poster

Bojovník

  • USA

    Southpaw

  • Slovensko

    Bojovník

  • Austrálie

    Southpaw

  • Velká Británie

    Southpaw

Drama / Sportovní

USA / Hong Kong, 2015, 124 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • *CARNIFEX*
    **

    Nie zlý snímok, ktorý by si snáď nezaslúžil pozornosť, no z môjho pohľadu sa mu verí naozaj veľmi ťažko. Fugua je totálny rozprávkar, ktorý žije mimo realitu pričom si neustále ide podľa jednej a tej istej šablóny. Zaujímalo by ma, ako sa na tento snímok pozerajú skutoční boxeri zo skutočného ringu. Naposledy ma uchvátil boj medzi pruhmi bez akéhokoľvek krytia, ala "streetfight" pred 20 rokmi keď som videl Rockyho štvorku. Ale to som bol takmer dieťa, ktoré nevnímalo realitu ako takú, pričom cítilo nadšenie zo všetkého čo sa "trblietalo". Dnes už je naivita podstatne na ústupe takže mňa Fugua svojimi snímkami plnými amerického klišé, nereality, citového vydierania, či umelého patriotizmu - veľmi neohúri. Jediným pozitívom tak bol pre mňa herecký výkon Gyllenhaala. Ostávame teda pri starom kamoško. Posledný a jediný film, ktorý sa ti kedy podarilo natočiť bol TRAINING DAY.(20.10.2015)

  • castor
    ****

    Učebnicový příklad, kterak jedna mlátička přijde o manželku, téměř o dceru, o barák nad hlavou, o možnost dávat kámošům zlaté hodinky, o slávu, o boxerský styl. Nebránil, nechával se naštvat a soupeře pak umlátil, horkou hlavu měl i v jeden osudový večer, který změnil několik následujících měsíců. A hlavně přišel o tu, jenž dokázala udržet jeho výbušné já na uzdě. Přijde několik zdvižených ukazováků, pomoc od trenéra ze zaplivané tělocvičny a samozřejmě tolik potřebné vykoupení. Vážně? A co to, že se hlavní hrdina nehodlá spokojit s tím, že by měl vážně začít od nuly a kývne na první příležitost? Jasné, beru zpět, tohle není psychologické sportovní drama, tohle je kousek, ve kterém hraje důležitou roli rychlý střih, velká gesta a uřvaný hip-hop. Začíná to výtečně, zarputilost je z Gyllenhaalovi postavy cítit na míle daleko, sešup dolů je docela působivý, drápání nahoru (mimochodem Naomie Harris dostala hodně mizerně napsanou postavu) se ovšem docela těžko věří, ač je to celé jedna velká pohádka. Trnitá cesta zpět prostě tolik neladí, Antoine Fuqua ono vykoupení silnou bolestí prostě neuměl prodat. S Forestem Whitakerem tu máme přátelství z ničeho, znovunavázání (spíš tehdy, kdy se pokazí) vztahu s dcerou se těžko věří. V případě akce je nicméně Fuqua ve formě. Fyzické scény v ringu mu jdou, silně mu pomáhá avatarovský kameraman Mauro Fiore a suverénní bijec Gyllenhaal, který se naposledy blýskl vlastní show ve Slídilovi, aby přešel z psychologického do fyzického útoku, a představil se v roli natvrdlého sportovce bez disciplíny. Škoda, že tuctový scénář před začátkem natáčení někdo neučesal – tenhle je nalajnovaný až moc očekávatelně. Gyllenhaal si o nějakou cenu dupe docela explicitně, uvidíme, zda to bude stačit.(7.9.2015)

  • klerik
    ***

    Takmer na úrovni FIGHTERA s Baleom. Zamrzí akurát slabšia stredná časť, kde hrdinovi dlho trvá, kým si to v hlave urovná (chápem, ze v živote športovcov sa určité dilemy a typy osobností opakujú, ale od moderného filmu očakávam väčšiu vynaliezavosť ako zobraziť x-tý krát videný pád na dno). Začiatok a záver fajn, vrátane napätia a emócií... CREED je o niečo lepší a živší (komerčnejší) film...(31.12.2016)

  • M.a.t.t.
    ****

    Je ťažké fandiť hrdinovi, ktorý v prvej polovici robí všetko preto, aby si vaše sympatie nezískal. Síce sa mu dejú nepríjemné veci, ale čo z toho, keď si za väčšinu vlastne môže sám. Lenže aj napriek tomu, že dejovo nejde o nič, čo by zásadne obohatilo tento žáner, si ma táto cesta za vykúpením nakoniec predsa len získala. Aj vďaka fantastickej kreácii Jaka Gyllenhaala, ku ktorému sa neskôr pridáva Forest Whitaker. V závere som cítil presne tie emócie, ktoré sa mali dostaviť a prípadné zaváhania sú nakoniec zabudnuté.(6.9.2015)

  • Matty
    ***

    Debutující scenárista Kurt Sutter dává originalitě hned v prvním kole tvrdé K.O. (Vše podstatné je vlastně prozrazeno již v úvodních titulcích, z nichž není těžké odtušit, že Whitakerovi připadne důležitější role než Rachel McAdams, pročež jen čekáte, kdy se objeví na scéně a zda doopravdy bude hrát tu roli, která by mu logicky měla připadnout.) Po úvodním dějovém zvratu, který je prozrazen v traileru, následuje učebnicový příběh o vykoupení a druhé šanci. Protagonista musí nejprve padnout na dno, aby se mohl znovu postavit na nohy, najít vnitřní rovnováhu a utkat se s antagonistou. Dílčí úspěchy ve sportovní linii jsou tlumeny neúspěchy v linii vztahové (odcizující se dcera), takže hrdina má stále co řešit a divák je stále „zaháčkován“. Od prvního Rockyho se Bojovník liší pouze tím, že vzestup boxera, který nebojuje o srdce své milé, ale o důvěru dcery, začíná až poté, co se z bohatého stane chudým. Jestli tím chtěl Sutter, jenž sám pochází z chudé rodiny, sdělit, že opravdoví boxeři nebojují kvůli slávě, ale z lásky ke sportu, není jednoznačné. Billy se totiž očividně nehodlá spokojit s tím, že by měl po zbytek života trénovat kluky z chudinských čtvrtí. Stejně málo kritický je film vůči sebedestruktivní povaze bojových sportů (nejen ve srovnání se Zuřícím býkem nebo nedávným Honem na lišku). Zápasy jsou sice díky reportážně dotěrné kameře a naturalistickému herectví Jakea Gyllenhaala nepříjemně kontaktní, ale ve výsledku přinášejí hlavně katarzi, nikoliv bolest. Aneb jednou bojovník, navždy bojovník. Plně chápu a uznávám existenci podobných sebeaktualizačních a sebepotvrzujících melodramat, zvlášť když nejsou urážlivě hloupá a řemeslně ani vypravěčsky jim nelze nic moc vytknout, zároveň si ale říkám, k čemu jinému je v dlouhodobější perspektivě dobrá další variace téhož tématu a téhož schématu, než k tomu, aby pár hercům vynesla nominaci na Oscara. Zvlášť u odměřeného Whitakera, který začíná hrát podobná zosobnění stáří a moudrosti jako Clint Eastwood (jehož Million Dollar Baby nabízí mnohem méně samoúčelný dějový zvrat), by mi ani nevadilo, kdyby nezůstalo jen u nominace. Gyllenhaal se o nějakou cenu chvílemi snaží až moc. Jako ostatně celý film. 60%(22.7.2015)

  • - Jake Gyllenhaal pre rolu Lou Blooma v snímke Nightcrawler (2014) najprv schudol 9 kíl, aby následne o pol roka neskôr pribral takmer 7 kg svalovej hmoty kvôli postave Billyho Hopea. (Zdroj: refresher.sk) (YoZo8)

  • - Tetování, které má Billy Hope (Jake Gyllenhaal) na hrudi - "II.X.MMIV LEILA" - je datum narození (2. 10. 2004) a jméno jeho filmové dcery (Oona Laurence). (lukish)

  • - Termín Southpaw se v boxu používá pro postoj levorukého boxera, kdy bojovník stojí s pravou rukou vpřed a pravou nohou vykročenou. Tento výraz je také anglické slangové označení pro leváka. (Punisher)