Reklama

Reklama

Když Rory Jansen (Bradley Cooper) vydá svou první knihu, je výjimečná. Je to událost, která se přihodí jednou za generaci a která rozbouří literární svět i veřejnost. Přátelé ji s nadšením doporučují, kritika je také nadšena. Kniha je všude – od knižních klubů, po letadla a akademickou půdu. Stylem, který je svěží a moudrostí o životě, se zdá být jaksi nadčasovou. Rory se okamžitě stává literární hvězdou. Charismatický, talentovaný, inteligentní, mladý autor má zdá se všechno: báječný život, milující manželku (Zoë Saldana), svět mu leží u nohou - a to vše díky jeho slovům. Ale čí to jsou slova? A čí to je nakonec příběh? V okamžiku, kdy Rory dosáhne nejvyššího úspěchu, jej vypátrá Starý muž (Jeremy Irons) a konfrontuje jej s faktem, že on je skutečným autorem novely. Starý muž vypráví o nádherných nicméně tragických vzpomínkách na své vlastní mládí v období po druhé světové válce v Paříži, které ho přivedly k napsání knihy. Když Rory vidí, že jiný muž zaplatil za pravdu a svůj životní příběh, je konfrontován s nevyhnutelnou otázkou kreativity, ambice a morální volby, kdy je vydáván na milost těmto pohnutkám. Příběh napsaný jako příběh v příběhu. Roryho život je sám o sobě fikcí. Za tím vším je skutečný živý literární lev, Clay Hammond (Dennis Quaid). Sváděn a zaplétán do rozhovoru o skutečném významu této novely, krásnou a mazanou absolventkou (Olivia Wilde), nemůže zabránit spojení mezi příběhem a jeho vlastní tajnou minulostí. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (578)

POMO 

všechny recenze uživatele

Super námět s oscarovým potenciálem, možností vícevrstvé myšlenkovosti a velkou hereckou příležitostí pro zúčastněné. A nežeby se nevydařil. Jen se nevydařil natolik, jak by si zasloužil. Flashbacky, které měli diváka nechat procítit bolest postavy Jeremy Ironse jsou udělané kýčovitě, což oslabuje celý základ filmu. Rovina “v současnosti” je ale funkční, rozhodnutí Bradleyho Coopera v jeho situaci chápeme a dobře zahrál i následné pocity viny a snahu všechno napravit. Nadstavba s Dennisem Quaidem se snaží o sumarizaci myšlenek s odstupem času a dokonce o intelektuálně hravou relativizaci, ale přišla mi trochu zbytečná, alespoň z pohledu přínosnosti pro příběh. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Tedy docela mě šokuje ta negativní hysterie americké kritiky, která The Words totálně rozcupovala. Přitom se jedná o dobrý film, který má co říct. V závěru sice divákovi nenaservíruje všechno úplně černé na bílém jako na zlatém podnose, ale myslím, že vyznění je jasné. V tom pohledu to prostě je. Každopádně nečekejte romantický film, The Words jsou spíš taková zamyšlená, poloartová dramatická hříčka. Kdo bude chtít, ten si z ní lehce něco vezme. Kdo chtít nebude, dostane příležitost si zanadávat. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Slová? Bla-bla-bla. Poor man´s The Hours. Totálne vyprázdnená gýčová báchorka, ktorá akože postmoderne vrství prostoduchú zápletku a myslí si, že sa vďaka tomu stane veľkou drámou. Celý film som čakal, kedy sa tam naozaj niečo stane. Nestalo. Cooper sa pokúša tromfnúť Cagea v hádzaní nešťastných pohľadov. Meh. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Vlastně ani teď nevím, co ten závěr měl znamenat a jak jsem si ho měl vysvětlit. To je také bohužel ta jediná kaňka na jinak hrozně zajímavém příběhu, který se zároveň dočkal naprosto luxusního zpracování. Na pět hvězd měl tenhle film nakročeno svojí tajuplností od samotného počátku. Jen jsem si ty tři příběhové linky nedokázal spojit ani rozpojit a už vůbec jsem si nedokázal vysvětlit, co je realita a co fikce. Ten nápad jako takový je ale přesně to, co činí tenhle film tak zajímavým a když mi ho někdo dodatečně dovysvětlí, budu moc rád. Viděno na základě Challenge Tour 2015 ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $6miliónovTržby USA $11,494,838Tržby Celosvetovo $15,900,000▐ vo svojom jadre zaujímavý príbeh, k tomu pestré herecké obsadenie, kde najviac zaujme na menšom priestore hrajúca Olivia Wilde, lenže najväčší problém nastáva že daný príbeh o spisovateľovi nedokážu tvorcovia patrične predať divákovi, lebo celé sa to nesie ako by v jednej rovine bez silnejších impulzívnejších momentiek ktoré by skutočne z divákom zamávali /55%/ ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Možná ne bůh ví jak hluboké, ale svou myšlenkou a vrstvením (příběh v příběhu příběhu) posunuje problém morálky, kreativity, vlastního pocitu vyhoření a srážka ega a tužeb s realitou do popředí divákovy mysli. Určitě se nenechte odradit relativně nízkým hodnocením, tenhle film stojí za vidění a zamyšlení. To, že mě mrazilo nejen v závěru, ale ve většině scén s Jeremy Ironsem beru jako vlastní emoční selhání... Ve Slovech je toho víc, než by se někdy na první pohled zdálo. PS: kvůli fanynkám jako je Olivie Wilde asi začnu psát knihy... ()

RedAK 

všechny recenze uživatele

Dvěstěpatnáct příběhů narvaných do stominutové stopáže tak neefektivně, že nezbude čas ani na podprůměrnou zápletku a v podstatě se film nelineárně přesune z bodu A do bodu B, aniž by se cokoliv závažnějšího událo. Což o to, technické zpracování a temná atmosféra na úrovni hadrových pérodaktylů z Cesty do Pravěku není úplně nejhorší a při sledování příběhu z poválečné Francie jsem měl pocit, jako bych skutečně byl na židli před notebookem a koukal na film, ale ten nedodělaný scénář bez pointy a bez ničeho to celé zesyflil. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,TOUŽIL PO TOM, BÝT DOBRÝM SPISOVATELEM....“ /// Příběh o muži, který napsal knihu a poté jí ztratil, a o vychcaným dítěti, který jí našlo. Příběh o příběhu v příběhu o ztraceným a nalezeným rukopisu, a o rozhodnutí, s nímž je těžký žít….. Moc tomu nerozumím. Jako tomu, jestli má jít vo něco vyjímečnýho. Příběh. Příběh. A další příběh. 3v1. Stejný tempo. Rozparádit by mě mohla Olivia Wilde. Furt to stejný tempo. A příběh. Furt dokola a furt vo tom samým. O muži, který napsal knihu a poté jí ztratil … Soráč, ale tahle pohádka u ,,Fr“ propadla. Alibisticky mi vycházej 3*, ale mrdám na to! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stejská se mi po ksichtu J. Ironse z Domu duchů. 2.) Ukradli mně knihu (rukopis vole). 3.) Thx za titule ,,andrejd1“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ ne ()

Dever 

všechny recenze uživatele

// Distribútor: CBS Films // Počet premietajúcich kín v USA: 2,801 // Otvárací Víkend USA: $4,750,894 // ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Tři příběhy o lásce, tvorbě, vině, umění a o tom, že někdy ani ty nejhlubší city nestačí. Nechápu, kde se tvůrčí dvojice Klugman-Sternthal schovávala tak dlouho, protože každá z jejich cest do spisovatelské duše graduje víc než silně a samotný finiš pak dodá sousloví "absolutní konec" zcela nový rozměr. Ona malá pointa, onen poslední pohled a záběr, způsobuje, že se Slova zakousnou na dlouhé týdny dopředu a v nejrůznějších životních situacích se ráda vracejí. Osobitá a osobní perla, která snad už definitivně všechny přesvědčí o tom, že Bradley Cooper je v dramatických rolích ještě lepší než v těch nahláškovaných. ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Ten samotný koncept příběhu v příběhu v příběhu sice WORDS dělá tím čím jsou, ve výsledku velkým a poutavým příběhem, také je ale i tím hlavním důvodem, proč se to ve mně neumocnilo jak jsem celou dobu předpokládal. Vadí mi ta zvláštní roztříštěnost, že to do sebe nebylo poskládané tak, aby vzešel skutečně JEDEN kompaktní film. To je čistě o mém dojmu. Jinak formálně bez chyb a herecky pikantní, podnětné k zamyšlení, jenom prostě... nedrží tak skvěle pohromadě... ()

emma53 

všechny recenze uživatele

"Má chyba byla, že jsem miloval slova víc, než ženu která mě k nim inspirovala". Zajímavá a v každém případě originální podívaná. Rozhodně nic průměrného, je to něco, do čeho se buď ponoříte a nebo vás to úplně mine. Příběh napsaný, jako příběh v příběhu a mě opravdu ten ponor chvilku trval, než se objevil Clay v podání vynikajícího Jeremyho Ironse a pak už jsem jen sledovala jak se ty tři příběhové linie různě proplétají a mně vyvstávalo na mysli spousta otázek týkajících se hlavně Roryho a Claye s jejich motivy, skutky až po jejich sebedestruktivní chování. Nejintenzivněji na mě zapůsobil životní příběh Claye s např. i jeho slovy "oui - yes, byl to perfektní vztah", kdo viděl, tak ví. V žádném případě se nejedná o vysloveně odpočinkový, nebo dokonce romantický snímek. Jen mi tam scházelo víc emocí a možná ten konec mně taky dvakrát nesednul. Film, na který se ještě jednou chci určitě podívat. Jinak Brian a Lee mají docela slušně našlápnuto na kariéru výborných režisérů. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Chtěl být spisovatelem, ale nenacházel slova." Hele to je o mně. Ovšem literární úroveň mých textů mne nekompromisně odsuzuje k tomu, že úspěchu u kritiky mohu dosáhnout pouze opsáním neznámýho díla. V tom samozřejmě Rorymu rozumím, ale jelikož se příliš často nepotloukám po pařížských bazarech, tak se mi nejeví příliš reálně možnost objevení geniálního neznámýho díla psanýho v mý mateřštině. Jenže Rory to štěstí měl, což mu zaručilo úspěch i morální dilema a mně příjemně strávenej čas u dramatu, který naštěstí bylo spíše pohodový než přehnaně dramatický. ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Ladně rozvrstvené vyprávění do tří přehledných linií se společnou pointou tematizace spisovatele, jeho vášně psát, touhy mít úspěch, nároku na autorství... Avšak film vůbec nepůsobí, jako by měl být čistě o psaní, v centru jsou charaktery, jejich emoce a prožívání. Působí to nesmírně kompaktně, uceleně a vyspěle, a to i bez jasného zakončení, či omamných twistů. Herecké performance jsou na výši, vystupování postav vypadá velice prožitě. Začínající scenaristické/režisérské duo má taktéž zářnou budoucnost a já zkrátka nemám s čím být nespokojen! 8/10 ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Osobně jsem zcela spokojen a potěšen. Že se dá ještě najít film, který jde do nitra člověka, do schopnosti být odpovědný za své jednání, být schopen žít sám se sebou. Krásná je scéna ve skleníku, kde nedostane Rory žádné rozhřešení, žádné odpuštění, pouze konečně pochopí, co znamená převzít něčí bolest. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Ten příběh mu nešel z hlavy. Odkud se vzal? Kdo ho napsal? A ta slova, kterým čelil, byla ztělesněním všeho, o co kdy v životě usiloval. A realitou toho, čím se nikdy nestane.“ Co dělat, když v hloubi duše cítíte, že vlak s vaším životem skončil na slepé koleji, nic se nedaří, jak byste si přáli, a najednou úplnou náhodou objevíte něco, co může změnit naprosto všechno? Odoláte pokušení, zachováte se morálně, nebo prostě popadnete nabídnutou příležitost za pačesy? Protože chlubení se cizím peřím je jedna věc, založit si na tom prakticky celou svou novou existenci pak druhá…Líbilo se mi to. Nejde o nic komplikovaného ani dějově překvapivého, přesto jsem se bavil a těšil se, až dojde na konfrontaci, jakkoliv zdánlivě zbytečnou vzhledem ke starcově motivaci. Přišlo mi spíš naivní to, jak se zachovalo Dora, ale budiž. Film mi rychle utekl a já má mu rád přiklepnu slušné 4*. „Jsi velmi talentovaná, Daniello. Ale v určitou chvíli se musíš rozhodnout mezi životem a fikcí. Jsou si velmi blízké, ale nikdy se neprotnou. Jsou to 2 velmi rozdílné věci.“ ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Jak by řekl Homer Simpson: „Kecy, kecy, samé kecy a kydy..“ Je ironií osudu, jak se premise „když průměrnost ovinou ambice, přicházejí ke slovu klam i sebeklam“ dokonale obtiskla do profilu Klugman-Sternthalovy narativní matrjošky. Konec s odmítnutím náruživé fanynky Olivie si lze vysvětlit i tak, že se protkla fikce s realitou a úlisného spisovatele Quaida dostihla i jiná než tvůrčí impotence.. ()

robbiee 

všechny recenze uživatele

[imdb: 6.8/10] | me: Máme tu zaujímavý príbeh, ktorý od začiatku nasvedčuje tomu, že sa niečo udeje ... a celý čas nás na to pripravuje (a veľmi slušne). Keď sa však už stane to, čo prepojí jednotlivé dejové línie v celok, film spomalí a sústredí sa po zvyšok svojho diania na rozpitvávanie následkov konania postáv v troch súbežných dejových rovinách. Nič viac. Nevravím, že spôsob akým sú prezentované jednotlivé životné osudy je nezaujímavý, ide skôr o to, že nič viac sa už z globálneho hľadiska neudeje ... Je to proste skôr sonda do viacerých (reálnych i imaginárnych) životov, ktorá sa sústreďuje viac na následky jednotlivých činov, morálku a rozhodnutia než na celkovú hĺbku deja. [3.5 *] Another part of being a man, no matter how painful it might be, is accepting your own limitations. ()

Reklama

Reklama