poster

Bezedné moře

  • USA

    The Deep Blue Sea

Drama / Romantický

USA / Velká Británie, 2011, 98 min

Režie:

Terence Davies

Scénář:

Terence Davies, Terence Rattigan (divadelní hra)

Producenti:

Kate Ogborn

Střih:

David Charap

Scénografie:

James Merifield

Kostýmy:

Ruth Myers
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • dopitak
    *

    Problém není v hereckých výkonech, obsazení ani zpracování, ten je nutné hledat ve scénáři. Situace, kdy žena odejde od staršího muže, aby zjistila že ten mladší je sobec a alkoholik, prostě celý námět utáhnout nestačí. Výsledkem je nuda plná tmavých scén, které neprosvětlí ani půvabná Rachel Weisz.(22.2.2012)

  • Kicune
    ***

    „Co se ti stalo, Hester? Láska, Bille, to je vše.“ Láska sužující protagonisty ve své hořké a bolestné podobě. Až deprimujíc vynikající Rachel Weisz jako posedlá, toužící a zklamaná žena, zmítaná mezi ďáblem a hlubokým mořem, mezi láskou a zázemím, se rozhodne pro sebezničující čin a nese následky. Velice rychle lze poznat, že je snímek adaptací divadelní hry. Tento dojem umocňuje maximum konverzací, věčné posedávání, minimum exteriérů a změn scén. K zajímavostem patří i oblouk první a poslední scény. K lepším patří krásné dobové kostýmy, nádherná kamera a hra se světlem. K horším – nervy drásající hudba a občas chybějící hranice mezi současností a flashbacky.(16.9.2012)

  • Greg25
    **

    Urputný film, jeden z těch, co vám nedá ani na chvíli vydechnout (hádka střídá hádku) a co je tak moc zahleděný sám do sebe, že si neuvědomuje, že i nezávislé filmy jsou točeny pro někoho, ne pro nikoho (jakási chladná odtažitost bez jakékoliv atmosféry tady není moc na místě). Kamenem úrazu je už mozaikovitá retrospektiva, kvůli ní postrádá film výraznější gradační kostru. Její absence je citelně znát, protože film nedokáže jinými prostředky evokovat v divákovi ty emoce, které by tak moc chtěl. Filmové postupy (zejména záběry kamery ze začátku filmu, nebo záběry na dům) se fackují s těmi divadelními (kulisy ulice, metra), přičemž se tvůrci ani na okamžik nerozhodnou „pouze“ pro jeden z nich. Herecké výkony i (nepříjemně) drásavá hudba jsou tady dost k ničemu, protože v Bezedném moři všechny aspekty filmového díla míří vedle. Stejně jako zase jednou tvůrci nedokázali využít potenciál ani divadla (návaznost, hloubka prožívání, interiéry), ani filmu (atmosféra, exteriéry). Těch 40% je za dialogy, které naznačují, že předloha v podobě divadelní hry nemusí být (na divadle, nebo s vynalézavější režií ve filmu) vůbec špatná.(17.10.2014)

  • marrjaana
    **

    Herecký výkon Rachel nebyl nijak špatný, ostatní byli taky dobří a způsob natočení taky nebyl špatnej, hudba nebyla nejhorší( až na ty housle za ty bych vraždila) ale nějak mně to neoslovilo. Bylo to strašně rozvleklí. A to to má jen hodinu a půl. Nevim Only lover left alive je taky vleklí ale nenudíte se tam. No nevim prostě to bylo takový... nezáživný.(25.7.2014)

  • mcb
    *

    Přehnaný romantický kýč, který nezakryje svou inspiraci v teatrálních němých melodramatech, ale to je asi tak všechno, čím si může ospravedlnit tu nesnesitelnou nudu, která ho po celou stopáž doprovází. Milostný trojúhleník, nenaplněná láska, žal a tragické životní osudy - žádná velká romance se ale nekoná. Bezedné moře je stejně nesmyslné jako jeho český název. Časové skoky ve scénáři, na které divák není upozorňován, nekonečné dialogy o ničem, herecké výkony příliš afektované a vývoj celého příběhu přinejmenším směšný. Oproti postavě Rachel Weisz, která se pokusí spáchat sebevraždu kdykoliv, kdy jí přítel oznámí, že je konec, by se i taková Bella ze Stmívání měla ještě hodně co učit. Zkrátka další rádoby poetický a umělecký film, který se vzmůže tak akorát na dramatické kouření cigaret a prázdné hledění z okna. Utrpení.(3.7.2012)

  • - Časopis Time zaradil výkon Rachel Weisz vo filme ako štvrtý najlepší výkon roka 2012, zatiaľ čo New York Magazine ho označil za najlepší. (jofffo1)

  • - Režisér Terence Davies sa rozhodol obsadiť do role Hester Collyer herečku Rachel Weisz po tom, čo videl jej výkon vo filme Swept from the Sea (1997). Ihneď zavolal svojmu agentovi, aby mu s ňou zariadil stretnutie s tým, že on o nej predtým v živote nepočul, a spýtal sa ho: „Už si niekedy počul o tejto dievčine Rachel Weisz?". Agent mu na to so žartom odpovedal: „Je to víťazka Oscara!". Weisz sa na tom neskôr iba pousmiala a povedala: „Nemyslím si, že Terence Davies pozná veľmi dobre niekoho, kto nehral v čiernobielych filmoch". (jofffo1)

  • - Natáčení probíhalo v různých částech Londýna, největší část pak v lokalitách Three Mill Lane, v Dulvichově galerii, na Granville Square nebo ve stanici metra Aldwych. (Terva)