Reklama

Reklama

Edmond Vidal známý také jako Momon, vyrůstal v chudé cikánské osadě, odkud si odnesl smysl pro rodinu, neochvějnou loajalitu a hrdost na svůj původ. Nejvíce ho ale posílilo přátelství se Sergem Suttelem, s nímž poprvé okusil vězeňský život, navíc pro něco tak banálního, jako je krádež třešní. Oba se nevyhnutelně zapojí do organizovaného zločinu, a tak vznikl gang Lyonnais. Stávají se nejznámější ozbrojení lupiči počátku 70. let minulého století. Jejich nezadržitelný vzestup skončil až v roce 1974 velkolepým zatčením. Dnes je Momonovi takřka šedesát a rád by na tuto část svého života zapomněl a žil jen pro děti, vnoučata a svou ženu, ale jak sám ve filmu říká: „Člověk vězí ve svém těle a ve své duši svou minulostí, a ona nás stravuje, až nás zničí…“ (Česká televize)

(více)

Recenze (148)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Dobrý v tý drnosti. To by šlo Olivierovi na výbornou, ona i reálnost je silná stránka. Jen ten styl vyprávění, opravdu prolínání minulosti se součanost, tady ničemu nepomohlo, naopak to bylo úplně jiný hřiště, co hřiště, to byla úplně jiná liga. Škoda, přeškoda jinak se mohlo jednak o pětihvězdičkový majstrštyk připomínající staré dobré drsné časy francouzských krimošek, gangsterek a dramat. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

I spící gangster je pořád gangster, takže když starý kamarád ve zbrani dluží prachy mladším ročníkům, o zářezuchtivém novém policejním komisaři ani nemluvě, je potřeba vytáhnout kvéry zpoza řemene pod koženou bundou a i přes manželčino lamentování vyřídit účty pěkně po francouzsku, tedy bez zbytečných keců, nutnosti efektního tajtrlíkování při přestřelkách, a s parádně kamennými hrdiny, kteří by v klidu mohli suplovat hřebíky do rakve, což v současnosti umí nejlépe právě bývalý nositel policejní placky Olivier Marchal. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Solidní francouzská kriminálka, která naprosto perfektně splňuje podmínky, jaké Francie uvalila na krimi filmy v minulosti. Jen mi vadil způsob vyprávění příběhu, který přeskakuje z minulosti do přítomnosti, jak čerstvě nakoupenej hopík po pokoji. Taky jsem měl pocit, že ve filmu nejsou brány tolik ohledy na city, jako jinde. Je to jednoduše neuvěřitelně syrový téma, kde Gérard Lanvin předvádí perfektní výkon, kterému ale chybí jedna důležitá věc. A to ta, že bych za těch 102 minut měl k ní něco cítit. A tak když pak následoval závěr, který byl francouzsky brutální, měl jsem z toho takový divný pocit, že i když se to tváří na klasickou francouzskou kriminálku, pořád tomu chybí ty emoce, který bych potřeboval. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Olivier Marchal bude muset na svých filmech něco podstatného změnit, nebo se propříště jeho filmům začnu vyhýbat, Lioňané jsou jeho nejslabším filmem, protože jen kopírují osvědčené postupy z předešlých úspěšných gangsterek a nepřinášejí ani zbla nového. Jak píše Rob Roy - pásová výroba... A navíc Gérardu Lanvinovi chybí jedna podstatná věc, totiž charisma... ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Sice tentokrát Marchal zpracovává příběh z druhé "strany barikády", ale to je asi tak jediný výraznější rozdíl oproti jeho předchozím počinům. Možná ještě, že ta historická linka celkem připomíná Placidův Kriminální román. Jinak je vše tak jak bychom u něj čekali; tedy nekompromisní drsná kriminálka volně založená na skutečných událostech, která stojí na atmosféře, chlapáckém přátelství a výkonech charismatických šedesátníků (pro tentokrát namísto Auteuila neméně fantastický Lanvin). ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,VŠICHNI SNÍME O TĚCH STEJNÝCH VĚCECH. DOBRÝ KLIDNÝ ŽIVOT, ŠTASTNÁ RODINA, DŮM, PŘÁTELE NA KTERÉ SE MŮŽEŠ SPOLEHNOUT. BYL JSEM ŠŤASTNÝ: TOHLE VŠECHNO JSEM MĚL. A MNOHEM VÍC“..... /// Vyprávění ,,starýho zbrojnoše“ Vidala o starý gardě, gangu Lyonnais, mládí, jejich činech a životech. SPÍCÍ GANSTER, POŘÁD GANGSTER. Časy, kdy existoval kodex cti jsou minulostí, Serge je v base a ONI musej znovu ukázat ty svoje cigánský koule. Kvůli přátelství, kvůli solidaritě. Ovšem stále platí ,,něco za něco“. A to já miluju, protože to vzbuzuje takovej sympatickej vnitřní boj a otázky, co všechno je člověk ochotnej vyměnit za peníze. Olivier Marchal, charismatickej G. Lanvin, super soundtrack a scénář. Prostě Frantíci tohle uměj. Nejlíp! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Knihu od Edmonda Vidala ,,Pour une poignée de cerises“ (příznačný název... - ,,Pro hrst třešní“) číst nebudu. 2.) Furt všem říkám: ,,radši 20hodin řídit, než 20 let sedět!“. 3.) Zjistím, že Francie není jenom Zidane. Nebo Jacques Mesrine. 4.) Thx za titule ,,topr harley“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ * ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Zjistil jsem, že poslední dobou mám pro tyhle životopisné gangsterky velikou slabost a jelikož film pochází z Francie, tak není co řešit. Výborná, atmosférická a drsná záležitost s kvalitními herci i příběhem, která zaujme, vtáhne do děje a nechá vás vydechnout až na konci. 80% ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Tak jsem po delší době opět zhlédla další gangsterku, tentokrát z výborné francouzské kinematografie ve které se pojednává hlavně o přátelství Momona a Sergea, které sahá až za hrob. Syrová, ničím nepřikrášlená atmosféra, jedna akce následovala druhou a jestli se to stalo alepoň přibližně podle skutečné události, tak já jsem osobně nestíhala počítat mrtvoly. Bývalý policejní detektiv Oliver Marchal ví moc dobře jak natočit film s námětem, který mu byl jednu dobu velmi blízký. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Bezkonkurenčně nejslabší Marchal, který možná chtěl natočit velkolepou zločineckou ságu po vzoru úspěšných zámořských gangsterek, jenže scénář je uspěchaný, postavy bez charisma, příběh drhne a střídání časových rovin rozhodně není ku prospěchu věci. Celé to navíc nebezpečně směřuje do přehnaně melodramatických poloh, filmová hudba zní jak z argentinské telenovely. Polarizace charakterů na hodné gangstery, kteří důsledně dodržují zločinecký kodex cti a milují svou rodinu, a na ty zlé bez morálky, kteří udávají své kolegy policii a paktují se se zkorumpovanými politiky, je jako ze šestákového románu. Marchal, který má cenné zkušenosti z práce u policie, musí moc dobře vědět, že tak trapně zromantizované vztahy v podsvětí nikdy nefungovaly. Určité gangy fungovaly skutečně na bázi rodinných vztahů, ale to nemělo se zde předvedeným nic společného. Každý kriminalista by se tomu vysmál. Celkový dojem: 35 %. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Když přítel ztratí liberté, přichází čas fraternité. Pozor však, aby se z toho nevytratila égalité.. Ostrá gangsterská historka, která oslavuje i relativizuje sílu kamarádšaftu. Jediný zásadnější problém vidím ve způsobu propojení současnosti a flashbacků ala Mesrine, ale jako jednotlivost oboje funguje dle těch nejlepších žánrových intencí. Nutno vypíchnout výkon Gérarda Lanvina, který se úspěšně drží hereckého motta Michaela Cainea „mluv pomalu, neříkej mnoho“ a na své charisma by si měl vyřídit zbrojní pas. S ohledem na 36 Quai des Orfèvres a MR 73 je obvinění Marchala z pásové výroby poněkud omezené, ale samozřejmě záleží na vkusu.. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Smrteľne vážne poňatá gangsterka o priateľstve, oddanosti, zrade a cigánskom morálnom kódexe. Ten ma "pobavil" hádam najviac. Pretože ak sa Cigáni riadia nejakým kódexom, tak prevažne cigánskym Otčenášom: "Deti moje nekradnite, čo vidíte potiahnite. V živote ja nelúpil som, čom som videl, ukradol som.". V ňom sa presne odzrkadľuje variabilita vnímania rómskeho pohľadu na svet okolo, vyrovnávajúceho si česť a morálku podľa momentálneho nastavenia, nie nejakých rigídnych, nemenných pravidiel. Cigáni boli a sú ťažko skúšané etnikum a bez spomenutej okamžitej miery schopnosti prispôsobiť si morálku momentálnej situácii, by len ťažko odolali prežiť tak dlho v etnicky a mravne úplne cudzorodom prostredí. Preto tento Marchalov film, v snahe priblížiť svet tohto etnika a jeho zapojenia sa do podsvetia, pôsobí skôr ako slon v porceláne. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Tihle chlápci nikdy moc nemysleli na horkou vanu nebo životní pojištění. Užívali života po svém a nyní, o desítky let později, ač stále s nabitými bouchačkami v nočním stolku u postele, se snaží vrátit svým blízkým to, co už dávno vrátit nelze a užít si zaslouženého stáří. Zatímco takový Veřejný nepřítel č. 1 postrádal větší švih a tah na bránu, bývalý člen pařížského policejního sboru Olivier Marchal překvapil už výbornou Válkou policajtů, kvalitativní sešup se nekoná ani v případě téhle bandy charismatických lupičů. Ta záměrně působí unaveným dojmem, moc nemluví, přesto se dá z jejich tváří leccos vyčíst. Syrový snímek už sice nemá takový feeling jako jeho starší bráška, přesto za pozornost stojí!! ()

PinokKio 

všechny recenze uživatele

Povedená gangsterka o kriminálnících ze staré školy, kde platí oko za oko, zub za zub, tedy pomsta jak má být.. Až budu ve věku Gérarda Lanvina, filmového Momona, tak bych chtěl vypadat přesně jako on, tedy mít image prošedivělého ostřleného chlápka s nevinným výrazem a pořádným charismatem .. (Viděno během dubnové Challenge Tour 2015) ()

Ded@M@tes 

všechny recenze uživatele

Velké doporučení se na film podívat, ale už upoutávky zrovna moc nefascinovaly. Chybělo mi trochu větší napětí, ale i tak slušný akční film, jasné tři. ( Hodnocení: 6/10 ) ()

gogo76 

všechny recenze uživatele

Francúzi presne toto vždy vedeli. Gang story skvele zapadá medzi všetky známe mafiánske filmy a nestratí sa medzi nimi. Herecky veľmi dobre obsadené, hlavný predstaviteľ má charizmu a ako záporák bol skvelý aj vo filme Limit. Problém som mal jedine s tým, že cigáni boli málo cigánsky, ale mne to vyvovovalo. Na tie ksichty pozerám denne. Tých pravých poznať ako komparzistov v davových scénach(krstiny), ale chápem, že pri ich obsadení by film nebol takým ťahákom. Mohli spraviť casting v Košickom ghete Luník 9, tam sú všelijaké masky...Inak ale pravda je - never nikomu. Dôveruj, ale preveruj. 80%. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Opäť zjavný rukopis režiséra v príbehu, ktorý sa líši azda ani nie tak pohľadom z opačnej strany zákona, ale skôr divácky atraktívnou biografickou mapou vzostupu šéfa francúzskeho gangu. Marchal si je dobre vedomý, v čom spočíva jeho sila a tak dáva dôraz na početné, výborne napísané dialógy. Zároveň však neponecháva nič na náhode a zvyšok neodbíja, práve naopak - zaobaľuje ho do efektného háva západného štýlu (gradované napätie a presné časovanie dramatickej hudby, kvázi hollywoodsky nádych) a elegantného európskeho rozprávania s prídomkom 18+. Takže nechýba ani vulgárnejší jazyk a brutalita. Charakterní, presne typovo obsadení herci a neskutočne štýlové pasáže zo 70. rokov tiež robia svoje. Veľmi solídna záležitosť. 80% ()

Reklama

Reklama