poster

Bezedné moře

  • USA

    The Deep Blue Sea

Drama / Romantický

USA / Velká Británie, 2011, 98 min

Režie:

Terence Davies

Scénář:

Terence Davies, Terence Rattigan (divadelní hra)

Producenti:

Kate Ogborn

Střih:

David Charap

Zvuk:

Robert Farr

Scénografie:

James Merifield

Kostýmy:

Ruth Myers
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Morien
    **

    Ani násilný střih nezakrývá divadelní podstatu tohoto kusu. Ani nelineární vyprávění nerozhýbe neměnný stav hlavní hrdinky. Některé scény mi připadají velmi dobře pojaté, třeba sledování němé interakce mezi rozhádanými milenci na pozadí zpívajícího davu v hospodě, ale ve výsledku se mi zdá, že nedošlo k dobrému přerodu mezi divadelním a filmovým žánrem a snímek tak svého, i přejícného, diváka silně frustruje. Speciální kruh pekla bych si pro režiséra představovala za to, že tak výsostně erotickou scénu práskne na samý začátek a ještě jí odejme všechen kontaktní zvuk a podkreslí zcela odcizenou hudbou, takže není žádný čas se na ni připravit a nevedou od ní stopy k tomu, aby ji divák mohl pořádně postřehnout, pochopit, procítit a použít jako vodítko ke všemu, co bude následovat. Díky tomu nemůžu s postavami soucítit, i když bych nakrásně chtěla.(14.1.2014)

  • StarsFan
    ***

    Jedno z mých nejoblíbenějších období historie a do něj zasazený, lehce depresivní film o hrdince, která opustí svého dobře situovaného manžela kvůli mladšímu pilotovi Royal Air Force. Manžel trpí, protože svou ženu stále miluje, hlavní hrdinka trpí, protože se její nový vztah nevyvíjí nejlépe, milenec trpí, protože s druhou světovou skončil i smysl jeho života. A divák zpočátku lehce trpí s nimi, protože neustálé skoky v čase v něm každou chvíli vyvolávají myšlenky: "Proč brečí, když ještě v předchozí scéně byla šťastná?" [47th Karlovy Vary International Film Festival](7.7.2012)

  • Domec
    **

    Tak to bylo hodne hodne slaby. Rachel mam rada, ale tohle sama zachranit nemohla. Pribeh byl o nicem, prislo mi, ze nedokazali poradne vykreslit postavy a jejich vzajemnej vztah natolik abych si mohla udelat nejakej celkovej obrazek, nic mi jejich on-off relationship nerikal. Dale pak preskakovani v case (minulost, pritomnost) mi prislo zbytecny a dost neprehledny. #KVIFF 47th(20.7.2012)

  • MontyBrogan
    ***

    Zmierlivejšia verzia Anny Kareniny v hlavnej úlohe s Rachel Weisz. Bol tam aj kvalitný scenár v dialógoch patričný pre divadelnosť, ktorú bolo pochopiteľne cítiť. To sú všetko veci ktoré mám veľmi rád a napriek tomu mám za sebou iba minimálne nadpriemerný zážitok. Prečo? Pretože keby to takto vyzeralo v divadle, tak jedine vo fraške kde by bolo úlohou hercov celý dej podať spomalene alebo bez duše. Trošku paradox keď jednu z hlavných rolí hrala vášeň.(20.1.2013)

  • Kicune
    ***

    „Co se ti stalo, Hester? Láska, Bille, to je vše.“ Láska sužující protagonisty ve své hořké a bolestné podobě. Až deprimujíc vynikající Rachel Weisz jako posedlá, toužící a zklamaná žena, zmítaná mezi ďáblem a hlubokým mořem, mezi láskou a zázemím, se rozhodne pro sebezničující čin a nese následky. Velice rychle lze poznat, že je snímek adaptací divadelní hry. Tento dojem umocňuje maximum konverzací, věčné posedávání, minimum exteriérů a změn scén. K zajímavostem patří i oblouk první a poslední scény. K lepším patří krásné dobové kostýmy, nádherná kamera a hra se světlem. K horším – nervy drásající hudba a občas chybějící hranice mezi současností a flashbacky.(16.9.2012)

  • - Režisér Terence Davies sa rozhodol obsadiť do role Hester Collyer herečku Rachel Weisz po tom, čo videl jej výkon vo filme Swept from the Sea (1997). Ihneď zavolal svojmu agentovi, aby mu s ňou zariadil stretnutie s tým, že on o nej predtým v živote nepočul, a spýtal sa ho: „Už si niekedy počul o tejto dievčine Rachel Weisz?". Agent mu na to so žartom odpovedal: „Je to víťazka Oscara!". Weisz sa na tom neskôr iba pousmiala a povedala: „Nemyslím si, že Terence Davies pozná veľmi dobre niekoho, kto nehral v čiernobielych filmoch". (jofffo1)

  • - Časopis Time zaradil výkon Rachel Weisz vo filme ako štvrtý najlepší výkon roka 2012, zatiaľ čo New York Magazine ho označil za najlepší. (jofffo1)

  • - Natáčení probíhalo v různých částech Londýna, největší část pak v lokalitách Three Mill Lane, v Dulvichově galerii, na Granville Square nebo ve stanici metra Aldwych. (Terva)