Středoškolačky Ari a Oona jsou odlišné typy a přesto jsou si podobné. Ari s blonďatými copy pochází z navenek spokojené trendy rodiny jako vystřižené z katalogu na panenky Barbie. Tmavovlasá Oona vyrůstající v uměleckém prostředí se zasekla v temném berlínském undergroundu osmdesátých let. Mezi cukrově růžovou panenkou a černě oděnou rockerkou však vzniká pevné pouto. Společné pro obě dívky, řídící se svými pudy a instinkty je schopnost ničit se. Ari nezávazným sexem, Oona morbidními kresbami. Nové přátelství je vyvede z prostředí nefungujících rodin a pomáhá jim zvládnout pokrytectví okolí. Až do okamžiku, kdy dojde k události, která všechno změní.(oficiální text distributora)
Ari a Oona. Dvě patnáctileté dívky, dvě dysfunkční rodiny. Naprosto odlišné, a přesto v něčem podobné. Nikdo neposlouchá, nikdo neslyší. Ari si kompenzuje pocit nepochopení sexem s neznámým mužem, Oona vyjadřuje bolest ze sebevraždy milovaného otce sebepoškozováním a morbidními kresbami. Protiklady se přitahují. Ari je blondýnka barevná jako kanárek, Oona miluje černou jako noc. Nepravděpodobné přátelství jim pomáhá přežít pokrytectví jejich rodin, Ari konečně získává jakousi sebeúctu a Oona se naučí ventilovat svou bolest. Pak ale dojde k události, která ohrozí jejich přátelství v samých základech... Šíře tvůrčích zájmů debutující režisérky je patrná ve směsi použitých prostředků, obohacujících vyprávění o animované vsuvky, amatérský filmový záznam či hudební klipy, i ve výtvarné stylizaci, která přímo odkazuje k její komiksové minulosti.(MFF Karlovy Vary)
Ari a Oona jsou velmi odlišné, a přesto jsou si podobné. Ari s blonďatými copy pochází z rodiny jako vystřižené z katalogu na panenky Barbie. Tmavovlasá Oona zase vyrůstá v uměleckém prostředí berlínského undergroundu. Obě se řídí svými pudy a instinkty a ničí se. Ari nezávazným sexem, Oona morbidními kresbami. Jejich přátelství jim pomáhá uniknout prostředí nefungujících rodin a pokryteckého okolí, ovšem jen do okamžiku, kdy se všechno změní.(Dny evropského filmu)
Tak toto je určitě film, který potřebuji vidět ještě jednou. A to je u mě známkou toho, že mě vážně zaujal! Jaký byl? Barevný i černobílý, dramatický i úsměvný, ujetý, protikladný, zajímavý, nekomerční, revoluční, svobodomyslný, provokativní, zvrácený, "přesčáru", nekonvenční, absurdní i mrazivě realistický; strašně zajímavá kamera, střih, triky a skvělá hudba. Když si uvědomím, že to je Zisky Riemann prvotina, tak smekám. :-) Moc pěkný komentář - Vodnářka(8.1.2015)
V kontextu filmů o dospívajících rebelkách výjimečný snímek, protože dívkám nepodsouvá tradiční hodnoty, ani je nedémonizuje (jako to dělají např. německé "Wir sind die Nacht" či "Abgefahren"). Nejen, že hrdinky zde vyprávění nesměřuje do náruče opačného pohlaví, ale navíc poměrně otevřeně a bez hodnotících tónů se dotýká témat, která cílové publikum zajímají, jako je heterosexuální i lesbický sex, vymezování se vůči módním trendům a absurdita nefunkčních rodin. Podobně také celková afektovanost, formální přeplácanost a pestrobarevná stylizace rezonují s pohledem náctiletých děvčat na svět. Ač má film prvky emo, proti tomuto módnímu směru se rázně vymezuje jeho zesměšněním v postavě teatrálně trapného bratra jedné z dívek. Podobně jako v "Sucker Punch" či "Hanna" zde naopak převládá pestrost trendů přejímající z různých mód prvky skládající dohromady pluralitnější, ale současně osobitější styl.(8.7.2011)
46. MFF KV ..
Scénář: Ziska Riemann, Luci Van Org ..
Zajímavé vizuálně hudební scény, příběh do černa, avšak také trocha neduhů, ale tahle režisérka (spisovatelka, animátorka, scénáristka, skladatelka, textařka) jistě ještě poroste..(7.7.2011)
Tento "cool film pro mládež" naštěstí nesklouzl do klišé svého žánru. Popisuje skvělým způsobem dysfunkční stav dvou rodin a dva různé (i když vlastně podobné) způsoby, jak se s tímto zázemím může poprat dospívající člověk. Když připočtu fajn stylizaci a vizualizaci a výborně vybraný soundtrack, musím hodnotit kladně. 7/10(4.8.2012)
Tenhle německý snímek na vás dopadne hlavně svou syrovostí. Je celkem přímý, nesnaží se o zkreslování skutečnosti, a to je na něm skvělé. A to i přesto, že sem tam využívá surrealistické animace. Zobrazuje svět dvou odlišných dívek, svět, který je krutý, není vždy laskavý, ale ani ony nejsou jen jeho oběťmi. Závěr je očekávaný, ale v tomhle případě o něj zase tolik nešlo. Šlo o dojmy. Ať už jste tučnější Barbie, nebo emo rebelka, osud vás může spojit. A intimita není jenom krásná.(20.10.2013)
Lukrecie
Tak toto je určitě film, který potřebuji vidět ještě jednou. A to je u mě známkou toho, že mě vážně zaujal! Jaký byl? Barevný i černobílý, dramatický i úsměvný, ujetý, protikladný, zajímavý, nekomerční, revoluční, svobodomyslný, provokativní, zvrácený, "přesčáru", nekonvenční, absurdní i mrazivě realistický; strašně zajímavá kamera, střih, triky a skvělá hudba. Když si uvědomím, že to je Zisky Riemann prvotina, tak smekám. :-) Moc pěkný komentář - Vodnářka(8.1.2015)
JFL
V kontextu filmů o dospívajících rebelkách výjimečný snímek, protože dívkám nepodsouvá tradiční hodnoty, ani je nedémonizuje (jako to dělají např. německé "Wir sind die Nacht" či "Abgefahren"). Nejen, že hrdinky zde vyprávění nesměřuje do náruče opačného pohlaví, ale navíc poměrně otevřeně a bez hodnotících tónů se dotýká témat, která cílové publikum zajímají, jako je heterosexuální i lesbický sex, vymezování se vůči módním trendům a absurdita nefunkčních rodin. Podobně také celková afektovanost, formální přeplácanost a pestrobarevná stylizace rezonují s pohledem náctiletých děvčat na svět. Ač má film prvky emo, proti tomuto módnímu směru se rázně vymezuje jeho zesměšněním v postavě teatrálně trapného bratra jedné z dívek. Podobně jako v "Sucker Punch" či "Hanna" zde naopak převládá pestrost trendů přejímající z různých mód prvky skládající dohromady pluralitnější, ale současně osobitější styl.(8.7.2011)
Renton
46. MFF KV .. Scénář: Ziska Riemann, Luci Van Org .. Zajímavé vizuálně hudební scény, příběh do černa, avšak také trocha neduhů, ale tahle režisérka (spisovatelka, animátorka, scénáristka, skladatelka, textařka) jistě ještě poroste..(7.7.2011)
rawen
Tento "cool film pro mládež" naštěstí nesklouzl do klišé svého žánru. Popisuje skvělým způsobem dysfunkční stav dvou rodin a dva různé (i když vlastně podobné) způsoby, jak se s tímto zázemím může poprat dospívající člověk. Když připočtu fajn stylizaci a vizualizaci a výborně vybraný soundtrack, musím hodnotit kladně. 7/10(4.8.2012)
kaylin
Tenhle německý snímek na vás dopadne hlavně svou syrovostí. Je celkem přímý, nesnaží se o zkreslování skutečnosti, a to je na něm skvělé. A to i přesto, že sem tam využívá surrealistické animace. Zobrazuje svět dvou odlišných dívek, svět, který je krutý, není vždy laskavý, ale ani ony nejsou jen jeho oběťmi. Závěr je očekávaný, ale v tomhle případě o něj zase tolik nešlo. Šlo o dojmy. Ať už jste tučnější Barbie, nebo emo rebelka, osud vás může spojit. A intimita není jenom krásná.(20.10.2013)