Organizace, která se za každou cenu snaží přijít na to, čeho je člověk svědkem krátce před svou smrtí, násilně mučí své oběti. Jednoho dne se s dávkou štěstí podaří několika obětem z jejich zařízení uprchnout. O několik let později se mladá žena a její přítelkyně vydávají zpět na místo svého věznění, aby zde započaly krvavou cestu pomsty proti svým věznitelům, kteří je v dětství mučili.(PetriK12)
Desetiletá Lucie uprchne ze zapadlého skladiště, kde byla držena jako vězeň. Je hluboce traumatizovaná a v sirotčinci, kde se nachází, je sužovaná děsivými nočními můrami. Její jedinou podporou je její vrstevnice Anna. Uplyne téměř deset let a stále pronásledována démony, Lucie konečně vystopuje rodinu, která ji mučila. Jak se společně s Annou dostává blíže bolestivé pravdě, zjistí, že jsou lapeny v noční můře - pokud neuniknou, čeká je osud mučednic...(noelcoward73)
V ranom veku ťažkým osudom skúšaná Lucia sa po úniku z pazúrov bezcitnej skupinky nemilosrdných ľudí nečakane ocitá v opatere sestier sirotinca Sv. Márie. Po desiatich rokoch prichádza do domu svojich mučeníkov, aby sa raz a navždy zbavila monštier, ktoré ju od detstva prenasledujú. Napriek tomu, že má po svojom boku najlepšiu priateľku Annu, nebude to také ľahké, ako sa na prvý pohľad môže zdať. Anna totiž vždy pochybovala o reálnosti Luciiných historiek, pričom samotné preludy pripisovala jej zlému psychickému stavu. Nepotrvá však dlho a uvedomí si, že pravda môže byť v niektorých prípadoch bolestivejšia, ako by sa človek mohol domnievať.(*CARNIFEX*)
Mladému dievčaťu sa po dlhom období, počas ktorého musela prežívať nepredstaviteľné muky u svojich trýzniteľov, podarí od nich utiecť. Dostane sa do ústavu, ale stále sa jej nedarí dostať z hlavy strašlivé zážitky. Našťastie si nájde kamarátku, ku ktorej si vybuduje dôverný vzťah, takže svoje životné utrpenie znáša o niečo jednoduchšie. O niekoľko rokov neskôr je odhodlaná postaviť sa démonom z minulosti a vykonať akt pomsty, na ktorý tak dlho čakala.(Marceloo)
Nemám šajnu jak bych tenhle film vnímal a hodnotil, kdybych neznal originál. Asi bych na to čuměl jak vyoraná myš a říkal si "boha to je ale slátanina..." nebo tak něco. Protože francouzská jednička, ať už je jakkoliv trapná a nebaví mě, se aspoň naoko snaží být realistická, obě hlavní holčiny skvěle hrají, rodinná zabijačka na začátku je prvoligová a následné mučení nemilosrdně kruťácké. Amíci v opičí verzi zkazili snad úplně všechno co mohli, protože zabijačkový začátek je nepřesvědčivý, holčiny jsou herecky vhodné tak leda do vedlejších rolí v podřadném seriálu pro mládež, logika v příběhu nekulhá protože tam vůbec žádná není a nebýt jednoho plátku kůže na konci, mohly by na to bez obav čučet děti tak od 12 let. Naprosto zbytečný a maximálně nepovedený remake už tak nepříliš povedenýho filmu.(24.6.2018)
Načo sa točia remaky, ktoré sa ani nesnažia prekonať originál? Čo je skôr horšie je, že sa snažia prekopať pôvodný scenár k obrazu svojmu, čím to len a len doserú. MARTYRS z roku 2008 možno považovať za vlajkovú loď francúzskeho žánrového smeru New French Extremity, s viac ako filmovým presahom. Nový svet však stvoril iba lacnú americkú kovbojku, s presahom umeleckým minimálnym.(3.2.2017)
Podobne neopodstatnená a parazitujúca zbytočnosť ako boli svojho času remaky "Quarantine" a "Let Me In". Avšak zbytočnosť ešte horšia; povrchná, neefektívna, stupídna, s absenciou akejkoľvek kvalitatívnej hodnoty, jednoducho ZLÝ VTIP. A viac slov ani pozornosti tomu venovať nemienim, nad siahodlhými rozbormi a porovnávaniami nech sa tu rozdrapia a mudrujú iní.(21.1.2016)
Drsné déja vu, které na znalce původního filmu neudělá dojem. Jenže mně jsou nějací znalci úplně u prdele. Předně je tenhle remake zbaven dřívější art pachuti, která mně dost vadila. V originále se hodně banálně vysvětlovalo, proč docházelo k mučení obětí, k čemu to sloužilo, také nechybělo objasnění výrazu "martýr". Remake je v tomhle ohledu úsporný, jinak ovšem v podstatě kopíruje originál. Máme zde zase na scéně dvě kamarádky na život na smrt, z nichž jedna se kdysi v dětském věku dostala ze spárů mučedníků až do kláštera, aby pak po deseti letech vystopovala své tyrany, které bez milosti odpraví. Opět po scénách z dětství obou dívek, Lucie a Anny, uvidíme umírat čtyřčlennou rodinku po zásahu brokovnice, zase žádné mobilní telefony v držení domácích i agresorů, jen pevná linka. Nechybí ani duch umučené dívky, který se upnul na Lucii a způsobuje ji zranění, akorát se tentokrát musí divák spoléhat více na svoji představivost, neboť ani tenhle jev není nijak zdárně vysvětlen. Pak se přesuneme do podzemních prostor domu, v němž jsou cely, ve kterých jsou drženy další dívky. A samozřejmě se objeví i zvrácená šéfka organizace, která jen tak prohodí pár nepodstatných slov o tom, na co se tak zhruba její úchylná parta specializuje. Film se nijak významně nezakecává, což jemu i mně svědčilo. Jel v dobrém a drsném tempu. Celý remake je vyvedený do exploitation žánru. U původního filmu tomu také tak bylo, jenže pak přišla dramaturgická nestabilita, která byla rušivá. Tahle verze je na obsáhlé vysvětlování skoupá, raději koná v gore povelech. Ty jsou nevyrovnané. Z úvodního vyvraždění rodinky se mělo napodruhé vytěžit víc, pokud vím, v originále bylo intenzivnější, zde jsou dvě zastřelení mimo kameru. Krevní piksle ovšem při natáčení hrály prim, takže hardcore scény se zjevovaly. Do filmu se oproti originálu podařilo dostat napětí. Ve výhodě tedy budou hlavně ty diváci, co neznají původní předlohu, nebudou tušit, jakým směrem se film bude ubírat. Ještě líp, jestliže jim je blízký subžánr torture-porn, do něhož také tahle verze směle nakoukne. Jedná se o hodně temný film, a to doslova, moc scén s denním světlem se zde nenachází. Duo režisérů Goetzových vyloudilo solidní depkoidní záležitost, v němž jsou představitelky hlavních dvou partů o něco sympatičtější, než dvě nevzhledné herečky z originálu. Má to spád, švih a tak úplně neplatí, že dvakrát nesmočíš kládu ve stejné hororové řece. Samozřejmě u místní afekt skvadry to neobstojí. Původní film byl ve své době značně kontroverzním počinem, o tomhle to spolehlivě platit nebude. Je to čistý horůrek bez žánrových odboček. 80%(16.5.2016)
Jako originální film by možná Mučedníci sourozenců Goetzových byli na průměrné hodnocení a na nářky nad nevyužitým potenciálem, ale jako remake jsou doslova definicí urážející lenosti. Výborný film zbavený stylu i všech ostrých hran. Až neuvěřitelné změkčení ve všech ohledech, přičemž to je přesně to, k čemu v Martyrs - vzhledem k tomu, jaká myšlenka je hybetelem děje - dojít nesmělo. Veškeré změny v ději oproti originálu (v první půlce minimum, to se jen tupě a bez šťávy jde ve šlépějích originálních zvratů, v druhé půli jich už je o něco málo víc) jsou k horšímu, žádné z nových tvůrčích rozhodnutí nemohlo výsledný dojem než srazit. Tak nepřínosný a zbytečný film, že jeho tvůrci, kteří se Scenic Route nedebutovali úpně nejhorším způsobem, ztratili veškeré sympatie, které jsem k nim mohl cítit. Protože jakmile se někdo upsal k tomuhle, je jasné, že o umělecké sebevyjádření mu na stopro nejde.(21.1.2016)
JASON_X
odpad!Nemám šajnu jak bych tenhle film vnímal a hodnotil, kdybych neznal originál. Asi bych na to čuměl jak vyoraná myš a říkal si "boha to je ale slátanina..." nebo tak něco. Protože francouzská jednička, ať už je jakkoliv trapná a nebaví mě, se aspoň naoko snaží být realistická, obě hlavní holčiny skvěle hrají, rodinná zabijačka na začátku je prvoligová a následné mučení nemilosrdně kruťácké. Amíci v opičí verzi zkazili snad úplně všechno co mohli, protože zabijačkový začátek je nepřesvědčivý, holčiny jsou herecky vhodné tak leda do vedlejších rolí v podřadném seriálu pro mládež, logika v příběhu nekulhá protože tam vůbec žádná není a nebýt jednoho plátku kůže na konci, mohly by na to bez obav čučet děti tak od 12 let. Naprosto zbytečný a maximálně nepovedený remake už tak nepříliš povedenýho filmu.(24.6.2018)
corpsy
Načo sa točia remaky, ktoré sa ani nesnažia prekonať originál? Čo je skôr horšie je, že sa snažia prekopať pôvodný scenár k obrazu svojmu, čím to len a len doserú. MARTYRS z roku 2008 možno považovať za vlajkovú loď francúzskeho žánrového smeru New French Extremity, s viac ako filmovým presahom. Nový svet však stvoril iba lacnú americkú kovbojku, s presahom umeleckým minimálnym.(3.2.2017)
George Stobbart
Podobne neopodstatnená a parazitujúca zbytočnosť ako boli svojho času remaky "Quarantine" a "Let Me In". Avšak zbytočnosť ešte horšia; povrchná, neefektívna, stupídna, s absenciou akejkoľvek kvalitatívnej hodnoty, jednoducho ZLÝ VTIP. A viac slov ani pozornosti tomu venovať nemienim, nad siahodlhými rozbormi a porovnávaniami nech sa tu rozdrapia a mudrujú iní.(21.1.2016)
kingik
Drsné déja vu, které na znalce původního filmu neudělá dojem. Jenže mně jsou nějací znalci úplně u prdele. Předně je tenhle remake zbaven dřívější art pachuti, která mně dost vadila. V originále se hodně banálně vysvětlovalo, proč docházelo k mučení obětí, k čemu to sloužilo, také nechybělo objasnění výrazu "martýr". Remake je v tomhle ohledu úsporný, jinak ovšem v podstatě kopíruje originál. Máme zde zase na scéně dvě kamarádky na život na smrt, z nichž jedna se kdysi v dětském věku dostala ze spárů mučedníků až do kláštera, aby pak po deseti letech vystopovala své tyrany, které bez milosti odpraví. Opět po scénách z dětství obou dívek, Lucie a Anny, uvidíme umírat čtyřčlennou rodinku po zásahu brokovnice, zase žádné mobilní telefony v držení domácích i agresorů, jen pevná linka. Nechybí ani duch umučené dívky, který se upnul na Lucii a způsobuje ji zranění, akorát se tentokrát musí divák spoléhat více na svoji představivost, neboť ani tenhle jev není nijak zdárně vysvětlen. Pak se přesuneme do podzemních prostor domu, v němž jsou cely, ve kterých jsou drženy další dívky. A samozřejmě se objeví i zvrácená šéfka organizace, která jen tak prohodí pár nepodstatných slov o tom, na co se tak zhruba její úchylná parta specializuje. Film se nijak významně nezakecává, což jemu i mně svědčilo. Jel v dobrém a drsném tempu. Celý remake je vyvedený do exploitation žánru. U původního filmu tomu také tak bylo, jenže pak přišla dramaturgická nestabilita, která byla rušivá. Tahle verze je na obsáhlé vysvětlování skoupá, raději koná v gore povelech. Ty jsou nevyrovnané. Z úvodního vyvraždění rodinky se mělo napodruhé vytěžit víc, pokud vím, v originále bylo intenzivnější, zde jsou dvě zastřelení mimo kameru. Krevní piksle ovšem při natáčení hrály prim, takže hardcore scény se zjevovaly. Do filmu se oproti originálu podařilo dostat napětí. Ve výhodě tedy budou hlavně ty diváci, co neznají původní předlohu, nebudou tušit, jakým směrem se film bude ubírat. Ještě líp, jestliže jim je blízký subžánr torture-porn, do něhož také tahle verze směle nakoukne. Jedná se o hodně temný film, a to doslova, moc scén s denním světlem se zde nenachází. Duo režisérů Goetzových vyloudilo solidní depkoidní záležitost, v němž jsou představitelky hlavních dvou partů o něco sympatičtější, než dvě nevzhledné herečky z originálu. Má to spád, švih a tak úplně neplatí, že dvakrát nesmočíš kládu ve stejné hororové řece. Samozřejmě u místní afekt skvadry to neobstojí. Původní film byl ve své době značně kontroverzním počinem, o tomhle to spolehlivě platit nebude. Je to čistý horůrek bez žánrových odboček. 80%(16.5.2016)
J*A*S*M
Jako originální film by možná Mučedníci sourozenců Goetzových byli na průměrné hodnocení a na nářky nad nevyužitým potenciálem, ale jako remake jsou doslova definicí urážející lenosti. Výborný film zbavený stylu i všech ostrých hran. Až neuvěřitelné změkčení ve všech ohledech, přičemž to je přesně to, k čemu v Martyrs - vzhledem k tomu, jaká myšlenka je hybetelem děje - dojít nesmělo. Veškeré změny v ději oproti originálu (v první půlce minimum, to se jen tupě a bez šťávy jde ve šlépějích originálních zvratů, v druhé půli jich už je o něco málo víc) jsou k horšímu, žádné z nových tvůrčích rozhodnutí nemohlo výsledný dojem než srazit. Tak nepřínosný a zbytečný film, že jeho tvůrci, kteří se Scenic Route nedebutovali úpně nejhorším způsobem, ztratili veškeré sympatie, které jsem k nim mohl cítit. Protože jakmile se někdo upsal k tomuhle, je jasné, že o umělecké sebevyjádření mu na stopro nejde.(21.1.2016)