až na kudlanku, ta mě celkem probrala a chvíli jsem přemýšlela, jestli jsem na dokumentu o hmyzu), leč do Argenta mi chyběl ten "disorientation element" a 3D neholduji, spíš mě při filmu ruší. No a Suspiria je prostě Suspiria. PS: kdyby mě nechtěli v kině Čas zabít nedýchatelným vzduchem zkombinovaným s nekonečným čekáním, tak bych si to možná užila o trochu víc (ano, člověka ovlivňuje i místo promítání, smutné). ()

Reklama

Reklama