Komentáře uživatelů k filmu (1 292)

  • POMO
    ***

    Historický veľkofilm bez jasnej cieľovky, kombinujúci popové prvky z rodinných fantasy s depresívnymi psychologickými scénami s čepeľou kudly nad hlavou batoľaťa. Brrr. Vizuálne krásne, obsahovo strašne rozporuplné. Dávno som žiadny film tak veľmi netúžil vidieť druhý krát.(3.4.2014)

  • verbal
    **

    Esoterický houbičkář Darren si tentokráte vzal na svůj psychodeliktický paškál židáckou bajku o trampotách průkopníka světového jachtingu. Ač se tématu zhostil bez jemu vlastních fontanických výstřiků narkomanské jasnozřivosti a jedná se o historicky třetího Aronofského, který se dá vcelku bez vážnější psychické újmy dokoukat do konce, hloubavý kritik mého formátu několik erudovaných, ryze materialistických výtek bez problému najde. „Mistr“ se nevěnuje jen Noemu, který jako jediný dbal Božích výstrah zvýšené povodňové aktivity, ale též do „díla“ citlivě a po svém vkomponoval onu ničím nevyvratitelnou Teorii velkého stvoření nebo chcete-li Budižtřesku, což indikuje, že by měl na tu odvykačku neprodleně nastoupit. Na druhé straně, fantasy je fantasy, že ano, a tak Noemu pomáhají ztlouct ten zootanker Enti, kteří ale bohužel vypadají, jako by Hermína Týrlová vykouřila tuplovaného Švankmajera. Co mě ale jako diváka nejvíce znepokojilo a neřkuli téměř pobouřilo, je teze, že jsme všichni v podstatě incestem zmutovaní potomci Hermiony a Prsyho Džeksna. Hrůza! Absolutně nechápu, jak se tyto dvě ultimativní polena dokázala procpat mezi opravdové herce. Hermiona sice roste v chladnou britskou pichnu a tak by ji jeden byl schopen, pokud by si u snímku trochu pohrál s kouzelnou hůlkou, lecos tolerovat, nicméně Persy, Persy to je naprostý lautnerovitý hnus. Tomuto ultrairitujícímu a bezmimickému zástupci mladé neherecké degenerace jsem měl celou dobu chuť rozmazat po xichtě hovno, aby vypadal alespoň trochu sympaticky a získal nějaký výraz. Naštěstí vše vcelku zachraňuje pan Vránae, jehož standardní útrpný výraz „skřípljsemsipytelvzipu“ hlavní postavě nikterak neškodí, a zejména perfektní Paprsek Vinston jako náčelník hnijícího lidstva, utopeníhodný a slizký Solomon Kain. Přes všechny duhy a neduhy se však jedná o sterilní, unylou a poměrně tupou pohádku (Ač podle skutečných událostí!!), na kterou člověk zapomene jen co opadne voda, a vhodnou akorát tak ke strašení muslimských dětí, co mrčí hlady během Ramadánu.(11.7.2014)

  • Douglas
    **

    Noe je podivný film na pomezí nesourodých významových, vypravěčských i filmařských vzorců. To žel neznamená osvěžující pohled na klasické téma, nýbrž prostě jen galimatyáš. Noe je výsledkem práce relativně zkušených filmařů, takže zaráží naivita, s níž ignorují předpoklady pro funkčnost a účinnost volených postupů. Tak předně… příběh o potopě světa je sice potenciální podívaná, ale troufám si tvrdit, že působivost příběhů o zkáze se odvozuje od dvou elementů, které filmovému Noemu palčivě chybí: (a) ničí se něco, k čemu má divák nějaký vztah založený buď kulturní zkušeností, nebo vyprávěním příběhu; (b) nebezpečí hrozí někomu, na kom divákovi záleží. Více viz tady.(1.8.2014)

  • Lima
    ***

    Takhle nějak to dopadá, když tvůrce podlehne sebeklamu o své vyjímečnosti. Nutno říci, že sebeklamu přiživovaném extatickými výkřiky svých až za hrob oddaných fanoušků.....(24.7.2014)

  • Tosim
    ***

    Vnímavý divák jistě nemá nic proti různorodé interpretaci biblických textů, problém je v tom, že drtivá většina lidí, zvlášť v České republice, přišla na katastrofický film. A ani jednoho se mu nedostane vrchovatě.(8.4.2014)

  • Malarkey
    ****

    Biblický Noe mě už od počátku projektu připravoval na totální epično. Příběh samotný je vlastně ten nejpoctivější a nejzákladnější příběh všeho, ve kterém se promítá a proti sobě stojí čisté dobro a čisté zlo. To všechno si už několik let na nás chystal ten zřejmě nejzajímavější režisér současnosti - Darren Aronofsky. Čekali byste tedy něco jiného? Já nejspíš ne. A možná i právě proto jsem si na tenhle film musel prvních dvacet minut zvykat. Během toho jsem si stihl vzpomenout na články, kde jsem četl o tom, jak Darren měl s tímto filmem problémy, jak vydavatelství na něj tlačilo nebo jak mu plno scén proškrtalo. V tu chvíli jsem si ale na metaforické pojetí příběhu stihl zvyknout. Stihl jsem si také zvyknout na naprosto překrásnou islandskou krajinu, která jako kdyby připomínala měsíční krajinu. Také jsem si doslova začal užívat boží hudbu od režiséra dvorního skladatele - Clinta Mansella a určitě nesmím zapomenout ani na samotného Noa, tedy Russella Crowa. Všechno to začalo splývat a po nejistém začátku se rozjela ta největší příprava na tu největší světovou katastrofu, co se v dějinách lidstva kdy vůbec objevila. V posledních 40ti minutách to ještě k tomu naprosto parádně gradovalo, tak jak to v současnosti umí snad jenom právě Aronofsky. To, že je to vlastně ten nejklasičtější případ pomsty, zklamání a lidských vlastností jako takových, to mi zase tak nevadí. Užíval jsem si ty krásné záběry, jako když silueta Noeho stojí před úsvitem samotného Slunce, časosběrné sekvence nebo záběry příchodu celého zvířectva k arše. Na takové scény se prostě nezapomíná. Stejně tak, jako já nezapomenu na tento film. I když není dokonalý. Ale to ani samotný příběh této archy.(1.4.2014)

  • Cervenak
    *****

    Darren Aronofsky je geniálny filmár a NOE je jeho majstrovské dielo. Významovo plný film s každou jednou scénou sršiacou podnetmi. Filmársky nápadité, herecky strhujúce. Už len fakt, že sa podarilo dostať kvalitný herecký výkon z Emmy Watson, je dôkaz Darrenovho výnimočného talentu. Navyše je to parádna akčná postapokalyptická science fantasy. :) Chudákov, ktorí v tom vidia iba "žánrovo rozháranú vegetariánsku eko-agitku", mi je úprimne ľúto.(7.4.2014)

  • Enšpígl
    ****

    Obrazový vizionářství Darrena je fantastický, příchod zvířatek do archy je fakt stylovej, už chyběl jen červenej koberec. Herecký výkony tentokrát hodím systémem škola : Russell Crowe - 2 ; Jennifer Connelly - 1; Emma Watson - 2 ( a to jen o ty krásný hnědý oči ) ; Ray Winstone - 1 a dál už mě to nebaví. No a teď to hlavní, film osobně. Trošku mě přišlo zvláštní prolínat naboženskou tématiku s psychologií v tomhle plavu. Filozofickej rozměr beru, na některý myšlenky směrem k lidstvu slyším i ze spaní. Rozumím tomu, že bez naboženství by to u tohoto příběhu nešlo, ale zase to prolnutí z Pánem prstenů (boj obříků ) tady opět plavu. No naštěstí jsem se neutopil a odnáším si tak poměrně silnej zážitek, který si potřebuju ujasnit druhou a možná i třetí projekcí.(26.3.2014)

  • T2
    *****

    Rozpočet $125miliónovTržby USA $101,200,044Tržby Celosvetovo $362,637,473Tržby za predaj Blu-ray v USA $9,713,762Tržby za predaj DVD v USA $11,806,096║ tak Darren Aronofsky nadmieru prekvapuje, ponúka až nečakane stráviteľnú verziu pre širšie publikum a to tam s citom dokáže dopasovať všetko čo treba, všetko čo treba vypovedať, ponúka silný drsný príbeh, v doprovode z ohromujúcim vizuálom, trikmy a monumentálnou hudbou, Russell Crowe opäť brávurne, z jeho postavy srší rovnako ako démonickosť aj citlivosť, dravosť, neha, digitálne zvierence fakt podarené, dokonca aj anjelsky kamenožrúty sú v pohode, jediný kto mi tam vadil bol Logan Lerman a tam výtky začínajú aj končia, bonusom navrch sú snové sekvenie a konečne fantasy ktoré ma skutočný ráz, poetiku a epickosť, konečne niečo s poriadnou atmosférou a miestami prídu aj na príjemné zimomriavky,... a Slovenský dabing opäť sadol, veľké plus /videl v kine 3D verziu: 90%/ __tomuto by sa zádumčivý krestani mali radšej vyhnúť lebo utrpia újmu na mysliteľskom zdraví ako moja mamka __moja recenzia(6.4.2014)

  • Marigold
    ***

    Zvířátka a Manichejští. Jak spojit katastrofický velkofilm biblických rozměrů s komorním dramatem o vztahu otce / synů, následnictví a morálních dopadech "vyvolení" Stvořitelem? Lopotně. Noe střídá trikově vydařené, ale v jádru tuctové "velkokompozice" na pomezí post-apo, fantasy a new age spořiče obrazovky s velmi komorními polohami. Pro ty je charakteristická Darrenova precizní práce s detailem tváře a Libatiquovo kontaktně syrové snímání. První polovina zakončená epickou bitvou Entů se skřety nabízí spíš záblesky poutavosti, které přesto soudržnější druhá polovina překvapivě zúročí. Ono komorní drama na škuneru plném spících zvířat a starozákonní krutosti má intenzitu, přesah i báječnou věc jménem Russell Crowe faktor (když zvážíme, že v jedné chvíli hraje Noeho, Abraháma a sám sebe, je to gargantuovský výkon). Škoda, že působivou katarzi v podobě gesta zabije další holubička míru v epické šíři post-katastrofické krajiny a taky zjištění, že celý metafyzický rámec "stvořitele" je ve skutečnosti spíš účelovou machinací, aby se v první polovině mohly dít "fantastické" věci a ve druhé nebe významně mlčet a působivě trýznit hrdinu. Poselství Noeho je bohužel new-agově banální "važ si všech živých tvorů, respektuj je a množ se v lásce, která nás povyšuje nad vrozené zlo." Noe se prostě kolébá mezi plytkým duchovním leporelem a nečekaně dobrými detaily. P.S. Největším zázrakem stvoření je stejně Božská Emma, že jo. [60%](26.3.2014)

  • larelay
    *****

    uprimne, nerozumiem nizkemu hodnoteniu tohto filmu. opat je to Darren v plnej sile, vo svojej absolutnej genialite. Prva pol hodina bola klasicky Aronofsky depresivna. Cista ucebnicova depka. A potom to prislo. Nadej. Vyborne herecke vykony, vyborne spracovanie. Ale ano, chapem, ze Darren proste nie je pre vsetkych. A tak to ma byt. Niekto musi mat predsa rad aj Fast and Furious 1-12 :)(15.1.2015)

  • Radek99
    **

    New age biblická pohádka: Ekolog a vegetarián Noe, mající čas od času vizionářské sny, postaví z popudu jednoho z nich cosi jako dřevěnou zaoceánskou loď, v níž hibernuje množství zvířat, které mu však jeden černý pasažér potají užírá. Jíst maso je ovšem špatné. Zabíjet lidi je naopak starozákonně dobré. Proto ho chce Noe zabít, předhoní ho však jeho syn. Pak už se to začíná zamotávat. Z Noa je najednou Abraham, úplně jiná biblická postava. Navíc pije. A taky jsou tam obři. Kamenožrouti. Trochu Nekonečný příběh, ale obráceně. Darrenu Aronofskymu někdo zjevně vypláchl mozek...(9.10.2014)

  • DaViD´82
    ****

    Tolkienovec ve mně se diví, kde se při zatopení Železného pasu flákali hobiti. Věřící ve mně kypí pohoršením nad neúctou k slovu božímu a nevěřící ve mně jen nevěřícně kroutí hlavou nad tím jakože hrozně aktuálním „miluj(e)me Gaiu" poselstvím... Každopádně je to své a je to v nejlepším slova smyslu zajímavé; jakkoli nesourodé a tak trochu (hodně) splácané páté přes deváté. Dvě třetiny jde o postapo veganskou verzi Pána prstenů: Dvě věže, která nebezpečně často balancuje na hraně nechtěné směšnosti a nepřepadne přes ní především díky charismatu Russella Crowea. V závěrečné třetině je to však z rázu na ráz hutný existenciální komorní psychothriller s klasickými (jakkoli předloze nevěrnými) starozákonními dilematy. A je to naprosto výtečné. Jen to nevykazuje žádnou spojitost s předcházející katastrofickou epickou fantasy.(27.3.2014)

  • KarelR
    ***

    Nevím, jestli by z toho měl Darren Aronofsky radost, ale moje první myšlenky po skončení Noema byly "hm, ale jo, bylo to fajn". Což asi není úplně ideální reakce na syrové veledrama o zkáze lidstva, ve kterém umře víc nebožáků než ve většině filmů Rolanda Emmericha. Noe je ale s výjimkou závěrečné thrillerové půlhodinky, která dokonale osvětluje Aronofskyho zájem o tenhle projekt, "jen" velkolepou přehlídkou kvalitního herectví. Všichni s výjimkou přebytečného Douglase "Ježíše" Bootha jedou na maximum (hlavně Emma!), bohužel se ale musejí pohybovat v jasně nalajnovaném příběhu, jehož veškerý vzletný přesah prostě nenahradí impulzivní touhu po něčem šokujícím, neotřelém nebo vyloženě strhujícím. Aronofsky zkrátka odříká, co mu Bible káže, vetkne si do toho pár ne zas tak kontroverzních prvků, a v závěru se na chvíli lahodně vrátí ke svým trýznivým kořenům. No a to je vše, přátelé, čekání na jeho další nevyzpytatelné mistrovské dílo tedy pokračuje. (6/10)(26.3.2014)

  • Superpero
    ****

    Parádní fantasy s vesměs skvělými herci. Bavilo mě, jakej byl Noe bitkař a zaujalo mne, že se místo boha cíleně používalo slovo stvořitel.(20.12.2014)

  • Dever
    *****

    // Distribútor: Paramount // Počet premietajúcich kín v USA: 3,571 // Otvárací Víkend v USA: $43,720,472 // Až na tie náboženské sračky je Darrenov Noah v skutku luxusné dielo.(29.3.2014)

  • Bluntman
    ***

    NOE je ambiciózním projektem. Střetává se v něm studiový blockbuster zúročující trendy poslední dekády s autorským přístupem obsahujícím postupy známé z předchozích režisérových děl. Mísí se v něm několik žánrů, přičemž ten odpovídající biblické epice je určen pro sjednocení naplňovaných a/či podvracených vývojových vzorců. Vypráví mj. o vyprávění a jeho odlišných výkladech. Potíž je v tom, že i když jde v dílčích ohledech o pozoruhodné dílo, nefunguje jako celek a některé prvky jdou velmi obtížně dohromady._____ Aronofského poetika se projevuje u montážních sekvencí, které mají přemostit delší časový úsek, v subjektivizaci vyprávění důsledným užíváním nejprve hlediskových záběrů a později snových projekcí a při závěrečné konfrontaci, při které je zesilován efekt přestříháváním mezi několika ohnisky zájmu (na palubě a v podpalubí). Jeho rukopis se ale tře s požadavky na klasické hollywoodské vyprávění, protože selhává ve vytváření prostorových vztahů srozumitelných pro diváka a v profilaci postav, které jsou motivovány pouze s ohledem na potřeby vyprávění a na zdrojový text, nikoliv realisticky._____ Zdrojovým textem je míněn Starý i Nový zákon, protože nejde pouze o adaptaci příběhu o Noemově arše, nýbrž kombinaci hned několika biblických narativů (o vyhnání z Ráje, o Kainovi a Abelovi, o Sodomě a Gomoře, o Noemově arše...). Přitom z hlediska žánrového zařazení není Noe ani tak biblickou epikou, jako spíš ve své první polovině kombinací fantasy a katastrofického filmu a ve druhé postkapokalyptického díla a filmu o pomstě. A to zastřešeno rodinným dramatem. Činí přitom několik odvážných voleb, když u fantasy části rezignuje na prokreslení fikčního světa (jelikož ten si ve stávající podobě nezaslouží nic jiného než zkázu), v katastrofické pasáží na místo trikových atrakcí klade důraz na traumata přeživších jedinců a nenaplňuje vzorce postapo a revenge flicku, protože ty slouží pouze jako katalyzátory pro hodnotové střety protagonisty/antagonisty s druhými._____ Lomítko bylo použito záměrně, protože vyprávění strukturované podle proměňujících se cílů Noema z něj za polovinou z protagonisty učiní antagonistu. (Je tomu uzpůsoben i jeho vzhled a způsob inscenování v předkamerovém prostoru, v obou případech evokující krále Kaina, jenž byl jako záporák vykreslován předtím.) A z vyprávění naplňující a zesilující vzorce fantasy a katastrofického bijáku (na potopu dojde, na střet lidí s nadpozemskými bytostmi taktéž, a to najednou) se stane vyprávění o vyprávění (o orálně předávaných příbězích ovlivňujících lidské jednání podle toho, jak odlišně jsou každým interpretována)._____ Snímek se tak rozevře do široké interpretační šíře bavící svou podvratností (např. mnohými zmiňovaný kreacionistický komentář o vzniku Země, který je doplněn obrazy přitakávajícími evoluční teorii lidstva). Hřeší ale tím, že vypravěčská nejednoznačnost ústí do nezvykle dlouhého a nepatřičně působícího epilogu, ve kterém je vše zbytečně dovyprávěno a významové přesahy jsou sděleny explicitně ústy postav. NOE tak v posledních deseti minutách vyblil bibli, a to i s vaničkou (archou).(31.3.2014)

  • LIVINGDEAD
    *

    Ach jo, to je tak, když se člověk na něco těší... Těšil jsem se na "Pompeii" - SRAČKA, těšil jsem se na "3D Godzillu" - NUDA, těšil jsem se na "Noah" - béčková píčovina... těšil jsem se na "V oku tornáda" , ale už mám obavy... Co se týče filmu NOAH, čekal jsem katastrofickou podívanou. Bohužel reklamované gigantické potopy trvaly asi 5 minut. Dalších 133 minut byly stupidní náboženské žvásty o tom, kdo je zlý a hodný... A grafika Kameňáků, to bylo něco příšerného, vyloženě béčkový film! A ke všemu hnusné, nesympatické herecké obsazení, prostě k poblití!(6.7.2014)

  • Fr
    ****

    ,,VIDĚL JSEM VODU. SMRT ZPŮSOBENOU VODOU. VIDĚL JSEM SMRT... A NOVÝ ŽIVOT. A JEŠTĚ NĚCO, CO MUSÍM UDĚLAT. NA CO MUSÍM PŘIJÍT...“ /// Biblickým tempem, nesourodým vyprávěním, zajímavým světem a parádníma CGI Aronofsky demonstruje, že LIDI JSOU ZLO. Noe není katastrofickej film (to musíte děti jinam). Spíš apokalyptická fantasy, ve který bych neměl na Noeho hledět jako na náboženskýho fanatika. On prostě věřil. A řešil dilema (a kurva se mu nedivím!), který zde vede k příběhovýmu psychothrilleru. Noe je akční, mokrej, poutavej, dramatickej a zvláštní. Ale nejsou takový všechny Aronofskyho filmy? /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Na poličce je Ježíškovi smutno. 2.) Nikdy jsem nepochopil, v čem jako spočívá ta velikost lidstva. 3.) Thx za titule ,,-OverLord-“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE *** NAPĚTÍ **(7.7.2014)

  • novoten
    ***

    Dokud se Aronofsky i Mansell vrací stylem k Fontáně, je všechno v nejlepším pořádku a jen zírám, jak se takhle známé téma může v epických kulisách vyprávět čistě skrz postavy. A dokonce nevadí ani to, že si Darren připsal do scénáře Transformers: Origins. Jenže ve chvíli, kdy Noemova rozjetá paranoia začne vysloveně rozčilovat, už jsem chvílemi kroutil hlavou a dramaticky neskutečně vyzrálá Emma v tu chvíli musí zachraňovat víc, než je zdrávo. Vlastně ani den po projekci jsem ten hlavolam s neuvěřitelným vizuálem a otrávením z neustálých dialogů o Stvořiteli či o tom, co je správné, nedokázal rozluštit. Protože si ale případnou druhou projekcí vůbec nejsem jistý, nevyškrábu se výš ani při nejlepší boží vůli.(27.3.2014)

<< předchozí 1 2 3 4 17 33 49 65
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace