Reklama

Reklama

Zneklidňující vidina smrtící záplavy pronásleduje Noema (Russell Crowe) ve snách čím dál častěji. Tu i další podivná znamení mu pomůže rozluštit moudrý Metuzalém (Anthony Hopkins). Země se ocitla na kraji propasti, kam ji zavlekla lidská rasa. Nejvyšší se rozhodl pro kompletní restart v podobě gigantické potopy a pro obnovu člověčího druhu si vybral právě Noema a jeho početnou rodinu. A protože Noe ví, že zkáza přijde s vodou, začne stavět archu, obří loď, na níž by se on i jeho rodina zachránili. Během stavby se musí potýkat nejen s nedostatkem času, vlastními pochybami, obavami svých blízkých, ale i s otevřenou nenávistí soukmenovců v čele s krutým potomkem slavného bratrovraha Kaina (Ray Winstone). Kromě toho musí na plavbu přizvat i zástupce všech živočišných druhů, aby život na „nové" Zemi mohl být úplný. Největší katastrofa v dějinách planety v tu chvíli může začít. (CinemArt)

(více)

Recenze (1 359)

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Jednou za čas příjde film jako Noe, u kterého cítím jak dokonale dokáže rozdělit fanouškovské tábory. Zatímco já vidím příběh, který je zpracován na Hollywoodské poměry dosti netradiční formou, kdy divák nedokáže předem odhadnout provedení scén, šablony neexistují, dialogy jsou pro postavy naprosto logické a skvěle padnoucí a tomu celému vládne režisér, který svou vizí dokáže hravě do kapsy strčit 99,9% svých kolegů. Jiní lidé vidí, nepochopitelně složitý dementní příběh, který není ani pravděpodobný a kterému chybí výbuchy, sex a třeba i Džastyn Bíbr. Zkrátka nedostávají přesně to co je dneska COOL.... Já s filmem neprožil sebemenší problém, stále mě nutil k zamyšlení nad sebou samým a jak bych se zachoval vlastně já. Poskytl mě dostatečný prostor pro úvahy a já za tuto skvělou možnost děkuji. V kině se jedná o opravdu veliký zážitek. Náboženskou agitku, která se mě tolik hnusí, jsem nezaznamenal. 80% ()

Arbiter 

všechny recenze uživatele

(obsahuje spoilery) Jde o nejslabší Aronofského film. Což nic moc nemusí znamenat, protože jeho předchozí snímky jsou dostatečně skvělé. Snahu v popcornové rovině uchopit biblický motiv jsem od oznámení snímku vnímal jako pitomost. V důsledku není zdaleka tak zle, ale i tak se tříští hloubkou a promyšleností nedostatečně přesvědčivý autorský vklad, místy nudná doslovnost předkládaných myšlenek, fantasy kýč a dechberoucí momenty. ___ Aronofského filmy dokážu obhajovat do roztrhání. Zároveň musím uznat, že mají své intelektuální limity a jdou na ruku nám, mladým pseudointelektuálům, kteří rádi podobnou potravou přiživují iluzi, že rozumějí všemu - pokud možno hned a bez většího úsilí (čímž nedávám automaticky za pravdu kritikům, kteří zasvětili svůj život cejchování snímků na pseudo a vopravdicky hlubokej matroš). Zvoleným materiálem si ale režisér zkrátka nakadil do postele. Jak se člověk může oprostit od biblické předlohy, kterou interpretovalo tolik vzdělanců, že vedle toho snímek se svou blockbusterově vrtkavou interpretací zákonitě působí místy hloupě? Nelze na film nahlížet jako na autonomní dílo a ukájet se jeho velikostí. Aronofsky zkrátka neni Scorsese, Noe není Poslední pokušení Krista. ___ Jsem nadšený z citace o stvoření světa doprovázené evolučnímy výjevy. Naštve to spoustu lidí a to mě baví. Úžasný byl taky úvod, který do puntíku splňuje epický fantasy rastr, i nesmlouvavá a brutální přímočarost, kdy Aronofsky psychologizuje důsledky a motivy konání jednotlivých aktérů. Brutalitu snoubí s (často pokřivenými) ideály a obojímu umožňuje zanechat na malé lidské duši patologické šrámy. Darren v důsledku málokdy hodnotí a když už nějaké zrcadlo (mimochodem současným hodnotovým systémem protkané) nastaví, tak nijak hystericky. Tím chci říct, že u mě moralizující, pacifistická, vegetariánská ani enviromentální agitka za hranou nebyla. Stejně tak si nemyslím, že by jakákoliv postava byla v důsledku divákovi vnucována jako výhradně kladná nebo záporná. Přesto by snímky na takto profláklé motivy neměl dělat. Nejde ani o blockbuster, ani o hippie alternativu. Není to ani nobrain zábava, ani hluboké dílo. I přes to všechno, Noe je natočen skvěle a do chvíle, kdy voda opadne, jsem byl rozhodnutý pro 4*. Hlavně kvůli komornější rovině vztahů v rámci rodiny. Závěr to ale silně pokazil. Doufal jsem v to, že zabít či nezabít novorozené dítě vlastní krve je poslední Noeho zkouškou lidství (i když, ono těch novorozeňat při potopě asi nezemřelo zrovna málo, co). Následný standardizovaný závěr, promluvy Emmy Watson na téma "Co si Stvořitel myslí," absurdní duha nebo vínový depky to krapet shodili. To byl teprve kýč, panečku. A ano, potvrzuji, film obsahuje Enty i skřety. Jennifer Connely byla skvělá. A Clint Mansell by mohl zase jednou udělat egoistický soundtrack se silnými motivy, trošku mám strach, že mu dochází nápady. ()

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Spíše než kontroverze provází Aronofského potopu rozporuplné ohlasy, což je celkem pochopitelné – koktejl biblické tematiky s blockbusteroidními efekty a psychologickým thrillerem už z principu nemůže šmakovat každému. Noe je na každý pád mile nekonvenčním zážitkem, jehož obrázky i vyprávění v kontextu s důvěrně známým příběhem poněkud matou; poutavost výsledného zážitku to nicméně pouze umocňuje. Postapokalyptická panorámata z úvodu jsou po pokojnější "zelené" pasáži završena infernálně hororovou scénou z Túbal-kainova tábora, která láme Noeho charakter a dává jasný povel ke startu povodňové části. Zatímco v akčních scénách je Aronofsky jistý a ukazuje, že by bez problémů utáhl trikový velkofilm, v závěrečné třetině se začíná malinko topit v melodramatických momentkách a definitivně se vrací ke staré dobré předvídatelnosti. Neřekl bych ani popel - kdyby tomu ovšem v předchozím dění nebylo takřka naopak. Nevyrovnanost by se dala nalézt ve více ohledech, ve výsledku jsem ale - jak by řekl Noe - "v srdci cítil jenom lásku". Lhal bych, kdybych tvrdil, že jsem se nudil, nebo že mě nebavilo sledovat, kterak se film převaluje z jedné polohy do druhé. Tu zasahuje velkolepou bitevní scénou, tamhle dává ve videoklipovitých záchvatech a divokých časosběrech vzpomenout na Aronofského kořeny, tady zase vyráží dech scenérií jak vystřiženou ze starých biblických maleb. Hereckou posádku táhne zejména famózní Jennifer Connelly, zatímco Russell Crowe spoléhá na ověřené charisma a mladí a hezcí na to, že jsou mladí a hezcí. Bez výhrad, stačí to. V souvislosti s filmem se často předpojatě mluví o vegetariánství. Je fakt, že zatímco Noe s rodinou papají kytičky a záporáci kolem zlosyna Túbal-kaina drásají zvířátka zaživa, zobrazené se drží v jasném kontextu s posláním titulní postavy. Tedy spasit nevinou faunu a nechat zahynout člověka, který se už v jednom z prvotních hříchů provinil hlavně tím, že v hněvu bacil šutrem po hlavě člověka jiného. Podobné interpretace jsou mi však víceméně šumák – faktem je pouze to, že jsem si s Noem užil dost dobrý filmový zážitek. ()

cheyene 

všechny recenze uživatele

Zpracovat biblický příběh není až tak snadný oříšek a Darren Aronofsky se s tím dle mého popral velmi dobře. Pro postavu Noeho vybral vynikajícího Russella Crowe, na jehož hereckém výkonu opravdu snímek stojí. Potěší také Anthony Hopkins a Emma Watson či Jennifer Connelly. Noe je krásnou ukázkou možností dnešních filmařských technologií, triky se to tu jen hemží, ale není to na škodu, protože k takovému příběhu to patří. Je jasné, že byl trochu upraven, aby diváky více bavil a zaujal, aby byl emotivnější a působivější, avšak opět bych to neviděl jako výtku. Kladně hodnotím hudbu, kameru, prostředí, vizuální zpracování a již zmíněné herecké výkony. Podle mého skromného názoru má takto nějak vypadat film, který si jako předlohu bere bibli a osobně bych Noeho chtěl vidět v červených číslech, do nichž prostě patří. [v kině 28.3. 2014; 19:30] ()

chezush 

všechny recenze uživatele

Musím se smát těm, kteří tu brečí a kritizují, že ve filmu je mnoho náboženství a stvořitele. To bych od filmu, který je ''inspirován'' příběhem z Bible opravdu nečekala.. Většina lidí odmítá akceptovat fakt, že Aronofsky si dovolil natočil něco jiného, než na co jsme byli doposud zvyklí. Jasně, Noe zdaleka nedosahuje kvalit předešlých filmů, ale pořád tam Aronofskyho rukopis najdete. Ať už je to střih, který jsem si neskutečně užívala, snové frekvence, surové/temné prostředí, Clint Mansell, barvy nebo psychologie postav. To všechno tam je. Jen je to jiné a zabalené do většího filmu s větším rozpočtem. A navzdory několika změnám (nebo vlastně nemůžu říct změnám, protože Noe je smyšlený a krátký příběh) které ve filmu jsou, stále vystihuje podstatu příběhu jeho vlastním a jedinečným způsobem. Celkově mě to hodně zasáhlo, ale k tomu mám své osobní důvody. A když tu vidím ty odpady a nějaké komentáře, tak si přeji, aby ta potopa celého světa opravdu přišla. ()

paascha 

všechny recenze uživatele

I mistr tesař se jednou utne a Darren se tady uťal, že si málem usek nohu. Hodně nezábavná adaptace hodně nezábavné knížky ()

Fiftis 

všechny recenze uživatele

Snímku Noe plne nedoceníme ani časom. Neoplatí sa ju opätovne pozrieťa a to kvôli mnohým objektívnym nedostatkom. Je totiž na nej cítiť, že sa režisér Darren Arofonsky s filmom trápil. Až v poslednej tretine mohol naplno využiť svoje silné stránky, bohužiaľ ani to neurobil. Russell Crowe síce hrá dobre, ale je nesympatický a vyzerá skôr ako gladiátor. Vadili mi tiež omyly Hollywoodu v podobe Logana Lermana a Emmy Watson. Noe je veľmi chabý film a patrí medzi to najhoršie, čo sa v tom roku dostalo do našich kín. Vďaka svojej pomerne dlhej stopáži nudí a nemá mnoho pozitív. ()

Shakers 

všechny recenze uživatele

Moc trailerov som nevidel a celkovo o tento projekt som sa moc nezaujímal a to je asi ten dôvod, že ma celkom prekvapil. Aronofsky sa predviedol tak, ako ho ešte nepoznáme. Tento krát nám naservíroval slušnú dobrodružnú drámu o Neovej arche, ktorá keď vás nebaví už na začiatku, nechytí vás už vôbec. Okrem samotného príbehu dokáže zaujať aj audio vizuálna stránka. Perfektné kostýmy, výprava, kamera a Mansellová hudba. Tak isto aj herci. Škoda, že v poslednej pol hodinke to akosi drhne v tempe. Neviem čo ostatný čakali, ale mne sa tento Aronofského počin ľúbil. Obľúbený soundtrack. Make Thee An Arch. 70% - 3* ()

lamps 

všechny recenze uživatele

Ambiciózní slátanina, na kterou se hezky kouká, ale negativně odráží to, proč bývají Aronofskyho snímky přijímány rozporuplně - děje se v ní spousta epických a osudových věcí, ovšem silná autorská výpověď nebo soudržný motiv schází. Nad vodou (doslova) to drží hlavně herci a bohatá výprava, kvůli přeplácanosti ostatně nic moc jiného v paměti neuvízne. ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Kdyby to takhle bylo v Bibli, hned si ji přečtu. Že tak ale vypadá film, má u mě Noe alias historicky první pracovník Červeného kříže smůlu. Pejsek s kočičkou se vloupali Darrenovi do studia a natočili film za něj, jinak si to neumím vysvětlit. Navíc, nevzpomínám si, že na efektech bych tady pracoval já, který si plete vodovky s temperama, protože někdo takový podle všeho film namaloval. Na konci už mi chyběla jen rodinná swingers a zahradní grilovačka. ()

KlárkaS 

všechny recenze uživatele

Nojo, s Noem mám osobní problém. Od dvou židovských scénaristů/producentů bych přece jenom čekala film, který bude mít se Starým Zákonem víc společného víc než jméno a hodně vody, ale ve finále to vlastně není překážka. Bible je samozřejmě text určený k interpretaci (scholastiků s jejich doslovnostní je mi upřímně líto), a pokud Aronofskyho Noe funguje morálně či alegoricky, je to naprosto v pořádku. Aronofsky s Handelem si sice mnohé brutálně upravili a přidali (celá linie s Emmou Watson, kamenní transfomers lomítko padlí andělé, hlavní kainovský záporák, všechny zvířata světa na arše...), ale zase ukázali něco, na co by si jiní možná netroufli (vynález vína a Noeomova hanba), plus potěší detaily, jako havran a později holubice s olivovým listem. Osobně bych preferovala temné psychologické drama, než to fantastické CGI peklo, skoro to až působí jako dva odlišné filmy, ale zas nadruhou stranu je tu fajnově ukázán vztah Noeho s Hospodinem (beze slov, bez vyobrazení), a že i přes to si může člověk uchovat svobodnou vůli, teda až do okamžiku, kdy to začně být obsese, ale rozum, pokora, odpuštění (a Emma Watson) nakonec zvítězí. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Arafonsky je kvalitní režisér. A ve filmu Noe jsem od něj dostal co chtěl. Veškeré obsazení je perfektní, vizuální styl je taky velmi dobrý. Čím více Arafonskyho tím lépe. Film s parádní gradací, výborně se držící původního příběhu a zároveň má vlastní ksicht. Paráda, která se neomrzí ani po x shlédnutích ()

playboxguest 

všechny recenze uživatele

Všude samej kámen a žádná cihla po ruce, tož to zamrzí. V čele všeho vegan, jehož vinou mě v současnosti v jednom kuse otravujou život osminohý mršiny. Koukatelnosti do not hraje fakt, že tu máme zase jedno celovečerní hrané 3D, ve kterém efekty ustříkávají častěji jak čerstvý objevitel pornhubu. Škoda jen, že to jediné má ve filmu hloubku. PS: Zhruba v půli stopáže je bitevní scéna plná deště, jejíž 3D ztvárnění v tomhle dusnu doporučuju, alespoň trocha osvěžení ve vydýchaném obýváku. ()

Madsbender 

všechny recenze uživatele

Povedať, že sa Aronofsky zbláznil, by bolo až príliš jednoduché, prvoplánové a hlúpe. Darren Aronofsky sa nechal presvedčiť Hollywoodom, že môže byť, čím chce a robiť, čo chce. Následne stvoril niečo, čo svojou schémou viac než čokoľvek iné pripomína onu povestnú tortu psíčka a mačičky - nekompaktný rozháraný guláš, ktorý sám seba považuje za nadfilm, pričom sa ani nedokáže rozhodnúť medzi ostentatívnym audiovizuálnym formalizom (plagátové heslo "spektakulární" má svoje opodstatnenie) a existenciálnou osudovou rozpravou/komornou psychologickou štúdiou muža a otca, ktorý trpí a jeho bremeno ho čím ďalej, tým rýchlejšie strháva do víru šialenstva. Kolízia postupov v rozprávaní a protichodných snáh o predstavenie vlastnej vízie a ideológie, ktorá sa stráca v mnohoznačnosti na strane jednej, a povrchnosti na strane druhej, je zo strany tak úspešného a zručného tvorcu prekvapivá, až znepokojivá. Postava Matuzaléma má minimálne opodstatnenie (pre príbeh i vnútornú logiku), rovnako ako prítomnosť padlých anjelov v podobe kamenných stvorení. Súboj zvádza dokonca aj na poli vizualizácie a kamery ako takej - ohromujúce zábery prírody, trikové atrakcie, kompozície, experimentovanie so svetlom, animácia a CGI sú striedané a obmieňané tak podivným spôsobom, až sa zdá, že pri tvorbe Noeho nemal Aronofsky vôbec šťastnú ruku a trpel nerozhodnosťou v takmer každej oblasti. Pestrosť symbolov a snáh o transcendentálne, osudové a ideologické presahy sa míňa s akciou a efektnými megalomanskými sekvenciami. Na Hollywood vo výsledku pôsobí Noe ako nebývale sporadický (v negatívnom zmysle) veľkofilm, ktorý sa triešti o pravidlá a konvencie, ktorým sa občas vzpiera, ale nie je si istý, či je to to, čo chce. Aby som bol úprimný, považujem Aronofskyho kardinálny nepodarok a plochú atrapu veľkého príbehu za najväčšie sklamanie roka, a jediné, čo skutočne oceňujem, je opäť špičkový soundtrack Clinta Mansella. 20% ()

salahadin odpad!

všechny recenze uživatele

Dobře, dobře, chápu, že Amíkům a jmenovitě Aronofskému nepřijde biblický příběh o Noemovi dosti IN, dosti akční, je tam málo bitev, máto krve, málo všeobecně oblíbených teatrálních keců, pardon replik. Taky chápu, že umělecká licence dovoluje uchopit jakoukoli látku jinak, což legitimizuje snahu tvůrců nacpat do filmu i jakousi genetickou odrůdu kamenných entů (??) včetně halyvůdsky protřelých filmařských propriet. Jojojo, fajn. Ale kladu si otázku, proč se film jmenuje Noe, když biblické pojetí příběhu, jeho poselství a náplň je v tomto filmu potlačena na naprosté minimum. Jde mi zkrátka o to, proč se tahle gogo blbinka jmenuje Noe a ne třeba Joe? A nemusí to být přímo onen limonádový nasávač. Ale když už jsem to naťuknul, myslím, že bych nad tímto nafouknutým filmem přimhouřil oko, kdyby se jmenoval Limonádový Noe. Jinak jde o spektakulární blbost, kterou nelze brát vážně. ()

666teen 

všechny recenze uživatele

Noah? No a co? Příběh starozákoního mariňáka v režii esoterika Aronofského. Všechno špatně.To, že měl Noe kocábku náramnáram náramnou plnou zvěrstev a několika Vyvolených mě pouze utvrzuje v přesvědčení, že jsme vznikli z kýblu radioaktivního odpadu, který nějaký emzák zamíchal lopatou. Master and Come Under. ()

S.Quentin QUALE 

všechny recenze uživatele

Ani jakás takás úcta k režisérovi mi nedovolí hodnotit lépe než průměrně. V první polovině si ještě Aronofsky vede i na výbornou, kdy do ortodoxní zkazky, ano, nazývám Bibli zkazkou, vnese nový, příjemňoučký fantasy vítr (ne že by Bible nebyla už tak kované fantasy). Zaujímá výpravou, dost drsným světem a především parádním vizuálem. Bohužel celé to zabíjí půle druhá, kterou bych stručně a výstižně popsal slovy "cirkus na vodě". Tady jsem nečekal dvě věci: 1) takovou trapnou scénáristickou úplatnost a taky diletantsví od Aronofskyho, 2) prkenné herecké výkony a ztvárnění postav od zúčastněných. Chyb je tam spousta. Vážně bych i doporučil to po vyplutí vypnout, jak to skončí stejně všichni víte. 60% ()

Související novinky

Zemřel herec Mark Margolis

Zemřel herec Mark Margolis

04.08.2023

Ve věku třiaosmdesáti let zemřel ve čtvrtek v nemocnici Mount Sinai v New York City po krátké nemoci americký herec Mark Margolis, mnoha divákům známý především jako zlověstný don Hector Salamanca ze… (více)

Aronofsky si vybral svůj další film

Aronofsky si vybral svůj další film

16.04.2016

Darren Aronofsky (Fontána, Wrestler) nám naposledy představil biblické drama Noe a příští rok konečně uvidíme jeho další film. Jak se bude jmenovat? To zatím nevíme. V příběhu o mladém páru, jehož… (více)

Aronofsky a motorkář Tatum?

Aronofsky a motorkář Tatum?

15.09.2015

Loňský Noe sice rozdělil diváky na nadšené a trochu zmatené, nakonec ale vydělal 362 milionů dolarů, takže se dá považovat za úspěch. Co chystá režisér Darren Aronofsky (Fontána, Černá labuť) dál?… (více)

Emma Watson nepřítelem státu

Emma Watson nepřítelem státu

26.06.2015

„Hermiona" pokračuje v zajímavých kariérních rozhodnutích. V minulých letech zkusila Charlieho malá tajemství nebo Aronofskyho Noema, v nejbližší době ji pak uvidíme s psychologickém thrilleru… (více)

Reklama

Reklama