Nastala chyba při přehrávání videa.
  • kleopatra
    *****

    Síla od prvních minut, kdy se Salierim v nosítkách běží sluhové do špitálu, sněží a do toho řve hudba. Formanovi se podařilo natočit životopisný film o hudebním skladateli tak, že se lidi, kterým vážná hudba nic neříká, sebrali a šli si koupit aspoň Malou noční hudbu a vůbec se najednou byli schopni podívat na kult kolem historické postavy nikoliv jako na sochu, která stojí někde v hale LŠU, ale jako na skutečný život skutečného člověka z masa a kostí i s odvrácenou stranou slávy. Kostýmy, které vytvořil Theodor Pištěk, jsou úchvatné a propracované do posledního detailu. Hudební kousky jsou skvěle vybrané a perfektně načasované, zvlášť povedená je scéna, kdy Mozartův diktát Requiem Salierimu je podmalován hotovou hudbou a prostříhán ujíždějícím kočárem.(23.10.2004)

  • RHK
    *****

    Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. Jeden ze 100 nejlepších životopisných filmů - 100 Greatest Biography Movies http://www.csfd.cz/uzivatel/136528-rhk/. Celosvětově divácky úspěšný film. Drama božského Mozarta a průměrného Salieriho. Albert Einstein řekl: "Nemůžeme ztrácet naději v lidstvo, když víme, že Mozart byl člověk."(2.1.2009)

  • ClintEastwood
    *****

    Společně s Přeletem nad kukaččím hnízdem a Mužem na Měsíci, je pro mě Amadeus nejlepším filmem našeho velikána Miloše Formana. Kolikrát už jsem ho viděl, ale díky zajímavě napsanému příběhu, uvěřitelným hereckým výkonům, honosné výpravě, pestrým kostýmům či uhrančivé hudbě - mi ty tři hodiny pokaždé utečou jako voda. Nesmrtelný film, luxusní podívaná a jak říkám, jeden z Formanových pomníků, který nikdy nevybledne.(12.7.2016)

  • Radek99
    *****

    Geniální filmová adaptace divadelní hry Petera Shaffera, v níž tento dramatik zdůraznil především onu prazvláštní a až schizofrenní ambivalentnost vnitřního světa a motivací člověka, který na jedné straně jest schopen rozeznat skutečného génia, na druhé straně se ho ale až k smrti bojí a nenávidí ho, jenžto ten svým životem a dílem právě a jen jemu samému ukazuje jeho nedokonalost a rozhodující nedostatek talentu. Takový je i Salieri Formanův. Dramatická a filmová postava, která stojí jako skutečné antonymum vůči géniovi, vůči božskému dítěti Amadeovi... Salieri a Mozart - střet jedinečnosti a průměrnosti. To je hlavní poselství i dějová osa filmu, o Mozartovu biografii se vlastně ani nejedná (navíc je historicky trochu sporná). Tahle umělecká koncepce sice historicky a fakticky poškodí reputaci skutečného Antonia Salieriho, z kterého Shafferova divadelní hra i Formanův film udělaly téměř démona, graduje však symbolickou rovinu filmu a umožní Formanovi natočit skutečně nadčasové dílo o obecně platných civilizačních mechanismech nekompatibility geniality s unifikovanou průměrností. A tady se umělecká vize a realita protínají. Mozart byl skutečně génius, jeden z těch nemnoha, který předběhl svou dobu. Nestalo se náhodou tohle i Miloši Formanovi? Pomyslně smekám...(16.11.2006)

  • Shit
    *****

    Úžasnej film, neni divu že se Miloš Forman dokázal prosadit v americe, když točil takovýhle filmy. Dokonce i vážná hudba, kterou jinak moc nemusim se mi tady docela líbila a skvěle zapadla do už tak dokonalýho filmu a i když je to drama, tak je to občas proložený nějakou tou vtinpou scénkou. Celý to táhnou skvělými herckými výkony F. Murray Abraham a hlavně Tom Hulce pro kterýho to byl jeho první velkej film a i proto je to obdivuhodnější, že to dokázal takhle zahrát. Scénáři se snad nedá vůbec nic vytkout a režii samozřejmě taky ne a proto se při sledování filmu snad ani nedá nudit, takže ani ty tři hodiny nejsou nijak nepřekonatelnou překážkou. Pro mě to je jeden z nejlepších filmů všech dob(5.5.2005)

  • - Ve scéně, kdy W. A. Mozart (Tom Hulce) baví lidi na jednom z večírků hrou na klavír, postává vedle mladý hoch, na kterého se Mozart usměje a ten mu úsměv opětuje. Tento mladý chlapec má být samotný Ludwig van Beethoven, který byl Mozartovým obdivovatelem. Později byl jeho tvorbou ovlivněn a inspirován. (Bohnice05)

  • - Když režisér Miloš Forman v Praze natáčel snímek Amadeus (1984), navštívil herce Oldřicha Nového, který 5 dní po návštěvě režiséra zemřel. (M.B)

  • - Myšlenka natáčet v Praze Formana napadla prakticky v okamžiku, kdy se rozhodl Amadea zfilmovat. Američtí producenti se záměrem souhlasili, ale když pak narazili na odpor československých komunistů a první klapka tak začala nabírat čím dál větší zpoždění, snažili se producenti Formana přesvědčit k natáčení v náhradních lokacích Salzburgu, Vídni či Budapešti. Forman ale viděl v Amadeovi jedinečnou příležitost vrátit se do Prahy a tak tvrdošíjně trval na svém záměru. Zábrany padly až ve chvíli, kdy si komunisté spočítali, že štáb v Praze utratí několik miliónů dolarů. (Šéfik)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace