• LeoH
    ****

    Semafor hledá superstar. Celý americanidolový bleší cirkus je jenom rozmělněním tohohle půlstoletí starého filmečku. Navzdory (nebo možná i díky) technické nedokonalosti jde ale Konkurs daleko za model „slušný/trapný zpěv – nahlédnutí do soukromí – pár porotcovských bonmotů – (ne)slzení nad (ne)úspěchem“, neukazuje se tu jen to, co zaručeně prodá přestávkový reklamní čas, nedělá se věda z neladících kytar, holky nejsou načančané od vizážistek, chybí povrchní žvásty pohledných moderátorů i vyhlášení vítěze. Zato se tu zpívá až na výjimky daleko čistěji a s nesrovnatelně větším nasazením než v Superstar (až mě po letech lehce šokovalo, jak málo z těch holek zpívá a vypadá doopravdy špatně, jen holt nejsou zglajchšaltované rukou profesionála a všechny do jedné se vezou na tehdejší „ječákové“ módní vlně, ne každému dnešnímu uchu libé) a hrabe se hlouběji do osudů a psychiky – pokud se člověk chce dívat a přemýšlet a nechce být jenom baven. — První povídku komentuju zvlášť, ale ještě bych dodal k celému filmu, že jak utíkají roky, dere se v mých očích do popředí to, co pro mě původně tvořilo jenom pozadí sociologické stránky věci, a sice docela mnohostranný a cenný obraz toho, jak se v jedné malé zemi jednu dobu dělala a žila muzika.(17.6.2010)

  • Šandík
    ****

    Narozdíl od „muzik“ je to takové hravé a hřejivé, je v tom méně dramatu a (dnes) více nostalgie. Vnímáme jej víc jako dokument, než jako hraný film, což souvisí se slávou Semaforu. Některé scény z Konkursu se také běžně objevují v dokumentech o Semaforu té doby. Režisérova režie je velice nenápadná a projevuje se v podstatě ve vytvoření jakési osy příběhu (totiž v tom, že scénář sleduje několik konkrétních zůčastnivších se postav), pak v samotném nápadu takový konkurs natočit, a nakonec a nejvýrazněji ve střihu. Tento formální minimalismus krásně dokumentuje Formanovo vnímání, totiž nesmírnou citlivost pro viděnou realitu, kterou už není potřeba příliš přikrašlovat, protože je silná sama o sobě. A jestli to někteří nevidí, tak asi nemají tak docela co dělat na webu, který se primárně věnuje filmové tvorbě...(19.1.2007)

  • Frajer42
    odpad!

    Taková hvězdná pěchota Superstars let minulých. Ošklivá a špatná zpěvačka je střídána ještě ošklivější a horší zpěvačkou. Taková sešlost zrůdiček, která byla navíc napěchovaná neposlouchatelnými pokusy o zpěv. Bída a utrpení. Snad ještě větší blbinka než předskokan nesoucí název "Kdyby ty muziky nebyly". Nechápu, proč o něčem tak bezvýznamném točit snímek. Naštěstí z této mladické nerozvážnosti Miloš brzy vyrostl. Nemůžu si pomoci, ale zase je nutné sáhnout po odpádku.(1.6.2016)

  • Big Bear
    ***

    Je to milé, ale prakticky o ničem. Člověk se dnes musí smát když vidí na konkurzech Superstar leckdy vnučky těch dívek, které se tehdy v krátkých sukýnkách s načesanými loknali snažily okouzlit Suchého a Šlitra. :-). Také ony se těší, bojí, češou a koukají jak dopadly ostatní. Pro mne ej to takový příjemný otisk té doby šedesátých let. * * *(9.1.2016)

  • Radko
    *****

    Ak porovnám pesničky (melódie aj slová), ktoré si vyberali účastníci konkurzu ako svoje profilové s dnešnými superstarovskými, len sa utvrdzujem v presvedčení, že atmosféra 60. rokov bola neprekonateľne zaujímavejšia a odviazanejšia ako to, čím žijú mladí ľudia dnes. Napriek rozdielnosti režimov. Rovnako to platí aj o účesoch a oblečení. Tú hanblivú snahu po nespútanej odvalenosti dnes už nevidieť, dnes je každý nímand automaticky hviezdou a tak to aj dopadá. Pre mňa jeden z najlepších Formanov (popri Čiernom Petrovi, Láskach jednej plavovlásky a Taking off).(13.12.2009)

  • - Druhá povídka Konkurs byla natočena v autentických prostorách divadla Semafor na 16 mm film. Zdroj: Český hraný film 1961-1970, NFA 2004. (NFA.cz)

  • - Věra Křesadlová zaujala Jiřího Suchého s Jiřím Šlitrem natolik, že ji skutečně do souboru přijali a nakonec v něm zůstala dvacet šest let. (JoranProvenzano)

  • - Jedná se o první celovečerní film, k jehož samostatnému natočení se dostal Miroslav Ondříček po dlouhých 12 letech v branži. Rovněž se na něm podílel jako scénárista. [Zdroj: Festival nad řekou] (hippyman)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace