poster

Hypermarket, jeho pán a otrok (TV film)

Dokumentární / Krátkometrážní

Česko, 2011, 26 min

Režie:

Ivo Bystřičan

Scénář:

Ivo Bystřičan
  • krvavamera
    ***

    Naplno vyslovená krutá pravda, kterou každý, kdo někdy v supermarketech viděl ty mrtvolně bledé a vyšťavené tváře a hromadící se fronty na pokladnách tušil. Je mi o něco víc na blití a rozhodně se budu příště k prodavačům chovat o něco shovívavěji a budu chápat, proč se ke mě nechovají slušně. Dokument je zajímavý (ba přímo užitečný) spíš obsahově než svým zpracováním. Je mi smutno a jsem nasraná. Raději bych šla nakupovat k maloobchodníkům, kdyby je ty řetězce už neodrovnaly a nedohnaly je k vyšším cenám a omezení výběru nabídky. Kruh. Nikoli začarovaný, ale krvavý a ekonomický.(7.9.2011)

  • ivishka
    ***

    Tak tedy dokument o hypermarketech. Ne zrovna moc lákavé téma pro mé uši a oči...Ale měla jsem den, kdy jsem si pouštěla kratší dokumenty a tenhle mi padl do oka, a tak jsem to riskla. Dozvěděla jsem se hned několik věcí např.do hypermarketu nepůjdu pracovat, ani kdybych neměla z čeho žít. Jakési uhozené zacházení se zaměstnanci, jakési pozice či náplň práce - udělat vše co se v obchodech dělat musí a to i přes to, že jste unavení apod. Určitě to tak není všude, protože ne všichni jsou potvory. Teď ke kvalitě dokumentu - takže výpovědi bývalých pracovníků mě asi zajímaly nejvíce, poté jakési náborové kecy nějaké manažerky, která má v popisu práce vám do hlavy nasypat fráze typu: jsme nejlepší prodejna, je to tu čerstvé a levné a zaměstnanci plesají blahem, že tu mohou pracovat 24 hodin denně - bez přestávek. Poté mě docela obtěžoval pán z odborů, který neustále vypovídal dokola to samé jak člověk není stroj apod.(měl pravdu, ale stačilo by jednou) a nepochopila jsem záběry na asi 4 lidi, co mají na hlavě igelitku(billa,tesco,globus,albert..). Tak tedy průměr - zaujme, ale nenadchne.(31.3.2013)

  • newer_more
    ****

    Vzhledem k tomu, že už 4 roky dělám brigádnici jako pokladní dobře vím, o čem se mluví. Manipulace s hodinama? Pohoda- prostě jsme překročili hodiny, takže vážení a milí brigádníci (především studenti a důchodkyně), dostanete zaplacenejch jen tolik a tolik hodin, zbytek prostě dostanete s další výplatou (a ani ta pravděpodobně nedojde dobře). S brigádníkama a lidma na částečnej úvazek se totiž líp zametá. Jinak jak se tady již ozvalo- dokument poukazuje na problém, ale blíže ho neřeší. A ještě- souhlasím s panem odborářem, když říkal, že by se na kase za tři minuty zbláznil. Máte nařízenejch xy věcí, zákazník s vámi NEHODLÁ jednat slušně, protože on toho má z vlastní práce taky plný kecky a potřebuje se na někom vybít, neustále vás sledují kamery, chodí kontroly...pokud si vzpomínám, jeden čas u nás i viselo na nástěnce oznámení, že v určitou chvíli prostě nesmíme pít. A když vás bolí zub nebo náhle potřebujete k lékaři? Musíte se rozhodnout- buď budete poslouchat tirádu vedoucích, nebo prostě půjdete do práce, ať je vám jakkoli. A to vše za mizernej peníz, děsnou dřinu a nechutný zacházení jak ze strany vedení, ale i ze strany zákazníků. Děkujeme a přijďte zas.(12.6.2012)

  • Abiosis
    ****

    *SUPERMEGAHYPER* Šokujúce a poučné. Obchodné reťazce ma dostali, priznávam, pretože obrovským výberom (čo mi však aj lezie na nervy v prípadoch, keď sa ma zmocňuje pri vyberaní z množstva druhov tovaru nerozhodnosť) sa im nič nevyrovná. A moderný človek toho predsa potrebuje hanebne veľa. Druhé priznanie má charakter mojej nevedomosti: netušil som, čo všetko sa skrýva za plnými a urovnanými regálmi - toľko práce a námahy zamestnanca, ktorý je často pod psychickým terorom z hora len preto, aby pestovaný a rozmaznaný zákazník náhodou nenadobudol pocit, že reťazec si (je)ho (peniaze) neváži. A veľmi často majú požiadavky na neho charakter nezmyselnosti. Verdikt v 1 vete: O vyžadovaní hlúpostí a o ústupe ľudskosti. 19.01.12(19.1.2012)

  • XR
    ***

    Tretiu * len za snahu venovať sa tejto téme, ktorej sa venuje málo pozornosti. Inak je dokument tak "zvláštne" spracovaný, preto nízke hodnotenie. Perlička: Na Slovensku sa jeden (najväčší) obchodný reťazec zaujímal o možnosť, či by bolo v súlade s právom aby predavačky za pokladňou mali plienky :-O To asi hovorí za všetko, čo sa týka týchto mega-firiem a ich vzťahu k najnižšie postaveným zamestnancom.(22.1.2012)