Reklama

Reklama

Fantom opery

  • Itálie Il fantasma dell'opera (více)

Obsahy(1)

Klasický horror, tentokrát v režijním podání Daria Argenta. Příběh se odehrává v Paříži roku 1877 a točí se kolem tajemného muže, kterého jako malé dítě zachránily krysy. Z dítěte se stane Fantom opery (Julian Sands), napůl člověk, napůl zvíře. Fantom žije v kanálech pod Pařížskou operou a společnost mu dělají pouze jeho krysy. Jednoho dne se zamiluje do operní pěvkyně Christiny Daaé (Asia Argento), jejíž hudební kariéru sleduje od začátku. O svoji lásku svádí souboj s aristokratickým baronem Raoulem De Chagny. (videofil)

(více)

Recenze (29)

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Poněkud nevyvážený příběh dle klasického románu s krásným vizuálem (Argentovy obrazy jsou pastvou pro oči), příjemnou hudbou (kromě klasiky od mistra Morriconeho) a slušným gore (expert na speciální efekty Sergio Stivaletti) - naražení na krápník, vytržení jazyka či useknutí hlavy jsou jen příklady z mnoha. Podzemnímu labyrintu by kromě krys, pavouků či netopýrů slušelo více tajemna (mlha, pavučiny, sem tam lebka...), přesto ohledně výpravy nemám velkých výtek. Dvě scény mi připomněly Brassova Caligulu - lázně a vozítko, které kromě chytání a masakrování krys mělo vrtuli na utínání hlav stejnou, jakou lze vidět právě v Caligulovi (akorát že tam lítaly hlavy lidské). Škoda, že J.Sands nepůsobil nijak démonicky (jako třeba ve filmu Warlock). Dynamické scény jsou střídány zbytečným klábosením, které tak rozbíjí plynulost příběhu. Stejně by jeden nevěřil, jakou paseku dokáže nadělat lustr v opeře....(Argentova Opera /Děs v opeře/ je pro mne o dva stupně výše, když už jsem ji zmínil). ()

Shit 

všechny recenze uživatele

Pro mě asi nejhorší film od Daria Argenta ,co jsem viděl a že sem jich viděl hodně. Film naprosto postrádá atmosféru a příběh neni vůbec kompaktní, herci jsou vesměs příšerný, bohužel a to i Asia Argento, která se do týhle role ale absolutně nehodila a vůbec jí neseděla, krom toho je hodně moc poznat, že to zřejmě nezpívá ona, ale jen otvírá pusu, což v konečným důsledku ubírá i na hudbě, která mě ale stejně vůbec neoslovila, takže nula od nuly pojde.A taky by mě zajímalo, kdy Fantom ztratil svojí masku, někdo mu jí musel asi vyčořit před natáčením, protože sem ho v ní ani jednou neviděl. No a teď se tak pozvolna dostávám k tomu, co je na tomhle aspoň přijatelný a to jsou samozřejmě gore efekty. Některý jsou povedenější, některý horší, ale nápad sem ji rozhodně ubrat nedá, škoda jen, že jich zase nějak extra moc neni a radši se celej tenhle film zaměřuje na příběh, kterej ale nemá s původním Fantomem z opery moc společnýho a je fakt hodně špatnej a dalo by se říct, že i nudnej. ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Francúzsky spisovateľ Gaston Lerouxe napísal v roku 1910 román "Le Fantôme de l´Opéra". Romanticko strašidelný príbeh o mladej ambicióznej speváčke, ktorú začne prenasledovať psychicky narušený fantóm parížskej opery som už dva krát prečítal. A videl som aj niekoľko jeho filmových spracovaní. No obzvlášť som bol zvedavý na adaptáciu z roku 1998 od môjho obľúbeného režiséra Dario Argenta. Konečene sa mi ju podarilo zohnať a v kľude si ju pozrieť. Jeho psycho brutálna verzia sa mi veľmi páčila. Maestro Argento ma nesklamal. **** ()

MIMIC 

všechny recenze uživatele

Romantický horor - obe diametrálne odlišné žánre sú v tejto Argentovej interpretácii majstrovsky prepojené prvkami grotesky do fascinujúcej Rubikovej kocky, ktorej farebné políčka boli pokryté kúskami lesklého perleťového atlasu zo šiat nejakej vznešenej mŕtvoly z roku 1877. Už nejaký ten piatok (trinásteho) je mi jasné, že Dario Argento je génius ťažkého kalibru, ktorý pri svojej bohumilej činnosti strašiť - či lepšie povedané - znepokojovať diváka hľadí jedine na emocionálny potenciál bizarných (nerovná sa surrealistických) zvrhlostí, ktoré majú strhujúce poetické kvality rovnako ako ich má Tizianovo poetické "Sťahovanie z kože" v kroměřížskej zámockej galérii. Jeho pohľad na Lerouxovu literárnu klasiku je na rozdiel od rutinnej Lubinovej strašidelnej romance z roku 1943 navýsosť originálny, plný šťavnatých scénok, ktoré by si Leroux ani Lubin nedokázali ani len predstaviť. Iste, dalo by sa vypustiť nejaké to intermezzo, capriccio či nokturno, každým strihom navyše by však čaro tohto bizarného romantického hororu utrpelo. Niektoré nulové herecké výkony a starosvetsky prostoduché dialógy vlastne len umocňujú celkovú divnú atmosféru filmu, ktorý je skôr parafrázou hororu než hororom samotným, podobne ako sme to videli v obdobnom filme - Coppolovom Drakulovi. Vražda sledovaná skrz červenkastú pavučinu prstov, pozoruhodná zoofilná kreácia Juliana Sandsa, Asia Argento pred Wagnerovým obrazom "Kráľovná Izabela dáva zbohom vlasti", predobraz jednej z Van Helsingových zbraní... Film sa síce nevyrovná Argentovým dielam "Profondo rosso" a "Inferno", no tie hviezdičky sa mi zjavujú akosi samé od seba. Ako Fantóm... (A: "Bože, vidím svoju kosť!" B: "V parížskej opere sa dejú neuveriteľné veci...") ()

k212 

všechny recenze uživatele

Mám slabost pro nekorektního, romantického, krutostí nakaženého Fantoma, jehož stvořil Gaston Leroux. A Dariova verze je úchylno-slušně krvavá a taky lehce perverzní, což mi k tomuto tématu více než pasuje. Ač béčkový punc, nezapře v sobě dílko hutnou atmosféru. Skvělý Morriconeovský hudební doprovod tomu hodně napomáhá, i výběr klasických hudebních děl jest slušnou podporou. I když ve chvíli, kdy Christine naplno spustí árii a ta ji nepasuje do huby ... jj pobavila jsem se. 60% ()

Němi 

všechny recenze uživatele

Dario Argento očividně dostal velký rozpočet a volnost ke své vizi Fantoma. Jenže z titulní postavy udělal mladíka s vizáží z nejbrakovějších ženských románů (samozřejmě není zjizvený a tak ani nepotřebuje a nemá masku), z Christine Daaé uřvanou krávu a Raoula oslizlou nicku. A nicku udělal i z jedné z nejznámějších story literatury. Argento z Fantoma Opery ponechal jen tu nejzákladnější situaci (a pád lustru) a vytvořil naprosto bezdějový slepenec scén, které nemají pointu, logickou návaznost, nevyprávý příběh a rozhodně nevytvářejí žádnou atmosféru nebo napětí. Herci jsou navíc bez vyjímky příšerní. Sands jako Fantom nemá kouska charizma a Asia Argento je sice krásná, ale její histerické zmítání mezi dvěma muži (pokaždé vyvádí kvůli tomu, s kterým zrovna není) je politováníhodný kus neherectví a dohromady tvoří pekelnou dvojici... Dík režisérovi očekávané krvavé scény jsou kraťoučké a nemají žádný zapamatováníhodný moment. Nicméně v tom Argento nebyl sám, mistr Morricone tentokrát odvedl podřadný výkon také. Vrcholem filmu je pak nesnesitelné finále, něco tak nevkusného jsem už dlouho neviděl. __ 1* za výpravu - nejhorší viděný Argento! ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Současných čtyřicet sedm procent je trochu příliš tvrdé hodnocení. Argentův Fantom si zaslouží mininimálně padesát tři, s přivřenýma očima možná i padesát čtyři. Samozřejmě zcela subjektivně, objektivně by se měl pohybovat mezi padesáti šesti až padesáti osmi procenty. Ponechme ale stranou nezajímavá čísla a zkusme se trochu věnovat samotnému filmu. Viděl jsem ho bohužel v rozlišení 787 x 456, myslím, že víc by se hodilo 857 x 543, možná i 923 x 654 by nebylo na škodu, nicméně nechtělo se mi měnit formát, protože nemám dokonalé technické vybavení a konverze souboru o velikosti 757 MB mi často trvá až 64 minut, někdy dokonce 67! Což by bylo velmi nepříjemné, Fantoma jsem začal sledovat těsně před třiadvacátou hodinou a takhle bych se k němu dostal až po půlnoci a pravděodobně u něj usnul. Limitující rozlišení mi tedy poněkud zkazilo jinak vcelku příjemně průměrný filmový zážitek z osmého zpracování klasického romantického hororu, který je v pořadí čtrnáctým Argentovým filmem a zároveň jedním z mála (přesnější číslo zjistím) kde zemře více než 10 osob. Pro ty co čtou mé komentáře: Měl jsem chuť napsat totální pičovinu. P.S. 2: Argentův Fantom není žádný zázrak a asi nejvíc jej ke dnu táhne špatný scénář, kde všechny postavy , bohužel včetně fantoma, postrádají i jen náznak životnosti či hloubky. Veškerá romance se navíc vytrácí v prázdných tlaších páně Sandse, jenž by jistě mohl býti dobrou zrůdou, jenže toho se mu rozhodně nedostalo, nebyl ani znetvořený ani maskovaný, jen nudný. Nebýt několika opravdu povedených gore scén byl bych hodně zklamaný. Z takového námětu mohl mistr vytěžit rozhodně víc. Tři. ()

klerik 

všechny recenze uživatele

Moje prvé (režisérske) stretnutie s majstrom Argentom. A hneď ma prekvapila poctivosť s akou sa filmu chytil, ale diváci sa dočkaju aj zopar nechutností. Mix medzi talinskymi horormi a niečim čo by malo byt prístupné aj normálejšiemu európskemu divákovi. A tá maďarská opera bola fakt pekná. No jednoducho som sa bavil, hlavne asi kvôli tej sekačke na potkany :-) ()

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Já osobně operu moc nemusím a proto můžu být dost zaujatý, ale zpívání režisérovy dcery bylo nejenom otřesné, ale i na první pohled patrné, že pouze otvírá pusu a nevydává ani hlásku. Následuje půlhodina naprosto o ničem a jediné co mě zaujalo byl starý dědek, který nabízel malým baletkám bonbony. Taky byl po zásluze potrestán. Nudu přerušila až scéna z podzemí, kdy se mladý pár vydal do podzemí, aby zde našel ukrytý poklad. Tady se konečně dostavil Argentův rukopis a krvavý masakr, který následoval byl naprosto dokonalý a probudil mě opět k životu. Navíc do děje zapojil režisér i zajímavou postavu lovce krys. Herec jenž jí ztvárnil nebyl sice žádný fešák, ale pokaždé když nastoupil na scénu nuda šla stranou. Docela se mi líbily scény, kdy si s ním Fantom pohrával a nechal ho napospas krysám, nebo když se lovec krys společně s parťákem proháněli na vlastnoručně vyrobeném stroji po celých katakombách. Na konci této dobrodružné výpravy přijde bolusová amputace hlavy o kterou nesmíte přijít. Když to všechno spočítám dohromady, tak mi vyšel obyčejný průměrný film, který mě moc nebavil. Znám mnohem lepší argentovky a tento snímek bude patřit k těm nejslabším. Doufám, že se Dario propříště opeře vyhne velkým obloukem a natočí zase nějaký pořádný masakr. Objevilo se zde několik velice nápaditých scén, které mě zahřály u srdce, ale na sto minutový film jich bylo jako máku. Nevím, možná mě budete mít za blázna, ale mě tohle prostě moc nenadchlo. Průměrný film si zaslouží i průměrné hodnocení. ()

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Stará legenda v brutálnějším a krvavějším pojetí. Přesto zřejmě nejslabší Argento co jsem viděl. Katakomby – super. Sandsův Fantom – sice brutální řezník, občas ale mele pěkný kraviny. Pedofilní staříci – zábavní. Hudba – výborná. Příběh – nic moc. Film jako celek – slabota a občas nuda. Lázeňský bordel – dobrá scéna. Asia Argento – úchvatná práce s jazykem :-). Chcete-li vidět brutální romantickou telenovelu, tohle by vás mohlo uspokojit. 1,5* ()

corpsy 

všechny recenze uživatele

Dario Argento rozhodne udržuje svoj štýl. Ale tentoraz len v gore. Jeho kedysi známe štýlové a epické oko, tu zrejme prelepila nejaká páska, čo sa vlastne prejavilo aj v neskorších jeho dielach. Natočiť Fantóma v 70. rokoch, v dobe Argentovej najväčšej slávy a talentu, verím, že by to bolo o dosť a dosť lepšie. S výnimkou toho, že by sa zaobišiel bez svojej dcéry v hlavnej ženskej úlohe...tá tu totiž prehráva aj titulného charizmatického mäsiara. ()

GodComplex 

všechny recenze uživatele

To si ze me dela Argento srandu? Jak mohl za 10mega (jeho do te doby jednoznacne nejvetsi budget) natocit takovouhle patlaninu? Verzi fantomu v opere jsou spousty a vetsina z nich lepsi, nez tahle. S hororem, nebo atmosferou to nema nic moc spolecneho, v podstate je to prehlidka hodne spatnych hereckych vykonu v umelych opernich kulisach. Fantom zde navic neni hruzu nahanejici mysteriozni bytost, ale totalni buzna z gay porna. Zachranuji to nektere sceny Argentovky jako napr. trpaslik rajdujici anti-krysi vozitko a Ennio Morricone. 3/10 ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Tohle je rozhodně ta nejhorší adaptace, co jsem zatím viděl, a to si myslím, že jsem jich viděl docela dost., včetně muzikálových i přímo divadelních. Dario Argento exceluje v gore, ale v tom exceluje vždycky. Tady ale ani není schopen pořádně využít hudební stránku, a to jsem si myslel, že zrovna on tohle v takovém filmu zvládne. Neskutečně odfláknutý film, kde jsem na konci už ani nevěnoval dění pozornost. ()

Gorehound 

všechny recenze uživatele

Desivo podceňovaný film. O.K., možno to nedosahuje úrovne Argentových 70s/80s flákov, ale zrežírované je to s chuťou, hravosťou, má to zopár perfektných gore scén a krásnu výpravu, kostýmy a soundtrack. Mínusom sú pokusy o humor a počítačové efekty ako z early 80s. A jedna CGI gore scéna. Ale nič z toho zážitok z filmu až tak nepokazí. Pod Sleepless, ale nad ostatnou post 2000 tvorbou, podľa mňa. ()

Derek 

všechny recenze uživatele

ach jaj, som fanúšik hororov a preto ma velmi mrzý, že z tejto nádejnej témy vznikla, s prepáčením, sračka. gore efektov je tu (prekvapujúco) pomálo a dejovo to je strašne zmätené. jediným svetlejším bodom je krásna dcéra režiséra argenta, asia, ale to je skutočne asi tak všetko. ()

Kangax 

všechny recenze uživatele

Bohužiaľ zrejme fakt najslabší Argento. Je to inak čudné, lebo prostredie opery Daria vždy fascinovalo, dostal slušný rozpočet, ale akosi to nevyšlo. To čo milujem na jeho majstrovskom Inferne (ignorácia klasického scenára, zlepenec rozličných nedejových scén) mi tu nejako vadí. Proste tu nie je tá expresionistická extáza, toto mal byť klasický film s gradujúcim scenárom, charizmatickými postavami, ale vôbec to tak nie je. Julian Sands je dosť nevýrazný, Dariova dcéra mi Asia tu liezla na nervy s tou jej neustálou hysterickou náladou, a záver filmu je skutočne nevydarený, taký patetický - a to nie je vôbec Argentova parketa, a ani to nezvládol. Pozeral som tento film pre istotu dvakrát z veľkým časovým odstupom, ale nepomohlo to. Dve hviezdy sú za tradične skvelé a premyslené kulisy a skryté symboly. Tentoraz to ale nestačí, a navyše bežný divák si to aj tak nevšimne... ()

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

Pravděpodobně nejhorší Argentův film, je to ve smyslu změny originálu i rozpočtu úlet něco jako Jakubiskova Bathory, strašlivá křeč, ke které se kromě mistra dostavil Ennio Morricone s kvalitní hudbou a kameraman skvostné Opery, dokonce má ok výpravu a opravdové divadlo. Bohužel příběh je hrozný, postava Asie Argento příšerná (a adekvátně zahraná) a chudák Julian Sands to nezachrání ani sexy orgií s krysami. Světlé momenty jsou vraždy, u kterých se lidé chovají tak blbě, jak to máme u italských hororů rádi, ale nuda a zoufalství zvítězí. ()

Radiq odpad!

všechny recenze uživatele

Je škoda, že neexistuje horší hodnocení, než odpad!, protože this is the film for loosers. Nechápu, proč je na filmovém plakátu obličej v masce, protože fantom ji nikdy neměl. To je ta nejmenší drobnost. Pak je otázka, jestli to byl člověk nebo nějaká jiná kurva, protože uměl někomu vnutit svoje myšlenky, lítat z balkóna nebo komunikovat s krysama. Herecké výkony jsou tak strašné, že jsem dlouho nic tak strašnýho neviděl a kdyby šlo umět hrát ještě hůř, určitě by to bylo k vidění v tomhle filmu (třeba výkony při operním zpěvu jsou nezapomenutelnou noční můrou, jakožto i otřesná angličtina, kterou tam z nepochopitelnejch důvodů všichni mluví, i když je to italskej film). No a děj, to mi asi fakt nedošlo. Ženská nejdřív zblblá do fantoma, pak je z něho posraná strachy, nechá se vod něj znásilňovat a prchá od něho a nakonec řve jak pošahaná, když ho zabíjejí, že je to její láska. Proste buď je úplně blbá nebo je to film na spálení. Já bych se přikláněl k tomu druhýmu. ()

Rockwood 

všechny recenze uživatele

Tři hvězdičky. A to si je ještě zaslouží kvůli hudbě. ta ústřední písnička je tak moc pěkná, že ji jen tak nemůžu zapoměnout. Pravda, taky to mohlo být způsobený že to v celým filmu hráli tolikrát že by utkvěla v paměti každému :-D. ()

Reklama

Reklama