poster

Tenisky

  • bulharský

    Kecove

  • anglický

    Sneakers

Akční / Dobrodružný / Drama

Bulharsko, 2011, 110 min

Scénografie:

Sabina Christova
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Allia
    *****

    Výborný příběh, postavy, které si oblíbíte hned od začátku, přátelství, léto, pláž, svoboda a bláznivé nápady... a kamera, na kterou točí odpovědi na stručné otázky - o čem sníš? čeho se bojíš? co teď děláš? co miluješ? co nenávidíš? Pro mě jeden z nejlepších filmů letošního karlovarského festivalu.(8.7.2011)

  • jochanan
    **

    tohohle filmu je tak nějak škoda... filmařské řemeslo bylo opravdu skvělé, ale scénář byl špatný minimálně od poloviny filmu dál. pořád jsem čekala, že se nějak vykreslí jednotliví hrodinové, že se o nich něco víc dozvíme, že se někam vyvinou. jenže kde, nic - tu nic. osobně mě to opravdu mrzí, protože začátek vypadal nadějně. prostě nemám ráda filmy, kde je příběh o ničem, aniž by to měl původně v plánu...(9.7.2011)

  • giblma
    **

    Autorský režisérský debut mladých Bulharských tvůrců je zasazen na současné sofijské předměstí, kde hrdinové prohrávají svůj boj s nepřízní osudu a společnosti. Mladá a silná Emi se snaží společně se svým kamarádem Sivým zachránit matku ze spárů násilnického milence, divadelní herec Ivo se rozchází s manželkou. Zpěvák Kos se těžce vyrovnává se smrtí otce a po hospodské rvačce utíká se svým mladým kamarádem do přírody svého dětství, na oblíbenou pláž jeho otce. Tam se také shodou okolností všichni aktéři potkají a nastává idyla spojená s bezstarostným koupáním se v moři a večerními táboráky s kytarou. Náhledy do nitra hrdinů jsou zprostředkovány ruční kamerou Iva, na kterou každý ze členů komunity odříkává své sny i strachy, skrze ni se rovněž tvůrci snaží o budování poetické atmosféry. Nabízí se srovnání se snímkem Dannyho Boylea Pláž – ať už přítomností písečného břehu, věkem hrdinů či počáteční bezstarostností spojenou s pobytem v lůně přírody. Zatímco ale v díle britského filmaře se malá společnost nakonec zničí sama zevnitř, v Teniskách je jediným černobílým zdrojem negativních emocí okolí – ať už se jedná o agresivní hlídače pláže nebo o vynořující se následky rvačky, které celý snímek ženou do dvakrát překvapivého finále. (Cinema Mundi 2013)(5.6.2013)

  • markotter
    ****

    Po pro mě až příliš dlouhé expozici v Sofii (která ale taky byla k něčemu dobrá - a to že jsou na světě ošklivější města než některá česká) nastává velmi příjemná část, kde jsou všichni v pohodě, užívají si svobody a až na občasné eskapády dvou typických vypatlanců na čtyřkolkáchj jejich idylku nic neruší. O hrdinech se toho moc nedovíme, ale to zas až tak nevadí. Ke konci film nabírá grády a dramatizuje se a nebýt posledních cca 20-ti sekund, asi bych dal za 5. Radím, vypněte to hned po určitém místě policejní honičky - to místo určitě poznáte....(13.6.2012)

  • Enšpígl
    **

    Tak za tohle, především za ten konec bych scénaristovi sebral bulharský občanství. Protože i Bulhaři maj právo na alespoň na minimální důstojnost. Celej film mě přijde jako taková bulharská pláž bez LEA a hlavně hrozně B-U-L-H-A-R-SK-Á. A co jako mělo znamet jak zmlátila ta křehule toho chlapa.......jako emancipace....fajn , bomba, ale zase trošku reálnosti. Ach jo, Bulhaři mě teda dali pěknou sodu.(11.10.2012)