poster

Bezedné moře

  • USA

    The Deep Blue Sea

Drama / Romantický

USA / Velká Británie, 2011, 98 min

Režie:

Terence Davies

Scénář:

Terence Davies, Terence Rattigan (divadelní hra)

Střih:

David Charap

Scénografie:

James Merifield

Kostýmy:

Ruth Myers
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Greg25
    **

    Urputný film, jeden z těch, co vám nedá ani na chvíli vydechnout (hádka střídá hádku) a co je tak moc zahleděný sám do sebe, že si neuvědomuje, že i nezávislé filmy jsou točeny pro někoho, ne pro nikoho (jakási chladná odtažitost bez jakékoliv atmosféry tady není moc na místě). Kamenem úrazu je už mozaikovitá retrospektiva, kvůli ní postrádá film výraznější gradační kostru. Její absence je citelně znát, protože film nedokáže jinými prostředky evokovat v divákovi ty emoce, které by tak moc chtěl. Filmové postupy (zejména záběry kamery ze začátku filmu, nebo záběry na dům) se fackují s těmi divadelními (kulisy ulice, metra), přičemž se tvůrci ani na okamžik nerozhodnou „pouze“ pro jeden z nich. Herecké výkony i (nepříjemně) drásavá hudba jsou tady dost k ničemu, protože v Bezedném moři všechny aspekty filmového díla míří vedle. Stejně jako zase jednou tvůrci nedokázali využít potenciál ani divadla (návaznost, hloubka prožívání, interiéry), ani filmu (atmosféra, exteriéry). Těch 40% je za dialogy, které naznačují, že předloha v podobě divadelní hry nemusí být (na divadle, nebo s vynalézavější režií ve filmu) vůbec špatná.(17.10.2014)

  • mcb
    *

    Přehnaný romantický kýč, který nezakryje svou inspiraci v teatrálních němých melodramatech, ale to je asi tak všechno, čím si může ospravedlnit tu nesnesitelnou nudu, která ho po celou stopáž doprovází. Milostný trojúhleník, nenaplněná láska, žal a tragické životní osudy - žádná velká romance se ale nekoná. Bezedné moře je stejně nesmyslné jako jeho český název. Časové skoky ve scénáři, na které divák není upozorňován, nekonečné dialogy o ničem, herecké výkony příliš afektované a vývoj celého příběhu přinejmenším směšný. Oproti postavě Rachel Weisz, která se pokusí spáchat sebevraždu kdykoliv, kdy jí přítel oznámí, že je konec, by se i taková Bella ze Stmívání měla ještě hodně co učit. Zkrátka další rádoby poetický a umělecký film, který se vzmůže tak akorát na dramatické kouření cigaret a prázdné hledění z okna. Utrpení.(3.7.2012)

  • Morien
    **

    Ani násilný střih nezakrývá divadelní podstatu tohoto kusu. Ani nelineární vyprávění nerozhýbe neměnný stav hlavní hrdinky. Některé scény mi připadají velmi dobře pojaté, třeba sledování němé interakce mezi rozhádanými milenci na pozadí zpívajícího davu v hospodě, ale ve výsledku se mi zdá, že nedošlo k dobrému přerodu mezi divadelním a filmovým žánrem a snímek tak svého, i přejícného, diváka silně frustruje. Speciální kruh pekla bych si pro režiséra představovala za to, že tak výsostně erotickou scénu práskne na samý začátek a ještě jí odejme všechen kontaktní zvuk a podkreslí zcela odcizenou hudbou, takže není žádný čas se na ni připravit a nevedou od ní stopy k tomu, aby ji divák mohl pořádně postřehnout, pochopit, procítit a použít jako vodítko ke všemu, co bude následovat. Díky tomu nemůžu s postavami soucítit, i když bych nakrásně chtěla.(14.1.2014)

  • Ekkan
    ****

    Nádherný film o lásce, životních nástrahách v dobách poválečných. Příběh se mi líbil, byl vyloženě zabírán na detaily hlavního páru v podání skvělých herců Toma a Rachel. Mám je ráda a podle mě jako pár zazářili. Perfektní byla scéna s přistěhovalci pod mostem a s Hester rozhodující se co udělá se svým životem. Nebyl to nějaký užasný film s několika oceněním, ale zajímavý a oddechový snímek, s nádhernými scénami a záběry.(22.9.2012)

  • Vodnářka
    **

    Nekonečně zoufalá hlavní hrdinka ztraceně toužící po pozornosti, nevyplněné lásce a bezmezně si libující v depresích a trápení. K tomu pár mužů, kteří zamíchali jejím životem, trapné pokusy o sebevraždu, jež jsou jen dalším špatně promyšleným voláním po lásce a jinak spousta minut neustále stejné a neměnné lásky k depresím. Další snímek z karlovarské kategorie 'neurazí, nenadchne, ale docela nudí'...(6.7.2012)

  • - Natáčení probíhalo v různých částech Londýna, největší část pak v lokalitách Three Mill Lane, v Dulvichově galerii, na Granville Square nebo ve stanici metra Aldwych. (Terva)

  • - Režisér Terence Davies sa rozhodol obsadiť do role Hester Collyer herečku Rachel Weisz po tom, čo videl jej výkon vo filme Swept from the Sea (1997). Ihneď zavolal svojmu agentovi, aby mu s ňou zariadil stretnutie s tým, že on o nej predtým v živote nepočul, a spýtal sa ho: „Už si niekedy počul o tejto dievčine Rachel Weisz?". Agent mu na to so žartom odpovedal: „Je to víťazka Oscara!". Weisz sa na tom neskôr iba pousmiala a povedala: „Nemyslím si, že Terence Davies pozná veľmi dobre niekoho, kto nehral v čiernobielych filmoch". (jofffo1)

  • - Časopis Time zaradil výkon Rachel Weisz vo filme ako štvrtý najlepší výkon roka 2012, zatiaľ čo New York Magazine ho označil za najlepší. (jofffo1)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace