poster

Taking Off

  • Česko

    Odcházím...

  • USA

    Taking Off

  • Slovensko

    Taking Off

Komedie / Drama / Hudební

USA, 1971, 93 min

  • Malarkey
    ***

    V tu chvíli, co píšu tenhle komentář jsem ještě neviděl všechno, abych mohl tvrdit, že jsem na Miloše Formana profík. Nicméně můžu říct, že to, co jsem viděl, mám od srdce opravdu rád a jsm hrdý na to, že Čech jako poleno v Americe dokázal to, co dokázal. Kdo jiný takový celosvětový úspěch kromě sportovců dokázal? Zřejmě nikdo. Proto jsem se rozhodl si sehnat i další jeho filmy, které jsme ještě neviděl a jeden z prvních výběrů padl i na film Taking Off. Ten ze začátku předvede ryze hipízácký začátek, kde asi 20 minut halekal, řval, ječel a v neposlední chvíli i neuvěřitelně falešně zpíval asi tucet všelijakých holek, což mělo dát najevo tu anarchii. U toho jsem bojoval, to se přiznám. Po chvíli ale přišel příběh, který měl velice zajímavé vysvětlení a ke konci to mělo grády jak kráva. Respektive samotné vysvětlování kouření trávy a následné scény neměly chybu. Miloš Forman ukázal opět naplno krásu citů, které v sobě skrýváme, a které málokdo dokáže pronést najevo svým blízkým. Film mi tolik blízký nebyl, ale i tak se na něj velice hezky koukalo.(25.2.2012)

  • nascendi
    ***

    Taking Off by mohol mať podtitul Druhý začiatok. Konkurzom Forman začínal doma aj v Amerike (inak zmysel toho amerického vidím iba v nadstavení hlavného príbehu a ukážke mladej Kathy Bates, ktorá vôbec nespieva Miser(y)ne). Začiatok to ani v jednom prípade nie je jednoznačný, ale nejako začať predsa treba. Okrem paralel s predchádzajúcimi filmami a príprav na Vlasy ma potešila prítomnosť budúcej rockovej babičky Tiny Turner a českej babičky, teda presnejšie portrétu jej autorky. Príjemne ma prekvapilo, ako zručne Forman vystihol americké prostredie a podobu generačných problémov v ňom. A aj to, že šancu v nich dostali obe strany. Pohľad na niektoré manželské páry pri inštruktážnom fajčení jointov poskytoval dostatok dôvodov na to, aby od nich ich ratolesti ušli. Tento americký debut nemohol byť, s ohľadom na rôznosť prostredí, prostým pokračovaním Formanovej domácej tvorby. Aj preto ho vnímam, ako prejazd nie príliš udržiavaným železničným priecestím, za ktorým sa už črtá nájazd na parádnu diaľnicu, kde vlajú Vlasy a znie Amadeova hudba.(2.2.2010)

  • kinej
    ****

    Tento film nepatří mezi oslavovaná Formanovo díla. Jeho první americký počin v lecčems připomíná jeho českou tvorbu. Konkursní scény plné neherců jsou pro Formana typické. V americkém hávu ale nepůsobí tolik humorně, přesto jsem se při filmu několikrát nasmál. Nezapomenutelná je instruktáž o jointu a vysvětlení fenoménu syslení. I když se nejedná o veledílo, rozhodně tento film potěší a pohladí.(12.2.2007)

  • honajz
    **

    Remake českého Konkursu, se stejným kameramanem, americkou mládeží místo české (zajímavé srovnání českých začínajících 60. let a hippiesáckých končících 60. let) a v barvách. Protože by toho bylo trochu málo na celovečerák a v USA pravděpodobně dilema motorky - dychna (dechovka) asi nepatří k tak ožehavým, je zde téma rodičů, kteří jsou v něčem totálně mimo stejně jako jejich děti, přesto je mezi nimi hluboká generační propast. Ach jak objevné... Fakt nechápu, proč Forman nenatočil taky film o sahání na rozpálená kamna. http://www.dvdextra.cz/dvd-recenze/taking-off-odchazim.html(1.2.2010)

  • ancientone
    *****

    Rok 1971 je rozhodne rokom prieniku Európy do amerického filmového prostredia. Last Picture Show Petra Bogdanovicha skĺbil úhľadnú elegantnosť vizuálu starých hollywoodskych klasík so spracovaním obsahu v európskom štýle, Antonioniho slow cinema štýl do seba bez problémov absorboval americkú "hippie" ikonografiu vo filme Zabriskie Point. To isté sa podarilo Milošovi Formanovi v Taking Off. __ Alegorický hasičský ples z Hoří, má panenko nahrádza alegorický (a nemenej kúsavo zobrazený) ples rodičov slobodomyseľnej americkej mládeže. Horiacim elementom nie je starčekova chalupa, ale jointy, úzkoprsosť, konzervativizmus a pokrytectvo "dospelej" Ameriky. __ Zaujímavé je dať Taking Off do kontextu s ďalším filmom, ktorého ústredným motívom je vzťah rodičov a mladej "hipisáckej" dcéry, ktorá sa (už naozaj) stratí - nízkorozpočtový horor Wesa Cravena, Last House on the Left. Úroveň Cravenových začiatočníckych režijných schopní sa samozrejme nedá komparovať s Formanovým vycibreným štýlom, avšak jadro filmu, chladné alegorické zobrazenie úpadku hnutia hippies ( podobe dcérinej vraždy) môže tvoriť naliehavý protipól k Formanovmu sarkazmu, kde sú mladí v plnej sile.(13.2.2017)

  • - Inspirováno písní skupiny Beatles "She's Leaving Home". (D3VIL)

  • - Forman byli se spoluscenáristou filmu Jeanem-Claudem Carrièrem inspirováni skutečným příběhem z novin a materiál ke svému filmu sbírali takřka dokumentaristickou metodou už od jara 1968 v newyorské East Village. (Kubrickon)

  • - Miloš Forman si přál, aby herci při natáčení scény s hraním svlékacího Pokeru nevěděli, kdy na ně přijde řada, a tak před první klapkou seřadil karty tak, jak potřeboval, ale herci sami hráli doopravdy. Protagonisté tak sami skutečně nevěděli, jaká karta přijde na řadu. (Marounek)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace