Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Madison
    *****

    Fenomálne spracovanie o majstrovi klasickej hudby bez prehnaného prikrášľovania historických udalostí a bez viditeľne komerčného nátlaku - tak to na mňa aspoň pôsobilo. To, čo predvádzal Tom Hulce, je neskutočné a pri pohľade naňho som si predstavovala skutočného Mozarta ako obyčajného človeka, ktorý v žiadnom prípade nezožne veľké úspechy, ale krôčik po krôčiku sa túži stať najlepším viedenským skladateľom a v ceste mu stoja prekážky a najmä závisť. Týmto filmom ma Forman zasiahol a najmä konečná gradácia s unikátnym spojením jeho hudby ma dojala k slzám. Krásny film, ku ktorému sa ešte určite raz vrátim.(27.7.2008)

  • Jara.Cimrman.jr
    ***

    Jako zasloužilý kulturní barbar, který se při pouhém vyslovení slova OPERA mění v psychopata, jsem se tomuto snímku dlouho vyhýbal. Po několika přípravných terapeutických sezeních a mobilizaci svých psychických sil, jsem ty tři hodiny přežil snad jen silou vůle. Při operním vřeštění jsem totiž pociťoval potřebu užít nějaké uklidňující pilulky, ale skvělé střety génia se snaživcem mi leccos vynahradily.(23.7.2011)

  • H34D
    ****

    Proč že je Amadeus tak úspěšný a oblíbený? Není to jen díky dokonalé výpravě, preciznímu ztvárnění doby se vší krásou a elegancí, či přesvědčivým hereckým výkonům, je to hlavně vynikající a do jisté míry i zábavná forma retrospektivního vyprávění. Salieri popisuje svůj vnitřní boj s bohem a vnější odboj proti Amadeovi, nedokáže pochopit proč si bůh vybral jako svůj harmonický "nástroj" jakéhosi infantilního a nekultivovaného mladíka, místo něj. Nejlepší ukázkou Mozartovy geniality je tak fakt, že Salieriho úspěšně ve všem porážel, aniž by vůbec věděl, že s ním bojuje. Miloš Forman zkrátka přišel s pravděpodobně nejlepším způsobem, jak převést největšího velikána vážné hudby do tříhodinového kolosu, aniž by hudebně nezasvěcené publikum unudil k smrti... Bohužel pro mě osobně to úplně vrcholná extáze nebyla, takže za jednoho operního barbara - 8/10(1.11.2008)

  • Mahalik
    *****

    .....a to byl, milí studenti, Bedřich Smetana. Teď vám pro porovnání pustím Mozarta a chci slyšet váš názor! Hodina dějepisu, polovina prosince roku minulého. Studenti mají hlavu opřenou o všechno možný, koukají jak venku sněží, spí. Naše generace. Prý generace bezbožných antitalentů na vážnou hudbu. Generace bez hudebního sluchu. Ani já nejsem vyjímkou. Neřadím se mezi ty, kteří gramofonové desky s vážnou hudbou používají jako podložku pod květináč, ale ani tomu nějak výrazně neholduju. Amadeus mě donutil holdovat. Donutil mě poslouchat. A to je setsakra těžký, zvlášť když uvážím, že já jsem byl jeden z prvních, kteří měli při poslechu hlavu v dlaních. Tohle je momentálně největší poklona, kterou mohu Formanovi udělit. Poklona, kterou nedávám každému. On si jí, myslím, rozhodně zaslouží....... 95%(16.11.2008)

  • T2
    ****

    Rozpočet $18miliónovTržby USA $51,973,029Tržby Celosvetovo $64,100,000Tom Hulce a F. Murray Abraham a ich herecký koncert, hlavne asi posledná hodinka je bravúrna, všetko naokolo sa vtedy stupňuje do silnej melancholickej kompozície. Tak trošku rozvláčne pôsobí hlavne prvá hodinka, videl som rozšírenú verziu, možno kino verzia by lepšie sadla. V každom prípade ide o ďalší veľkolepý snímok od Formana. /80%/(23.11.2008)

  • - V scéne, kde Mozart (Tom Hulce) koketuje s Constanze (Elizabeth Berridge) v poľovníckom salóniku a hrá s ňou slovné hračky, poukazuje režisér Miloš Forman na Mozartovu údajnú fekálnu úchylku. Svojej manželke a sesternici Mozart písal tiež vulgárne listy. Napríklad v jednom z miernejších skladateľ píše: "bozkávam sestre tvár, nos a jej zadok, ak je však čistý". Úchylke mal nechať priechod tiež v roku 1782 kedy napísal a skomponoval vo Viedni éterickú skladbu "Leck mich im Arsch" (Vylíž mi zadok). Bolo mu v tej dobe 25 rokov, chystal sa ženiť a mal konflikt s vlastným otcom. Preto nevedno, či šlo len pre priechod emócií či spomínanú úchylku. Skladba nebola za jeho života publikovaná ani hrávaná. Avšak sedem rokov po Mozartovej smrti bola vydaná jeho manželkou, ale s pozmenenými slovami "Laßt froh uns sein" (Radujme sa). Nakoniec sa jej aj tak vrátil originálny názov. Niektoré pramene uvádzajú, že autorom hudby nie je Mozart ale Václav Trnka z Křovic a Mozart je iba autorom textu. (MFJD)

  • - Skôr ako sa  Mozart (Tom Hulce) zamiloval do Constanze (Elizabeth Berridge), mal záujem o jej sestru Aloysiu, ktorá jeho lásku ale neopätovala a skladateľa odmietla. (MFJD)

  • - Miroslav Ondříček trpěl při natáčení vypětím a stresem, protože nemohl sledovat výsledky své práce. Natočené materiály se totiž posílaly na zpracování do laboratoří v USA. Kameramana následně postihla mozková příhoda s poruchou řeči, takže musel své požadavky spolupracovníkům psát. (sator)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace