Reklama

Reklama

Na dřeň

  • Česko Pachuť krve (více)
Trailer 1

VOD (1)

Alimu (Matthias Schoenaerts) byl do péče svěřen jeho pětiletý syn, ale se Samem (Armand Verdure) se sotva znají a ocitají se bez domova, bez peněz a bez přátel. A tak se Ali uchýlí ke své sestře Anně (Corinne Masiero) do jihofrancouzského města Antibes. Tam najednou život vypadá snadnější a zalitý sluncem. Ali, muž impozantní velikosti a síly, dostane práci jako vyhazovač v nočním klubu a Sam začne chodit do školy. V klubu se Ali seznámí s rezervovanou Stephanie (Marion Cotillard), která ve vodním parku vystupuje s kosatkami. Ani Stephanie, ani Ali zatím netuší, že každému z nich se vlastní svět již brzy zhroutí a jediné, co je může zachránit, je vzájemná blízkost. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (6)

Trailer 1

Recenze (341)

Matty 

všechny recenze uživatele

Mořská víla a bojovník. Voda a země. Poetická romance a sociální drama. Elipsovitě vyprávěný, roztěkanou kamerou snímaný úvod, během kterého jsou otázky více kladeny než zodpovídány, připomíná (i díky sledování vztahu otce a syna v krajní situaci) sociální dramata bratrů Dardennových. Nevíme, odkud nebo před kým Al a Sam utíkají, důležité je pro ně momentálně vyřešení základních existenčních problémů – mít co jíst, kde složit hlavu, a jak vydělat peníze. Hrdinův boj s okolním světem je od začátku vyhrocený z logiky jeho povahy, neboť život je pro Alaina synonymem pro zápas. Území sociálního dramatu Audiard neopouští ani v následujících minutách, pouze vyprávění ženským elementem obohacuje o další významové i náladové roviny. Životy Stéphanie a Alaina se doplňují s osudovou naléhavostí obrazně i obrazem (když po jejím neštěstí následuje střih na Ala, kterého zrovna míjí sanitka). Teprve společně tvoří jednoho člověka, jedno tělo (během milostných scén téměř doslova). Audiardova fascinace lidským tělem tady vyplývá ze stavu a povahy postav. Alain se brutálními bitkami a krátkodobými postelovými známostmi přesvědčuje o vlastní zmužilosti, o schopnosti čelit jako muž každodenní realitě. Jeho neustálá a sebedestruktivní potřeba bojovat vyznívá jako odmítání situace, do které jej postavení společenského outsidera uvrhlo. Současně je svou zarputilostí inspirací pro Stéphanii, jíž její nehoda prosmýčila od šoku a odmítání k rezignované depresi. On se světem bojuje, ona se před ním skrývá. Motivace pro jejich sblížení nejsou tak banální jako v romancích, kde láska vše podmiňuje i řeší. Aby dokázali vnímat nejen krutost, ale také krásu světa, musí přijmout sebe samé, naučit se přijímat porážky a žít s tím, co jim bylo dáno. Stejně jako Hanekeho Láska, reflektuje i Na dřeň současnou krizi mezilidských vztahů, když varuje před egoistickým bojem výhradně za sebe samého. Společný boj je možná náročnější, ale dává neocenitelný pocit, že někam patříme a pro někoho jsme. 75% ()

nascendi 

všechny recenze uživatele

Na tento film som bol zvedavý iba kvôli Marion Cotillard a nebol som sklamaný. Marion zahrala svoj part presvedčivo a okrem nej som už nenašiel nič zaujímavé. To sa mi stáva aj u iných filmov, ale tento trval celé dve hodiny a mohol by pokojne slúžiť ako test vytrvalosti a sily vôle. Niektorí ho vnímajú ako romantický film, iní ako sociálnu drámu, ja som ho vnímal ako nezaujímavý príbeh (vlastne dva paralelné, vzájomne sa občas preplietajúce príbehy) nezaujímavých ľudí, ktorí sa boria s problémami, ktoré mi sú cudzie. Je mi ľúto, ale za takýchto podmienok ma film nedokáže nadchnúť. ()

Reklama

claudel 

všechny recenze uživatele

Jacques Audiard točí filmy s několikaletými odstupy a to se pak zásadně projevuje na výsledku. Vždy to stojí za to, jde vidět, že si dává pořádně záležet. Na dřeň jsem dlouho odkládal, věděl jsem, že na ten film potřebuji tu správnou náladu. A ta konečně přišla a jsem nadšený. Skvěle napsáno, skvěle zrežírováno, skvěle natočeno. A samozřejmě naprosto úžasně zahráno - u hereckých výkonů Marion Cotillard zažívám filmový orgasmus celkem často a tahle role musí být obsazena tou správnou komplexní herečkou jako je ona. A nepřekvapil mě ani suverénní výkon Matthiase Schoenaertse, jeho postavě je poskytnut možná největší prostor a on se toho zhostil parádně. Jemu doslova ta role sedí jako prdel na hrnec. Jeden z nejrealističtějších filmů, které jsem v poslední době viděl. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Nakouknutí na odvrácenou stranu Francie - tedy na samotnou spodinu národa. Příběh pojednává o dvou lidech, kteří kdyby měli Facebook, tak jsou spolu v něčem, co se označuje jako "komplikovaný vztah". Pán je tak trošku retard a kurevník a slečna se živí trápením kosatek a po zásluze ji to stojí nožky. Člověk tak dostane příležitost nakouknout, co by to tak obnášelo, kdyby o nějakou tu končetinu nedopatřením přišel. Poučné věci já hodnotím vždycky kladně. Pro natáčení bylo vybráno moc pěkné prostředí. Ústřední postavy nebyly nějak úžasné, ale účelu posloužily. Snímek popisuje vztah mezi ústředními protagonisty klasickou funkcí sinus. Když už se pán konečně vzchopí a začne vést plnohodnotný život, tak stačí chvilička nepozornosti, osud dost razantně zakročí a průběh funkce začne klesat. Teď narážím na nejemotivnější scénku s rozbíjením ledu. A když se hlouběji zamyslím, tak zde právě veškeré emoce končí. Film byl zbytečně dlouhý a několikrát jsem stihl u sledování trpět nudou. Zřejmě spíše ženská záležitost. Za mě lepší 2 *. Viděno v rámci Filmové výzvy. Film mi vybrala uživatelka eLeR. ()

DwayneJohnson 

všechny recenze uživatele

Těšil jsem se na vydatné filmové menu a po víc jak dvou hodinách, mně zbyla na jazyku jen velmi průměrná pachuť, která by se možná hodila do nějaké vývařovny. Marion je určitě výborná herečka, což potvrdila mimo jiné v Edith Piaf, ale tady, i když se velmi snaží, jí to není zdaleka nic platné. Ještě větší problém vidím v Matthiasovi, kterého jsem za poslední asi dva měsíce viděl ve čtyřech filmech a všude hrál naprosto stejné typy, testosteronem napumpovaných alfa samců, což jsem mu možná věřil v Býčích šíjích, ale určitě ne tady. Spojení těchto dvou herců jsem vůbec neuvěřil, chyběla mi tam jakákoliv chemie, čí jiskření a určitě i nějaký ucelenější příběh, nebo lepší scénář. Ale abych nebyl zase až tak úplně kritický, viděl jsem už i mraky horších filmů, tak nakonec dám horší tři hvězdy, vzhledem k tomu, že mám moc rád kosatky a hlavně za první a poslední song ve filmu, Bon Iver je totiž jen jeden. ()

Galerie (53)

Zajímavosti (14)

  • Marion Cotillard prohlásila, že nesnáší natáčení sexuálních scén a jedná se obvykle o to nejhorší, co se dá na profesi herce najít. Ale v tomto filmu si naopak jako vůbec poprvé natáčení těchto scén užila. Cotillard řekla: „Chvěju se, cítím se velice špatně a chce se mi většinu času brečet, protože to nesnáším. Ale tady to bylo odlišné. Bylo to nutné pro mou postavu a díky tomu jsem byla štastná, že si mohla užít něco takového. Je to film o podstatě člověka, lásce a sexu. Takže bez těchto scén by filmu něco chybělo.“ (Linkyc)
  • Ústredná herecká dvojica - Marion Cotillard a Matthias Schoenaerts - sa stretla prvýkrát tri týždne pred začiatkom nakrúcania v dome režiséra Jacquesa Audiarda. (MikaelSVK)
  • Marion Cotillard si v rámci příprav na roli zlepšila techniky plavání a také strávila týden v Marinelandu, aby si osvojila něco o práci cvičitelů kosatek. (Linkyc)

Související novinky

Audiard prozkoumává francouzskou společnost

Audiard prozkoumává francouzskou společnost

19.10.2014

V současnosti není ve Francii uznávanějšího aktivně tvořícího režiséra než je Jacques Audiard. V posledních letech nám představil strhující vězeňské drama Prorok a poté nabídl netypickou vztahovku Na… (více)

Reklama

Reklama