Reklama

Reklama

Zneklidňující vidina smrtící záplavy pronásleduje Noema (Russell Crowe) ve snách čím dál častěji. Tu i další podivná znamení mu pomůže rozluštit moudrý Metuzalém (Anthony Hopkins). Země se ocitla na kraji propasti, kam ji zavlekla lidská rasa. Nejvyšší se rozhodl pro kompletní restart v podobě gigantické potopy a pro obnovu člověčího druhu si vybral právě Noema a jeho početnou rodinu. A protože Noe ví, že zkáza přijde s vodou, začne stavět archu, obří loď, na níž by se on i jeho rodina zachránili. Během stavby se musí potýkat nejen s nedostatkem času, vlastními pochybami, obavami svých blízkých, ale i s otevřenou nenávistí soukmenovců v čele s krutým potomkem slavného bratrovraha Kaina (Ray Winstone). Kromě toho musí na plavbu přizvat i zástupce všech živočišných druhů, aby život na „nové" Zemi mohl být úplný. Největší katastrofa v dějinách planety v tu chvíli může začít. (CinemArt)

(více)

Videa (32)

Trailer 2

Recenze (1 359)

freddy 

všechny recenze uživatele

Noe a Potopa světa. Jedna z velmi známých pasáží ze starozákonní Bible je nám naservírována ve zcela vizuálně propracované a epické filmové verzi, která asi nemá a dlouho nebude mít obdoby. Hned, jakmile jsem se dozvěděl, že jde do kin film na toto téma (což bylo, přiznám se, teprve týden před tím, než film vstoupil do českých kin), jsem věděl, že tenhle film chci vidět. A to především z toho důvodu, že jsem ho chtěl porovnat s dvoudílnou TV verzí tohoto příběhu z roku 1999 s Jonem Voightem v hlavní roli, který, ač jsem ho viděl před více než 10 lety, mi stále rotuje v hlavě a stále jsem ve zpomínkách schopen se rozpomenout na řadu scén z toho filmu a do detailu je popsat, což svědčí o tom, že toto téma je pro mě nějakým způsobem zajímavé. A ač jsem byl u této velkolepé podívané mnohokrát zklamán rozdílnou interpretací oproti Bibli (nejvíce mi vadilo, že v biblické verzi, na rozdíl od filmu, na archu každého ze synů Noemových doprovodila i jeho partnerka), ve výsledku jsem si film maximálně užil a má velká očekávání byla tímto filmem z velké části naplněna. Některé změny oproti Bibli však byly i k lepšímu. Mám teď na mysli padlé anděly, tzv. Posly, kteří byli úžasným doplňkem celého příběhu, byli perfektně ztvárněni a celému filmu dodali na atraktivitě. Jejich mise, jejich příběh, jejich pomoc Noemovi a jeho rodině a jejich konečná odměna od samotného Stvořitele, to vše mě dokázalo ohromně zaujmout a za tento nápad tvůrcům tleskám. Dějově byl film zvládnutý téměř perfektně, ani na okamžik jsem se nenudil, celé jsem si to užíval, a to včetně hereckých výkonů, obzvláště Russel Crowe byl hodně přesvědčivý a často i velice děsivý, opravdu z něj šel strach. Ale přesvědčivé bylo i herectví Emmy Watson, Logana Lermana a dalších, kteří své role zvládli s bravurou. A Anthony Hopkins, ten vysloveně potěšil. Přiznám se, že Darrena Aronofskyho jsem dosud jako režiséra nijak blíže neznal, ze všech jeho filmů jsem dosud viděl pouze Requiem za sen, a to už je cca. 10 let, co jsem ten film viděl, takže jsem blíže nepátral, kdo to vlastně režíroval, a neměl jsem tak se jménem režiséra spojena žádná vysoká očekávání, a ono je to možná dobře. Ve výsledku jsem tedy velmi spokojený, film jsem si užil a v mých očích je o něco kvalitnější, než 15 let starý dvoudílný film. Ale jelikož mu nemůžu odpustit nepřesnosti oproti Bibli, uděluji pouze čtyři hvězdy, ale třeba časem změním názor a tu jednu hvězdu přidám. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

NOE je ambiciózním projektem. Střetává se v něm studiový blockbuster zúročující trendy poslední dekády s autorským přístupem obsahujícím postupy známé z předchozích režisérových děl. Mísí se v něm několik žánrů, přičemž ten odpovídající biblické epice je určen pro sjednocení naplňovaných a/či podvracených vývojových vzorců. Vypráví mj. o vyprávění a jeho odlišných výkladech. Potíž je v tom, že i když jde v dílčích ohledech o pozoruhodné dílo, nefunguje jako celek a některé prvky jdou velmi obtížně dohromady._____ Aronofského poetika se projevuje u montážních sekvencí, které mají přemostit delší časový úsek, v subjektivizaci vyprávění důsledným užíváním nejprve hlediskových záběrů a později snových projekcí a při závěrečné konfrontaci, při které je zesilován efekt přestříháváním mezi několika ohnisky zájmu (na palubě a v podpalubí). Jeho rukopis se ale tře s požadavky na klasické hollywoodské vyprávění, protože selhává ve vytváření prostorových vztahů srozumitelných pro diváka a v profilaci postav, které jsou motivovány pouze s ohledem na potřeby vyprávění a na zdrojový text, nikoliv realisticky._____ Zdrojovým textem je míněn Starý i Nový zákon, protože nejde pouze o adaptaci příběhu o Noemově arše, nýbrž kombinaci hned několika biblických narativů (o vyhnání z Ráje, o Kainovi a Abelovi, o Sodomě a Gomoře, o Noemově arše...). Přitom z hlediska žánrového zařazení není Noe ani tak biblickou epikou, jako spíš ve své první polovině kombinací fantasy a katastrofického filmu a ve druhé postkapokalyptického díla a filmu o pomstě. A to zastřešeno rodinným dramatem. Činí přitom několik odvážných voleb, když u fantasy části rezignuje na prokreslení fikčního světa (jelikož ten si ve stávající podobě nezaslouží nic jiného než zkázu), v katastrofické pasáží na místo trikových atrakcí klade důraz na traumata přeživších jedinců a nenaplňuje vzorce postapo a revenge flicku, protože ty slouží pouze jako katalyzátory pro hodnotové střety protagonisty/antagonisty s druhými._____ Lomítko bylo použito záměrně, protože vyprávění strukturované podle proměňujících se cílů Noema z něj za polovinou z protagonisty učiní antagonistu. (Je tomu uzpůsoben i jeho vzhled a způsob inscenování v předkamerovém prostoru, v obou případech evokující krále Kaina, jenž byl jako záporák vykreslován předtím.) A z vyprávění naplňující a zesilující vzorce fantasy a katastrofického bijáku (na potopu dojde, na střet lidí s nadpozemskými bytostmi taktéž, a to najednou) se stane vyprávění o vyprávění (o orálně předávaných příbězích ovlivňujících lidské jednání podle toho, jak odlišně jsou každým interpretována)._____ Snímek se tak rozevře do široké interpretační šíře bavící svou podvratností (např. mnohými zmiňovaný kreacionistický komentář o vzniku Země, který je doplněn obrazy přitakávajícími evoluční teorii lidstva). Hřeší ale tím, že vypravěčská nejednoznačnost ústí do nezvykle dlouhého a nepatřičně působícího epilogu, ve kterém je vše zbytečně dovyprávěno a významové přesahy jsou sděleny explicitně ústy postav. NOE tak v posledních deseti minutách vyblil bibli, a to i s vaničkou (archou). () (méně) (více)

Reklama

Djoker 

všechny recenze uživatele

Udělat z Noeho asociálního zmrda a bijce všeho lidského je sice zajímavá biblická inovace, ale zrovna od Aronofskyho jsem čekal definitivní potvrzení vlastní extratřídy a ne směšné zaprodání se tupé většině. Vydat se komornější cestou s filozofičtějším přístupem a především bez potřeby šokovat, tak v tom možná i Darrena poznám a hlavně ocením, jenže to by na zakázce nesmělo stát "blockbuster". Největším zklamáním jsou tak jednoznačně akční fantasy scény s chodícími kameny (WTF?), které jsou jak vystřižené z nějaké parodie na Transformers (tzn. sračka na druhou). Má tohle Aronofsky se svou reputací vůbec zapotřebí? V rámci současné tvorby čistý průměr, v režisérově filmografii malá tragédie, ale díky sympatickému obsazení (Connelly, Watson, Lerman, Hopkins) mu ty tři hvězdy dám. ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Jednou za čas příjde film jako Noe, u kterého cítím jak dokonale dokáže rozdělit fanouškovské tábory. Zatímco já vidím příběh, který je zpracován na Hollywoodské poměry dosti netradiční formou, kdy divák nedokáže předem odhadnout provedení scén, šablony neexistují, dialogy jsou pro postavy naprosto logické a skvěle padnoucí a tomu celému vládne režisér, který svou vizí dokáže hravě do kapsy strčit 99,9% svých kolegů. Jiní lidé vidí, nepochopitelně složitý dementní příběh, který není ani pravděpodobný a kterému chybí výbuchy, sex a třeba i Džastyn Bíbr. Zkrátka nedostávají přesně to co je dneska COOL.... Já s filmem neprožil sebemenší problém, stále mě nutil k zamyšlení nad sebou samým a jak bych se zachoval vlastně já. Poskytl mě dostatečný prostor pro úvahy a já za tuto skvělou možnost děkuji. V kině se jedná o opravdu veliký zážitek. Náboženskou agitku, která se mě tolik hnusí, jsem nezaznamenal. 80% ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Tak ja nevim no, je to takovej divnej patvar. Mame tu jak drsny, temny a skvele vygradovany sceny, ale do toho tu jsou sceny jak vypadly z nejakyho popkornovyho velkofilmu, sem tam pak nejakej do oci bjici nesmysl, misty se film celkem tahne a zachranujou ho jen skvely herci. Jak kdyby chtel Aronofsky potesit vsechny a nacpal sem od vseho trochu, ve vysledku se na to sice pekne kouka, vizual je skvelej, ale misty jsem musel kroutit hlavou nad vsemoznejma kravinama a misty jsem se koukal na hodiny a prislo mi, ze film ma minimalne tri hodiny. Ale po pravde receno, cekal jsem, ze to bude takovyhle, takze nejak zklamanej rozhodne nejsem, vizual a herci to tahnou nad prumer, takze to nakonec slabsi 4* da. ()

Galerie (275)

Zajímavosti (34)

  • Náklady na výrobu byly přibližně 125 milionů amerických dolarů. (NIRO)
  • Na premiéře filmu v New Yorku proběhl čistě veganský raut. Režisér Darren Aronofsky je totiž ortodoxní vegan. Veganství vyobrazuje také film, v němž jsou Noe (Russell Crowe) a jeho rodina sběrači bobulí a dalších rostlinných potravin. Noe zdůrazňuje: "Sbíráme pouze to, co potřebujeme." (phoenixer)

Související novinky

Zemřel herec Mark Margolis

Zemřel herec Mark Margolis

04.08.2023

Ve věku třiaosmdesáti let zemřel ve čtvrtek v nemocnici Mount Sinai v New York City po krátké nemoci americký herec Mark Margolis, mnoha divákům známý především jako zlověstný don Hector Salamanca ze… (více)

Aronofsky si vybral svůj další film

Aronofsky si vybral svůj další film

16.04.2016

Darren Aronofsky (Fontána, Wrestler) nám naposledy představil biblické drama Noe a příští rok konečně uvidíme jeho další film. Jak se bude jmenovat? To zatím nevíme. V příběhu o mladém páru, jehož… (více)

Aronofsky a motorkář Tatum?

Aronofsky a motorkář Tatum?

15.09.2015

Loňský Noe sice rozdělil diváky na nadšené a trochu zmatené, nakonec ale vydělal 362 milionů dolarů, takže se dá považovat za úspěch. Co chystá režisér Darren Aronofsky (Fontána, Černá labuť) dál?… (více)

Emma Watson nepřítelem státu

Emma Watson nepřítelem státu

26.06.2015

„Hermiona" pokračuje v zajímavých kariérních rozhodnutích. V minulých letech zkusila Charlieho malá tajemství nebo Aronofskyho Noema, v nejbližší době ji pak uvidíme s psychologickém thrilleru… (více)

Reklama

Reklama