poster

Michael (festivalový název)

  • Rakousko

    Michael

  • Slovensko

    Michael

    (festivalový název)

Drama / Thriller

Rakousko, 2011, 96 min

Scénář:

Markus Schleinzer

Kamera:

Gerald Kerkletz

Hudba:

Lorenz Dangel

Hrají:

Michael Fuith, David Rauchenberger, Christine Kain, Ursula Strauss, Victor Tremmel, Gisela Salcher, Simon Jaritz, Markus Schleinzer, Gerda Drabek, David Oberkogler, Helga Karall, Henner Winckler, Samuel Jung, Angelika Lang (vyp.), Martina Poel, Martin Ehrlich, Matthias Lühn, Hanus Polak Jr., Alfred Schibor, Margot Vuga, Barbara Willensdorfer, Heidi Kastner, Jim Holderied, Ilse Freistätter, Ludwig Kaschke (vyp.), Roland Trnka, Gustav Watz, Florian Eisner, Xaver Winkler, Thomas Pfalzmann, Isolde Wagner, Markus Hochholdinger, Susanne Rachler, Katrin Thurm, Martin Schwehla, Olivier Beaurepaire, Samy Goldberger, Mika Sakurai, Paul Karall, Gertraud Ball, Sarah Forstner, Alicia Limpahan, Selma Hönigschnabl, Ullah Sefat, Gerhard Lutz, Philipp Stöger, Niki Guya, Emrah Dzemailoski, Firas Azman, Franz Gerstorfer, Margit Gerstorfer, Alexander Heine, Barbara Maria Hutter, Daniela Janesch, Gerda Kapeller, Barbara Kern, Matthias Kern, Isabella Kratky, Barbara-Theres Kugler, Nikolaus Leischko, Mar-Phillip Meyer, Gerald Mjka, Hubertus Odehnal, Hilde Petrus, Elisabeth Pillwein, Marliese Preuer, Thomas Pries, Marion Rosegger, Petra Rosegger, Manfred Selinger, Manuela Spineth, Margit Stachel, Elisabeth Thurner, Brigitte Trink, Matthäus Wagner, Markus Wolf, Hannes Benedetto Pircher, Heinz Valenta, Ines Bandolin, Rudolf Cibulka, Ingeborg Dom, Josef Geyr, Anni Kritzinger, Gieslinde Moritz, Erich Nautscher, Erika Nautscher, Ferdinand Nemec, Irina Pidgirna, Leo Schmidt, Georg Schück, Alexandra Tsal Tsalko, Ornella Urbanek, Karin Vrana, Walter Wolf, Elfriede Wunsch, Hille Beseler (vyp.), Matthias Lühn (vyp.), Simon Mantei, Heidi Misof (vyp.), Renata Schmidtkunz (vyp.), Angela Smigoc (vyp.), Henner Winckler (vyp.)
(další profese)

Komentáře uživatelů k filmu (92)

  • easaque
    ****

    zajímavý snímek nejen svým provedením, ale především svým realistickým vhledem do běžného života pedofila. Postupně v krátkých útržcích a hlavně bez žádných vnucovaných emocí se pomalu seznamujeme s Michalem a jeho malým "přítelem". Výsledná forma dovoluje si udělat vlastní názor o povaze a pohnutkách hlavní postavy, kterou nepředstavuje jen z těch horších stránek. Drsné a poučné a na 4* to určitě má. [ PŘÍBĚH: 3 /// NÁLADA: 0 /// ART: 2 /// STYL: 3 /// CASTING: 3 (3*MAX) ](21.8.2012)

  • J*A*S*M
    ****

    A short story of a lonely guy(11.6.2012)

  • T2
    ***

    Rozpočet $-miliónovTržby USA $15,715Tržby Celosvetovo $85,000▐ Rakúsko je zem zvrhlíkov, ináč zas dosť pestrý film, dejové zvraty nechávali stále v napätí /60%/(5.7.2015)

  • Marigold
    *****

    Zralý, soustředěný a precizní debut castingového režiséra Jessicy Hausner a Michaela Hanekeho. Pověst, že se jedná o plagiát Hanekeho stylu je falešná. Schleinzer se svým mistrem nechal v mnohém poučit (prudký střih, chladná, analyzující kamera, televizní zpravodajství v podkresu), ale jde svou cestou. Zdaleka není tak chirugicky precizním patologem děje, nebojí se do něj ponořit, použít sarkasmus, více propojit události a nedělat jen úsečné hanekovské fragmenty náhody. Michael je strhujícím ponorem do abnormální normálonosti pedofila. Navzdory vyhrocenému tématu má uměřený a civilní tón, dokáže se vcítit a nemanipuluje. Hypnotický sled scén v závěru graduje a končí typickým střihem "do tempa" přesně ve chvíli, kdy končit má. Vedle Dresenovy Konečné uprostřed cesty jasný vrchol 46. ročníku MFF Karlovy Vary.(6.7.2011)

  • JFL
    *****

    Skvělý zneklidňující film z post-fritzlovského Rakouska o absolutní hranici mezi soukromým a veřejným životem. Rozhodně neplést se stejnojmenným filmem Nory Ephron :)(6.7.2011)

  • emma53
    *****

    Všechno bylo precizně a na hraně ukočírované, ale stejně vás bude mrazit ještě dlouhou dobu po tak děsivém filmu. Jak struhadlo na moje srdce působil celou dobu, kde jsem se cítila strašně bezmocně a zoufale při vědomí, že takové osoby byly, jsou a budou a kde veřejnost o nich ani neví. Může to být váš soused, váš bratr, váš kolega, syn....hrůza. Vůbec nebylo zapotřebí množství slov, což byl velmi dobrý režijní tah. Nepodcenil diváka, ono opravdu není těžké domýšlet se i když v tomto případě jsem se tomu naopak urputně bránila. Markus Schleinzer je zřejmě i velmi dobrý psycholog, protože ten chlad a zrůdnost Michaelovy osoby na mě čišela z každého záběru. Konec byl také velmi geniálním tahem, přesto tenhle film už vidět znovu rozhodně nechci.(22.5.2014)

  • pan Hnědý
    *****

    Další silná káva z Rakouska, která vás rozemele myšlenkovou hloubkou. Rakousko už několikrát potvrzuje (M. Haneke, U. Seidl), že lidská existence krvácí - odpověď je mrazivá, psychický nátlak cítíme každou minutu, temný tichý tón ve sklepě je perfektní tah.(10.2.2016)

  • Dadel
    *****

    Film inspirovaný životy J. Fritzla, W. Priklopila a dalších slavných Rakušanů posledního desetiletí, kteří udělali pro zviditelnění své země víc než všichni politici. Markus Schleinzer sice kopíruje Hanekeho styl, a dokonce po něm pojmenoval i svého hrdinu, ale to vůbec nevadí, proč měnit něco, co tak skvěle funguje. Brilantní snímek, který krásně cynicky a bez emocí ukazuje, co se děje za zdmi zdánlivě obyčejného domu. Film, z kterého mrazí, a končí přesně v tu nejvhodnější vteřinu.(10.7.2011)

  • StarsFan
    ****

    Herec hlavní role po skončení snímku na výtku jedné divačky, které se nelíbilo, že film Michaela polidšťuje, poznamenal, že síla jeho zrůdnosti spočívá právě i v tom, jak normální se ostatním jeví. Naprosto souhlasím. Právě v tom, že je Michael prezentován jako 'chlap odvedle' spočívá velká síla celého příběhu, který i přes téměr nulový dějový posun vlastně nikdy nenudí. "Chceš, abych do tebe vrazil nůž nebo péro?" [MFF Karlovy Vary 2011](6.7.2011)

  • castor
    ****

    Rakušanka Natascha Kampusch, 1998 unesena, 2006 utekla, věznitel Wolfgang Priklopil spáchal sebevraždu. Rakušanka Elisabeth Fritzl, od roku 1984 vězněná, věznitel-otec Josef Fritzl skončil v roce 2008 v poutech. Dostal doživotí. Michael a Wolfgang. A za kamerou celovečerně debutující režisér, Rakušan Markus Schleinzer. „Tohle je můj nůž, tohle je můj pták. Co mám do tebe zapíchnout?“ – „Nůž.“ Úctyhodné množství tematických náznaků a trefných filmařských „poznámek“ plně slouží k tomu, jak soužití mezi na první pohled spořádaným pojišťovacím agentem (prostě ničím vybočující chlapík od vedle, jen ty rolety by nemusel pořád stahovat a neohlášené návštěvy by měl naopak vřeleji vítat) a desetiletým hochem vypadá. I přes ožehavé téma má velmi civilní tón, nechce šokovat, i když je aktuálnější víc, než by si veřejnost přála. Podobný závěr jsem čekal, za oceánem by zřejmě matka zabouchla dveře a celou věc raději ututlala. Tady je na nás, jaký závěr si vybereme. Divák je tu nicméně už od začátku vtlačený coby pozorovatel hry s nefér pravidly, které pevně drží v ruce režisér a scénárista v jedné osobě. Ten si vybral výtečné herce a volí převážně chladné statické záběry, které sdělují jen to, co máme vidět. Zdrženlivý, soustředěný, přemýšlivý, alarmující a v každé době aktuální snímek. 80% a těsně pod vrcholem..(6.10.2013)

  • Hild
    *****

    Jeden z těch filmů, po kterém jsem nebyla schopna slova a nejradši bych se na chvíli někam zavřela. Téma je už samo o sobě strašně silné, ale za způsob zobrazení si Markus Schleinzer zaslouží velké uznání. Mráz mnou projížděl od začátku do konce, velká síla tkví v neviděném, divák ani nechce vidět, co se děje za zavřenými dveřmi, popadnout dech má problém stejně. Na psychiku velmi těžký snímek, po skončení mi příjemně rozhodně nebylo a i přesto, že počet dialogů během filmu by divák hravě spočítal během chvilky, tak toho film vlastně dokáže říct obrovské množství. Snímek, který z paměti jen tak nedostanu a který bych navrhovala promítat povinně. Jeden z mých nejsilnějších filmových zážitků za hodně dlouhou dobu.(4.6.2012)

  • GilEstel
    ***

    Tak jako mají Češi svůj příběh s malou Aničkou, která se stala velkou Barborkou nebo ten o Standíkovi a igelitce s milionem korun, mají Rakušané příběh s Nataschou Kampuschovou, který byl po dlouhou dobu v zájmu novin a společenských rubrik. Nápad natočit film podobného tématu je tedy nasnadě. Debut Markuse Schleinzera přináší podrobnou sondu ze života homosexuálního pedofila, který v tajnosti drží svou oběť ve sklepě baráku. Postupné odhalování detailů tohoto soužití je rozvíjeno v celém filmu a nabízí tak vnímání pocitů oběti i tyrana. Zejména psychologie hlavní postavy Michaela je pečlivě vykreslena ve své mnohavrstevnatosti, kdy je konfrontována situace doma, v práci, na ulici nebo dovolené. Postava Michaela je velmi dobře zahrána a táhne celý příběh, který nemá výrazné zlomy v ději. Veškeré zápletky mimo hlavní osu pouze dotváří obraz hlavního hrdiny a nepřináší gradaci. Film nabízí krom mrazivě varovného apelu i skrytou nadsázku a vtip. Scény „Tady mám nůž a tady mám péro,….“ nebo návrat z firemního večírku, kdy byl Michael povýšen a v autě si prozpěvuje „Sunny,….“ patří k nejlepším. 59%(10.7.2011)

  • Webb
    *****

    Studie nedobrovolného soužití pětatřicetiletého pedofila Michaela s desetiletým klukem. Film je vskutku prvotřídní díky svému konceptu - dlouhé záběry jsou střižené přesně ve chvíli před zakázanou diváckou vědomostí, protože sám divák je člověk pozorovatel kromě filmového světa i toho reálného. Práce na tomto filmu je opravdu perfektní, od minimalistického dějového scénáře až po vykreslenost ústředních postav a skvěle zahranými vybranými herci, dále chladně nezúčastněné snímání samotné kamery, které naráží na realitu a evokuje jí dojmem, že se toto opravdu neděje. [9/10](14.4.2012)

  • Disk
    *****

    "Toto je můj nůž a toto je moje péro. Co mám do tebe zabodnout?" - "Nůž." Aneb Hanekeho škola cynického šklebu.(8.7.2011)

  • WillBlake
    *****

    Mistrovské dílo a to i přesto, že jsem asi patnáct minut před koncem vytušil, ve kterou chvíli příjde závěrečný střih. Paradoxně se tím napětí ještě umocnilo. Jak moc je tohle Haneke, nechám na tobě.(23.3.2015)

  • misterz
    ****

    Filmy, ktoré dokážu vyvolať znepokojivý pocit mam pomerne rád. Jediné čo nemusím je fyzické a psychické násilie páchané na deťoch. Musím však uznať, že M. Schleinzer doviedol snímok po režisérskej stránke takmer až k dokonalosti. Perfektne vystihol psychologickú podstatu takéhoto zvráteného vzťahu, dokonca aj typovo (obyčajne ide o ľudí, o ktorých by ste si to nemysleli). Celý ten nechutný obraz dopĺňa nezvyčajne tiché, ale o to viac reálne spracovanie, kruté a smutné. Ešte teraz mi je z toho zle. 85/100(10.9.2015)

  • Jordan
    *****

    intenzívne zahrané, skľučujúce, precízne postavené, vo forme ovplyvnené tým najlepším z hanekeho, v obsahu tým najzvrhlejším z rakúska, v závere neskutočne potešiteľne obdarené úprimnou autorskou iróniou, a celý, celučičký čas viac ukrývajúce ako ukazujúce a práve preto tak nehorázne klaustrofobicky dusné. a (nielen ako debut) perfektné.(11.11.2011)

  • sochoking
    *****

    Nebezpečne nakrútený film! Normálne som sa pristihol, že chlapíkovi fandím! V postupu v zamestnaní a tak, ale ked' som si uvedomil, že komu, zalial ma studený pot! Podľa mňa v tomto spočíva brutálnosť tohto filmu! Neukazuje, zato vaša predstavivosť vás bude desiť k smrti!(16.6.2012)

  • bassator
    *****

    46th KARLOVY VARY INTERNATIONAL FILM FESTIVAL 2011 - ANOTHER VIEW - Jiný pohled (Michael / MICHAEL / Michael) - Jeden z těch NEJ filmů z letošního festu. Absolutně přesvědčivý výkon Michaela v roli Michaela mě zcela uchvátil, stejně jako celá atmosféra filmu. Ta mě nechala napnutého od první do poslední minuty... - 4. 7. 2011 - kino Pupp - Karlovy Vary - 90%(18.8.2011)

  • eLeR
    *****

    Hlavne nenápadne ... veľmi dobre natočené.(3.2.2015)

  • giblma
    ****

    Už vím, proč jsem na to vloni ve Varech nešla - Michael totiž nejenže evokuje Hanekeho, ale taky řecký Špičák (dokonce stejně perfektně načasovaně skončí). Co jsem tedy očekávala, to jsem dostala: odtažité statické záběry s absencí nediegetické hudby, které nezúčastněně pozorují jistý rakouský fenomén (hehe). Špičák se mi líbil, Hanekeho mám ráda, a po skončení projekce jsem opět byla prohlášena za největšího cynika skupiny. Si člověk nevybere... (work in progres)(LFŠ 2012)(10.8.2012)

<< předchozí 1 2 3 4 5