Reklama

Reklama

Domovina

(festivalový název)
všechny plakáty
Trailer

Obsahy(1)

Domovina je výbušné podobenství rozpadajícího se Řecka nahlížené prizmatem jedné rodiny. Tzoumerkas sleduje tři pokolení během politických bouří: v 50. letech, v 70. letech po pádu diktatury a nakonec současnou generaci. Přinejmenším dysfunkční rodina je rozvrácena kvůli adopci, k níž došlo před dvaceti lety. Vzájemné vztahy mezi příbuznými jsou plné zášti, tajností a lží. Sterjios (Thanos Samaras) překypuje nenávistí. Jeho matka Tzina (Ioanna Tsirigouliová), již členové rodiny považují za nesvéprávnou, dala druhého syna (Christos Passalis) k adopci bratrovi Nikitasovi (Ieronymos Kaletsanos). Rodina se navíc musí postarat o pravděpodobně nevyléčitelně nemocného dědečka (Nikos Flessas), a propuknou hádky o to, kdo se ho ujme. O mnoho let později jsou bratři dospělí a hrozí, že napětí v rodině exploduje. Řecko se tou dobou zároveň nalézá v hluboké finanční a sociální krizi. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (4)

Don Carlos 

všechny recenze uživatele

Film je velmi náročný na pozornost diváka, protože se zároveň odehrává asi v miliónu časových rovin, které jsou prostřihávány s kadencí kulometu a jsou navíc obohaceny o mnoho záběrů z řeckých demonstrací (kam se hrabou naši odboráři). Samotná forma vyprávění je nedílnou součástí filmu, vzájemně se doplňuje s probíhajícím dějem a je sama o sobě tak zneklidňující (jak jsem si zpětně uvědomil), že jen umocňujě temnou atmosféru snímku. Všechno do sebe sice dokonale zapadne, ale zanechá i velmi nepříjemnou pachuť. [viděno 7.7.2011 na 46.MFF KV] ()

ZkuKol 

všechny recenze uživatele

Řecký film bohužel u mne získává čím dál horší pověst. Alespoň průměrné dílo jsem z této lokality ještě neviděl (na obranu místních tvůrců - nijak jejich díla nevyhledávám). Pokaždé jsem dostal stejnou dávku hysterie, nesmyslných dialogů, přehrávání, řemeslné neschopnosti a naprostý nezájem o divákův zážitek. U domoviny jsem zjistil, že nejsem sám, do půlhodiny byla polovina sálu pryč, po hodině půlka zbytku spala (a přesto jsme se v ději neztratili) a na konci nás zbyli 4 řady. Proč nedám odpad? Film poměrně zajímavě pracuje s fotkama a krátkými filmy jenž uvozují dobu, občas se zadaří scéna s atmosférou a tu a tam osloví diváka i emoce. Ale je to bohužel ve značně nedostatečné dávce. Příběh rodiny plné hysteriků a osob s porušenou myslí (ať už následkem tragických událostí či bez vysvětlení), který se vine dlouhým časovým obdobím a měl by nejspíš i odrážet dějiny... 20% ()

Galerie (2)

Reklama

Reklama