• Slasher
    ****

    Krajně temný téma, nad kterým jsem strávil (x) poslední fázi dětství a pořád beru za jedno z nejvíc fascinujících - příběhy, činy a psychologie sériových vrahů. Tady je sice přední fokus na agentech FBI a zrození jejich útvaru, ale když pominu řadu šedých chvil z jejich soukromí, je to zajímavá, dobře filmovaná, 1970s retro napříč Amerikou, dějově poutavá "zákulisní" podívaná se svoji atmosférou. I ten samolibý štěněčí ksicht Holden (Groff, reálnou předlohou John E. Douglas) si mě nakonec získal, skvělá byla účast vrahů Brudose a Specka, ale tím pravým králem sezóny jednoznačně Ed Kemper 👑 (Britton), jehož každé vystoupení patří k těžkým vrcholům, včetně umocňujícího závěru E10. I přes otravnější -byť asi nezbytné- chvíle velmi dobrá práce, těším se na Mansona, Bundyho, Gacyho, Geina a další. 80%(20.8.2019)

  • Tft
    *****

    V době kdy starý pušky jako Tarantino a Nolan zbrojí proti Netflixu se Fincher staví na druhou stranu barikády a i přesto, že jsem velkým zastáncem kina, tohle je konečně ten seriál, který mě přesvědčil, že i doma u televize můžu mít naprosto pohlcující podívanou se vším všudy. Když se nad tím člověk zamyslí je to pro Finchera logický krok, dostane peníze, naprostou tvůrčí volnost a vzhledem k jeho akceptování digitálu a moderních technologií celkově - Netflix byla jasná volba, obzvlášť potom co si to celé osahal s House of Cards. Nejdřív musím ocenit technickou stránku seriálu, protože ve 4k s podporou HDR Mindhunter vypadá naprosto famózně a člověk si vážně připadá, že sleduje něco výjimečného. Zodiac je podle mě Fincherův nejlepší film a když jsem se dozvěděl, že se pouští do seriálu o tématice sériových vrahů, jen blázen by se nemohl těšit. Ta Fincherovsky chladná a precizní režie k tomuhle tématu prostě sedí a Mindhuner to celé posouvá ještě o stupeň výše. Fincher má na všechno víc času a využívá ho do poslední minuty, snad až na první půlku první epizody nemá první série hluché místo, taktéž zvolil skvělé režisérské hosty, kteří vnášejí něco svého, ale drží cestu, kterou Fincher nastavil. Takhle chytře a poutavě napsaný dialogy spojený s jejich režií, která by se měla ukazovat ve filmových školách jako příklad toho jak natočit perfektní rozhovory mezi dvěma a více postavami a herecké výkony, které jsou do posledního puntíku perfektní, to všechno z Mindhuntera dělá seriálovou extra třídu. Výslechy a rozhovory s vrahy jsou tak skvělé, že jsem hltal každé slovo a jen těžko se nepouští další epizoda, když už člověk vážně potřebuje jít spát. Jonathan Groff je do hlavní role skvělá volba, má takovej ten otravně příjemnej ksicht, dokáže skvěle vystihnout charakter svojí postavy a na konci i přesto, že jeho postava není zrovna nejdokonalejší lidská bytost, si ho musí divák oblíbit. Ve spojení s nabručeným a rázným detektivem ze staré školy Holtem McCallanym tvoří nejlepší detektivní dvojici od dob první série True Detectiva. Doplňuje je skvělá Anna Torv, která přináší potřebný nadhled a je takovou třešničkou na dortu celého seriálu. Na konci to působí jako by divák s postavami opravdu ušel kus cesty, což je úcty hodný výsledek. Inteligentní, skvěle natočený seriál, který dokumentuje poutavé téma založené na skutečných událostech o vytváření profilů sériových vrahů. V čem však Mindhunter exceluje je vyobrazení toho, jaký vliv měla práce těchto lidí na jejich soukromé životy. Jsem velice zvědav na druhou sérii, která byla šikovně vyteasována, bez toho aby první série nepůsobila uzavřeně. 92%(29.11.2017)

  • Toren
    *****

    9,5/10. Vybroušená pecka a zářná ukázka toho, jak silné médium pro komplexnější výstavbu příběhů televizní sériál ve skutečnosti je. Silné obsazení, jistá kamera, precizně budovaná atmosféra, brilantní práce s dialogy a symbolika v mnoha podobách. Smekám a radostně tleskám. Více: https://www.youtube.com/watch?v=e2kLhpajVRo(9.9.2019)

  • Forsberg11
    ****

    Veľmi vydarený seriál, ktorý má síce pomalší rozbeh a po prvej časti som musel predýchavať mierne sklamanie... no potom sa už nalodíme na pohodlnú filmovú loď plnú všelijakých prekvapení. Každý diel je precíznejší než ten predošlý, dialógy sú nadpriemerne dobré a bež ohľadu na to, kto stojí za kormidlom, je každá časť vždy maximálne originálna a pútavá. Konečne poriadny seriál o skutočných masových vrahoch, ktorý sa snáď dočká ešte mnohých vydarených sezón. Bolo by nadmieru žiaduce aby sme sa dočkali aj trocha krvi. Aj napriek jej absencii v prvej sezóne má odo mňa Mindhunter vrelé odporúčania. 80 %!!(11.2.2018)

  • Ouwen
    ****

    Finchera nemám moc nakoukaného, tak jsem spíš očekával trošku více neuvěřitelnou variaci na téma filozofie/psychologie. Dostal jsem však chirurgicky přesný materiál s úžasnou a velmi ráznou, osobitou režií. Veškeré ty nájezdy kamery směrem ke tváři těch vrahů, když popisují své zvěrstva, anebo když nějaká postava vede dialog, který jakmile je nějako zásadní či podstatný, kolem herce se rozmlží obraz a zaostří se na něj, tim pádem veškeré důležité dialogy naberou na intenzitě. Groff je fantastickej, jeho proměna ze zelenáče, co vyzvídá na paranoidně otupeného aroganta fakt impozantní. Tam kde pro první rozhovor šel jako uhlazený frajírek, v závěru má rozcuchaný vlasy a rudnou mu oči. Jeho parťák je zase ostřílenej veterán a ačkoliv jsou oba odlišní povahově a přístupem, doplňují se výborně. Soundtrack je lahůdkovej a retro look pohlcující. Akční to není vůbec.. důvod proč dávám "jen" čtyřku, je zřejmě pár hluchých míst a bylo to na můj vkus přeci jen takové pomalejší, ale to už je můj problém.(20.12.2017)

  • - Při výslechu s Edem Kemprem jí Bill (Holt McCallany), Holden (Jonathan Groff) a Ed (Cameron Britton) pizzu značky „Showbiz“. Tato značka ale vznikla až v roce 1980, tedy až po ději této epizody. (dandy11)

  • - Film, který sleduje Holden Ford (Jonathan Groff) společně s Debbie Mitford (Hannah Gross) v kině a který následně použije k výuce, je Psí odpoledne z roku 1975. (ssscream)

  • - Finální scéna, kde se Ford (Jonathan Groff) setká s Kemperem (Cameron Britton) v nemocnici, kdy Kemper řekne Fordovi, že by ho mohl velmi snadno zabít. se velmi podobně odehrála i ve skutečnosti. Robert K. Ressler, který je inspirací pro agenta Forda, jel na domluvené interview s Kemperem, bachaři je usadili do cely, která sloužila jako „cela smrti“ (cela kam se umisťovali odsouzenci den před vykonání trestu smrti). Na konci interview Ressler stiskl tlačítko na přivolání ostrahy, ale nikdo nepřišel. Kemper si všiml, že Ressler začíná být velice nervózní a řekl mu: „Kdyby mi teď hráblo asi bys byl ve velkých problémech, co myslíš? Mohl bych ti utrhnout hlavu a položit na stůl, aby přivítala ostrahu.“ Resslerovi došlo, že byla chyba se sejít v uzavřené místnosti s někým jako je Kemper zcela sám, použil proto vyjednávací techniky, kterou sám naosnoval pro FBI a nechal Kempera mluvit tak dlouho, dokud se neobjevil někdo z ostrahy a pustil Resslera z cely. Díky tomuhle incidentu Ressler změnil protokol, aby nikdo nemohl dělat rozhovor se subjektem sám. (dj_kure)