• anais
    ****

    První půlka trochu zdlouhavá, kdyby byla kratší, snad by v tom mikropříběh dvou vymněnivších se hudebníků tak nezanikal. Forman se tady nějak moc soustředí na vykreslení atmosféry. Druhá polovina mapující konkurz v divadle Semafor je jinší kafe. Suchý a Šlitr stoupli po shlédnutí tohoto filmu v mých očích někam za hranice běžné sympatičnosti… Moment, kdy se Suchý objeví u mikrofonu a začne s fascinovanou slečnou zpívat „sluníčko, sluníčko“ je přenádherný, úplně jsem ztratil dech…(29.9.2006)

  • Big Bear
    ***

    Je to milé, ale prakticky o ničem. Člověk se dnes musí smát když vidí na konkurzech Superstar leckdy vnučky těch dívek, které se tehdy v krátkých sukýnkách s načesanými loknali snažily okouzlit Suchého a Šlitra. :-). Také ony se těší, bojí, češou a koukají jak dopadly ostatní. Pro mne ej to takový příjemný otisk té doby šedesátých let. * * *(9.1.2016)

  • Oskar
    ****

    Název je až symbolický, protože tento polodokumentání film objevil dva velké talenty. Povídka Kdyby ty muziky nebyly je trošku zdlouhavá a mohla být i nudná, nemít ve svém středu fantastického neherce Jana Vostrčila - jeho dirigování bych sledoval hodiny. :o) 60% To ale není nic proti druhému segmentu. Konkurs - mystifikační "nábor talentů" do Semaforu - přinesl předobraz Hvězdné pěchoty ze Superstar. Není možné nevyprsknout smíchy, když vidíte ten zástup nehezkých kokrhalek, stereotypně úpících Olivera Twista. Vyhaslé zraky, studem přišpendlené kamsi ke stropu, trémou ztuhlé obličeje a údy, v lepším případě nesmělá choreografie "už čtrnáctý den šlapu zelí". A přesto se i tady našel talent - to když přišla Yvonne Přenosilová se svým ječákem. Nekompromisně zamordovala Olivera Twista Malageňou a vyprostila hnípající porotu z Morfeovy náruče. 100% Celkově tedy 80%(20.2.2007)

  • Adam Bernau
    *****

    Kult číslo jedna. Spojení Formana s dvojicí S+Š, dobovým semaforismem i amatérským bigbítismem pro mne představuje blažený mýtus z počátků "oněch časů". Forman si prý chtěl především vystřelit ze všech těch nemožných adeptek, ale u mne dosáhl pravého opaku. Z interpretek Oliwera Twista jsem v sedmém nebi, stejně jako z Jakima s kytarou. A jako zlatý hřeb fenomenální arizónská pěnice, příšerně oblečená mladičká Přenosilová, která to tam se svou Malagéňou celé zbourá. Před koncem zazní i písnička trojice J+V+W. Náhoda? Mezi publikem bigbeatového koncertu lze zahlédnout postávající bratry Saudkovy rozmlouvající s Ivanem Jirousem. (komentáře: Radko!!)(2.7.2011)

  • honajz
    ****

    Jestli se nepletu, samotný konkurz byl fake, šlo jen o dohodu divadla Semafor s Formanem na tomto experimentu. Léta před Česko hledá SuperStar dokument ze zákulisí podobných konkurzů, včetně smýšlení mladých, kteří se sem hlásí a zkoušejí štěstí. Oproti dnešku se nic nezměnilo a jakýkoliv díl z náborových kol výše zmíněné současné soutěže má v podstatě stejnou výpověď, jako tehdy ta Formanova.(27.7.2013)

  • - Miloš Forman natáčal film na súkromnú kameru, ktorú si kúpil vo vtedajšom NDR za vtedy horibilnú sumu 14 tisíc korún. V Československu sa ale nedal do tejto kamery kúpiť film, a tak mu jeden priateľ z televízie daroval niekoľko cievok materiálu. (Raccoon.city)

  • - Zvuk k filmu bol natáčaný na súkromný magnetofón Grundig, ktorý si režisér Miloš Forman zakúpil v Bruseli na EXPO 58, kde bol prezentovať spolu s Alfrédom Radokom snímku Laterna Magika II (1960). (Raccoon.city)

  • - Druhá povídka Konkurs byla natočena v autentických prostorách divadla Semafor na 16 mm film. Zdroj: Český hraný film 1961-1970, NFA 2004. (NFA.cz)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace