Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sedmnáct let po krvavém řádění brutálního vraha se noční můra vrací. Psychopatické monstrum, které se policii nikdy nepodařilo dopadnout, je brutálnější než legendární Jack Rozparovač a nevyzpytatelnější než aprílové počasí. Po jeho stopách vyráží penzionovaný komisař Moretti, který je tentokrát odhodlán bestii v lidské podobě nenechat uniknout. Motiv, jak se zdá, neexistuje. Je tomu však skutečně tak? (FILMag)

(více)

Recenze (83)

POMO 

všechny recenze uživatele

Práve Dario Argento je z tvorcov, ktorým sa (aj vzhľadom k žánru) dali logické nezrovnalosti vždy odpustiť. Čo sa ale miestami deje v tomto filme, nad tým ostáva rozum stáť. Plus k tomu retardované dialógy, mátožne znudený Max von Sydow nechápajúcne recitujúci hlúpe monológy, občasná nevhodná komika a konečne krčovité splatter vraždy na horšej trikovej úrovni než v talianskych béčkových osemdesiatkach. Nebyť skvelej úvodnej scény vo vlaku, zopár efektných dlhých záberov a dvoch fajn lakačiek, bolo by to za 1*. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Daria Argenta znám jen podle jména. Tohle není žádnej "majstrštyk", nicméně se mi to docela líbilo. Ze začátku svěží, později detektivní (i když s několika podivnými dedukcemi), hrerecky v podstatě přijatelné. Krev mi moc nevadila, užil jsem si některé zajímavé záběry (stůl v restauraci, koberec.) Celkově 70%. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Průměrnéj Argento, vraždy fajn ale nedostatek, stopáž přepísklá,dialogy nudné, zítra už si na film nejspíš ani nevzpomenu. 50% ()

tron 

všechny recenze uživatele

No vidíte, a to som po skúsenosti s CANNIBAL HOLOCAUST myslel, že taliansky horor pozostáva iba z nadpriemerných hororov. Ale nemá prečo, všade na svete sú slabšie chvíľky. Nie snáď, že by bol Dario Argento babrák (má na konte predsa nádhernú PHENOMENU... lenže aj FANTÓMA OPERY), ale jeho VRAH PRICHÁDZA V NOCI je slabý horor. Je tu priveľa únavných klišé (nefungujúce svetlo, všadeprítomný vrah) a príliš nudná kriminálna rovina. Krv so sexom nezachránia úplne všetko a ani nervy trhajúci vlakový prológ (a liliputánsky motív) neprivolajú 60%. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Moderní Argento mi dal přesně co jsem od něj nevědomky vždy očekával. Pomalá vyprávění zaměnil za příběh, který slušně odsýpá, film drží diváka v pozornosti, závěr filmu je sice naprosto nečekaný, ale pro mne velice přitažlivý. Celé to kolem dětské sadistické říkanky nahání po celý film husí kůži. Vraždy naprosto perfektní, Argento si tentokrát nebere servítky. Herecké výkony velice dobré, velmi mne potěšil Max Von Sydow v roli komisaře Morettiho. Bohužel se téměř vytratila Argentovská zasněná obrazová kamera, několik pěkných a zajímavých pohledů a záběrů se sice najde, ale je jich poskrovnu ... Každopádně perfektní giallo. ()

Bloody13 

všechny recenze uživatele

Názorná ukázka toho, že ani v novém tisíciletí není subžánr giallo dávným přežitkem, když se ho zhostí citlivé ruce. A těmi Argento rozhodně disponuje. Slušná atmosféra, brutální a nápadité vraždy (trubka!!!), policajt-sympaťák v podání Maxe von Sydowa, staří známí Goblin - to jsou jeho asi nejvýraznější prvky. Stopáž lehce přemrštěná, ale díky perfektnímu úvodu a překvapivému závěru to tentokrát moc nevadí. ()

MM_Ramone 

všechny recenze uživatele

Teraz je polnoc a ja sa v mojej posteli zmietam a bojujem... Ráno o jednej sa farmár baví ako malý chlapec. Rýchlo podreže prasati hrdlo. Víťazne opúšťa bitvu. Ráno o druhej zakikiríka kohút. Nástroj jeho piesne spríjemňuje vražednú rozkoš. Ráno o tretej farmár zahrdúsi kuracie mláďa. Povie: Nenechá ma vyspať. Teraz už nepočuje ani muk. Ráno o štvrtej pri dverách pradie mačka. Ľadová kúpeľ v bazéne zaraz ju utopí. Ráno o piatej zajačik rozmačkaný zaživa. Zajačimi zubami kúše a bráni sa, ale nakonec príde nazmar. Ráno o šiestej chytí dlhú labutiu šiju. Keď ju odsekne od hlavy, vie že jeho posledný nepriateľ je mŕtvy. Farmár leží vo svojej posteli, môže konečne zaspať. *** ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Maximálne prepísknutá stopáž a retardované správanie postáv odsúdili tento snímok tam kam patrí. Ja tomu Argentovi snáď nikdy neprídem na chuť. On tým svojím primitívnym scenárom buď úplne podceňuje chápanie diváka, alebo sa zasekol v časovej slučke 80' rokov, kedy všetci bez problémov dokázali akceptovať bezhraničnú hlúposť - 40% ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Nejpříznačnější pro tenhle film je pro mne jeřábový záběr obeplouvající Vincenzův dům: Když začal, očekával jsem, že půjde o další z ukázek virtuózního vedení kamery, jakou je třeba slavný kamerový oblet domu v Tenebre, ale ouha - záběr je velmi brzy utnut a nic výjimečného se před divákem neodehraje. Vrah přichází v noci je snímkem, kterým Argento odpovídal na fanouškovské žadonění o další giallo ve stylu Tmavě červené a v první půlhodině to kupodivu opravdu vypadá, že režisér bude schopen zadání vyplnit - scény ve vrahově domě, ve vlaku a na parkovišti u nádraží jsou natolik inscenačně důmyslné (a skvěle nasvícené), že se jim - ve spojení s opět skvělou hudbou od Goblinů - daří vytvářet onen znepokojivý pocit, že prostředí, v němž se postavy pohybují, je permanentně ohrožuje, s obdobnou intenzitou jako v Argentových nejlepších dílech. Další vývoj je však spíše zklamáním - nejen proto, že se v něm Argento snaží klást větší důraz na klasické vyprávění, což mu nikdo příliš nešlo, ale bohužel pak film ztratí i kus původní stylistické bohatosti. Vynikající "kobercová" scéna a závěrečná likvidace vraha (byť odhalení jeho motivací patří k nejpitomějším momentům Argentovy filmografie) mne přesto nutí Non ho sonno trochu nadržovat a vytáhnout jej na nadprůměrné hodnocení. Být to Argentův poslední film, mohli by jeho fanoušci být dnes spokojení, že se mistr rozloučil se svým řemeslem důstojně. ()

Faustka 

všechny recenze uživatele

Líbí se mi filmy Daria Argenta a i tenhle je povedenej. Je to spíš krimi s hororovými prvky s docela překvapivým závěrem, ale není to o nic míň tajuplné. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Sympatické giallo má nejnapínavější úvod, kdy zoufalá prostitutka prchá od muže spojeného s dávnými vraždami. Sice jsem nějak nepobral, jak se dostal do jedoucího vlaku, ale výsledek jeho pomsty byl krvavě brutální. Scéna, kdy přítelkyně zavražděné vychází svižně z nádražní budovy do nočního deště, připomene úvod ze Suspirie. Max von Sydow exceluje v roli bývalého komisaře. A pak už autoři vodí diváka za nos, aby si tipoval, kdo je vrah. Vraždy jsou vesměs drsnější, nejbrutálnější je použití hudebního nástroje a rozmlácení obličeje o zeď. Závěrečná střelba je rovněž šťavnatá. Interiéry starých domů připomenou 70. léta, kdy si v podobných italské filmy libovaly. A samotnou kapitolou je opět skvělý Goblin... Dnes bych váhal mezi třemi a čtyřmi hvězdami, nakonec ale původní hodnocení ponechám. ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

5/10 O niečo lepšie ako Trauma, hlavne vďaka lepšiemu vizuálu (pár detailov), Goblinu a najmä Maxovi von Sydowovi, ktorý je asi jediný dobrý herec, ktorý kedy hral v Argentovom filme. Každopádne všetcí vrátane Argenta mali svoje hviezdne roky dávno predtým, než nakrútili Sleepless, ktorý len veľmi matne pripomína slávne roky gialla. ()

k212 

všechny recenze uživatele

Snaha odvyprávět seriózní kriminální příběh pádá s logikou a velmi-velmi pozvolným tempem. Ač občas šokuje přemíra očekávané brutality a za uši tahá masivní hudební téma, je to jen zoufalý obsahový mix všemožného nemožného. Gradace napětí však funguje, obzvlášť ve chvíli, kdy 3 minuty sledujeme nohy na koberci, což je svým způsobem nezapomenutelný záběr. Ve výsledku je Sleepless slepenec několika velmi povedených scén, kterým chybí pevný a nosný most/téma/logická niť. 55% ()

giallo 

všechny recenze uživatele

Mistrovo lehce nadprůměrné giallo. Na jedné straně stojí skvělá goblinská hudba, slušná mytologie okolo vraha a dobrý úvod a závěr filmu. Na druhé pak příšerné herecké obsazení v čele s Max von Sydowem a scénáristické kopance. K vyššímu hodnocení se ale přikláním, především díky pověstným Argetovým kamerovým finesám. Za 3*. ()

Campbell 

všechny recenze uživatele

Hodně nedoceněné a opomíjené giallo. Rozhodně je to nadprůměr i když Argenta nijak extrémně nemusím tohle se mu povedlo. ()

PetrPan 

všechny recenze uživatele

Giallo žije. Argento mne nezklamal ani v novém miléniu. Kriminální příběh proložený nekompromisně brutálními scénami vražd a výborným soundtrackem od Goblinů. Trošku se vytratila ona těžko definovatelná atmosféra temné hrůzy klasického "žlutého žánru", ale to je asi tak všechno, co mi u Sleepless chybělo. Možná i proto, že už mám přece jen nakoukáno a znám pranýřované "nešvary" nejen Argentovy tvorby ale obecně gialla jako celku od pouze mnohdy načrtnutého příběhu až k nedokonale promyšleným vraždám, kde maniak vraždí prakticky kdykoliv a kdekoliv, neviděn, nepoznán. A vůbec mi to nevadí. Vrah přichází v noci se za tuto hranici mé tolerance ale přece jen lehce posune, a to díky závěrečnému rozuzlení a odhalení vrahovy identity. Ale opravdu jen lehce, čtyři. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Jeden z nejslabších filmů klasika hororového žánru Daria Argenta. Spíše než o horor se tentokrát jedná o slabou kriminálku s občasnými krvavými scénami. Mít to lepší herce a kvalitnější scénář a mohlo to být o dost lepší. ()

d-corso 

všechny recenze uživatele

Non ho sonno dává po vizuální stránce v mnohých okamžicích vzpomenout na Argentovy majstrštyky ze sedmdesátých a osmdesátých let. Bohužel je ale příběh spíchnutý hodně přežhavenou jehlou a některé logické kiksy jsou nepřehlédnutelné, ba co víc, tlučou do očí silou nebývalou. Škoda. Bylo tu našlápnuto k opravdu velmi kvalitnímu giallu. ()

Reklama

Reklama