poster

Bohemian Rhapsody

  • Velká Británie

    Bohemian Rhapsody

  • USA

    Bohemian Rhapsody

  • Slovensko

    Bohemian Rhapsody

  • Nizozemsko

    Bohemian Rhapsody

  • Nový Zéland

    Bohemian Rhapsody

  • Austrálie

    Bohemian Rhapsody

Životopisný / Drama / Hudební

Velká Británie / USA, 2018, 134 min

Komentáře uživatelů k filmu (603)

  • POMO
    *****

    Emocemi a energií jiskřící oslava umělecké odevzdanosti, individualistické potrhlosti a důležitosti stát si za svým. Vtipné a svěží představování studiového vzniku hlavních hitovek tady odlehčuje procítěné vztahové linky budující hloubku postav, a současně je hudebním předjídlem k závěrečnému KONCERTU, který v úžasném technickém provedení sesumarizuje všechny rozebírané radosti, bolesti a životné hodnoty příběhu Mercuryho a jeho blízkých. Až se nechce věřit, že to bylo takto “filmově osudové” i doopravdy, že nejbližším člověkem pro něj byla vždy jeho exmanželka, přestože sexuálně ulítnul jinam. Úžasně sestříhaný, nasvícený a především zahraný film se spoustou hravých detailů, bez jediného tvůrčího zaváhání či slabého místa. Rami Malek se objeví před kamerou a okamžitě vás má. Jste tam, s ním a ujíždíte na jeho hereckém výkonu a zasazení unikátně vyobrazené postavy do soukolí přátelských, profesních a milostných interakcí. A obdivujete ho, fandíte mu a nakonec, u toho KONCERTU, je vám ho strašně líto. Cítíte, že svět s ním přišel o něco výjimečné. Nejlepší životopisní hudební film, co jsem viděl. Obří plátno a kvalitní zvuk nevyhnutností!(30.10.2018)

  • kleopatra
    *****

    Bohemian Rhapsody je krása s nesmírnou duší. Já ji dík zde získané deformaci hodnotila jako film a děkuji za příležitost si na podruhé uvědomit, že přátele a lásky, co formují váš život a dostanou vás z depek do výšin, je takhle vnímat hambárna. Kdo nezná a chce dál plout na vlně, ať si dá Tribute … jedinečné rockové díkuvzdání Freddiemu do nebe.(17.11.2018)

  • verbal
    ****

    Hudební spolek Kvír, vedený nesmírně talentovanou sexuálně dezorientovanou princeznou s východoněmeckým pornoknírkem, byl bezesporu kreativním fenoménem homohudby osmdesátých let, který dodnes nepřestává inspirovat ani jindy striktně heterosexuální génie. Citlivý přičmoudlý pánský kolonoskoper s přezdívkou Rtuťovitý Alfréd a chrupem jako z karikatury od Vyčítala, obklopený od počátku aurou perverzní dekadence, neboť v jeho pichografii chyběla snad jen zvířátka (samozřejmě samečci), se jasně vždy jevil ideálním materiálem pro rozporuplný autobiografický film, navíc když tak dlouho s popěvkem „We’ll keep on fucking till the end“ na rtech kokotoval s operou, až si střihnul Aidu. Na ten tedy nakonec došlo a je docela škoda, že jej sebrali neseroucímu se židímu Sašovi, protože výsledkem je sterilní kýčovitá Máyová báchorka a megakorektně vyvoněná pohádka o čtyřech bezkonfliktních sluníčkářích, z nichž jeden si sem tam nechal strčit do prdele péro (samozřejmě jen v nevinných náznacích), protože byl bezskrupulózně manipulován zlým intrikánským teploušem. Prostě takový mumulendový perfektně vyhajpovaný videoklip pro hospodyňky za zenitem a obstarožní otyloně, co mají rádi píssničky, ale nechtějí o své oblíbené kapelce slyšet nic fujtajblového, z nějž dosud přežívající členové, majíc zjevně produkci pevně v rukou, vyšli jako usměvavé a pozitivní Bárbinky. Panenka s porcelánovou hlavou, něco, jako když tenkrát Hájlendr romanticky vyprcával v té lezavé kose skotské vrchoviny svou drahou, dokud mu nepošla věkem, v pauzách leštil meč, vítr mu při tom čechral enormně bujnou kštici a vzdouval kilt, chladné slunce něžně svítilo do vřesoviště a na pozadí vyl Bulsara „Who wants to live forever“. Na druhé půlce prdele je to však videoklip fantasticky udělaný, z každého detailu čiší Davčova hodinářská preciznost, výborně odsejpající, dojivý, s dokonale přetočeným koncertem s příznačným názvem Live Aids a famózně zahraný, včetně skvělého výběru všech zúčastněných držek kromě titulní postavy. Homoknír a předkus holt z přišlápnuté ropuchy s vyvalenými bulvami Merkuryho sice neudělají, ovšem pohyby, gesta, mimika i zpěv, to byl v podání toho chcípáckého Sinuheta vskutku dechberoucí herecký koncert hodný Osrala. Takže ač troubící jelen, je to jelen ztepilý, s bujným parožím a v tom kýčovitém lesním zátiší se na něj moc dobře dívá, obzvlášť na velkém plátně. Zdravím tímto svého doktora Albana, který mě na to pod pohrůžkou odpírání léčby hemoroidů přinutil jít do kina. V televizi bych to hodnocení rozhodně asi osekal.(9.11.2018)

  • Malarkey
    *****

    Konečně zase film, který do kina narval jak pravidelné, tak i nepravidelné návštěvníky. Pecka, která byla předurčena být peckou. Příběh o kapele, která již od počátku byla předurčena být legendární a jedinečnou. Kapela Queen totiž taková je a já už hodně let čekal na to, až se jejich příběhu někdo chopí a natočí ho tak osobně, jak to bude cítit. A Bryan Singer to cítil přesně tak, jak jsem si přál. Mohl bych mluvit o plusech, ale i mínusech. Steně tak o dobrých, ale i slabších momentech. Ve filmu jsou místa v příběhu, kterým úplně nerozumím, ale na druhou stranu jsou v něm i místa, která mě nutí přemýšlet nad tím, jaký Freddie asi byl a jaký nejspíš žil život. Druhý den v práci jsme se s lidmi shodli, že tento film je ještě hodně smířlivý s Freddieho životem. Věřím, že skutečná realita byla daleko horší...drsnější. Nicméně v tom příběhu je cítit obrovská pokora. Stejně tak i obrovský respekt celé kapely k člověku, který s ní rostl, a který je pro mě největším zpěvákem století. Možná i proto dávám pět hvězd a nejsem schopný hodnotit jinak. Z filmu je cítit preciznost a důraz na detail, který mi v jiných životopisných filmech občas chybí. Je v něm skryta duše dokonalého příběhu, který tady zase dlouho nebyl a nejspíš tu zase dlouho nebude.(8.11.2018)

  • Enšpígl
    *****

    Takhle intezivní sounáležitost s hlavním hrdinou jsem snad ještě v kině nikdy nezažil. Jestli máš v sobě alespoň trošku filmovýho srdce a můžeš, vem Imax útokem, protože přesně pro tenhle film je Imax na světě. Energie a emoce jdou z každýho filmovýho políčka v takový síle, že není možný aby tě film nedostal do sebe a jestli se ti daří odolávat, tak pak přijde Wembley a Radio Ga-ga a dostane tě do takovýho tranzu, že jsi schopen filmu upsat i svou vlastní duši. Neuvěřitelně reálný, poctivý, filmařský a šéfa castingu tohoto filmu, pozlatit a vytesat. Rami Malekovi chci pogratulovat k Oscarovi, protože tady nepomůže ani pokrytecká politická korektnost, kdo viděl v životě alespoň dva filmy v kině, tak mu musí být jasný, kdo je letos hereckým králem. Něco takovýho, co předvedl Rami, to se prostě nevidí každý týden ani měsíc, ale ani rok, jsi jeho a stačí mu na to jedna jediná scéna. Říká se, že husí kůží dělá zima, ale zima se od Newton Thomas Sigela má hodně co učit, jeho horní kamerový nálet na vyprodanou Wembley a nasnímaní koncertu, to už ze sebe nikdy nedostanu. A 24.2.2019 se Freddie dívej v nebi na Oscary, protože ten večer bude patřit i tobě, jako dodatečné velké díky, za to, že si tu byl s námi a vytvořil pro nás tak nádhernou muziku. Nejlepší hudební film mého života.(1.11.2018)

  • Djkoma
    ****

    Queen. Legenda, která hudebně nezestárla. Vynikající herci ve správných rolích a Rami Malek, který v obličeji není podobný Freediemu, ale pohyby zvládl dokonale (zpět samozřejmě FM). Celé je to plné dramatických momentů, člověk se baví celou dobu, hraje mu do toho oblíbená hudba a finále je prostě působivé. Jaký s tím mám problém? Jen taková drobnost... tohle prostě překrucuje příběh Queenů a hlavně Freediho do dost odlišné polohy a návaznosti a motivace postav je naprosto mimo realitu (zásadní body ve zkratce -> Freedie zjistil, že má AIDS více jak rok po koncertě Live AID, všichni členové skupiny měli sólo dráhu dřív než Freedie, první Freedieho zkušenost s muži je z jeho 14ti let, atd...). Rozumím, nemá to být dokument, v podstatě ani biografie, je to pocta skupině (kterou si sami vystavěli) a jejich frontman tu má pozici, která pro film dává smysl a diváky dožene k slzám, jen prostě to ke skutečnosti má daleko... Škoda, podle mě si postava člověka jako je Mercury zaslouží víc.(8.11.2018)

  • Marigold
    ***

    Nikdo na světě mě nemůže obvinit z toho, že nejsem fanoušek, protože v životě asi nebyla jiná kapela, která by mě tak strhla jako kdysi v jinošském věku Queen. Nic jiného jsem pár let neposlouchal, hltal písničky, texty, koncerty, četl biografie. Asi proto mi Bohemian Rhapsody přijde jako hodně hajdalácká rešerše z historie, kterou navíc mocně vykastrovali žijící členové kapely. Zůstal tedy jen chatrný příběh zlobivého dítěte a trojice jeho taťků, která se snaží nezvedenou ratolest chránit před zlem v podobě odporné verze Tom of Finland a jeho party teplých kámošů v kůži. Měl to být portrét hluboké samoty, je to jen povrchní a špatně motivovaná sbírka chatrně odvyprávěných historek. Celkem bych přežil, že vše temné (sexualitu, drogy) film odbývá až puritánskými náznaky, kdyby alespoň nabídl víc než sitcomové figury a hodně toporně aranžované scény (opravdu se někdo v roce 2018 spokojí s teatrálně svícenou a highlanderovským songem podbarvenou scénou z AIDS centra? zjevně jo...). Film drží nad vodou skvělý střih a také to, že má rytmus typický pro tenhle typ žánrovek. Na Live Aid je cítit, že to ještě Singera celkem bavilo. U některých scén jsem měl pocit, že režisér buď chrápe, nebo nedorazil. Paradoxem je, že právě pro všechny ty slepé skvrny vznikl dokonalý produkt. Lidem dává génia bez všeho, co na něm bylo outrageous a z Queen zachovává patetickou gloriolu stadionových bavičů. Jen ten Roger byl tak trochu zlobivý sukničkář. Ale však víte, jak to s takovými bývá...(9.11.2018)

  • MrHlad
    ****

    Příběh jedné z nejlepších hudebních skupin všech dob Queen a jejího charismatického zpěváka Freddieho Mercuryho pojali tvůrci spíš jako velkolepou oslavu jejich hudby, energie a kamarádství než jako klasický životopis. Namísto informací ze soukromí, umírání na AIDS nebo vyhrocených konfliktů mezi hrdiny se tu koncertuje, zpívá a tvůrci se pokoušejí především bavit. Fandové to nejspíš ocení, pokud ale vyrazíte do kina s tím, že se dozvíte něco víc nebo nějak výrazněji nahlédnete do Mercury soukromí, asi odejdete zklamaní.(1.11.2018)

  • DaViD´82
    ****

    Nejedná se o životopisný snímek o rozhárané kontroverzní Mercuryho osobnosti. Není to však ani snímek o vzletech a pádech jedné z nejzásadnějších kapel historie. Tam kde Queeni posouvali/bořili hranice, tak tam je film přesným opakem jejich naturelu. Jde „pouze“ o naprosto bezpečný "středoproudý" (aspoň však ne patetický) a fanouškům na ruku jdoucí oslavný snímek formou „letem světem kariérou Queenů a jejich největších milníků/hitů“. A, světe div se, ono to ani trochu nevadí, protože to má jednu devizu, kterou má nicotné promile filmů/dokumentů (nejen) o muzice. A sice zcela nebývalou strhující šťávu a energii, navíc podpořenou výtečnou technickou (a především zvukovou; speciálně pak v Imaxu) stránkou i výkony. A to zdaleka nejen Maleka, i Gwilym Lee jako Brian May a ostatní stojí za zmínku. Ano, můžu jak chci láteřit nad tím, že když obsadím herce formátu Maleka, který více než trefně ne ztvárňuje, ale stává se Freddym (to jak dokázal vyvážit památné pózy a mimiku s momenty, kdy si vystačí jen pohledem, stojí za veškerou chválu, která se na něj snese), do role tak nosné a vděčné role, je vyložený hřích toho nevyužít naplno a neprozkoumat veškeré aspekty jeho života. Ano, je to v zásadě pohádka o outsiderech, kde na zbylé členy kapely nezbývá místo nad rámec jejich role v kapele. Ano, spousta postav plní vyloženě karikaturní roli (především duo Ray Foster/Paul Prenter), časově spusta věcí nesedí, nemálo jich je upravených či rovnou vymyšlených. Našlo by se toho prostě dost a dost. Jenže, jak jsem již zmínil, ta energie a tempo veškeré tyto výtky vytlačuje zcela mimo pole vnímání a místo toho prostě strhne v rockovém rytmu.(4.11.2018)

  • flanker.27
    *****

    Soudruzi, soudružky, právě jsem se vrátil z kina. Hudební vydavatel všechny mé hudební návrhy přijal. Nebo spíš mě poslal do háje a pak toho litoval, protože ono to fungovalo. Česká - no dobře, bohémská rapsodie je ultimátní hit dodnes, nemluvě o dalších peckách, a její výsost rtuťová královna mění všechny nosiče hudby sama na sebe. Nedává to smysl? No, to je to kouzlo poezie, vysvětlováním ztratí právě to, no kouzlo no. Dobré znamení je, že jsem se nezbláznil, jen tu sedím, pojídám studenou pizzu koupenou cestou domů a pod tlakem smolím tenhle komentář. Dobrá, něco smysluplnějšího než to dosavadní gaga, jsem přece šampión. Dobovost za jedna, výběr a stylizace hlavní čtveřice taktéž. Zejména představitel Briana Maye, to snad musí být nějaké tajně klonované dvojče, jinak si tu podobu nedovedu vysvětlit. Velmi dobré dialogy, ať už v rámci kapely nebo ty osobní, přestože je film pojat víceméně "pro všechny" a na jistotu, dají se tam najít velmi dobré postřehy o životě lidí, heterosexuálů i gayů (vy máte svoje rodiny, já ne), obyčejných i "celebrit". Soužití Freddieho s jeho snoubenkou, před i po rozchodu, je vlastně smutné - nemůžu mít něco, co chci, protože to nikdy nebude naplno. No a hudba, sestříhaná a vložená hercům do úst a nástrojů zcela dokonale, to je lahůdka hudebních filmů. Ale jo, dám pět a týden asi zas nebudu poslouchat nic jiného. P. S. Ještě takový film o Pink Floyd a jsem zcela spokojen :)(29.10.2018)

  • choze
    ****

    Rád bych viděl i nějakou tu kontroverzní, na dřeň jdoucí verzi příběhu Freddieho a Queen, ale nadmíru spokojený jsem i s tímhle feel good hudebním filmem, který črtá standartní story vzestupu, pádu a smíření (a hledání vlastní sexuální identity), ovšem za doprovodu nesmrtelné hudby a s famózním výkonem Rami Maleka jako Freddieho.(4.11.2018)

  • xxmartinxx
    ***

    Bohemian Rhapsody je asi tak film, jako je Frankensteinovo monstrum člověk. Sešitá z mnoha očividně nepadnoucích částí, budící nedůvěru a pochybnosti, ale nakonec přece jenom chodí, mluví... a v tomhle případě i zpívá! Co vlastně chtít víc? V první půlce ten film absolutně nezvládá a kupí scénu za scénou, aniž by se dařilo evokovat dojem plynulého příběhu. Ke konci se trochu sebere, proto je výsledný dojem pozitivnější (paradoxně jsem totéž psal nedávno u Tomana - tak odlišného, a přitom svým způsobem podobného filmu ve svých problémech). Některé scény působí, nejen že jsou utnuty v náhodném bodě, ale že je v náhodném bodě utnut rovnou každý záběr - absurdně nepřijatelný střih prozrazuje produkční komplikace. Úpěnlivá snaha přeživších Queenů vyjít z tohohle příběhu dobře a strach z nepříjemných aspektů Mercuryho života taky nepomáhají. Přirozená energie materiálu mi nedovolila dojít k podprůměrnému zážitku, přesto jde řemeslně a morálně o katastrofu, které musí člověk vyloženě nekriticky propadnout, pokud chce dojít k závěru, že to je zvládnutý film - což asi není nemožné, ale neumím si představit, jak se k tomu bodu osobně dobrat. "Lajkovat" tenhle film každopádně není úcta k Freddie Mercurymu, ale zakoupení vypreparované, vycpané Barbie s jeho obličejem, kdy od původního člověka bylo odděleno vše, co různým stranám během produkce nepřišlo vhod. (A ne - zjevně ne z respektu k Freddiemu, ale ze sobeckých důvodů osobních a obchodních.) 5/10 - protože Mercuryho jen respektuju, ale nezbožňuju. Kdybych si říkal jeho fanoušek, musel bych dát z principu odpad. Vidět názory tolika lidí prohlašujících se za obdivovatele Mercuryho, kteří oceňují tenhle film, který jeho osobu brutálně znásilňuje bez sebemenšího ohledu, mi přijde víceméně legrační. Je mi ale upřímně líto, že člověk zřejmě výjimečný a jedinečný, a to v dobrém i zlém, jako Freddie Mercury, bude v důsledku tohohle filmu znám jako tuctová popová hvězdička, nad kterou se fetišisticky dojímají srdíčka.(2.11.2018)

  • TeeAge
    *****

    | Rozpočet: 55 miliónov $ | Tržby: 180 miliónov $ | Pokial by som potreboval definovať, čo NIE je povrchné vykonávanie umenia, tak by som povedal: Keď SPIEVA Freddie Mercury. --- Pre mňa bol Queen vždy jednou z najlepších kapiel, a Freddie najenergetickejším spevákom pod slnkom. Dalo by sa napísať veľa o tom, prečo je tento film výborný a kde má naopak svoje nedostatky, ale čo je hlavné, je, že stavia viac, než dôstojnú pamiatku legendám, akými sú Queen. --- Výber LIVE AID koncertu ako hlavného rekonštruovaného vystúpenia bola skvelá voľba, patrí totiž jednoznačne k najlepším živým vystúpeniam, aké boli kedy zahraté a zaspievané. Ďakujem tvorcom a autorom, že sa s produkciou filmu neonáhlili, a vydali ho až teraz, keď im technika dovolila, aby výsledok dosiahol účinok, ako keby sme na tom koncerte naozaj boli. Na Queenoch som bol naživo, žial, už bez Freddieho. Dnes som mal ale pocit, že som ho naozaj zažil. A to hovorí za všetko. Dolby Atmos 41 Rulezz(29.10.2018)

  • Toren
    ****

    Silný zážitek, který se však drží příliš zkrátka. A to je škoda. Více: https://www.youtube.com/watch?v=g2E3p3H3FO4(15.11.2018)

  • 3DD!3
    *****

    Oslava hudby. Rámování celého příběhu koncertem neuvěřitelným způsobem funguje. Narvané Wembley hltající každou notu, každý Mercuryho pohyb obklopí diváka a přenese ho ne jen do středu dění, ale i nad něj, kamera létá nad diváky nebo se proplétá mezi nohama kapely i mezi prsty hrajícími na klavír. Singer je formálně brilantní a servíruje detaily na stříbrném podnose a to stále mluvíme jen o rámci. Vznik samotné kapely, nahrávání největších hitů a vztahová dynamika i AIDS jsou pojaté velice funkčně. Snímek nezachází do detailů a je malinko zkratkovitý, což je sice na jednu stranu škoda, ale aspoň nepřekáží hymně o nejlepší kapele na světě. Kdo chce detaily pustí si dokument... Malek je fantastický, ale to i zbytek hereckého ansámblu. Ehm... skvělý soundtrack.(7.11.2018)

  • akisha
    *****

    Freddie, vrať se!!!(8.11.2018)

  • Dan9K
    **

    Tohle není film pro opravdové fanoušky kapely, mezi které se hrdě řadím. Příběh Freddieho, případně celé kapely, má obrovský potenciál, který dobře vytušil Sasha Baron Cohen. Bohužel pod produkčním vedením dua Brian May a Roger Taylor vznikl pouze neškodný pomníček, kdy je sakra znát touha těchto dvou, aby z toho všichni, snad kromě Deacyho, vyšli co možná nejlépe. Ten film v podstatě postrádá jakékoliv drama. Ke konci je tam krize kapely, která je ovšem poněkud přestřelená, aby v tom filmu alespoň nějaké drama bylo. Tvorba písní je dána hala bala. Moc nechápu, proč bylo nutné nějakou píseň umístit do děje o čtyři studiové desky dříve a některou zase o tři desky později. To si pak akorát fanoušek řekne WTF, zvlášť když je na to naroubován děj, který se prostě v tu chvíli nestal. OK, filmová licence. Tu chápu v případě toho, že Freddieho diagnózu umístili o 2-3 roky dříve, aby se to ve filmu stihlo, ale i to mě štve. Nechápu, proč naprosto zásadní událost ve Freddieho životě, a sice šílený pobyt v New Yorku v první polovině 80. let, nebyla mnohem více zdůrazněna, ale jen naznačena. To je to, co by dalo filmu větší šťávu. Freddie byl génius, jeden z nejlepších zpěváků, skladatelů a dokázal si omotat publikum okolo prstu, ale taky to bylo totální hovado, sexuální mašina a můžeme jen hádat, kolika lidem nakonec způsobil svou nezodpovědností smrt. A tohle všechno ve filmu MĚLO být. A není. Je to jen kávička, kašírka, polívčička pro masy. Obecně bych vlastně celý Bohemian Rhapsody shrnul asi tak do 50 minut nanejvýš a zbytek stopáže věnoval době mezi léty 1985-1991, protože to je období, které má v sobě neuvěřitelnou emocionální sílu a filmový potenciál. Těšil jsem se alespoň na nějaké zajímavé špeky ze života kapely, práce ve studiu a tak, jenže vlastně všechno zajímavé je už v traileru a film samotný už nejde do větší hloubky. Celé je to prostě sled scén, které ne vždy mají nějakou pointu a vlastně mi to moc nedalo, neboť ta trocha reality, která v tom je, je fanouškovi dobře známa. Dále vlastně nechápu moc závěr s koncertem Live Aid. Předně, Live Aid nebyl žádný koncert po pěti letech, jak to z filmu vypadá. Mezi posledním koncertem a Live Aid byly jen 2 měsíce! Jistá pauza byla dva roky předtím, ale pak udělali normálně desku a jeli tour. Krom toho, jaký má smysl koukat na čtyři panáky, kteří dělají, že jsou Queen, když se na ten koncert můžu podívat na youtube? A je to mnohem lepší. V tom filmu není z koncertu nic extra navíc, jen koukám na herce. Ocenil bych více zákulisních věcí před a po koncertě, protože tam to nebylo úplně bez problémů. Problém s Freddieho hlasivkami je taky upozaděn a dávan do souvislosti s Aids, což je blbost. Freddie s nimi měl problémy celou kariéru. Nechápu, proč ve filmu nedali scénu s foniatrem, který mu prý koncertovat na Live Aid v podstatě zakázal. Je to jen jedno z další potenciálních dramat, které film naprosto zbytečně eliminoval. Je s podivem, že reálné záběry klipů a koncertů jsou vlastně mnohem nabitější informacemi a emocemi, než tenhle snímek. Co se mi líbilo? Začátek, kdy je Freddie na koncertě kapely Smile a seznámí se s Brianem a Rogerem, je moc fajn. Také je vlastně super, jak se autorům za pomoci Ramiho Maleka a imitátorů povedlo napodobit Mercuryho hlas i mimo oficiální nahrávky, že takřka nejde poznat, že to není Freddie. To se povedlo skvěle. Podobnost herců s reálnými předobrazy je relativně ok, ale povedlo se to tedy víc při začátku jejich kariéry, než pak v osmdesátých letech. To už si moc podobní nebyli, zejména Rami Malek a Ben Hardy. Obecně Rami Malek dokonale zvládl pohyby Freddieho na pódiu, ale civilní poloha mu opravdu nesedla a nezahrál to dobře. A podobnost tam vlastně není moc velká. Příliš subtilní, úplně jiné oči. Předkus a knírek všechno nezachrání. Když to shrnu, jedná se o naprosto promarněnou šanci a měli tenhle film natočit až po smrti Briana Maye a Rogera Taylora, kteří, ač si jich velmi vážím, ten snímek svou angažovaností naprosto zabili. V době psaní mého komentáře to tu má 95%, což považuji za absolutní úlet, jsem zvědav, kam to spadne.(4.11.2018)

  • castor
    ****

    Energie, výtečná kamera a střih, plno detailů, intenzivní sounáležitost s hlavním hrdinou, který je výborně zahraný. A samozřejmě hudba. Nemám rád klasické životopisy, většinou jsou srozumitelným kusem pro všechny, jenže stejně často i strojeným a nudným zklamáním. Tenhle mezi takové nechce zapadnout, režisér Bryan Singer cílil spíš na oslavu jejich přátelství a samozřejmě hudby a jejího originálního pojetí. Ano, snaží se zalíbit a být pro nejširší publikum, přičemž snímek mohl být výrazně temnější, ale já na tuhle cestu rád přistoupil. Výsledkem je tak trochu rodinný film, na který stejně rodiče své děti nevezmou, protože se tam nepodřezávají hrdla a nesahá na prsa. Víc je to o hustém knírku, živelnosti a módních výstřelcích než o vzájemných rozepřích, zpěvákově promiskuitě a AIDS. Kontroverze stranou. Freddie prostě chodil pozdě a byl osamělý. Nevadí. Není to patetická poklona, spíš citlivě pojatý přístup k jedné ikoně. Sledovat hravý vznik písní v nahrávacích studiích, snahu nebýt loutkami (ale být zdravě drzí a přesvědčení o vlastní „genialitě“), zpěvákův hlasový rozsah nebo koncert ve Wembley, který otřásl světem, je úchvatné. Tvůrci scény dokonale stylizují, srší nápady, kamera hledá detaily a dosud především seriálový (a brzy hereckými cenami zasypaný) Rami Malek přesně zmákl Freddieho osobité pohyby a grimasy. Atmosférické a skvěle natočené. A těsně pod vrcholem.(4.11.2018)

  • -bad-mad-wolf-
    ****

    Není to kdovíjak skvělej film. Schémátka. Klišé. Přímočarý emoce. Idealizace. Faktografický omyly. A stejně je to v kině nepopsatelně SUPER. Už jen proto, že když dojde na (bezmála kompletní) rekonstrukci legendárního vystoupení Queenů na Live Aid, jste v tu chvíli schopní vyměnit život za možnost tam bejt. Nechce se mi to nějak moc rozmatlávat - Bohemian Rhapsody je v podstatě taková životopisná rutina, která má štěstí na skvělej střih a stejně skvělýho hlavního představitele. Kontroverze zůstala za dveřma, takže tu moc nefrčí bujarý smažení a HIV pozitivní gayparáda (což neznamená, že to tam není). Spíš než nepřibarvenej portrét skupiny Queen se koná dynamická exkurze highlightama kapely + oslava nekonečnýho Mercuryho ega a jeho geniálního tahu na poli showmanství. Nechybí vtip, respekt a spád. Když pak dojde na největší koncertní hity (naprosto skvěle převedený), má člověk husinu až na prdeli. Kino s nadupanou výbavou je tady povinnost. Vlastně docela dost uvažuju nad tim, že zajdu znova...(14.11.2018)

  • D.Moore
    *****

    Óda na Queen. Fanoušci budou vrnět blahem a krepčit v kině, užívat si špičkování titulní čtveřice, perfektní atmosféru a spoustu drobností... Nebudou chápat, jak může někdo zpívat tak podobně jako Freddie (já bych několikrát dal ruku do ohně za to, že slyším fakt jeho, ale prý ne) a vypadat úplně stejně jako Brian, a budou čekat na finále - na Live Aid. A že to je nějaké finále! Cítím se, jako bych tam byl, případně jako bych vážně sledoval Queen ze záznamu. Smekám. Koho mrzí, že Bohemian Rhapsody není "odvážnější", ten má zkrátka pech. Film nijak nezamlčuje, co se dělo na Freddieho bujarých večírcích (naopak třeba dojde na trpaslíky s balíky drog, což je věc, kterou Peter Freestone vehementně popírá snad v každém rozhovoru), ale zkrátka a dobře to neukazuje, protože to ukazovat nepotřebuje. Tohle je film o lásce, přátelství a odhodlání jednoho člověka vydat ze sebe naprosto všechno, na jevišti i mimo ně. A je to skvělý film.(1.11.2018)

<< předchozí 1 2 3 4 9 16 24 31
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace