poster

Bídníci

  • Velká Británie

    Les Misérables

  • Slovensko

    Bedári

Muzikál / Drama / Romantický / Historický

Velká Británie / USA, 2012, 157 min

Režie:

Tom Hooper

Předloha:

Victor Hugo (kniha)

Kamera:

Danny Cohen

Hrají:

Hugh Jackman, Russell Crowe, Anne Hathaway, Amanda Seyfried, Eddie Redmayne, Helena Bonham Carter, Sacha Baron Cohen, Samantha Barks, Aaron Tveit, Josef Altin, Colm Wilkinson, Isabelle Allen, Edward Lewis French, Lily Laight, Charlotte Hope, Ondra Dorian, Julian Seager, Karol Steele, Andrea Deck, Patrick Godfrey, George Blagden, Kate Fleetwood, Kerry Ingram, Richard Dixon, Ashley Artus, Adrian Scarborough, Daniel Evans, Daniel Huttlestone, Antonia Clarke, Charlotte Spencer, Tony Rohr, Georgie Glen, Bertie Carvel, Lynne Wilmot, Michael Jibson, Kenton Hall, Paul Thornley, Hugh Skinner, Hannah Waddingham, Andy Beckwith, Lottie Steer, Sean Buckley, Philip Philmar, Andrew Havill, Paul Leonard, James Greene, David Cann, Tim Downie, Martyn Mayger, Julian Bleach, James Simmons, Sarah Flind, Richard Cordery, John W. G. Harley, Ben Ryan-Steele, Stephen Bent, Jamie Muscato, Ella Hunt, Frances Ruffelle, Hadley Fraser, Ian Pirie, Helen Cotterill, Heather Chasen, Martin Marquez, Clare Foster, Matt Hookings, Aisling Hughes, Adam Nowell, Josh Wichard, Amy Griffiths, Lorna Brown, Bessie Carter, Dominic Applewhite, Fra Fee, Jaygann Ayeh
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • mat.ilda
    *****

    Tom Hooper mě vyloženě zaskočil svým zmrtvýchvstalým zpracováním, jehož notorická znalost dost možná umožnila naplno si užívat všechno to bahno, popsané krásnými slovy, ze kterého jsem nestřízlivěla do kocoviny, nýbrž dojatě zírala, jako při svém poprvé a děkovala hudbě za to, jakou má moc, když dokáže pozvednout sílu příběhu až k naprostým emočním výšinám... a tak jsem očarovaně žasla nad zhudebněnou bezmocí, silou charakterů i nad lidským milosrdenstvím, stejně jako nad senzačními širokospektrálními hereckými výkony, včetně těch dětských a velebila Victora Huga za předlohu... a ač jsem celkem nakloněna posměšku, že Francouzi jsou "takoví revolucionáři blbí", dnes bych jim na barikádu věnovala i svoji (starou) židli... ačkoli - prej každej člověk bude král... dyť řikám, že jsou blbí ;-)(19.4.2014)

  • KarelR
    ***

    Jednak jsem viděl muzikál a druhak jsem přesně věděl, do čeho jdu, takže se žádné zděšení nekonalo. Naopak mi Hooperovo experimentální zpracování docela imponovalo, jen se těmi pár písničkami "na ksicht" zbytečně připravil o filmové hrátky, které mohly ony scény katapultovat do památných výšin. Když pak totiž nastoupí třeba koláž s One Day More, je to přesně taková nádhera, jaká by slušela i zbytku slavných melodií. (7/10)(10.1.2013)

  • Vančura
    **

    Bídníky jsem zhlédl jako asi poslední člověk na světě, abych se pouze utvrdil v tom, že kdybych jimi zůstal nedotčen, o moc bych nepřišel. Když jsem byl v únoru svědkem toho, jak bych tento muzikál na udílení Oscarů vynášen do nebes, rezervovaně jsem si myslel své, stejně jako když mi Bídníky vychvalovala má matka, která jimi byla unešena. Obojí by mi samo o sobě stačilo být spolehlivou pojistkou toho, abych tento film s ledovým klidem ignoroval, ale nakonec mi to nedalo, a když se naskytla možnost film vidět, neodolal jsem. A kvůli tomu téměř protrpěl skoro tři hodiny sledováním téhle pompézní nudy, jejíž neschopnost vyprávět příběh mě ubíjela stejně jako některé pěvecké výkony. Abych nebyl jen kritický - několik melodií se mi velmi líbilo a herecká přítomnost dua Helena Bonham Carter & Sacha Baron Cohen mě naplnila radostí, ale jinak by člověk skoro zaplakal. Tak nudnou, plytkou, kýčovitou a povrchní podívanou aby pohledal - chudák Hugo se musí otáčet v hrobě.(20.5.2013)

  • D.Moore
    **

    Upřímně jsem měl co dělat, abych závěrečnou hodinu vydržel, tak úúúmorně natahované to poslední "revoluční" dějství bylo. Přitom film nezačínal vůbec špatně. Prvních dvacet minut jsem si tedy zvykal na zpěv a odnaučoval se očekávat mluvené slovo, další zhruba hodina se mi ale vcelku líbila (hlavně tedy Sacha Baron Cohen a Helena Bonham Carter se blýskli) a Hugh Jackman a Russel Crowe byli co do herectví i zpěvu perfektní volba. Jenže ten konec/ty konce. Původní muzikál neznám, čili jsem netušil, jak bude která píseň dlouhá, a tak s Javertovým finále přišlo opravdové peklo (v duchu jsem si říkal: "Tak teď! No! Už!" a ono ne, přišla další sloka) a úplný závěr v tom pekle ještě přitopil. Dvě a půl.(2.11.2014)

  • Djkoma
    *****

    Určitě stárnu, ale tenhle film (čti muzikál) si mě získal. Oblíbení herci a jejich hlasivky podpořené věhlasnou klasikou s několika velmi silnými melodiemi a výpravnými záběry. Především dvojice Jackman-Crowe pro mě táhne příběh a jejich společné scény jsou trochu jinde než zbytek, v kterém se jinak dobře vyjímají jak něžná Annie, tak Amanda (samá áčka, jako Abba:)). Režisér Tom Hooper dávkuje působivé záběry od galejí až po kroky "na okraji" s precizností a často připomíná své oscarové dílo Králova řeč, i když bohužel přidal i více digitálních záběrů (Crowe velmi často před bluescreenem v nahrazující exteriér). Jedničky a nuly občas ubírají některým scénám na syrové reálnosti (žádný pocit fyzické přítomnosti např. Notre-Dame). Přesto formální stránka a sledování "vždy v dokonalé uniformě a se slepými ideály o perfektním právu" Javerta a zničeného Jackamana bere dech. V tomto pojetí mi nevadilo ani kompletní (!!) muzikální pojetí bez klasických monologů, které pro mě teoreticky hraničí s parodií, ale v tomto podání dokáže okouzlit a jednoznačně trumfnout všechny ostatní "adaptace". Těším se na nějaký dokument o tom, jak moc jsou ty hlasy prohnané moderním softwarem:)). PS: kdo říká, že nebylo vůči muzikálu co zkazit, ať si nějaký pustí:-) Javert jako černoch...? PPS: konečně jsou pryč dokonale bílé zuby hollywoodských hvězd:)(2.1.2013)