Když se v New Yorku poprvé setkáváme s finančním magnátem Robertem Millerem (Richard Gere) na oslavě jeho 60. narozenin, jeví se jako ztělesnění úspěšného amerického podnikatele a dokonalého rodinného života. Za zdmi jeho dokonalého sídla mu ale vše přerůstá přes hlavu. Zoufale se snaží dokončit prodej svého obchodního impéria dříve, než se přijde na jeho podvody.Snaží se utajit svůj dvojí život před svou loajální manželkou Ellen (Susan Sarandon) a úžasnou dcerou a jedinou dědičkou Brooke (Brit Marling). Miller se snaží vybalancovat aféru s francouzskou prodavačkou umění Julií Côte (Laetitia Casta). Právě v okamžiku, kdy se snaží prodat své problémové impérium, neočekávaný smrtelný omyl jej nutí žonglovat se svou rodinou, podnikáním a zločinem za pomoci Jimmyho Granta (Nate Parker), osoby z Millerovy minulosti. Jeden špatný krok nastartuje podezřívavého detektiva New Yorské policie, detektiva Michaela Bryera (Tim Roth), kterého v jeho úsilí nic nezastaví. Bojuje o čas, který nemá. Miller je konfrontován s limity svého morálního pokrytectví. Podaří se mu to dřív, než celá ta bublina praskne?(oficiální text distributora)
Finanční magnát (Richard Gere) se v zoufalé snaze prodat své impérium dopustí kritické chyby, což ho donutí požádat o pomoc osobu nanejvýš nepravděpodobnou.(Rurier)
Ha i finanční magnáti můžou mít problémy, zvlášť když si spletou pičku a vlezou tam kam nemají a ještě navíc si s ní vyrazí na víkend plnej sexu někam daleko, kde je nikdo nebude vyrušovat, no jo ale nehody se stávaj tak přeci nezavoláme sanitku, ale raději pláchnem to přeci dá rozum nebo ne ? Jenže co když se na to příjde, a co když se příjde ještě na ten podvod s prachama. Naštěstí na to příjde jen geniální dceruška, která je ne jen velice krásná, ale také nadaná účetní a pozná rozdíl o 30 miliónů dolarů. No a pokud jde o tu nehodu, svalíme to na černocha a je o problém postaráno :) 4*(11.11.2013)
No, rozhodně jedno z dramat, které stojí za to vidět. Kvalitní zápletka i scénář solidně graduje, odsejpá a nemá prakticky žádná hluchá místa. Sázka na jistotu v podobě hereckého obsazení se vyplatila, Gere i Tim Roth - oba jsou naprosto skvělí! Smrtelné lži nemají prakticky žádnou slabou stránku, zaujmou, zbytečně se neprotahují a ve výsledku se jedná o skutečně dobře odvedenou řemeslnou práci. Snímek možná nenadchne tak, aby srážel do kolen, nicméně jeho shlédnutím rozhodně nic nezkazíte. Zasloužené 4* a díky ČSFD za projekci!(2.4.2013)
Smutná skutečnost dnešní doby při nízkorozpočťácích(tedy mám dojem, že tento film spadá do této kategorie a pokud ne tak tím hůře pro něj). Někdo kdo měl pár korunek navíc si zafinancoval zbytečnou červí díru ve filmografiích dvou profláklých tváří na které nalákal důvěřivé diváky - Richard Gere a Susan Sarandon. Na zbytek herců nezbyly peníze a tak najali sortu hodnou průměrného přístupu snad každého náročného diváka jako jsem já. Možná si někdo po čtení tohoto komentáře(pokud je někdo někdy čte) řekne tak proč se dívá na tento film? Odpověď na sebe nenechá dlouho čekat - protože díky Richardovi Gereovi dávám občas šanci filmům i s trochu nižším hodnocením. Bohužel tento je druhý v pořadí zatím nejhorší film ve kterém pan Gere za poslední dobu hrál - škoda pro něj. Tak tedy snad jen na závěr, že existuje spousta lepších filmů s horším hodnocením, které by si okamžitě zasloužily uznání.(5.1.2013)
Richard se téhle role chopil jako správný herec a ukázal, že ještě nepatří do starého železa. Stejně tak Susan Sarandon, jen je velká škoda, že spolu měli jen jednu pořádnou scénu a to až na konci, ale říká se: To nejlepší na konec. Příběh je převážně o boháči, který si nechce kazit reputaci a chce zachránit své bohatství. Nebýt tak skvělých hereckých výkonů, tak by u mě byl průměr, ale herci celý film drží nad vodou.(2.1.2015)
Nebejt obsazení, tak tahle záležitost nezavadí o světlo světa, protože tohle překombinované kriminálně korporátní drama bez jediné instantně dramatické scény se prostě nikomu nevyplatí. Díky bohu však za hereckou krizi Gera, který si uvědomil, že pokud na závěr své kariéry bude odsouzen k romantické zoofilii v měkkých světlech (čti Hatchiko), bude mít na náhrobku dost možná něco jako "Eee... somebody" a tím pádem čechral oba jemu zaslané scénáře za posledních pět let, aby mezi nimi našel ten, ve kterym může více křičet, tedy předvést výkon.Čímž vytáhnul z domova důchodců Susan Sarandon, u níž jsem v jedný scéně prosil boha o milost, aby jí to prso nevypadlo i Tima Rotha, který přehrává, jak kdyby mu bylo pět a někdo před něj postavil kameru. Výsledně nějaký Jarecki dostal 12 mega na to, aby si zadaptoval svůj skutečně dobrý scénář, který až učebnicově dokáže prolnout několik dějových linií bez náhodných situací a s logicky a pragmaticky jednajícími postavami. Svojí špetkou do mlýna z pozice režiséra přispěl v podobě vykreslení nemocného odcizeného světa od čtyřicátého patra výše, kdy mnoho scén uvozuje chladným statickým záběrem na objekty (ale nikoli klasické stavba -> tzn že tato scéna se bude odehrávat uvnitř) a ukončuje velkými celky na samotnou postavu. Další ojedinělou věcí je vnímání hlavního hrdiny, který ačkoli je svině k pohledání, tak míra jobovek, co na něj snáší nutně buduje diváckou empatii. Hlavním záporákem tady totiž není nikdo konkrétní, ale prostředí, ve kterém se hlavní hrdina celý svůj život pohybuje.(4.7.2013)
viperDavid
Ha i finanční magnáti můžou mít problémy, zvlášť když si spletou pičku a vlezou tam kam nemají a ještě navíc si s ní vyrazí na víkend plnej sexu někam daleko, kde je nikdo nebude vyrušovat, no jo ale nehody se stávaj tak přeci nezavoláme sanitku, ale raději pláchnem to přeci dá rozum nebo ne ? Jenže co když se na to příjde, a co když se příjde ještě na ten podvod s prachama. Naštěstí na to příjde jen geniální dceruška, která je ne jen velice krásná, ale také nadaná účetní a pozná rozdíl o 30 miliónů dolarů. No a pokud jde o tu nehodu, svalíme to na černocha a je o problém postaráno :) 4*(11.11.2013)
gogos
No, rozhodně jedno z dramat, které stojí za to vidět. Kvalitní zápletka i scénář solidně graduje, odsejpá a nemá prakticky žádná hluchá místa. Sázka na jistotu v podobě hereckého obsazení se vyplatila, Gere i Tim Roth - oba jsou naprosto skvělí! Smrtelné lži nemají prakticky žádnou slabou stránku, zaujmou, zbytečně se neprotahují a ve výsledku se jedná o skutečně dobře odvedenou řemeslnou práci. Snímek možná nenadchne tak, aby srážel do kolen, nicméně jeho shlédnutím rozhodně nic nezkazíte. Zasloužené 4* a díky ČSFD za projekci!(2.4.2013)
ivishka
Smutná skutečnost dnešní doby při nízkorozpočťácích(tedy mám dojem, že tento film spadá do této kategorie a pokud ne tak tím hůře pro něj). Někdo kdo měl pár korunek navíc si zafinancoval zbytečnou červí díru ve filmografiích dvou profláklých tváří na které nalákal důvěřivé diváky - Richard Gere a Susan Sarandon. Na zbytek herců nezbyly peníze a tak najali sortu hodnou průměrného přístupu snad každého náročného diváka jako jsem já. Možná si někdo po čtení tohoto komentáře(pokud je někdo někdy čte) řekne tak proč se dívá na tento film? Odpověď na sebe nenechá dlouho čekat - protože díky Richardovi Gereovi dávám občas šanci filmům i s trochu nižším hodnocením. Bohužel tento je druhý v pořadí zatím nejhorší film ve kterém pan Gere za poslední dobu hrál - škoda pro něj. Tak tedy snad jen na závěr, že existuje spousta lepších filmů s horším hodnocením, které by si okamžitě zasloužily uznání.(5.1.2013)
Streeper
Richard se téhle role chopil jako správný herec a ukázal, že ještě nepatří do starého železa. Stejně tak Susan Sarandon, jen je velká škoda, že spolu měli jen jednu pořádnou scénu a to až na konci, ale říká se: To nejlepší na konec. Příběh je převážně o boháči, který si nechce kazit reputaci a chce zachránit své bohatství. Nebýt tak skvělých hereckých výkonů, tak by u mě byl průměr, ale herci celý film drží nad vodou.(2.1.2015)
Othello
Nebejt obsazení, tak tahle záležitost nezavadí o světlo světa, protože tohle překombinované kriminálně korporátní drama bez jediné instantně dramatické scény se prostě nikomu nevyplatí. Díky bohu však za hereckou krizi Gera, který si uvědomil, že pokud na závěr své kariéry bude odsouzen k romantické zoofilii v měkkých světlech (čti Hatchiko), bude mít na náhrobku dost možná něco jako "Eee... somebody" a tím pádem čechral oba jemu zaslané scénáře za posledních pět let, aby mezi nimi našel ten, ve kterym může více křičet, tedy předvést výkon.Čímž vytáhnul z domova důchodců Susan Sarandon, u níž jsem v jedný scéně prosil boha o milost, aby jí to prso nevypadlo i Tima Rotha, který přehrává, jak kdyby mu bylo pět a někdo před něj postavil kameru. Výsledně nějaký Jarecki dostal 12 mega na to, aby si zadaptoval svůj skutečně dobrý scénář, který až učebnicově dokáže prolnout několik dějových linií bez náhodných situací a s logicky a pragmaticky jednajícími postavami. Svojí špetkou do mlýna z pozice režiséra přispěl v podobě vykreslení nemocného odcizeného světa od čtyřicátého patra výše, kdy mnoho scén uvozuje chladným statickým záběrem na objekty (ale nikoli klasické stavba -> tzn že tato scéna se bude odehrávat uvnitř) a ukončuje velkými celky na samotnou postavu. Další ojedinělou věcí je vnímání hlavního hrdiny, který ačkoli je svině k pohledání, tak míra jobovek, co na něj snáší nutně buduje diváckou empatii. Hlavním záporákem tady totiž není nikdo konkrétní, ale prostředí, ve kterém se hlavní hrdina celý svůj život pohybuje.(4.7.2013)