poster

Argo

  • USA

    Argo

  • Slovensko

    Argo: Nebezpečný útek

  • Velká Británie

    Argo

Drama / Thriller / Životopisný

USA, 2012, 120 min (Director's cut: 129 min)

Režie:

Ben Affleck

Předloha:

Tony Mendez (kniha)

Scénář:

Chris Terrio

Kamera:

Rodrigo Prieto

Hrají:

Ben Affleck, Bryan Cranston, John Goodman, Taylor Schilling, Kyle Chandler, Alan Arkin, Tate Donovan, Clea DuVall, Adrienne Barbeau, Rory Cochrane, Kerry Bishé, Richard Kind, Victor Garber, Titus Welliver, Michael Parks, Sheila Vand, Željko Ivanek, Chris Messina, Michael Cassidy, Keith Szarabajka, Scoot McNairy, Tom Lenk, Scott Elrod, Christopher Denham, Rob Brownstein, David Sullivan, Kelly Curran, Ashley Wood, Clark Gilmer, Matthew Landon, Bob Gunton, Philip Baker Hall, Yuri Sardarov, Tim Quill, Jean Carol, Jimmy Carter, Randy Oglesby, Michael Chieffo, Vincent Rivera, Cas Anvar, Bahram Khosraviani, Ayden Mayeri, Nelson Franklin, Leyla Beysulen, Fouad Hajji, Jamie McShane, Victor McCay, Amir K, Larry Sullivan, Tehmina Sunny, Victoria Charters, Allegra Carpenter, Karina Logue, Lindsey Ginter, Matt Nolan, Omid Abtahi, Brendan Rooney, Peter Henry Schroeder, Christopher Stanley, Richard Dillane, Muhammed Cangören, Ray Haratian, Barry Livingston, Sandra Plazinic, Matthew Glave, James Shanklin, Annie Little, Bill Tangradi, John Boyd, Nikka Far, J.R. Cacia, Matt Doherty, Scott Anthony Leet, Bobby Naderi, Taies Farzan, Ramazan Akboğa, Maz Siam, Francisco Ovalle, Florans Atlantis
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Gemini
    ****

    Argo, podle všeobecných ohlasů prubířský kámen filmového labužnictví, ve mně sice zanechal dojmy pozitivní, a fakt je že jsem Affleckovi toho plešouna za nejlepší film přál, ale dělat z toho bůhvíjak přelomovou záležitost se mi prostě nějak příčí. Atmosféra rodné země Oláhů a konfrontace fanatických studentů s vyděšenými americkými úředníky je tu vylíčena až hmatatelně, i když se film drží zpátky a dovede se obejít bez nějaké efektní brutality a citového vydírání. Kouzelné přepínání mezi roztomile prohnilým imperialistickým Holým Údem a zhoršující se situací v domě kanadského velvyslance je asi hlavní deviza Arga, protože samotná realizace plánu agenta Mendeze je už za hranicí WTF, které jsem v rámci žánru ochoten tolerovat. Přesto, pokud chcete vidět film, ve kterém každá složka přesně zapadá na své místo, vyberte si tenhle. A dokonce - i když jde o snímek podle skutečné události - budete na pár místech určitě napjati a překvapeni. A pokud tuhle svižnou, dvě hodiny krátkou záležitost hodláte ignorovat nebo dokonce hanět, mám pro vás jedinou odpověď: "Arr, go fuck yourselves.":) 80%(22.8.2013)

  • Enšpígl
    ****

    Ben Affleck opět odchází z filmovýho ringu s rukama nad hlavou. Ten chlap je fakt čím dál tím víc snovej, témata jaký si vybírá ke zpracování, způsob jakým film točí i stylem vyprávění se věru začíná přibližovat nejvyšší režisérský lize v Hollywoodu. Při akci na letišti jsem měl sto chutí si říct o kyslíkovou bombu jak mně docházel kyslík, protože to fakt nešlo koukat se a současně přitom dýchat. On už teda film strhne hned na začátku a totálně nedovolí odvracet pozornost, ale ten konec mě dal zabrat víc než čtyři nyfomanky najednou.(6.12.2012)

  • emma53
    ****

    On celý ten případ propuštění amerických rukojmí nebyl tenkrát vůbec jednoduchý. Jak jsem se dočetla, tak propouštění zajatců bylo postupné a vyjednávání s Íránem strašně zdlouhavé. Dokonce i jednou z taktik pro záchranu bylo to, že prezident Carter donutit Írán k tomu, aby vydal rukojmí a zastavil dovoz ropy z Íránu a to nebylo to jediné, co se tenkrát udělalo pro záchranu rukojmí. Já obdivuji toho, kdo dokázal z tak chaotického dramatu vytáhnout příběh také podle skutečnosti z této události a zhustit do stodvacetiminutového filmu. Klobouk dolů před Benem Affleckem. Je vidět, že si s tím tématem musel poctivě pohrát nejen jako režisér, ale potažmo tam i skvěle zahrát jednu z hlavních rolí. Už začátek byl víc než věrohodný, atmosféra tehdejší doby byla dokonalá a to že si film udržel své napětí i přes jasný předvídatelný konec je úžasný kumšt, takže to utlumilo i malé nedostatky (např. klasicky americký konec). A úplně jasným plusem celého filmu byla celou dobu moje zvýšená tepová frekvence, která ve finální části dosáhla maxima.(22.12.2012)

  • brit84
    ****

    Nebudu tvrdit, že je Argo něco extra, i když úplně špatný to není. Ono taky většinou u snímků natočených podle skutečné události divák tak nějak očekává, že téma bude dostatečně silné, když už si dal někdo práci s tím, aby to zfilmoval. Mně trochu vadily fórky, který tu a tam pronesla nějaká z postav. Kazí to dramatické podání příběhu. No a když už se na konci přestalo s vtípkama, začal Affleck zas až příliš tlačit na na divákovi emoce - "Stihnou to nebo ne?". Všechno na vteřinu přesně... O téhle události nevím vůbec nic, ale že by to nakonec dopadlo takhle tip-ťop se mně nechce věřit.(20.1.2013)

  • kulyk
    ****

    Někde mezi triplem a kvadruplegiií, tak bych při své skromnosti viděl ohvězdičkování Arga. Přisadím nahoru, mám totiž výtečnou náladu. Sqěle se mi povedlo protáhnout trubky, položit káblík, vyždímat střívko, vymalovat mísu, ublinkonout spodními ústy, natočit čoko zmrzku, za pomoci svalových kontrakcí vyloučil polotuhý odpadní materiál.... seru na opisy a urá k dílu samotnému. Na to, že se má jednat o glorifikaci hamburgeromilných kokotů a jejich světové hegemonie, se na začátku až příliš svobodně hovoří, což považuji za milé ozvláštnění. Pak to tak nějak vesele probíhá, Á-flek s výrazem plačícího oligofrenika organizuje přesuny diplomatických vyžírek - a závěr, ten se dramturgovi mírně vymkl z pantů. Nic proti ničemu, vyzdvihuji především mistrné vykreslení dobových ,,kulturních prvků", jako jsou kupříkladu účesy a způsoby úpravy vousu alá ,,jsem frajer z Bavor, kde je to povolné děcko?".(4.7.2013)

  • - Tony Mendez pracoval pro CIA dlouhých 25 let. Jeho působnost byla v oblastech Jižní Asie, Jihovýchodní Asie a Střední východu. (PATTXA)

  • - V roce 1981 vznikl televizní snímek Escape from Iran: The Canadian Caper (1981) zachycující stejné téma. (movieband)

  • - Prvotní impulz k natočení snímku dal v roce 2007 článek Joshuaha Bearmana v dubnovém vydání magazínu Wired. Název textu by se dal přeložit slovy „Jak CIA použila falešný sci-fi biják na záchranu Američanů z Teheránu“. (movieband)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace