Režie:
Justin LinScénář:
Chris MorganKamera:
Stephen F. WindonHudba:
Lucas VidalHrají:
Vin Diesel, Paul Walker, Dwayne Johnson, Michelle Rodriguez, Luke Evans, Tyrese Gibson, Gina Carano, Sung Kang, Gal Gadot, Ludacris, Jordana Brewster (více)Obsahy(3)
Mia a Brian se radují z narození dítěte a oddávají se rodičovským starostem. Miin bratr Dom se probouzí vedle Eleny, bývalé parťačky federálního agenta Hobbse, který šel celé partě po krku. Právě on Doma vytrhne z jeho poklidného života. Kupodivu mu nechce nasadit želízka, ale přichází s nabídkou, která se neodmítá. Hobbs se už dlouho snaží dopadnout bývalého příslušníka speciálních jednotek SEALs Owena Shawa a jeho gang, který svých schopností za volantem využívá k páchání zločinu. V Owenově analyticky chladnokrevném mozku vznikl plán na krádež nebezpečné technologie sloužící k výrobě zbraně hromadného ničení. Je potřeba mu v tom zabránit, proto se Hobbs obrátí na Doma a jeho parťáky s žádostí, aby své schopnosti tentokrát využili ve prospěch něčeho užitečného a protivníka porazili jeho vlastními zbraněmi. Výměnou za pomoc jim nabízí čistý trestný rejstřík pro všechny a možnost vrátit se domů. (TV Nova)
(více)Videa (64)
Recenze (1 357)
Stále to má všechno, co má film mít. Auta, zbraně, svaly, kung fu, ženský, výbuchy a charismatické postavy. Chybí jen smysluplnej děj, ale jeho absenci jsem u Rychle a zběsile schopnej tolerovat. V ostatních dílech mě vždycky nebavily ty hlubokomyslný proslovy o fotrovi atd. Fakt jsem u toho dost trpěl. V tomhle díle, ale to Dieselovo vyprávění o minulosti s Letty bylo příjemné. Přesto to na pětku nemá. ()
Neskutečná PECKA! Rychlejší a ještě více Zuřivější! Nejakčnější flick za poslední roky! Zábavné,explodující,extenzivní akční sekvence,spousta Smíchu, jakýkoliv záběr na Tyrese Gibsona byl excelentní, dodával filmu neuvěřitelnou štávu,ale i ostatní herci odvedli perfektní práci. Film pro kino jak stvořený, i Loved that! ()
Šestej díl by mě skoro dokázal přesvědčit o tom, že Luke Evans je ten nejhorší herec na světě, kdybych ho neznala z mnoha skvělejch rolí. Ale Fast & Furious je žánr sám pro sebe a jen některým hercům dokáže zvednout kredit. Taková Gal Gadot dostala zdejší tři díly jako záplatu za to, že se nechytla v Quantum of Solace a během těch let to dotáhla z debutující Miss na někoho, komu vzdává hold Disney ve dvojce Wreck-it Ralpha. To není špatná bilance. ()
Naprostý výplach. Naštěstí ubrali od minulého dílu trochu toho patosu a přihodili brutálně dechberoucí akci, po níž by na Newtona přestaly padat jabka, vážně by zvažoval hospitalizaci, protože by se patrně začal v gravitačním poli psychoticky vznášet, a nejeden inspektor autoškoly by to se svou Fábií zoufale napálil do mostního pilíře při pokusu o trojitého, odpíchnutého Rittbergera na Déjedničce. Je to sice sci-fi, ještě méně uvěřitelné než vyhlazování tlustých Ňujorčanů při Dni nezávislosti, logika v intervalu selského rozumu opět limitně konverguje k prdeli, avšak ta akce je natolik strhující a velkolepá, že i artově laděný, sebestředný kritik mého formátu vyžívající se v užvaněných, rádobyfilozofických pičovinách na to hleděl s otevřenou hubou, a proti minulému dílu prostě musí minimálně jednu přitvrdit. ()
Galerie (82)
Zajímavosti (62)
- Jedná se již o čtvrté pokračování, které režíruje Justin Lin. (Chris Masters)
- Brian O'Conner (Paul Walker) nosí ve filmu hodinky Jaeger-LeCoultre Deep Sea Chronograph Q2068570. (Roland Sands)
- Hobbs (Dwayne Johnson) stejně jako v předchozím díle používá Smith & Wesson Model 629, známý také jako Colt Python. (Axarus)
Vsazení vysokooktanové akce do melodramatického rámce bylo vzhledem ke směřování série a k jejímu pojetí zlodějského týmu jako rodiny zřejmě nevyhnutelné. Melodramatické konvence jsou důvodem, proč film končí až na druhý pokus, proč má problémy s rytmem a proč se postavy řídí mentálními schématy na úrovni tříletých dětí. Rodinná tématika filmu brání v rozběhnutí, neboť po každé větší akční scéně následuje plkání o důležitých hodnotách, kterým je pouze nahrazována důmyslnější zápletka. Jediný, kdo dokáže nápadnou melodramatičnost reflektovat, je hlavní padouch, uvažující ze všech postav filmu nejracionálněji. V kontextu filmu poháněného nelogičnostmi a sentimentem představuje anomálii, která musí být odstraněna. ___ Jasný cíl filmu i přibližný způsob jeho dosažení je představen krátce po nostalgických úvodních titulcích (akcentujících logicky především "parťáckou" rovinu předchozích filmů) a teprve po jeho dosažení dochází k drobné modifikaci nevzrušivě přímočarého vyprávěcího vzorce: Torettova parta vymyslí, jak se dostat Shawovi na kobylku – Shaw je chytřejší a dopadnutí se vyhne, při čem exploduje několik drahých aut a zemře pár anonymních civilistů – Torettova parta vymyslí jiný plán, při jehož realizaci exploduje více drahých aut a zemře více anonymních civilistů... . Namísto postupného rozvíjení motivů a promyšleného dávkování informací jsou karty zbrkle vyloženy na stůl a jde se hlava nehlava za cílem (ani dvě malá "ženská" příběhová překvapení, jedno laciné, druhé hloupé, nijak nezvrátí dosavadní průběh událostí). Film je ještě víc narativně „dezintegrovaný“ než pětka, ale nerušené sledování v relaxačním „standby“ módu neumožňuje – požitek z atrakcí narušují ony často a ve vší vážnosti vedené dialogy. Kruciální problém pak představují samotné akční scény, rozbité množstvím zbytečných střihů a doražené očividnými digitálními triky (jediná automobilová honička z Jacka Reachera je zrežírovaná mnohem přehledněji než libovolná honička zde přítomná). __ Zatímco ženy jsou ve filmu nebezpečné, zrádné, bezbranné, po amnézii nebo pro pohled, mužům byly přisouzeny role neocenitelných ochránců, schopných milenců a excelentních řidičů. Šestý díl Rychle a zběsile je jednou velkou chlapskou pózou, filmem, z něhož je příliš patrná jistota sebou samým a hodnotami, které vyzdvihuje: pokud máte dost peněz, fyzické síly nebo zbraní (ideálně kombinací všeho uvedeného), můžete si dovolit na kohokoliv prakticky cokoliv. Jenom tím nesmíte ohrozit rodinu. Relativizace padoušských a hrdinských rolí skrze sebereflexivní poukázání na podobnost týmů, které proti sobě stojí (a jejichž členové se spolu utkají víceméně dle toho, jak je Roman spáruje), je nakonec jenom další z falešných gest, jimiž se Lin snaží zastínit skutečnost, že tentokrát vsadil na velké svaly, prázdné fráze a nabubřelou rétoriku více, než kolik je stotřicetiminutová žánrovka schopna unést. Nepopírám, pořád je to pleasure, ale po pětce, jejíž testosteronová přepálenost byla ještě vcelku přijatelná, mnohem více guilty. 70% () (méně) (více)