poster

The Encounter

Drama

USA, 2010, 90 min

Scénář:

Sean Paul Murphy
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Wacoslav1
    *

    Tragicka nabozenska agitka ktera je uz jenom svym pojetim a obsahem naprosto nezkousnutelna pro antipanbickare jakym jsem ja komentare verbala a lilien jsou vsevystihujici a ja k nim uz opravdu nemam co bych dodal tu jednu hvezdu si u mne svým poctivym vykonem vyslouzil muj oblibeny zetkar Robert Miano ktery je vlastne buh v jiné silenosti Revelation road ale tam byl aspon Brian Bosworth tady uz neni nikdo dalsi kdo by stal za povsimnuti takze pokud nejste ortodoxni krestani tak na to nekoukejte ja rikam k certu s bohem panbickari shorte v pekle!(8.6.2013)

  • fantassia
    *

    Tak takhle opravdu ne. Je to sice hezký pokus vylíčit nějaké věci typicky evangelickým způsobem,ale přemýšlejícímu divákovi okamžitě dojde, že tam něco není v pořádku. Tenhhle film může být tak leda pro děti jako pohádka, ale potom později tomu už nevěří, svým způsobem je to medvědí služba. Reformované církve zdůrazňují, že konečnou autoritou je pro ně evangelium a pak to takhle dopadá, Písmo si může každý vysvětlit jinak a pak tito autoři slibují jakési nedohledné nebe nad námi a to je pro inteligentního člověka nepřijatelné. Prezentují světu nějaké své představy o Bohu, které jsou naopak odrazující. Jsou různé mentality, lidé říkají, že smrt je přirozená, no to je jiné téma, ale v naší mentalitě je toho mrtvého rychle zabalit , pohřbít a pak už o tom nemluvit, jiné kultury zase s nebožtíkem provádějí různé obřady a cítí smrt ještě jako smrt, ale to je mysterium nedá se vysvětlit ani banalizovat. Biologicky se buňky, které se obnovovaly přestanou obnovovat, medicína jen konstatuje smrt, ani filozofie to nedokáže vysvětlit, platonská filozofie řekne člověk patří do světa idejí nechá tady tělo vznese se na nebesa, ale to už dneska nikdo nevezme. Neomarxisté se tím zabývali ale se smrtí si nevěděli rady, Složenicyn si tuhle otázku položil v Soustroví Gulag, kde všechny lidi v táborech týrají a vedle toho popsal oddělení rakoviny, kde se o ně starají, ale umírají všichni at se o ně někdo hezky stará nebo s utrpením. Odpověď může být jen theologická. Starý Zákon nedává vysvětlení žádné, všichni jdou do šeolu.V Izajášovi 5:14 se píše, že šeol je ‚prostorný a bezmezně rozevřel ústa‘.Všichni tam jdou, ale je tam příslib, to je typické pro starý zákon, že není nic definitivní, duše spravedlivých jsou v rukou Božích, to je příslib starozákonní, je to přechod.V katolické nauce se ten přechod jmenuje očistec,který patří k smrti, protože je to přechod k něčemu novému. Na některých obrazech očistce je vidět jak se tam ty duše škvaří, ale ani tomu už dneska nikdo nevěří, hlavní námitka proti tomu je představivost, všechny věci se vysvětlují symbolicky a tragedie dnešního člověka, je brát symboly doslovně a to není možné. Tridentský koncil říká, že duše spravedlivého dostává v okamžiku smrti ještě trest, který ho očišťuje od jeho hříchů a nedostatků a modlitby věřících mohou přispět duším, které jsou v tomto stavu očišťování. Tedy tam se nemluví o místě, ale o stavu. Smrt je tedy transitus, přechod, ten přechod je bolestný, ale očistný. Očistec viděli všichni svatí, kteří měli mystické zážitky. Co se týká otázky pekla, je to předně mysterium, jsou o něm zmínky ve všech mytologiích i náboženstvích, v evangeliu je hlavní zmínka u Matouše v 25. kapitole 41 "Potom řekne těm po levici...." Michelangelo v Sixtinské kapli znázornil peklo na obraze posledního soudu, které je velmi výrazné, je poměrně taky jen částečné a samozřejmě symbolické vyjadřující postoj člověka, který vidí, že je zlo a musí se potrestat, ale starší vyobrazení ukazují spíše na to původní starozákonní, šeol a všichni jsou tam dole a Kristus jim podává ruku, obraz vyjadřující, že není ani jeden, kdo by si zasloužil tam nebýt, s výjimkou těch, kteří přijmou Kristovu ruku a kdo ji nepřijme, tam je jen červená skvrna, to neví nikdo, to je tajemství, mysterium. To je jiný obraz, který vyjadřuje jediné, kdo přijme tu ruku a kdo ne, kolik jich je tam, nevíme.Vyjadřuje, že lidský život nemá smysl, pokud tě Kristus z něho nevytáhne. No tak když se necháme spasit a Pán nás z toho pekla vytáhne tak kam to přijdeme do nebe? To je zase obrazné, evangelium má výraz věčný život. Tady jsou zase různé představy, že je to strašně dlouhý čas, filozofové si to zase představovali tak, že čas je tam, kde je pohyb, kde není pohyb, tam je věčnost. Je to tedy věčnost, ale je to ještě život? U primitivních národů je ta představa cyklická, bůh Chronos. Bible starozákonní nemluví hned o věčnosti, ale o čase, který každý dostal, aby něco vykonal,člověk dostal svůj čas, Země dostala svůj čas, proroci dostali svůj čas, Izrael dostal svůj čas a je tam psáno, že všechny časy jsou v rukách Božích a v Novém Zákoně, Kristus dostal čas, On, který je věčný, vstoupil do lidského času na 33 let, co se s tím časem stalo? Ten Jeho čas se stal věčným. Jeho narození je věčné, Jeho život je věčný, nic se neztratilo. Všechno, co je s Ním se vrátí a co ne, to jde kamsi do šeolu, i ta chvilka na pouti, to setkání s přítelem, s lidmi, se kterými jsme žili, věčný návrat všeho dobrého a věčný zánik všeho zlého.Olivier Clément píše věčnost není čas, věčnost není místo, věčnost je život a život je setkání. To je zase jen symbolické.Pak vidíme morálku laickou, kolik lidí se už obětovalo za stát a za mír a za všechno, kolik vojáků zemřelo a přitom jsou ty státy stále bestiální a je to horší a horší a co už bylo obětí, vidíme, že v tomhle světě není spravedlnost a všechna náboženství stojí na tom, že nakonec bude spravedlnost a přece lidi do toho posmrtného života nespěchají s výjimkou světců, proč? No tohle je můj život na co mám chtít nějaký jiný život, tady ten domek mi stačí, na co nějaký palác na nebesích kdesi :-D Lepší? Co je lepší? Žijeme v slzavém údolí, ale já ještě plaču dobře, nechte mě tady v klidu tlít. Všechna náboženství člověk přijímá jako něco z nouze. Kdo se obětuje, stokrát víc dostane, no to říkají budhisté taky a mohamedání taky a křesťanství tady nemá nic nového, je to všechno stejné, jen s jedním rozdílem, Kristus nevstoupil na nebesa, ale vrátil se zpátky a vstal z mrtvých, neslibuje nebe někde kdesi nad oblaky, ale vrátí ti lidský život proměněný,ne nějaký jiný někde jinde, ale ten tvůj vlastní, který žiješ, tedy jediná podstatná nauka, která odlišuje křesťanství od jiných, je nauka o vzkříšení. Tak to předkládá Pavel 1 Kor 15,19(25.2.2017)

  • lillien
    odpad!

    Jde patrně o první film, u kterého neváhám udělit odpad, aniž bych ho dokoukala celý. Skončila jsem těsně za půlkou a dál už to opravdu i při nejlepší vůli nešlo, protože jsem cítila vyloženě fyzické utrpení z těch jedovatých plynů, který tato neskutečně pitomá a ještě ke všemu ukrutně debilně zpracovaná náboženská agitka vylučuje. A to jsem byla svolná nebýt předpojatá a v případě, že by to bylo alespoň vtipně nebo poutavě natočené, i nějakou tu hvězdu udělit. Těsně po rozjezdu tato sarinová návnada plynule přešla do stylu venezuelské telenovely a byť by se námět mohl zdát zajímavý, toto byl první hřebíček do rakve. Pak už následoval jen blud za bludem, manipulativní žvásty jeden za druhým, kořeněné tradičními výmysly černoprdelníků o tom, že bůh vám připravil úžasný věčný život, kde se s ním jásavě můžete procházet ve zlatých ulicích, ale jen za předpokladu, že..! A následuje výčet toho, co musíte, co nesmíte, podmínky a tresty za hříchy. Běžte už do prdele, vy kurvy nenažraný, který si nárokujete Boha a přitom vymýváte ty ubožáky, co jsou buď postižení demencí, nebo oslabeni strachem, nutíte je ke slepé poslušnosti především pro blaho a rozkvět vašich církví a jejich představitelů, nikoli pro skutečné blaho jejich. A neváháte použít všech dostupných prostředků. Věřící vám ubývají, protože svíčkové báby chcípají a mladé maso sice stíháte vymývat, ale chcete jich víc a strašení ohněm pekelným už nepůsobí tak masově, jako dřív..Tak natočíte podbízivou krávovinu ze současnosti o tom, jak Ježíš, váš kamarád, vezme na sebe podobu sympatického výčepního, aby se nám na to lépe koukalo, když stará videa o umučení svatého Šebestiána už tolik netáhnou..Kdyby v tom bylo alespoň trochu rafinovanosti, stačilo použít pár psychologických fint a nechalo by se to alespoň dokoukat, ale bohužel, tohle skutečně aspiruje na jednu z nejtrapněji zpracovaných vymýváren, která může fungovat jako nedělní poobědový kulturní zážitek pro Jedličkův ústav, ale přesně tím to i končí.(25.2.2013)

  • Lukrecie
    ****

    Pár nejdůležitějších myšlenek filmu: "Lidé něco chtějí, ale co potřebují je něco úplně jiného." "Život je víc než peníze." "Musíš odpustit. Pokud neodpustíš, tvůj hněv a hořkost otráví všechny tvé vztahy." "Pokud chceš milovat, musíš opustit nenávist. Nedovol hněvu, aby tě obral o veškerou radost." "Paměť je zvláštní věc. Může zůstávat dokonale skrytá celé roky, dokonce desetiletí a potom může náhle vyvstat díky obrazu, známé písni, vůni nebo dokonce chuti." Ze začátku hodně prvoplánové a trošku neautentické. Film nebude pro každého, ale jde hodně do hloubky a k pravdě, to je mu ctí. Spíš jde o to, kdo je to schopen přijmout a kdo ne.... Proto také rozptyl hodnocení tomu odpovídá.(31.1.2017)

  • Mariin
    ***

    Další z protestantských filmů (česky "Setkání"), jehož poselství je přijatelné pro křesťany bez rozdílu konfese. Konverzační příběh, který se takřka celý odehrává v malé restauraci. Hostitel je Ježíš, s ním rozmlouvá pět různých lidí. Objeví se tu také Ďábel, který se snaží strhnout člověka na svou stranu. Umělecky jen mírně nadprůměrný evangelikální film, jehož hodnota je hlavně v obsahu. Herecky se mi líbila Jaci Velasquez i černošský pár; v přetěžké roli Ježíše byl jen poslabší Bruce Marchiano. Filmu lze dát za poselství, které obsahuje, i čtyři hvězdičky. Příznačné je, že k dnešnímu dni (21.11.2015) je hodnocení poměrně vysoké (74% - více než např. Umučení Krista, které je umělecky mnohanásobně výše), ačkoli se tu střídají maximální výkyvy, od odpadu až po plných pět.(21.11.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace