poster

Andělé (festivalový název)

  • slovenský

    Anjeli

  • anglický

    Angels

Drama

Slovensko, 2012, 95 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • elelajla
    odpad!

    Mojím prvotným úmyslom bolo zhrnúť komentár do vety: "Radšej vložiť penis do mraveniska a poliať sa kyselinou chlorovodíkovou ako ešte raz vidieť tento film." Bolo by to však prehnané. Pretože Anjeli nie sú film. Je to úplne konvenčný, nudný !slovenský! seriál bez jediného nápadu prezlečený za celovečernú drámu. Seriálové herectvo, seriálová kamera, seriálové dialógy. Trápne seriálové pokusy o vtip. Otravné seriálové hudobné motívy. Klišé na klišé... Aha, vlastne tá homosexualita! To je predsa úplne nové, také provokatívne, priam filozofické... bohužiaľ, milí tvorcovia (ako sa len teším, že tento komentár čítate) to nestačí. Aby som však za svoju kritiku nebol obvinený z trestného činu homofóbie, predstierajme, že hlavným protagonistom je žena. Čo to mení na sračkoidnosti tohto diela? NIČ. Ak si myslíte, že zo mňa hovorí/píše zlosť či škodoradosť, mýlite sa. To smútok a sklamanie ma prinútili ohodnotiť 2OO filmov, aby som toto mohol napísať. Režisér sa totiž kdesi vyjadril, že film točil na vlastný fotoaparát a všetci na ňom spolupracovali bez nároku na honorár. Ja, naivný, som z toho pochopil, že tým mal absolútnu tvorivú slobodu (v rámcii technických možností). Ak ju jeden skúsený a v rámci nášho (chorého) televízneho prostredia úspešný režisér využil na to, aby spravil toto... Slovenský film si ešte na svoje prebudenie počká. Na záver by som rád dodal zoznam svetlých stránok filmu:(8.5.2012)

  • ScarPoul
    ***

    Po Démonoch prišli Anjeli. Čo o tomto filme napísať? To že sa jedná o prvý celovečerný film s homosexuálnou tématikou je samozrejmé všetkým, ktorý si film pozrú. Nemôžem povedať, že je to zlý film. Má totiž veľmi veľa svetlých momentov. Jednak je to prirodzenou náväznosťou situácií. Skvelo načasovaným vtipom a majstrovským menením atmosféry z veselého filmu na filmu smutný. Kamera a hudba túto atmosféru skvelo podfarbovali. Jediné čo filmu podkopávalo nohy je scenár. Ten v tých najdôležitejších momentoch totiž silno zaváňal papierom a neprirodzenosťou, čo sa v konečnom dôsledku odrazilo aj na hereckom prejave niektorých postáv. Hlavne Zetyák aj napriek výbornému hlasu a charizmatickej postave pôsobil značne umelo. Nejedná sa o žiadny filmový vrchol. Film neponúka nič nové a prevratné a teraz o ňom hovorím v rámci žánru. Veľa vecí funguje tak ako má, rovnako ako veľa vecí nefunguje. Výsledným dojmom mi pripomínal Návrat bocianov. Oceňujem značnú dávku mystifikácie na konci, ale dojímavý mi film neprišiel. Film, ktorý slovenskému filmu nerobí vôbec hanbu a je podaný veľmi decentne, ale o ktorom sa nebude hovoriť ako o TOM filme.(2.5.2012)

  • hygienik
    odpad!

    Keby som Anjelov hodnotil v čase ich kinopreniéry, bol by som milosrdnejší, lebo Švedovi Démoni sa mi vtedy veľmi páčili. Lenže v kontexte tuzemskej tvorby z roku 2017, predovšetkým filmu Špina, vyznievajú Anieli toporne a komicky nepresvedčivo. Popri nich vyzerá aj uspávacia Piata loď ako akčný film.(15.9.2017)

  • xhelmutx
    odpad!

    hmmm...tvorcovia filmu spravili dve dobre veci...1) film umiestnili do pekneho prostredia 2) obsadili farkasovu...inac je to film slabucky, vykony niektorych hercov uplne amaterske a film doplaca na ten typicky neduh slovenskych filmov a to nepodareny pokus o lyricno...no a ta polopatisticka symbolika ku koncu...az mi bolo trapne :) snaha sa ceni ale toto bolo fakt slabeee...(23.2.2013)

  • Caym
    ***

    Wow, slovenský queer. Pro začátek: doslova odporná hudba připomínající seriály televize Nova (střihově k ní chyběly zoomové záběry a vznikla by dokonalá telenovela), dále naprosto trapná postava úžasné a božské ošetřovatelky, které už chybí jenom svatozář k těm umělohmotným a divadelně deklamovaným projevům a ke strnulému herectví (žel bohu místy se stejného umělého výstupu dočkají i ostatní postavy), a nakonec naprosto, ale naprosto imbecilní citát vyřčený hlavní postavou (tuším, moje paměť se snaží vytěsňovat špatné zážitky) - ten tady musím zopakovat, protože dokonale pohřbil celý snímek: každý jsme anděl s jedním křídlem, abychom mohli vzlétnout, musíme se obejmout. Jestli máte dojem, že jste ten citát už někde viděli, máte pravdu: růžové blogísky patnáctek ho řadí do své oblíbené dvacítky citátů neznámých autorů (obvykle hned za "Přátelé jsou andělé, kteří nám dávají křídla, když ta naše zapomněla, jak létat."). Pokud se někomu z filmu nechtělo až do konce zvracet, tak po tomhle výlevu musel zákonitě odběhnout na WC. A teď k tomu dobrému: scénář si pěkně pohrává s kousavou ironií a vtipem, nápad s charizmatickým cudzincem byl příjemným překvapením (akorát by možná zasloužil nedovyptávání se hlavní postavou, prostý nedořečený dotaz je možná až až), hlavní postava sympaticky revoltuje proti svému stavu, partner to zase tak nějak realisticky nechápe. Motivace postav, jejich vnímání, to všechno by tady bylo, jen by to prostě chtělo vybrousit, míň dovysvětlovat, míň soap operovat, - vlastně by to chtělo jiný než silně televizní nízkorozpočtový háv, kterého se tomu bohužel dostalo.(29.7.2012)

  • - „S Dianou Kacarovou sme mali pripravený scenár celovečerného filmu Čubírková (2010). Je to veľmi náročný projekt a nám sa nepodarilo získať dostatočné finančné prostriedky na jeho natáčanie z dotácie Audiovizuálneho fondu. Celý štáb bol od minulého roku pripravený na nakrúcanie. Zrazu tu ale zostalo prázdne miesto, a pritom ľudia mali chuť niečo robiť. Tak sme začali špekulovať, že vytvoríme čosi spontánne, možno trochu punkové, hlavne "low budget". Vytiahol som teda zo šuplíka námet, ktorý je voľným pokračovaním môjho debutu Démoni (2007)," prezradil Róbert Šveda. (Zdroj: ČSFD.cz)

  • - Rozpočet činil pouhých 60 000 eur, přičemž všichni herci vystupovali zadarmo. (Sufferer)

  • - Film je natočen na osobní fotoaparát režiséra Róberta Švéda. (Sufferer)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace