poster

The Words

  • český

    Slova

  • anglický

    The Words

  • slovenský

    The Words

Psychologický / Mysteriózní / Romantický / Drama

USA, 2012, 102 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • mcb
    ****

    Jednoduché a divácky vřelé převedení sofistikované vyprávěcí struktury do filmu a zároveň velké překvapení, které se nescvrkává jen na uslzené americké melodrama, ale nabízí také témata a otázky spojené s autorstvím a hranicí mezi fikcí a realitou. Nedořečenost závěru vlastně ani nezavání tím, že by debutující režiséři nevěděli, jak svůj snímek zakončit - i tady opět odkazují k podstatě sebe samého a ukončují příběh naprosto stejně jako všechny tři vrstvy vyprávění tím, že vlastně žádný konec nemají. Ten totiž následuje až po posledních slovech knihy a vlastně i po závěrečných titulcích filmu, který symbolicky načrtává čtvrtou strukturu celého příběhu. Perfektní herecké výkony a vysoká technická kvalita navíc Slovům přidávají na diváckém zážitku, který tentokrát zůstává těsně pod maximem.(20.11.2012)

  • Malarkey
    ****

    Vlastně ani teď nevím, co ten závěr měl znamenat a jak jsem si ho měl vysvětlit. To je také bohužel ta jediná kaňka na jinak hrozně zajímavém příběhu, který se zároveň dočkal naprosto luxusního zpracování. Na pět hvězd měl tenhle film nakročeno svojí tajuplností od samotného počátku. Jen jsem si ty tři příběhové linky nedokázal spojit ani rozpojit a už vůbec jsem si nedokázal vysvětlit, co je realita a co fikce. Ten nápad jako takový je ale přesně to, co činí tenhle film tak zajímavým a když mi ho někdo dodatečně dovysvětlí, budu moc rád. Viděno na základě Challenge Tour 2015(9.4.2015)

  • Cervenak
    **

    Slová? Bla-bla-bla. Poor man´s The Hours. Totálne vyprázdnená gýčová báchorka, ktorá akože postmoderne vrství prostoduchú zápletku a myslí si, že sa vďaka tomu stane veľkou drámou. Celý film som čakal, kedy sa tam naozaj niečo stane. Nestalo. Cooper sa pokúša tromfnúť Cagea v hádzaní nešťastných pohľadov. Meh.(20.12.2012)

  • HoneyBunny
    ***

    Původní myšlenka - příběh v příběhu v dalším příběhu se mi moc líbí, ale provedení už pokulhává. Vždycky mě naštve, když tak skvělý potenciál zabije rutinní režie, herci jedoucí na manuál (s výjimkou Jeremyho Ironse, ten je tu coby kouzelný smutný dědeček k sežrání) a rychle utrnutý konec - jako by najednou splaskl balonek. A jsem jediná, komu ten francouzský příběh přišel plný neskutečných klišé? I přes všechny výtky ale palec nahoru za snahu a nutnost diváků zapojit mozkové závity. PS: Prosím, řekněte už někdo Zoe Saldaně, že nedostatek chemie mezi herci se nenahradí věčným osaháváním hereckého partnera. To, jak se věčně věšela na Coopera, bylo ke konci už otravné.(14.10.2013)

  • RedAK
    **

    Dvěstěpatnáct příběhů narvaných do stominutové stopáže tak neefektivně, že nezbude čas ani na podprůměrnou zápletku a v podstatě se film nelineárně přesune z bodu A do bodu B, aniž by se cokoliv závažnějšího událo. Což o to, technické zpracování a temná atmosféra na úrovni hadrových pérodaktylů z Cesty do Pravěku není úplně nejhorší a při sledování příběhu z poválečné Francie jsem měl pocit, jako bych skutečně byl na židli před notebookem a koukal na film, ale ten nedodělaný scénář bez pointy a bez ničeho to celé zesyflil.(18.3.2014)

  • - Jednu z rolí ve filmu ztvárnila i matka Bradleyho Coopera Gloria. (winifred1)

  • - Scénář k filmu byl dvojicí tvůrců Leem Sternthalem a Brianem Klugmanem sepsán už v roce 1999. O ztvárnění hlavní role byl požádán přítel Bradley Cooper, který, tehdy jakožto neznámý herec, nabídku přijal a svoje slovo víc jak po 10 letech dodržel. (Conspi)

  • - Natáčení filmu probíhalo v Montrealu, protože prý mohl dobře zastoupit prostředí New Yorku i Paříže. (Alca)