poster

The Words

  • český

    Slova

  • anglický

    The Words

  • slovenský

    The Words

Psychologický / Mysteriózní / Romantický / Drama

USA, 2012, 102 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Chrustyn
    ****

    Nejdříve nenápadný, poté strhující, nakonec nepřekvapivý. Velice slušný snímek o neúspěšném spisovateli, který si úspěch získá až poté co přepíše cizí příběh a začne ho vydávat za svůj nápad. Cooper je čím dál tím více populární a jeho herecká kreace je v tomto případě příjemně minimalistická. Zoe Saldana je spíše na okrasu ale Jeremy Irons jako strhaný stařík exceluje. Jeho vyprávění v parku na lavičce je pro mě nejlepší částí filmu, která mě i donutila film opravdu vnímat a s napětím očekávat, jak film a jeho postavy skončí. O to větší bylo moje zklamání z konce, kde se prakticky nic nevyřeší. Přesto poutavé, velice zajímavé a skvěle zahrané.(20.3.2013)

  • *CARNIFEX*
    ***

    Rorymu Jansenovi leží literárny svet pri nohách. Napíše prvú knihu a ihneď sa stáva jedným z TOP spisovateľov. Obdivuje ho celý svet a jeho kniha sa stáva bestsellerom. Jedného dňa si v parku k nemu prisadne starší pán o paličke. Spočiatku príjemný rozhovor sa po čase mení na tvrdé obvinenie. Je Roryho príbeh v knihe skutočne jeho vlastným výtvorom? Aká je vlastne pravda? Jeden základný príbeh opisuje dva vedľajšie pod-príbehy. Nechápem zaradenie tohto filmu pod žánre - mysteriózna, psychologická, dráma. Dosť ma to zmiatlo. Čakal som niečo úplne iné. Z prvých dvoch spomínaných je tu asi toľko koľko je soli v koreničke. Priznám sa, že napriek slušnému hereckému obsadeniu, snahe o originalitu príbehu, mňa tento film veľmi nechytil. Zívačka. S odretými ušami 3 hviezdy.(17.10.2013)

  • Beastmaster4
    *****

    Těžko se vyjadřovat k něčemu, co dokáže tak hluboce zasáhnout. V některých případech se lépe hledají slova pro kritiku, snadněji se vypisují negativa, než klady pro která se mi v tomhle případě těžko hledají slova. Příběh, který svou naivitou byl předem odsouzen k nezdaru mě doslova uchvátil a ukázalo se, že pokud je napsán s citem, lze i v dnešní době vyčarovat něco pěkného a nečekaného. Až s úsměvem přijímám fakt, že jsem film nechával bez zájmu ležet ladem a pozornost poutal ke kasovním trhákům roku (což je téměř vždy průšvih) a filmům, které byly tzv. víc na očích. I když ze zkušenosti vím, že dobré filmy je nutno hledat hlouběji, že se objeví zpravidla tam, kde je čekáme nejméně. Ačkoliv film nabízí některá (dovolil bych se tvrdit poetická, kdybych nevěděl, že poetismus vznikl v naší zemi) klišé romantického dramatu, koukám na něj jako celek a vnímám ho jako sdělení pro nás všechny, kteří vnímáme životy, úspěchy, lásku už hodně pokřiveně a ovlivněné dobou. Film nám dává naději, že v každém je kousek úspěchu, že každý může dosáhnout svého životního vrcholu - ovšem s přihlédnutím na to, že každý je něčemu předurčen, nikdo není schopný všeho, čeho si usmyslí a každý člověk, jak bylo ve filmu řečeno, má své hranice. Tyto hranice jsou ať už fyzické, duševní, tak i etické a morální. Snad možná proto si řekneme, kolik lidí dnes píše knihy, kolik neumělů se snaží prosadit tam, kde mnohem lepší selhali a jen výhody dnešní doby, kdy tleskáme každému, kdo se před nás postaví s něčím dalším, jim dávají možnost tak činit. Kolik příběhů zemřelo perem rádoby pisálků a kolik příběhů napsaných, bylo zmařeno špatným filmovým režisérem. Každý příběh má svůj smysl, každé slovo v životě má svou váhu, své minulé i příští a je na každém, zda si vybere své vlastní, nebo je ochoten pro úspěch obětovat na kříži slávy, život někoho jiného. Až tak dramatický odkaz film nemá, avšak vzít si z něj lze mnoho. Někomu bude stačit jednoduchá myšlenka etiky, lásky a zrady, stejně jako pochopení, svědomí a odvahy. Každý si zde najde své vlastní odpovědi, svá vlastní slova, kterými jednou možná pomohl, urazil, zranil anebo tak ještě učiní. Slova, která nelze vzít zpět, která nelze už říci jinak, slova, která přecházejí v činy, které řídí vše, co bude a my se za ně můžeme jen a jen omluvit. Nikdy už je ale nemůžeme zcela ospravedlnit.(19.11.2013)

  • Exkvizitor
    ***

    Film o plagiátorství paradoxně sám není ničím jiným než fádní hollywoodsky limonádovitou variací na jiná zajímavější umělecká díla. Originální zde není ani námět (srov. např. divadelní hru Pavla Kohouta "Kyanid o páté" z roku 1996 s takřka identickou zápletkou, pouze v jiných reáliích a s výrazně propracovanější psychologickou charakterizací postav; dále pak mnohé o poznání nápaditější filmy o proplétání reality a spisovatelské fikce včetně geniální Resnaisovy "Prozřetelnosti" i relativně nedávných titulů "Adaptace" Spikea Jonzeho a "Horší už to nebude" Marca Forstera), originalitu však postrádá i zpracování, včetně narativního zauzlení vyprávěných příběhů (viz různé filmy o příbězích v příbězích, kde k nejvydařenějším patří například už klasický "Rukopis nalezený v Zaragoze" W. J. Hase; ostatně je třeba připomenout, že vynálezcem principu zacyklujícího se flashbacku je historicky Jára Cimrman se hrou "Němý Bobeš"). Závěrem snad ještě řečnická otázka: Může být na prahu 21. století vůbec něco otřepanějšího než milostný příběh Američana v Paříži?(19.9.2012)

  • Dan9K
    ****

    Baví mě příběhy o spisovatelích. Zrovna jsem dohrál počítačovou hru Alan Wake a měl jsem tu čest vidět i The Words a obojí má v sobě takové zvláštní napětí. Oba příběhy v sobě mají takový roztomilý (trochu zcizovací) prvek, kdy postavy z děje vytvářejí příběh ve své hlavě a za běhu. I když jde v ději The Words jen o "blbou" jednu knížku, autorům se podařilo vystavět brilantní mnohavrstevnaté drama. S moc příjemnou hudbou, která stojí i za samostatný poslech a s několika necharismatickými (Olivia Wilde a Zoe Saldana) a s několika charismatickými herci (Bradley Cooper, Nora Arnezeder). Zvláštní kolonku si zaslouží Jeremy Irons v jedné z nejlepších rolí své kariéry.(13.9.2012)

  • - V USA sa údajne premietala verzia filmu s odlišným koncom ako vo zvyšku sveta. (Macejko)

  • - Scénář k filmu byl dvojicí tvůrců Leem Sternthalem a Brianem Klugmanem sepsán už v roce 1999. O ztvárnění hlavní role byl požádán přítel Bradley Cooper, který, tehdy jakožto neznámý herec, nabídku přijal a svoje slovo víc jak po 10 letech dodržel. (Conspi)

  • - Ve dvou scénách v New Yorku je možné v pozadí všimnout nákladních vozidel Canada Post, což je hlavní kanadská poštovní služba. (Spike23)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace