poster

The Words

  • český

    Slova

  • anglický

    The Words

  • slovenský

    The Words

Psychologický / Mysteriózní / Romantický / Drama

USA, 2012, 102 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Gilmour93
    ***

    Jak by řekl Homer Simpson: „Kecy, kecy, samé kecy a kydy..“ Je ironií osudu, jak se premise „když průměrnost ovinou ambice, přicházejí ke slovu klam i sebeklam“ dokonale obtiskla do profilu Klugman-Sternthalovy narativní matrjošky. Konec s odmítnutím náruživé fanynky Olivie si lze vysvětlit i tak, že se protkla fikce s realitou a úlisného spisovatele Quaida dostihla i jiná než tvůrčí impotence..(7.4.2017)

  • Davies182
    ***

    V posledních minutách se tempo snímku opovážlivě zpomaluje, chvílemi jsem dokonce byl i v rozpacích - zajímalo by mne, kolikrát se závěr samotný přepisoval. Jinak jsou The Words zdařilým důkazem toho, že slova se dají s noblesou přenést na plátna kin i bez toho, aniž by diváci v sále slyšeli šustit papír.(21.9.2012)

  • Malarkey
    ****

    Vlastně ani teď nevím, co ten závěr měl znamenat a jak jsem si ho měl vysvětlit. To je také bohužel ta jediná kaňka na jinak hrozně zajímavém příběhu, který se zároveň dočkal naprosto luxusního zpracování. Na pět hvězd měl tenhle film nakročeno svojí tajuplností od samotného počátku. Jen jsem si ty tři příběhové linky nedokázal spojit ani rozpojit a už vůbec jsem si nedokázal vysvětlit, co je realita a co fikce. Ten nápad jako takový je ale přesně to, co činí tenhle film tak zajímavým a když mi ho někdo dodatečně dovysvětlí, budu moc rád. Viděno na základě Challenge Tour 2015(9.4.2015)

  • Beastmaster4
    *****

    Těžko se vyjadřovat k něčemu, co dokáže tak hluboce zasáhnout. V některých případech se lépe hledají slova pro kritiku, snadněji se vypisují negativa, než klady pro která se mi v tomhle případě těžko hledají slova. Příběh, který svou naivitou byl předem odsouzen k nezdaru mě doslova uchvátil a ukázalo se, že pokud je napsán s citem, lze i v dnešní době vyčarovat něco pěkného a nečekaného. Až s úsměvem přijímám fakt, že jsem film nechával bez zájmu ležet ladem a pozornost poutal ke kasovním trhákům roku (což je téměř vždy průšvih) a filmům, které byly tzv. víc na očích. I když ze zkušenosti vím, že dobré filmy je nutno hledat hlouběji, že se objeví zpravidla tam, kde je čekáme nejméně. Ačkoliv film nabízí některá (dovolil bych se tvrdit poetická, kdybych nevěděl, že poetismus vznikl v naší zemi) klišé romantického dramatu, koukám na něj jako celek a vnímám ho jako sdělení pro nás všechny, kteří vnímáme životy, úspěchy, lásku už hodně pokřiveně a ovlivněné dobou. Film nám dává naději, že v každém je kousek úspěchu, že každý může dosáhnout svého životního vrcholu - ovšem s přihlédnutím na to, že každý je něčemu předurčen, nikdo není schopný všeho, čeho si usmyslí a každý člověk, jak bylo ve filmu řečeno, má své hranice. Tyto hranice jsou ať už fyzické, duševní, tak i etické a morální. Snad možná proto si řekneme, kolik lidí dnes píše knihy, kolik neumělů se snaží prosadit tam, kde mnohem lepší selhali a jen výhody dnešní doby, kdy tleskáme každému, kdo se před nás postaví s něčím dalším, jim dávají možnost tak činit. Kolik příběhů zemřelo perem rádoby pisálků a kolik příběhů napsaných, bylo zmařeno špatným filmovým režisérem. Každý příběh má svůj smysl, každé slovo v životě má svou váhu, své minulé i příští a je na každém, zda si vybere své vlastní, nebo je ochoten pro úspěch obětovat na kříži slávy, život někoho jiného. Až tak dramatický odkaz film nemá, avšak vzít si z něj lze mnoho. Někomu bude stačit jednoduchá myšlenka etiky, lásky a zrady, stejně jako pochopení, svědomí a odvahy. Každý si zde najde své vlastní odpovědi, svá vlastní slova, kterými jednou možná pomohl, urazil, zranil anebo tak ještě učiní. Slova, která nelze vzít zpět, která nelze už říci jinak, slova, která přecházejí v činy, které řídí vše, co bude a my se za ně můžeme jen a jen omluvit. Nikdy už je ale nemůžeme zcela ospravedlnit.(19.11.2013)

  • Cervenak
    **

    Slová? Bla-bla-bla. Poor man´s The Hours. Totálne vyprázdnená gýčová báchorka, ktorá akože postmoderne vrství prostoduchú zápletku a myslí si, že sa vďaka tomu stane veľkou drámou. Celý film som čakal, kedy sa tam naozaj niečo stane. Nestalo. Cooper sa pokúša tromfnúť Cagea v hádzaní nešťastných pohľadov. Meh.(20.12.2012)