Reklama

Reklama

Bezedné moře

  • USA The Deep Blue Sea
Trailer

Rok 1950, Londýn. V jednom z bytů v patře nájemního domu syčí plyn, mladá žena se tu pokouší spáchat sebevraždu. Příchodem majitelky domu madam Eltonové, která na chodbě ucítila unikající plyn, je Hester Collyerová (Rachel Weisz) zachráněna. Madam Eltonová ovšem svou nájemnici zná pod jménem Hester Page, neví, že tato žena je ve skutečnosti manželkou významného soudce Williama Collyera (Simon Russell Beale), od kterého kvůli románku s bývalým pilotem RAF Freddiem Pagem (Tom Hiddleston) utekla po té, co se s ní manžel odmítl dát rozvést. Freddieho láska je však nestálá. (dopitak)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (64)

Tsunami_X 

všechny recenze uživatele

Hudba jako jediný útěk před krutou vztahovou realitou zahalenou do melodramatu z padesátých let s poctivou prací se světelem. Tvorba Terence Daviese se prakticky nemění. Pořád je to o charakterech, kteří bojují se svými démony, nejsou schopny lásku opětovat, nebo jí naopak nekontrolovatelně přetékají. Hrát v tom Michael Fassbender, půjde to o level výš. Po projekci ve Varech mě pohladil cizí chlap. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

Ani násilný střih nezakrývá divadelní podstatu tohoto kusu. Ani nelineární vyprávění nerozhýbe neměnný stav hlavní hrdinky. Některé scény mi připadají velmi dobře pojaté, třeba sledování němé interakce mezi rozhádanými milenci na pozadí zpívajícího davu v hospodě, ale ve výsledku se mi zdá, že nedošlo k dobrému přerodu mezi divadelním a filmovým žánrem a snímek tak svého, i přejícného, diváka silně frustruje. Speciální kruh pekla bych si pro režiséra představovala za to, že tak výsostně erotickou scénu práskne na samý začátek a ještě jí odejme všechen kontaktní zvuk a podkreslí zcela odcizenou hudbou, takže není žádný čas se na ni připravit a nevedou od ní stopy k tomu, aby ji divák mohl pořádně postřehnout, pochopit, procítit a použít jako vodítko ke všemu, co bude následovat. Díky tomu nemůžu s postavami soucítit, i když bych nakrásně chtěla. ()

Reklama

Malarkey odpad!

všechny recenze uživatele

Bože můj, tohle byl fakt šílenej úlet. Já chápu, že film je točen od umělců pro umělce, ale musím se přiznat, že kromě hereckých výkonů není nic dalšího, co bych k tomuto filmu chtěl pochválit. A pokud bych si chtěl zahrát na kdejakého odborníka, rozhodl bych se říct, že film mě silně iritoval, ale seru na to a prostě řeknu, že mě hrozně nasral. Ono je těžký, když tu depresi, která je hlavní dominantou filmu, tvoří naprosto nevhodná a šílená muzika, která by donutila snad každýho diváka si vpravit kulku do hlavy. Kvůli té hudbě jsem ten film nedokázal dokoukat do konce. Ale zase jsem si otevřel obzory a uvědomil si, že i takové filmy můžou existovat. Být objektivní, tak dám tak dvě hvězdy alespoň za herecký výkony, ale u tohodle jsem to nedokázal a proto tu je jasnej odpad. ()

Hild 

všechny recenze uživatele

Zcela odsoudit tento film by bylo asi nefér, filmařsky i herecky je vše OK, ale nesedlo mi to a to vůbec. Navíc myslím, že film o ženě, která opustí jednoho muže kvůli druhému a nakonec to neklape tak, jak si vysnila, jsme viděli už mockrát a tady je to ještě k tomu podané tak nudným způsobem. A pak ta příšerná hudba, ta byla místy tak otravná, že divák nemá šanci nějaký příběh ani vnímat. ()

StarsFan 

všechny recenze uživatele

Jedno z mých nejoblíbenějších období historie a do něj zasazený, lehce depresivní film o hrdince, která opustí svého dobře situovaného manžela kvůli mladšímu pilotovi Royal Air Force. Manžel trpí, protože svou ženu stále miluje, hlavní hrdinka trpí, protože se její nový vztah nevyvíjí nejlépe, milenec trpí, protože s druhou světovou skončil i smysl jeho života. A divák zpočátku lehce trpí s nimi, protože neustálé skoky v čase v něm každou chvíli vyvolávají myšlenky: "Proč brečí, když ještě v předchozí scéně byla šťastná?" [47th Karlovy Vary International Film Festival] ()

Galerie (23)

Zajímavosti (3)

  • Časopis Time zaradil výkon Rachel Weisz vo filme ako štvrtý najlepší výkon roka 2012, zatiaľ čo New York Magazine ho označil za najlepší. (jofffo1)
  • Režisér Terence Davies sa rozhodol obsadiť do role Hester Collyer herečku Rachel Weisz po tom, čo videl jej výkon vo filme Swept from the Sea (1997). Ihneď zavolal svojmu agentovi, aby mu s ňou zariadil stretnutie s tým, že on o nej predtým v živote nepočul, a spýtal sa ho: „Už si niekedy počul o tejto dievčine Rachel Weisz?". Agent mu na to so žartom odpovedal: „Je to víťazka Oscara!". Weisz sa na tom neskôr iba pousmiala a povedala: „Nemyslím si, že Terence Davies pozná veľmi dobre niekoho, kto nehral v čiernobielych filmoch". (jofffo1)
  • Natáčení probíhalo v různých částech Londýna, největší část pak v lokalitách Three Mill Lane, v Dulvichově galerii, na Granville Square nebo ve stanici metra Aldwych. (Terva)

Reklama

Reklama