poster

Erotic Man (festivalový název)

  • Dánsko

    Det erotiske menneske

  • anglický

    The Erotic Man

Dokumentární / Drama / Erotický

Dánsko, 2010, 85 min

Režie:

Jørgen Leth

Scénář:

Jørgen Leth

Kamera:

Adam Philp
(další profese)
  • Tina.T
    **

    (46.MFFKV) Spousta diváků v sále asi čekala dle názvu něco jiného. Ti. co si nepřečetli, že jdou na dokument a čekali lechtivý snímek, odešli po 15ti minutách. Ti, co věděli, nač jdou a čekali dalšího skvělého Letha, odešli po 25 minutách. Ti, co čekali, jestli z toho přece jen něco nevyleze, odešli po necelé hodině. A ti slušní to vytrpěli až do konce, protože jim bylo hloupé odejít a přece jen tam určité dobré momenty byly. Ale bylo jich málo a zbytečně natahovaný a prodlužovaný film nakonec ztratil i to málo šmrncu, co měl. Nemám naprosto nic proti nahotě, erotično vítám před upachtěným sexem, každá z těch žen byla svým způsobem zajímavá a krásná... ale. Prý nic, co se řekne před "ale" neplatí, tak to řeknu jinak. Režisér tam působil jako slizký, stárnoucí kocour, který se nechce vzdát své smetany. Dívky byly pěkné, některé naivní, různorodé, celkově to pojetí nebylo špatné, jen kdyby netrvalo 85 minut. Co nám chce autor říci, bylo jasné už po těch 25 minutách.(17.7.2011)

  • Caym
    *

    Jorgen Leth vás donutí přemýšlet o tom, zda (je) byl pouze špičkový milenec, nebo byl (je) špičkový úchyl, nebo se zbláznil. První záběry na dvacítky válející se po posteli v hotelovém pokoji připomínají Gauguinovy obrazy. Jorgen se celkově stylizoval do role Gauguina, který to taky zabalil, odjel na Tahiti, maloval (kamera ještě nebyla, ale určitě by ji taky ocenil) nahé černošky a liboval si v tom, jak jsou úžasné. Ačkoliv mě Gauguin nikdy nepřesvědčil o tom, že Tahiťanky jsou doslova bohyně a koncept dokonalosti, tak Jorgen měl možnost mě přesvědčit nejen statickým obrazem, ale i kamerou a slovy. Kamerou se mu to dařilo prvních přibližně dvacet minut, kdy detailní záběry byly lehké, umělecké a světelně dokonalé. Zbylé minuty začal Jorgen sklouzávat směrem k buď a) focení erotického magazínu, b) komparzu na erotické představy svého mládí, které v souvislosti s jeho stářím působily trošičku perverzně a hlavně neskutečně nudně. Možná by měl Jorgen zůstat u vzpomínání s deníčkem v ruce. Jeho neustálé pokusy recitovat (měla to být recitace?) mi trhaly uši, i když dánštinu ve svém slovníku nevedu. Jeho promluvy (neustále se opakující) vyústily v jediné: mám rád kus pořádný ženský - no, jako když umí občas i něco říct, taky to není od věci, ale hlavně aby to byl kus kvalitního masa. Nesnáším tohle pojetí, nejsem chlap, ale ženská jako flák masa, ale jinak tak hezky tupá, že když se usměje, hledáte, které auto prodává, to nesnáším. Slovní spojení "oslavná poetická výpověď o kráse a přitažlivosti žen" jsem v dokumentu hledala marně. Jestliže krása a přitažlivost žen spočívá jen v erotičnosti jejich těla, tak byl Jorgen jen super děvkař, který si rád zavzpomíná, kterou měl. Holky asi čekaly, že si je děda Jorgen odveze do země dánské, země zaslíbené, a houby z toho. A pak si o tom děda Jorgen ještě natočil dokument.(2.7.2011)

  • Psema
    ***

    Podceňovaná záležitost, z níž mohou odcházet akorát zaostalí puritáni, anebo ještě zaostalejší "bitches" a "assholes", jichž je ve Varech bohužel plno. Lethovo zkoumání krásy a erotična totiž nabízí nejen funkční koncept, ale i sympatickou a inteligentní pointu. Škoda jen, že je poměrně průhledná a samotný námět těžko uchopitelný a vydolovatelný do poslední kapky. (MFFKV 2011)(7.7.2011)

  • Bluntman
    ****

    (46. MFFKV) Lethovu dokumentárnímu eseji ubližuje především její název, na základě kterého se diváci k filmu chovají necitlivě. Až natolik, že odcházejí během projekce ze sálu, aniž by se vrátili, či v reakcích častují osobu tvůrce různými nelichotivými přívlastky. Tím se ale není třeba trápit, protože to je z jejich strany ukázka ignoranství: ono "Man" v názvu znamená "člověk", nikoliv "muž"; "erotický" neznamená to stejné co "erektivní"; chodit na dílo dle názvu a bez obeznámenosti se stěžejním počinem režiséra a scenáristy v jedné osobě je nešťastné, když DET EROTISKE MENNESKE uvědoměle odkazuje na (nepřekonaný) kraťas DER PERFEKTE MENNESKE. S touto celovečerní snahou pokusit se definovat, co je erotické, a přitom hodnotit svůj dosavadní život a revidovat stěžejní "položku" ve filmografii, mám jen jeden zásadní problém. Lethovi by se hodil Lars von Trier nejenom na pozici výkonného producenta, ale i jako figurant po vzoru PĚTI PŘEKÁŽEK, který by ho usměrňoval a krotil. I přes vstřícnost v podobě naladění se na specifický temporytmus celek působí ubíjejícím dojmem, ačkoliv je výstavba zajímavá (úvodní část lze interpretovat až zpětně, když je nám v cca. polovině poskytnut klíč) a styl, založený na juxtapozici, významově nosný.(6.7.2011)

  • fisus
    odpad!

    Jak řekl režisér Jiří Krejčík,člověk by měl film vidět celý,aby ho mohl objektivně posoudit.Já jsem z Erotic mana viděl půl hodiny a raději jsem odešel (a to vůbec poprvé za sedm let,co jezdím na KVIFF).Přesto dávám 'odpad',protože tenhle film v mých očích nemohli zachránit ani Transformers nebo haldy zombíků.(10.7.2011)

  • - V Dánsku se prodalo do kina pouze 6 710 lístků. (Cheeker)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace