Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sedmnáct let po krvavém řádění brutálního vraha se noční můra vrací. Psychopatické monstrum, které se policii nikdy nepodařilo dopadnout, je brutálnější než legendární Jack Rozparovač a nevyzpytatelnější než aprílové počasí. Po jeho stopách vyráží penzionovaný komisař Moretti, který je tentokrát odhodlán bestii v lidské podobě nenechat uniknout. Motiv, jak se zdá, neexistuje. Je tomu však skutečně tak? (FILMag)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (83)

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Nejpříznačnější pro tenhle film je pro mne jeřábový záběr obeplouvající Vincenzův dům: Když začal, očekával jsem, že půjde o další z ukázek virtuózního vedení kamery, jakou je třeba slavný kamerový oblet domu v Tenebre, ale ouha - záběr je velmi brzy utnut a nic výjimečného se před divákem neodehraje. Vrah přichází v noci je snímkem, kterým Argento odpovídal na fanouškovské žadonění o další giallo ve stylu Tmavě červené a v první půlhodině to kupodivu opravdu vypadá, že režisér bude schopen zadání vyplnit - scény ve vrahově domě, ve vlaku a na parkovišti u nádraží jsou natolik inscenačně důmyslné (a skvěle nasvícené), že se jim - ve spojení s opět skvělou hudbou od Goblinů - daří vytvářet onen znepokojivý pocit, že prostředí, v němž se postavy pohybují, je permanentně ohrožuje, s obdobnou intenzitou jako v Argentových nejlepších dílech. Další vývoj je však spíše zklamáním - nejen proto, že se v něm Argento snaží klást větší důraz na klasické vyprávění, což mu nikdo příliš nešlo, ale bohužel pak film ztratí i kus původní stylistické bohatosti. Vynikající "kobercová" scéna a závěrečná likvidace vraha (byť odhalení jeho motivací patří k nejpitomějším momentům Argentovy filmografie) mne přesto nutí Non ho sonno trochu nadržovat a vytáhnout jej na nadprůměrné hodnocení. Být to Argentův poslední film, mohli by jeho fanoušci být dnes spokojení, že se mistr rozloučil se svým řemeslem důstojně. ()

GodComplex 

všechny recenze uživatele

Jednoznacne nejlepsi Dario Argento noveho milenia, dustojny navrat giallo zanru a hlavne po temer 20ti letech znovusetkani se skupinou Goblin, ktera umi jako jedina Argentovy filmy dukladne hororove napumpovat - soundtrack je fantasticky! Chytry giallo strukturovany scenar se spoustou brutalne zavrazdenych zen a jestlize mel v minulosti Argento temer pokazde smulu na nemotorny casting, tak tady ma naopak herecke eso v rukavu - vyborny Max von Sydow se svym papouskem Marcellem (po Marcellu Mastroiannim). Tezce podhodnoceny film. 7/10 ()

Reklama

K.I.N.G. 

všechny recenze uživatele

Špatně promyšlené giallo s logickými dírami, tak to tu ještě nebylo. A zrovna od mistra na slovo vzatého, Daria Argenta. Já se teda přiznám, že ač jsem se v příběhu po celou dobu dost statečně orientoval, v tradiční závěrečné hře na pravdu jsem to občas nepobíral, ale ani to mi nebrání v úsudku, že to už od začátku, kdy se vrah náhle objevil v jedoucím vlaku, aby tam zlikvidoval svou obět', o které ale nemohl vědět, že je zrovna v tom vlaku; no zkrátka, komplexně náročnější příběh měl zakrýt logické nedostatky, ale nepovedlo se. Každopádně není to jinak vůbec špatný film a rozhodně žádná sranda. Sranda vypadá trochu jinak, viz. místní diskuze. :-) 50% ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Práve Dario Argento je z tvorcov, ktorým sa (aj vzhľadom k žánru) dali logické nezrovnalosti vždy odpustiť. Čo sa ale miestami deje v tomto filme, nad tým ostáva rozum stáť. Plus k tomu retardované dialógy, mátožne znudený Max von Sydow nechápajúcne recitujúci hlúpe monológy, občasná nevhodná komika a konečne krčovité splatter vraždy na horšej trikovej úrovni než v talianskych béčkových osemdesiatkach. Nebyť skvelej úvodnej scény vo vlaku, zopár efektných dlhých záberov a dvoch fajn lakačiek, bolo by to za 1*. ()

k212 

všechny recenze uživatele

Snaha odvyprávět seriózní kriminální příběh pádá s logikou a velmi-velmi pozvolným tempem. Ač občas šokuje přemíra očekávané brutality a za uši tahá masivní hudební téma, je to jen zoufalý obsahový mix všemožného nemožného. Gradace napětí však funguje, obzvlášť ve chvíli, kdy 3 minuty sledujeme nohy na koberci, což je svým způsobem nezapomenutelný záběr. Ve výsledku je Sleepless slepenec několika velmi povedených scén, kterým chybí pevný a nosný most/téma/logická niť. 55% ()

Galerie (37)

Zajímavosti (2)

  • Komisaři Moretti a Giacomo řeší případ také díky básni "The Animal Farm", kterou ve skutečnosti napsala Asia Argento. (Chatterer)
  • Max von Sydow trval na tom, aby se papoušek ve filmu jmenoval Marcello, po herci Marcellu Mastroiannim se kterým natočil několik filmů. (Chatterer)

Reklama

Reklama