• anais
    ****

    První půlka trochu zdlouhavá, kdyby byla kratší, snad by v tom mikropříběh dvou vymněnivších se hudebníků tak nezanikal. Forman se tady nějak moc soustředí na vykreslení atmosféry. Druhá polovina mapující konkurz v divadle Semafor je jinší kafe. Suchý a Šlitr stoupli po shlédnutí tohoto filmu v mých očích někam za hranice běžné sympatičnosti… Moment, kdy se Suchý objeví u mikrofonu a začne s fascinovanou slečnou zpívat „sluníčko, sluníčko“ je přenádherný, úplně jsem ztratil dech…(29.9.2006)

  • Radko
    *****

    Ak porovnám pesničky (melódie aj slová), ktoré si vyberali účastníci konkurzu ako svoje profilové s dnešnými superstarovskými, len sa utvrdzujem v presvedčení, že atmosféra 60. rokov bola neprekonateľne zaujímavejšia a odviazanejšia ako to, čím žijú mladí ľudia dnes. Napriek rozdielnosti režimov. Rovnako to platí aj o účesoch a oblečení. Tú hanblivú snahu po nespútanej odvalenosti dnes už nevidieť, dnes je každý nímand automaticky hviezdou a tak to aj dopadá. Pre mňa jeden z najlepších Formanov (popri Čiernom Petrovi, Láskach jednej plavovlásky a Taking off).(13.12.2009)

  • sportovec
    ****

    Negativní komentáře k tomuto filmu jsou neseny současným pohledem a okamžitým diváckým pocitem. Abstrahují přitom od některých okolností zásadního významu. KONKURS je jedním z prvých, ne-li vůbec prvním autorským Formanovým filmem. Nová filmová vlna byla tehdy stále v plenkách - podobně jako většina jejích představitelů - a tápavě hledala sebe samu. SEMAFOR byl již plně vyprofilovanou "salonní" částí tehdejší regenerace divadel malých forem (navázala na prvo- a třetirepubliková východiska). Syrovost filmu, daná "úzkoprofilovostí" mj. i lepší filmové techniky, se dnes může jevit jako neumětelství - my bychom však po 45 letech měli vědět, že se jedná o formanovská "Lehr- und Wanderjahre", léta tovaryšská a učňovská. Po těchto nezbytných korekcích jsme spíše ochotni připustit, že se určitě nejedná o zralého Formana (bylo mu tehdy kolem 28 let), ale také ne o propad a nezajímavost. Taková ta pověstná šedesátá léta prostě byla. A rychle stoupala na výsluní: Každý třetí film, natočený v té době, získal mezinárodní filmové ocenění. Levicový prvorepublikový koncept tu získal to nejvyšší možné zhodnocení. Kde jsme v tomto srovnání - byť černobílé hodnocení jistě není na místě - dnes?(27.1.2008)

  • Amarcord_1
    ***

    50% - Pěkný úsměvný film o amatérském zpívání se závěrečným konkurzem, proti němuž je SuperStar hadr! Problém této Formanovy prvotiny je však, že neobsahuje žádné konkrétní sdělení, a že stojí a padá s hudbou, která je v něm použita. Tu mám sice rád, ale svým obsahem tento krátký film neutáhne. Od toho by tu měly být jiné věci. …A nejsou. Konkurz je tak pro mě spíše zajímavost předznamenávající pozdější geniální „volbu královny krásy“…(9.4.2007)

  • Big Bear
    ***

    Je to milé, ale prakticky o ničem. Člověk se dnes musí smát když vidí na konkurzech Superstar leckdy vnučky těch dívek, které se tehdy v krátkých sukýnkách s načesanými loknali snažily okouzlit Suchého a Šlitra. :-). Také ony se těší, bojí, češou a koukají jak dopadly ostatní. Pro mne ej to takový příjemný otisk té doby šedesátých let. * * *(9.1.2016)

  • - Z filmu musela být jedna scéna vystřižena. Jelikož vše bylo autentické, podařilo se Formanovi zachytit na kameru i práci jednoho esenbáka, který korigoval dav čekajících a vytvářel uličku, kudy se chodilo dovnitř. (mchnk)

  • - Druhá povídka Konkurs byla natočena v autentických prostorách divadla Semafor na 16 mm film. Zdroj: Český hraný film 1961-1970, NFA 2004. (NFA.cz)

  • - Jedná se o první celovečerní film, k jehož samostatnému natočení se dostal Miroslav Ondříček po dlouhých 12 letech v branži. Rovněž se na něm podílel jako scénárista. [Zdroj: Festival nad řekou] (hippyman)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace