Režie:
Syllas TzoumerkasScénář:
Youla BoudaliKamera:
Pantelis MantzanasHrají:
Amalia Moutoussi, Thanos Samaras, Ioanna Tsirigouli, Errikos Litsis, Hristos Passalis, Ieronymos Kaletsanos, Nikos Flessas, Maria Kallimani (více)Obsahy(1)
Domovina je výbušné podobenství rozpadajícího se Řecka nahlížené prizmatem jedné rodiny. Tzoumerkas sleduje tři pokolení během politických bouří: v 50. letech, v 70. letech po pádu diktatury a nakonec současnou generaci. Přinejmenším dysfunkční rodina je rozvrácena kvůli adopci, k níž došlo před dvaceti lety. Vzájemné vztahy mezi příbuznými jsou plné zášti, tajností a lží. Sterjios (Thanos Samaras) překypuje nenávistí. Jeho matka Tzina (Ioanna Tsirigouliová), již členové rodiny považují za nesvéprávnou, dala druhého syna (Christos Passalis) k adopci bratrovi Nikitasovi (Ieronymos Kaletsanos). Rodina se navíc musí postarat o pravděpodobně nevyléčitelně nemocného dědečka (Nikos Flessas), a propuknou hádky o to, kdo se ho ujme. O mnoho let později jsou bratři dospělí a hrozí, že napětí v rodině exploduje. Řecko se tou dobou zároveň nalézá v hluboké finanční a sociální krizi. (MFF Karlovy Vary)
(více)Videa (1)
Recenze (4)
46th KVIFF 2011 - YOUNG GREEK CINEMA - Mladý řecký film (Hora proelefsis / HOMELAND / Domovina) ()
[50%] [46. MFFKV 2011] ()
Film je velmi náročný na pozornost diváka, protože se zároveň odehrává asi v miliónu časových rovin, které jsou prostřihávány s kadencí kulometu a jsou navíc obohaceny o mnoho záběrů z řeckých demonstrací (kam se hrabou naši odboráři). Samotná forma vyprávění je nedílnou součástí filmu, vzájemně se doplňuje s probíhajícím dějem a je sama o sobě tak zneklidňující (jak jsem si zpětně uvědomil), že jen umocňujě temnou atmosféru snímku. Všechno do sebe sice dokonale zapadne, ale zanechá i velmi nepříjemnou pachuť. [viděno 7.7.2011 na 46.MFF KV] ()
Řecký film bohužel u mne získává čím dál horší pověst. Alespoň průměrné dílo jsem z této lokality ještě neviděl (na obranu místních tvůrců - nijak jejich díla nevyhledávám). Pokaždé jsem dostal stejnou dávku hysterie, nesmyslných dialogů, přehrávání, řemeslné neschopnosti a naprostý nezájem o divákův zážitek. U domoviny jsem zjistil, že nejsem sám, do půlhodiny byla polovina sálu pryč, po hodině půlka zbytku spala (a přesto jsme se v ději neztratili) a na konci nás zbyli 4 řady. Proč nedám odpad? Film poměrně zajímavě pracuje s fotkama a krátkými filmy jenž uvozují dobu, občas se zadaří scéna s atmosférou a tu a tam osloví diváka i emoce. Ale je to bohužel ve značně nedostatečné dávce. Příběh rodiny plné hysteriků a osob s porušenou myslí (ať už následkem tragických událostí či bez vysvětlení), který se vine dlouhým časovým obdobím a měl by nejspíš i odrážet dějiny... 20% ()
Galerie (2)
Photo © MFF Karlovy Vary
Reklama